U drugom dijelu avanturističkog specijala donosimo širok raspon horor iskustva, dva naslova bazirana na stripovima, filipinsku vizualnu novelu, papirne nesreće crnih mačaka, nešto za ljubitelje misticizma i logičkih avantura, te neobično priču o jednom dječaku.
The Last Look
- Razvojni tim: ChaosCore Studio
- Platforme: PC
Od berlinkog razvojnog tima ChaosCore sljedeće godine bi nam trebala stići horor avantura iz prvog lica The Last Look. Ovaj naslov se trenutno nalazi u Steam Early Access programu, a pored psihološkog horora donosi i blaže elemente znanstvene fantastike. U samo igri preuzimamo ulogu Alice Johnson, koja nakon poslovnog partijanja završava u čudnoj verziji napuštenog kompleksa, koji sadrži karakteristike njenog poslovnog okruženja, odnosno kompanije Solaris Research and Technology Center. Na igraču je da pronađe izlaz, a na putu će mu se naći zagonetke i nejasna stvorenja koja nas proganjaju. U skladu sa modernim tendencijama, The Last Look će imati i natruhe horora preživljavanja, tako da možete očekivati ograničen inventar, otežanu mobilnost, te umjetnu inteligenciju koja se prilagođava novonastaloj situaciji.
Tainted Fate
- Razvojni tim: Misfit Village
- Platforme: PC
Iako od njegove nekadašnje avanturističke konstrukcije nije ostalo gotovo ništa, Tainted Fate je uključen u ovaj izbor kao vjerojatno najambiciozniji hrvatski avanturistički projekt još od vremena Poslanika. U trenutnoj VR fazi Tainted Fate je dobio značajno izražen akcijski naglasak, u kojem igrač preuzima ulogu neke vrste demona, koji je, ne svojom voljom, prizvan na zabačeni otok, poznat iz prijašnjih demo verzija. Njegov bijes će iskazati na nakazama koji mu stanu na putu povratka u podzemlje, a to u osnovi znači da ćete biti u mogućnosti da ih zaposjednete, uništavate im unutrašnje organe, trgate ekstremitete i sve što vam padne na pamet. Tainted Fate je zadržao relativno otvorenu strukturu mape, a sljedeće godine bi nakon gotovo 5 godina razvoja možda mogao ugledati svjetlo dana kao, trenutna, HTC Vive ekskluziva.
XING: The Land Beyond
- Razvojni tim: White Lotus Interactive
- Platforme: PC, PS4
Još jedan naslov koji ulazi u petogodišnjicu razvoja sljedeće godine, što je izgleda postao i trend među novijom avanturističkom produkcijom. XING je premijerni naslov White Lotusa, a specifičan je po tome što miješa budistički misticizam sa znanstvenom fantastikom, što svakako nije čest spoj u videoigračkom rakursu. XING je zamišljen kao logička avantura iz prvog lica, koja će po uzoru na The Witness imati prilično otvorenu strukturu, što će omogućiti nelinearno rješavanje zagonetki. U samoj priči naći ćemo se u ulozi neimenovanog protagonista koji nakon smrti u zračnoj nesreći sa svemirskim brodom, počinje drugi život u svijetu koji nosi naslovno ime Xing, a u kojem je naizgled sve moguće. XING je također jedan od naslova koji bi trebao imati značajan fokus na VR uređaje tako da se očekuje podrška za PSVR, Oculus Rift i HTC Vive.
Under that Rain
- Razvojni tim: Bad Tale Studios
- Platforme: PC
Debitantska p&c horor avantura talijanskog tima Bad Tale Studios donosi nam dogodovštine pari[kog socijalnog radnika Andrèa Lacroixa, koji prebirajući po arhivima raznih socijalnih slučajeva nailazi na ime Adriena Louisa Lazariusa, problematičnog dječaka kojeg je usvojila Lacroixova tetka. Andrè postaje uskoro opsjednut ovim slučajem i odlučuje se vratiti na porodično imanje Lazariusovih na kojem je, možda, kao dječak boravio. Na njemu ga zatiče čudna atmosfera, a uskoro saznaje da je dječak nedavno nestao, te da porodičnom kućom tumara entitet koji se odaziva na ime La Madre. Izveden kroz svojstvo impresionistički intoniranog piksel arta i snažne kišne atmosfere, Under that Rain na prvi pogled donosi klasično 2D avanturističko izvođenje, no autori obećavaju i neke moderne elemente poput povremenih QTE sekvenci i nelinearnog odabira ključnih odluka za samog glavnog lika. Iako je prvobitno trebao izaći kao cjelovečernja avantura, nakon neuspješne crowdfunding kampanje, autori su se odlučili na epizodni model izlaženja, čiju bi prvu epizodu trebali očekivati sljedeće godine.
Papetura
- Razvojni tim: Petums
- Platforme: PC
Petums je nezavisni studio iz Poljske koji sljedeće godine sprema svoj prvi komercijalni naslov, koji će se odazivati na ime Papetura. Riječ je o p&c avanturi iz trećeg lica koja je napravljena u cijelosti od papira, te zatim animirana stop-motion tehnikom. Po svojoj atmosferi, ali i minimalističkoj izvedbi, Papetura dosta podsjeća na naslove izašle iz češkog Amanita Designa, no svojom neuobičajenom papirnatom izvedbom svakako da ima dovoljan otklon. U papirnatim pustolovinama pratimo nesretnu sudbinu dva lika Papea, koji podsjeća na istrgnuti bijeli papir iz neke bilježnice i Turae, papirne crne mačke koju Pape često upotrebljava kako bi riješio određene zagonetke. Na njihovom putu preživljavanja i nadolazeće vatrene apokalipse su mnoge opasnosti i razna bića koja ih najčešće žele pojesti, što ovom naslovu daje dodatnu specifičnost, s obzirom na generalno odsustvo mehanike smrti u modernim p&c avanturama.
Exogenesis: Perils of Rebirth
- Razvojni tim: Kwan
- Platforme: PC, PS4, PS3, PS Vita, 3DS, Wii U, iOS, Android
Filipinske videoigre na zapadu rijetko viđamo, no Exogenesis je upravo tu da promijeni tradiciju. Žanrovski kategorizirano riječ je o avanturističkoj vizualnoj noveli koja je pod vidljivim utjecajem radova Kotaroa Uchikoshija. Smješten u japansku postapokaliptičnu budućnost, Exogensis nas stavlja u kožu Yudaija Yua Sayashija, neformalnog lidera grupe plaćenika Durchhalten koja traga za raznim relekvijama razbacanim po distopijskim japanskim predjelima. Nakon što pronađu jedan od najvećih ulova do tada, Yuova sestra neopreznom žurbom upada u smrtonosnu zamku. Yu raspušta grupu i počinje potragu za nemogućim. Prilika će mu se ukazati nakon što zajedno sa hakerom Toshiom nailazi na mitsku Noevu arku i unutra nje Lazarusov protokol, misteriozni mehanizam koji može rekreirati prošlost. Yu ovo vidi kao očajničku priliku za povratak sestre, te odlučuje ponovo okupiti Durchhalten. Exogenesis se primarno igra iz prvog lica, a pored klasičnih razgovora i biranja narativnih putanja u stilu vizualnih novela, tu su također klasični avanturistički elementi istraživanja okoline, skupljanja predmeta i rješavanja zagonetki.
Delaware St. John: Asylum of The Lost
- Razvojni tim: Big Time Games
- Platforme: PC
Deset godina nakon trećeg djela, Delaware St. John u svojoj četvrtoj reinkarnaciji bi napokon mogao doći na svjetlost monitora šireg auditorija. Baš kao i u prethodniku podnaslova The Seacliff Tragedy, i ovog puta u glavnoj ulozi imamo duo paranormalnih istraživača Delaware Johna i Kelly Bradford, no ovog puta oba lika će imati posebne karakteristike, tako da ćemo se s Johnom više služiti nadnaravnih psihičkim mogućnostima, dok se Kelly više pouzdaje u tehnologiju. Kako je i uobičajeno za ovaj serijal p&c horor avantura iz prvog lica i dalje imamo posla sa napuštenim lokacijama i duhovima u njima, a ovaj put riječ je o napuštenoj psihijatrijskoj instituciji za mentalno oboljele. Asylum of The Lost bi trebao donijeti i neka tehnička poboljšanja za serijal koji se do sada držao animiranog slideshow prikaza, te bi po uzoru na treći dio Dark Fall serijala, trebao imati animirane prelaze preko interaktivnih scena.
Arkhangel: The House of the Seven Stars
- Razvojni tim: Winter Night Games
- Platforme: PC
Winter Night Games je studio kojeg su osnovali braća Quarles, od kojih je Zachary dosta poznatije ime u videoigračkoj zajednici. Njihov premijerni projekt je horor p&c avantura iz trećeg lica Arkhangel: The House of the Seven Stars. U Arkhangel pratimo porodicu koju čine Michael, Lily i Gabrielle, od kojih će Michael biti glavni upravljivi lik, dok još nije otkriveno koji će to biti drugi. Ovaj trojac nakon misteriozne tragedije odlučuje se na preseljenje u snježni gradić Haven u kojem se dešavaju mnoge čudne stvari. Povrh toga Michael sve češće ima noćne more o antičkom zlu iz mračne vode. Arkhangel: The House of the Seven Stars donosi klasično avanturističko izvođenje sačinjeno od istraživanja, zagonetki i razgovora sa likovima, a kao dodatni kuriozitet je i stolna igra Arkhangel: The Great Nameless koja se razvija kao produžetak fikcionalnog univerzuma same videoigre.
tiny & Tall: Gleipnir
- Razvojni tim: t&T Games
- Platforme: PC
Jedan od trendova na avanturističkoj sceni u posljednje vrijeme je adaptacija nezavisnih stripova u avanturistički format, a tiny & Tall je upravo jedan takav primjer. Riječ je o francuskom web stripu koji će u ovom slučaju biti direktno adaptiran u 2D p&c avanturu po uzoru na LucasArts klasike. Za one koji nisu upoznati s izvornim materijalom, vrijedi napomenuti da se radi o humorističnom prikazu Nordijske mitologije, u kojem dva prilično nesposobna kovača, tiny i Tall, pokušavaju zarobiti vuka Fenrira, Lokijevog sina, pomoću magijskog lanca, kako bi time spasili svijet od njegove proždrljivosti. tiny & Tall: Gleipnir je prilično konzervativna p&c avantura stare škole u kojoj rješavate zagonetke pomoću predmeta koje pronalazite, razgovarate sa likovima i čekate komične one-linere…
SnarfQuest Tales
- Razvojni tim: Cellbloc Studios
- Platforme: PC, iOS, Android, PS4, Xbox One, Wii U
Još jedna adaptacija strip materijala. Ovog puta riječ je o kultnom SnarfQuestu, humorističnom uprizorenju sword and sorcery žanra sa daškom znanstvene fantastike, kreiranog od strane Larrya Elmorea još 1983 godine. Videoigračka adaptacija će po uzoru na izvornika pratiti avanture Snarfa, podlog stvorenja koje će sve učiniti kako bi došlo do što većeg ulova i bogatstva. Snarf je naime nanjušio priliku života, da kroz što veći plijen iz svojih avantura dođe do liderske pozicije u svom plemenu. SnarfQuest Tales je već dostupan na Steam Early Accessu, a prvu epizodu finalne verzije bi trebali dočekati već krajem ovog mjeseca, dok ostale četiri možemo očekivati sljedeće godine. ST je zamišljen kao moderna p&c avantura, koja će pored avanturističkih zagonetki imati i akcijske mini-igre. Ono što je dodatna specifičnost tiče se sistema dijaloga, čiji pogrešan odabir često može koštati života, konstitucijom slabašnog, Snarfa.
I’m Joshua
- Razvojni tim: Dysotek
- Platforme: PC
Prvi komercijalni avanturistički izlet talijanske ekipe Dysotek, koja je vjerojatno najpoznatija po simulaciji boćanja Bocce Revolution, uzima za tematsku preokupaciju eksploataciju afričkih robova u okolini New Orealansa, početkom 19. stoljeća. Igrači preuzimaju ulogu jedanaestogodišnjeg dječaka Joshuae, koji će pokušati svoje snove i nastojanja ostvariti unutar okvira opresivnog robovskog režima u kojem se našao. I’m Joshua je zamišljen kao piksel art p&c avantura, sa prvenstvenim fokusom na narativna račvanja i razgovore sa likovima. Stvar bi trebale dodatno osvježiti OTE sekvence koje će biti podijeljene na one istraživačkog i akcijskog karaktera.
Leave a Comment