Kickstarter se uistinu pokazao kao izvrsna platforma za financiranje različitih projekata. Igra Torment Tides of Numenera ekspresno je skupila željenih 900.000 dolara, no budući igrači, sada investitori nakon ostvarenja cilja nisu prekinuli financijsku podršku. U sljedećih mjesec dana ukupno 74.405 investitora skupilo je nevjerojatnih 4.188.927 dolara što znači da je projekt Torment prevalio cilj za 3.288.927 dolara. Pribrojimo li dvjesto tisuća dolara PayPal donacija, rezultati podižu Torment: Tides of Numenera na treće mjesto Kickstarter ljestvice najboljih.
Izdavači su se u nekim prošlim vremenima žestoko natjecali oko dobrih ideja financirajući mala studija poput Interplay Entertainmenta (tvorci Fallout serijala, izdavači Baldur’s gate serijala) no danas su se vremena promijenila. Nakon financijskog raspada Interplaya i zatvaranja internih studia ( Shiny Entertainmenta, Black Isle Studiosa i BlueSky Softwarea), Brian Fargo, osnivač Interplaya 2002. osniva novu tvrtku inXile Entertainment baziranu u Kalifornijskom Newport Beachu. Bave se isključivo razvojem RPG igara od kojih su najpoznatije The Bard’s Tale i Hunted: The Demon’s Forge
CRPG (Computer Role Playing Game) žanr se tijekom godina razvio u nekoliko popularnih smjerova ali izvorni hard core role playing danas nije pretjerano zastupljen u razvojnim krugovima proizvođača igara zbog nekoliko razloga: igre su složene, zahtjevne za izradu, prepune sadržaja i opcija, teške za igranje. Pravi izazov za veterane gaminga (neki od primjera su Icewind Dale, Knights of the Old Republic, Neverwinter Nights, Kingdom Hearts, Final Fantasy). Lista igara se znatno povećava stavimo li prefiks action ispred RPG-a. Nezaboravni su serijali Elder Scrollsa, Diabla, Witchera, Fallouta, Dragon Agea, Kingdoms of Amalura. Kada se na tržištu pojavi bilo koja složenija igra RPG orijentacije, obično postaje hit naslov. Nažalost, u zadnje vrijeme nemamo previše prilika odigrati bilo koju singleplayer masivnu RPG igru osim u online izdanju. Jako nas je razveselila vijest da će Torment Tides of Numenera prodisati punim plućima.
Torment je u originalu uradak Black Isle Studiosa. Radnja, smještena u nagrađivani Planescape svijet prati D&D pravila. Kozmologija je prilično interesantna i komplicirana. Svijet je sastavljen od pet dimenzija (ravnina) između kojih putujemo portalima. Inner dimenzija predstavlja svijet prirode. Dimenzijom vladaju elementi poput vode, vatre i zemlje, a razlikujemo dvije energetske razine: pozitivnu i negativnu. Ethereal dimenzija se obično veže sa oceanima ali zapravo se odnosi na more bezgraničnih mogućnosti. Primarna razina postojanja ili Prime Material predstavlja centralnu dimenziju u kojoj su smještena sva fizička događanja. Astralna dimenzija je osnova psihičke energije, misli i sjećanja. Ova razina je posebna jer u njoj nema materijalnih dobara, a glavno obilježje je infinitezimalnost (ilivamga beskonačno mala veličina). Mjesto na kojem završavaju zaboravljeni ili mrtvi bogovi. Zadnja razina postojanja je Outer Plane ili stvarnost u kojoj žive božanstva, demoni, vragovi i slični “moćnici”. Originalni Torment se bavio besmrtnikom koji je živio toliki broj života da ih je potpuno zaboravio. Čak je zaboravio kako se zvao pa ga zovemo The Nameless One. Kroz naporno putovanje isprepleteno opasnostima i misijama, cilj nam je otkriti tko smo i zašto smo besmrtni. Igra je daleke 1999. proglašena najboljim RPG naslovom.
Torment Tides of Numenera spiritualni je nastavak Tormenta smješten u malo drugačiji svijet. Futuristički svijet Numenera se nalazi milijunima godina u budućnosti. Ostaci stotina civilizacija koje su se vremenom uzdizale i propadale obogaćuju Ninth World različitim artefaktima, alatima, oružjima, komunikacijskim uređajima. Dok govorimo o dalekoj budućnosti, vremensko razdoblje Numenera je ekvivalentno našem srednjem vijeku, a ljudi koji žive u ovom svijetu pokušavaju iskoristiti svaki resurs koji im se ponudi. Autori nam poručuju:
Igra je kompleksna, zahtjevna, vrvi dubokim moralnim pitanjima i teškim odlukama na kojim gradimo svoj lik. Kretati ćemo se bizarnim dimenzijama, upoznavati nove prijatelje i putem otkrivati njihovu vrijednost kroz borbe ili izdaje. Suočavati ćemo se sa suparnicima nepoznatih moći koji će nam na kraju dati odgovor na pitanje: Koliko znači jedan život?
Interesantan detalj oko Numenera je da se radi o još jednom uspješnom projektu Kickstartera. Ako možemo izvući ikakve zaključke iz ovih uspješnih projekata, onda je to svakako zasićenost tržišta razno-raznim na brzinu sklepanim igrama bez duše i sadržaja. Nadamo se da će Torment Tides of Numenera uistinu biti igra 2015. godine za kada je najvljen izlazak. Do tada, uživajte u slikama i nekoliko videa.
Leave a Comment