Rayman… Za njega ste svi čuli, zar ne?
Ova simpatična i nadasve vesela kreacija (kojoj nedostaju ekstremiteti i čija glava, torzo, šake i stopala jednostavno lebde u zraku) već gotovo 20 godina uspješno zabavlja milijune igrača. Ovaj šaroliki platformer nastao je sada već davne 1995. godine pod komandnom palicom Michela Ancela, jednog od najznačanijih Ubisoftovih genijalaca, tvorca kultnog Beyond Good & Evila, čiji nastavak već godinama željno iščekujemo.
Do sada imali smo priliku zaigrati četiri velike igre s Raymanom u glavnoj ulozi (Rayman, Rayman 2: The Great Escape, Rayman 3: Hoodlum Havoc te nevjerojatni i nezaboravni Rayman Origins, koji je pokupio zaista impresivan broj najrazličitijih nagrada i priznanja), kao i veliki broj „manjih“, ili bolje rečeno „sporednih“ igara i spin-off naslova, a krajem ovog mjeseca stiže nam i peta velika, najvjerojatnije najbolja i definitivno najveća Rayman igra do sada – Rayman Legends!
WII U EKSKLUZIVA KOJA TO VIŠE NIJE!
Rayman Legends predstavlja izravni nastavak sjajnog Rayman Originsa iz 2011. godine, koji je znatno obogatio svijet platformera te standarde koji prate isti pomaknuo za nekoliko stupnjeva naviše. Ipak, sav taj „awesomeness“ koji prati izlazak ove igre, svi sjajni screenshoti i gameplay demonstracije istog, ostat će nekako u gustom oblaku prašine koja se podigla oko pojedinih događaja koji su zadesili ovaj naslov. Naravno, mislimo na Ubisoftovu suradnju s Nintendom, koja se prvobitno očitovala u formi ekskluzivnosti naslova. Naime, prilikom inicijalnog teasera, igra je bila predstavljena kao Rayman Origins 2, a dodatnu pozornost je privukla otkrivanjem još interesantnijeg i gotovo savršenog dizajna levela te dodavanjem brojnih fantastičnih bića, poput vampira, zmajeva, duhova, zombija i mnogih drugih. U međuvremenu, Ubisoft je zakupio domene “RaymanLegends.com” i “Rayman-Legends.com”, što je sugeriralo da bi nova igra mogla nositi novi naziv, a što se na kraju i pokazalo točnim.
Tada još nije bilo poznato na kojim će se platformama igra pojaviti, no svi su ciljali na current-gen konzole, PC i Wii U. I doista, prvi trailer, koji je procurio krajem travnja prošle godine otkrio je da će se igra definitivno pojaviti na Nintendovoj next-gen konzoli. Prvi trailer otkrio je nekoliko zanimljivih detalja o igri, poput likova kojima ćemo moći upravljati (iako se famozna postava u odnosu na Rayman Origins i nije značajno promijenila), multiplayera i socijalne integracije te nekolicine „featuresa“ ekskluzivno namijenjenih Wii U konzoli, od kojih je svakako najzanimljivija NFC (Near Field Communication) kompatibilnost s Ubisoftovim figuricama. Ukoliko netko od čitatelja ne zna o čemu se radi, da objasnimo ukratko – naime, „stvar“ funkcionira tako što figurice Ubisoftovih likova (u traileru su prikazane figurice Rabbidsa i Ezia iz Assassin’s Creed serijala) postavite na touchscreen Wii U tableta, nakon čega se iste pojave u igri kao igrivi likovi. Zaninljivo zar ne? I da, iako smo slične stvari već viđali u nekom drugom ruhu (sjetite se PlayStation 3 igre The Eye of Judgment, megapopularnih Skylandersa koji su zaludjeli djecu te nadolazećeg Disney Inifinityja, koji će tek pokušati začarati mlađu gaming populaciju…), takvo što uistinu u gaming unosi djelić budućnosti, no pitanje je koliko će igrača biti spremno izdvojiti dodatni novac za nove figurice koje se, kao što znamo iz iskustva, i ne prodaju baš po pretjerano niskim cijenama…
Kao što smo već spomenuli, prvi trailer je potvrdio da će Rayman Legends izaći na Wii U konzoli – to je i potvrđeno na E3 sajmu prošle godine, a iz Ubisofta je stigla objava da su PC, Xbox360 i PlayStation 3 verzije igre svakako uzete pod razmatranje. Takvo što svakako nije djelovalo kao nelogičan potez, s obzirom da su upravo te verzije Rayman Originsa Ubisoftu donijele najveći dio profitnog kolača. Međutim, dva mjeseca kasnije na red je stigao i Gamescom, a iznenađenje koje je Ubisoft spremio ostavilo je gorak okus u ustima mnogih posjetitelja – Rayman Legends je najavljen kao Wii U ekskluziva! Vlasnike PlayStation 3 i Xbox360 konzola (kao i PC igrače) ovaj hladan tuš je poprilično razočarao jer, ruku na srce, postoji li netko tko ne bi želio zaigrati vjerojatno najbolji platformer generacije? Prosvjedi ogorčenih fanova bili su učestali, baš kao i brojne peticije o ukidanju ekskluzivnosti naslova, koji je sve bliže bio datumu svoga izlaska…
Rayman Legends trebao je biti Wii U launch naslov, ali to na kraju ipak nje bio. Zašto? Zato što je igra doživjela odgodu pred sam svoj izlazak. Svi vlasnici Wii U konzola (kojih, nažalost, i nije bilo pretjerano puno) bili su vidno razočarani ovim Ubisoftovim potezom, međutim taj potez predstavljao je samo početak negodovanja „Nintendovaca“. Demo igre pojavio se početkom prosinca, novi službeni datum izlaska igre bio je zakazan za kraj veljače, no u zraku je tinjala određena doza neizvjesnosti i lošeg (kako za koga) osjećaja da se igra ni tada neće pojaviti u prodaji. I doista, igra se ponovo nije pojavila u prodaji, a ono što je potom uslijedilo, zaledilo je sve „Nintendovce“. Nije ih toliko pogodila nova odgoda, koliko ih je dotuklo ukidanje ekskluzivnosti. Da, Rayman Legends više nije bila Wii U ekskluziva! Objavljen je novi datum izlaska igre te informacija da će se igra simultano pojaviti i u verzijama za PlayStation 3 i Xbox360. Ovaj Ubisoftov potez izazavao je neizmjeran bijes kod vlasnika nove Nintendove konzole, da su mnogi počeli da bojkotiraju druge Ubisoftove igre. Ovom odlukom je prilično razočaran bio i tvorac igre Michel Ancel, koji se pridružio prosvjedima te je čak prijetio odlaskom iz Ubisofta. Naravno, ništa se nije promijenilo. Rayman Legends je ostao multiplatformski naslov. No, budimo realni, u dubini duše, bez obzira jesmo li nekoj igraćoj platformi posebno privrženi, svi smo znali da će se na kraju ostvariti upravo ovakav scenarij. Previše je novca u igri da bi izdavač i developer mirno okrenuli glavu, zažmirili na oba oka i igru izdali kao ekskluzivu.
NASTAVAK REVOLUCIJE 2D PLATFORMERA
Igra Rayman Legends više nije Wii U ekskluziva, ali je ipak uspjela sačuvati dio ekskluzivnog sadržaja. Upravo taj sadržaj stiže na Wii U kao Ubisoftova isprika za sve što se dogodilo. Ili da možda bolje preformuliramo rečenicu, ekskluzivni sadržaj već je stigao na Wii U i to u vidu Rayman Legends Challenges Appa, bonus moda koji se sastoji od dnevnih i tjednih izazova za 1-5 igrača, čiji će rezultati i dostignuća biti objavljeni na globalnim ljestvicama. Od ekskluzivnog sadržaja tu je i Murfy’s Dungeon – bonus level u kojem ćemo imati priliku zaigrati sa starim znancem, žapcem Murfyjem. Dotični besplatni mod već je duže vrijeme dostupan putem Wii U eShopa, tako da ga je svaki vlasnik Nintendove next-gen konzole mogao potpuno besplatno preuzeti i prilično zabaviti se. To može još uvijek učiniti.
Wii U igrači će imati svoj dodatni sadržaj koji će u potpunosti iskorištavati mogućnosti nove Nintendove konzole (igru će biti moguće igrati i putem Wii U Tableta, pa vam čak ni televizor neće biti potreban), no što je s igračima koji Rayman Legends planiraju zaigrati na drugim platformama? PlayStation 3, Xbox360 verzije igre, kao i ona za PC (koja je nedavno potvrđena), pojavit će se simultano s Wii U verzijom, a na njima, za razliku od Wii U verzije koja nastaje u radionici Ubisoft Montpelliera, radi drugi proslavljeni studio, Ubisoft Montreal (Assassin’s Creed, Splinter Cell..), odnosno Ubisoft Chengdu (PC verzija), dok će igrači koji preferiraju igranje u pokretu istu igru moći zaigrati i na PS Viti, čija će verzija, zbog touchscreen kontrola, biti najsličnija onoj za Wii U. A naravno, i ona će doći s nekoliko ekskluzivnih dodataka, poput Prince of Persia i Splinter Cell kostima.
A sad kad smo lijepo spomenuli platforme na kojima će se igra pojaviti, red je da se njome i konkretnije pozabavimo. Kada se prije dvije godine pojavila u prodaji, igra Rayman Origins je napravila pravi mali kaos u svijetu platformera. Ono što su Michel Ancel i magovi iz Ubisoft Montpelliera uspjeli napraviti pomoću svog superiornog UBIart Framework alata i nevjerojatne doze kreativnosti, apsolutno nikoga nije ostavilo ravnodušnim. Fantastičan level dizajn, vrhunski crtež, bogatstvo boja te sjajna igrivost bili su glavni argumenti spomenute igre koja je, upravo zahvaljujući svemu tome, pokupila gotovo savršene ocjene od kritike, naišla na sjajne reakcije igrača te osvojila veliki broj nagrada, od kojih su neke bile čak i za igru godine. S Rayman Legendsom, Ubisoft će pokušati stvari pomaknuti još nekoliko koraka dalje, a prema svemu do sada prezentiranom, to bi mu bez problema trebalo poći od ruke.
“Zašto mijenjati nešto što savršeno funkcionira?”, glavna je Ubisoftova politika već duži niz godina. Pogledajmo samo druge serijale koji izlaze pod njegovom palicom – Assassin’s Creed, Splinter Cell, Far Cry… Koncept igara gotovo da se i ne mijenja, samo se radi na njegovom usavršavanju i nadopunjavanju. Isti slučaj je i s Rayman Legendsom. Ponovo će nas dočekati otkačena platformerska akcija smještena u još luđe i šarenije okružje, samo dvostruko veće. Da, ako je vjerovati Ubisoftovim izjavama, Rayman Legends će biti najveća Rayman igra ikada! Očekuje nas preko 120 levela, od kojih su neki (ili da budemo precizniji, čak njih 40) vizualno nadograđeni i preuzeti iz igre Rayman Origins. Ponovo ćemo s Raymanom, Globoxom i Teensiesima skakutati, letjeti i kaotično jurcati prekrasnim levelima i boriti se protiv spektakularnih bosseva, no ovoga puta će se veseloj družini pridružiti i novi igrivi lik, famozna Barbara te već spomenuti, od ranije poznati žabac Murfy (ili Murphy, kako god vam više odgovara). U Wii U i PS Vita verzijama igre, Murfyjem ćemo upravljati pomoću touchscreen kontrola dok će u ostalim verzijama igre njima upravljati umjetna inteligencija. Murphy će obično služiti kao ispomoć pri rješavanju logičkih problema i sakupljanju lumova, a otkriveno je kako će sudjelovati i u glazbenim mini-igrama i brojnim dodatnim izazovima.
A kada smo već kod mini-igara, da napomenemo da će nas u Rayman Legendsu dočekati još jedan zanimljiv dodatak – nogometna mini-igra zvana Kung Foot. Kung Foot je originalno nastala u slobodnom vremenu te je developerima dobro došla u trenucima predaha nakon napornog rada. Cijeli koncept je prilično zabavan, te ga je Ancel odlučio uvrstiti u igru. Ova mini-igra podržava do 4 igrača (na Wii U 5) te je, kao i u pravom nogometu, glavni cilj postići zgoditak.
Kao što možete vidjeti, Rayman Legends će definitivno biti “zabava na duže staze”, a upravo to se i traži od igara koje pretenduju na sam vrh ovogodišnje igraće ponude.
Za kraj da napomenemo još jednu zanimljivu pojedinost – Rayman Legends prvo stiže u Europu! Da, konačno nećemo morati prigovarati što igrači u Sjevernoj Americi ili Japanu neke igre igraju prije nas… Naravno, na Rayman Legends nećemo morati čekati predugo – igra stiže već 30. kolovoza, a GoodGame.hr će ju svakako dostojno predstaviti putem velike recenzije, koju možete očekivati ubrzo po izlasku igre. Do skorog javljanja! 🙂
Leave a Comment