Ovih dana, sve su oči uprte u Blizzard i Diablo III, za koji svakim danom dobivamo sve više i više informacija. No s druge strane, hardcore fanovi serijala se (s pravom) pitaju je li nadolazeći Diablo Diablo, ili pak samo izobličeni stari dragulj koji je odbacio ono što ga je činilo draguljom i preuzeo ruho „igre za mase“. Upravo tu uskače Grinding Gear Games, mladi novozelandski developerski studio koji je odlučio ispraviti nepravdu i napraviti MMO koji se ne bi postidio Diablova imena, s obzirom da je upravo Diablo II bio glavna inspiracija za ove dečke iz Aucklanda. Otkako je ušao u zatvoreno beta testiranje, Path of Exile svakim patchom postaje sve bolji i bolji, tako da trenutno gledamo u gotovo pa finalnu verziju ovog Free2Play MMO naslova.
TKO ĆE U EGZIL?
Okovani u lancima, bez hrane i vode. 5 likova zatočenih u tamnici, a vi ćete moći izbaviti samo jednog od njih i odvesti ga na Wraeclast, fantasy verziju Australije u predviktorijanskom dobu (s obzirom da je Australija bila dugo vremena kažnjenička kolonija, baš kao što je i Wraeclast). Zato, krenmo redom s predstavljanjem klasa. Prvi od mnogih je Marauder, klasična „mrcina“, kojemu su svojstveni melee napadi uz veliki health. Ranger je potpuna suprotnost Marauderu. Karakterizira ga velika brzina, malen health, a napada sa sigurnije udaljenosti koristeći luk i strijelu. Witch će biti spell caster u ekipi: kada igrate s njom, zaboravite na korištenje oružja i koncentrirajte se na magiju. Pored ovih „čistih“ klasa, tu su i one koje kombiniraju prednosti i mane navedenih. Za sada su nam poznati Duelist (hibrid Maraudera i Rangera) i Templar, koji je „mix“ između Witch i Maraudera . Gdje je treća, pitate se? Grinding Gear Games tim je odlučio pričekati s najavom posljednjeg lika, tako da je jedina informacija koju imamo da će taj lik/klasa biti kombinacija Witch i Ranger klasa. Svaka od navedenih klasa ima svoje određene skillove, ali u stvarnosti, stvari su nešto drugačije. Postoje dvije vrste skillova: aktivni i pasivni skilovi. Aktivne skilove zarađujete ili pronalazite tijekom igranja u obliku skill gemova, koje možete kombinirati s oružjima i oklopom. Kako vaš lik napreduje, s njim se razvija i oprema, kao i skill gemovi, koji onda postaju sve efektivniji. Ovom metodom razvijanja skillova dobivamo mogućnost modificiaranja svog lika tako da npr. Marauder bude dobar caster (iako je to nepreporučljivo, zbog više nego očitih razloga). Osim aktivnih, postoje i pasivni skillovi. Oni su raspoređeni u skill treeu koji sadrži više od 750 (ne, ovo nije tipfeler) skillova, a svaki put kad se levelate dobivate mogućnost otključavanja jednog od mnogih. Time dobijate mnogo na individualnosti (barem kad su u pitanju skillovi).
KAKO ĆEMO MOĆI IGRATI?
Grinding Gear Games nam je ponudio nekoliko različitih liga u kojima ćemo moći sudjelovati:
- Default– Osnovna liga
- Hardcore – Nakon što budu ubijeni, likovi se ne respawnaju, već se vraćaju u Default ligu sa svim statsima i opremom
- Ironman – „Muška“ liga, bez ijednog NPC prodavača, kao i automatske regeneracije, primarno kako bi se povećao timski rad i suradnja među igračima.
- Cut-throat – U ovoj ligi je cijeli svijet otvoren za PvP ratovanje, tako da svaki igrač kojeg ubiju ispušta sve svoje iteme
- Attrition – Artrition lige su kraće lige u kojima se nakon svakog vremenskog intervala izbacuje najslabiji igrač. Primjera radi, u 24-satnoj Artrittion ligi, nakon 4h namijenjenih za slobodno levelanje, svakih dvanaest minuta se izbacuje po jedan igrač dok liga ne dođe do kraja.
- Paid League – Za sitne novce igrači će moći organizirati svoje vlastite lige (naravno, po svojim pravilima)
Igra će biti u potpunosti besplatna, a GGG je najavio kako neće prodavati iteme koji će narušavati balans u igri, već isključivo stvari koje služe isključivo za estetiku. Osim toga, ako želite pomoći ovoj novozelandskoj ekipi, na linku možete uzeti jedan od ekskluzivnih paketa.
KADA MALO BOLJE POGLEDAMO…
…vidjet ćemo da se dobri stari Diablo II vratio kroz ovaj naslov. Od dizajna, gameplaya, pa do izbora klasa, utjecaj velikana u Dungeon Crawler žanru se itekako osjeti (naravno, ovo mislimo isključivo u najboljem smislu). Već pri prvom pokretanju javio se val sjećanja na silne trenutke koje smo proveli uz Diablo II, a s prvim klikom miša sam dobio dojam da se neću „skinuti“ s ovoga MMO-a jedno dulje vrijeme. Naravno, kako to jednoj ovakvoj igri i priliči, odmah ste stavljeni „u akciju“, bez ikakvog predhodnog upozorenja. Kretanje po svijetu Wraeclasta nije niti u jednom trenutku zamorno ili, ne daj bože, repetitivno. Grinding Gear Games je omogućio nasumično generiranje neprijatelja i itema, tako da nikada nećete na isti način proći kroz naizgled identičnu lokaciju u igri. Takvo nešto ne viđamo ni u većini AAA RPG naslova (trenutno mi jedino Borderlands pada na pamet). Ni način trgovanja nije konvencionalan, već je temeljen na trampi (odnosno „roba za robu“). Kada trgujete, postoje vrijednosti i protuvrijednosti proizvoda koje dajete, odnosno primate. Tako će nekada nekoliko napitaka vrijediti kao cijeli vaš inventar, a nekada može obični drveni štit (s pravim nadogradnjama, naravno) donijeti dosta robe. To je primarno radi sprijčavanja inflacije (ta se metoda zove „money sink“), kako iskusniji igrači jednostavno ne bi bili u ogromnoj prednosti nad početnicima što se tiče količine dobara. Naravno, trgovati možete i s prijateljima, ali zasad isključivo zamjenom dropanih itema. Još jedna od dobrih stvari u ovoj igri je potenciranje multiplayer igranja, što je na kraju rezultiralo odličnom zajednicom igrača. Naime, prve dijelove igre (odnosno plažu na koju se nasuka vaš brod) možete preći sami bez mnogo muke, ali kasniji neprijatelji (pogotovo bossovi) zahtijevaju kooperaciju između više igrača. A uostalom, kome nije draže valjati se u krvi neprijatelja kada imate još nekoga pored sebe :D.
Path of Exile je pun pogodak. Kombiniranjem nekih ustaljenih Diablo elemenata s pojedinim inovacijama dobivamo jedan potencijalno odličan naslov, koji će privući dosta fanova koji su dugo vremena čekali na pravi dungeon crawler koji izgleda vrlo dobro, a u isto vrijeme je odlično optimiziran za igranje i na najslabijim računalima/laptopima. Na prvi mah je dojam bio da će Path of Exile služiti isključivo kao priprema za nadolazeći Diablo III. Sada, nakon nekog vremena provedenog uz zatvorenu betu, izgleda da će relativno neiskusni moci iz Novog Zelanda napraviti bolji posao nego moćni Blizzard.
Leave a Comment