Treći dio pregleda avanturističke produkcije u sljedećoj godini donosi do sada najširi i naraznovrsniji izbor koji je obilježen vremenskim distorzijama, kućnim misterijama, lutanjima u kozmosu, bijegom iz zatvora, distopijskim previranjima, paranormalnim nestancima, dogodovštinama lisica i ptica, dječaka i djevojčica, od kojih neki nisu miljenici bogova niti (ne)sretnici u potrazi za blagom.
The 13th Doll
- Razvojni tim: Attic Door Productions
- Platforme: PC
Kaos koji vlada u The 7th Guest / Stauf Mansion serijalu FMV horor avantura i srodnih žanrova, uistinu je teško sažeti u ovom ograničenom formatu, pa vrijedi samo napomenuti kako pred sobom imamo novi pokušaj da se napravi direktni nastavak originalnog začetnika ovog zlosretnog serijalnog niza, čiji je broj otkazanih nastavaka veći od onih izašlih. Da stvar bude zanimljivija,The 13th Doll je originalno započet kao fan projekt Attic Door tima, koji je nakon neuspjeha izvornih autora sa čak dvije The 7th Guest 3: The Collector Kickstarter kampanje pokrenuo vlastitu te dobio skromna sredstva kako bi serijal napokon dobio novo izdanje koje nije samo port prijašnjih. The 13th Doll se direktno nastavlja na radnju originalnog The 7th Guesta i prati Tada, nesretnog dječaka koji je u originalu jedva izvukao živu glavu, ali očigledno ne bez posljedica, jer ga 10 godina kasnije, u ovom nastavku, zatičemo u mentalnoj ustanovi, progonjenog od strane duhova iz zloglasne Staufove kuće lutaka. Stvari se mijenjaju kada novopridošli psihijatar Dr. Richmond odlučuje primijeniti radikalnu metodu u Tadovom liječenju. To će ih odvesti nazad u zloglasnu kuću, te omogućiti igračima upravljanje s oba pomenuta lika. The 13th Doll će donijeti dobro poznatu mješavinu Stauf Mansion serijala, dakle kombinaciju izazovnih logičkih zagonetki i atmosferično skrojenih FMV b-horor sekvenci, uz neke moderne dodatke poput nelinearne strukture koja utječe na pet mogućih krajeva igre.
Ira
- Razvojni tim: Ore Creative
- Platforme: PC, PS4, Xbox One, Wii U
Ambiciozna epizodna p&c avantura Ira, iza sebe ima uspješnu Kickstarter kampanju, a sljedeće godine bi kroz Act 1, mogla napokon doći do šire publike. Priča prati nekoliko narativnih kolosijeka u kojima je centralni lik Ira, sin siromašnog svemirskog rudara koji je ispunio svoj san i postao astronaut. Njegova prva misija ga šalje u misteriozni zvjezdani sistem u kojem je prethodna posada nestala prije deset godina pod nerazjašnjenim okolnostima. Pored upravljanja Iraom u sadašnjosti, tu su također igrive instance povezane sa njegovim djetinstvom, koje je smješteno u alternativnu povijest 1930-tih godina, u kojoj vladaju izražene klasne podjele. Kao dodatna zanimljivost vrijedi spomenuti i mogućnost igrača da donose odluke u prošlosti Irainog bitisanja, te tako presudno utječu na njegovo sadašnje stanje, koje je obilježeno sveopćom konfuzijom uzrokovanom hibernacijom i čudnim utjecajem okruženja u kojem se nalazi.
The Breakout
- Razvoji tim: Pixel Trip Studios
- Platforme: PC
Point & Click avanture smještene u Drugi svjetski rat relativno rijetko viđamo, a The Breakout bi trebao biti njihov predstavnik sljedeće godine. Ono što međutim The Breakout razlikuje od tipičnih predstavnika žanra je pokušaj sjedinjenja tipične avanturističke p & c mehanike sa stealth elementima, tako da će igrači u ulozi pilota Guya Kassela pokušati pobjeći iz nacističkog ratnog zatvora prije nego li bude prekasno, koristeći sve moguće metode u datoj situaciji, poput šunjanja, krađe i pentranja po raznim objektima. Također, bit će neophodno surađivati s ostalim zatvorenicima, od kojih svako ima neku specijalnost koja će pomoći u bijegu. Dodatni zaplet daju i okultistički eksperimenti koji se sprovode unutar zatvora, tako da će igrač morati vješto odmjeravati svaku akciju i pratiti dnevni raspored unutar zarobljeničkog kampa.
A Poison Green
- Razvojni tim: Faraway Industries
- Platforme: PC
Još uvijek jedan od najambicioznijih projekata u okviru AGS zajednice, A Poison Green ulazi u četvrtu godinu razvoja. Riječ je o 2D p & c avanturi koja kao tematsku preokupaciju uzima eko-terorizam i prati isprepletene sudbine triju likova, kojima ćemo imati priliku upravljati. Priča nas smješta u 2070. godinu, gdje novinar William, nezaposlena Mia, te profesor povijesti Elijah zauzimaju različite strane u nizu anti-vladinih terorističkih napada povodom katastrofalne kvalitete zraka i sve težih oboljenja šireg puka. A Poison Green bi trebao imati narativni naglasak u samom dizajnu, tako da trebamo očekivati uzročno-posljedične interaktivne dijaloge, te nešto jednostavnije inventarske zagonetke specifične za svakog od likova.
Absent II
- Razvojni tim: FNGames
- Platforme: PC
Nastavak relativno prosječne freeware avanture Absent, pokušat će proširiti svoje ambicije i pružiti igračima dublji uvid u paranormalna dešavanja vezana za koledž koji pohađa trojac glavnih protagonista. Za razliku od originala u kojem smo imali priliku samo kontrolirati Murraya, u nastavku će mu se pridružiti i najbolja prijateljica Eve. Smješten osam mjeseci nakon prvog djela, Absent II prati misteriozna dešavanja povezana s novim studentom, koji se čini na neki način povezan sa utvarom iz prethodnika. Absent II je klasična 2D p & c avantura, u kojoj će se ljubitelji žanra brzo snaći, a u odnosu na prvi dio, sučelje bi trebalo biti pojednostavljeno i ugodnije za korištenje.
AER
- Razvojni tim: Forgotten Key
- Platforme: PC, PS4, Xbox One
Novi projekt iz kuhinje švedskog studija Forgotten Key, najpoznatijeg po art avanturi The Shine of a Star, donosi prilično neuobičajen koncept za avanturističke okvire. Naime, AER nas smješta u ulogu djevojke Auk, koja pripada antičkom redu svećenica, čije su mogućnosti pretvorbe u ptice doista rijetke unutar ovog neobičnog fikcionalnog univerzuma. Svijet kojeg Auk zatiče podijeljen je na plutajuća otočja na kojima se nalaze ostaci nekadašnje civilizacije. Glavna mehanika je zapravo fokusirana na nesmetanu transformaciju Auk iz ljudskog bića u pticu i obratno, što će vam omogućiti da istražujete veća prostranstva, obzriom da je igra već od samog početka open-world karaktera. Kako je glavni fokus interakcije na istraživanju, Auk će u svom hodočašću sretati druga čudnovata stvorenja, hramove Starih Bogova koji su obično povezani sa zagonetkama, te svojevrsne nadrealne fragmente zaboravljene prošlosti. Također, neobjašnjivo kozmičko zlo čini se da preko svojih sjenki pokušava zauvijek progutati ono što je ostalo od ove krhke realnosti. Vrijedi napomenuti i to da AER krasi stilizirani minimalistički art stil s čestim nadrealističkim izletima.
Mr Pancake: How I learned to stop worrying and go back in time
- Razvojni tim: Robot Gentleman Studios
- Platforme: PC
Iako su male šanse da Mr Pancake vidimo u sljedećoj godini, ponajviše radi prezauzetosti poljskog razvojnog tima Robot Gentleman, vrijedi ga ipak istaknuti u ovom pregledu kao još jednog mogućeg sljedbenika trenda nastalog pod utjecajem Life is Strangea, a to su avanture koje se bave posljedicama odluka u prošlosti kojima igrač može manipulirati i tako mijenjati sadašnjost. Ono što pak Mr Pancake odvaja od gotovo bilo čega što smo do sada vidjeli u videoigrama, je njegov glavni lik, Thomas Pancake, istrošeni gospodin u trećoj dobi. Blago rečeno, Thomasa je život odavno pregazio i od njega napravio olupinu od čovjeka, a kako je do toga došlo upravo će igrači saznati kroz niz igrivih epizoda, koje su često i upitnog karaktera s obzirom na maglovito sjećanje glavnog protagoniste, a upravo su od njega složene sve igrive sekvence. Nasuprot ovoj modernoj postavci je vrlo klasično 2D p & c izvođenje prilagođeno recentnim avanturističkim tendencijama.
Shadow Of Nebula
- Razvojni tim: Bisonia
- Platforme: PC
Još jedna poljska p & c avantura koja nas ovog puta smješta u duboku budućnost, točnije 3102. godinu, u kojoj glavni junak, inače nositelj titule Svemirskog glasnika, biva napadnut od strane svemirskih pirata te primoran da sleti na, naizgled, nenaseljenu planetu Ventra Blue. Tu će međutim otkriti da je jedan od ključnih igrača unutar zavjere koja se dovodi u vezu sa opasnom nanotehnologijom koja je ostala iz genijalnog Alfreda Nebulae. Pored uobičajenih avanturističkih mehanika, poput izazovnih zagonetki ili višestrukih dijaloških odabira, SON će sadržavati, za cyberpunk avanture, sveprisutan, paralelni svijet cyberspacea. Ako vam ovo sve zvuči zanimljivo, vrijedi napomenuti da je Shadow of Nebula u Steam Early Access programu, po relativno niskoj cijeni, tako da bi bio solidan izbor ako ste za znanstveno-fantastični point & click.
Splitmind
- Razvojni tim: Rendal Studio
- Platforme: PC, iOS, Android
Tema sjećanja i vraćanja u prošlost čini se da će postati trend sljedeće godine jer ovdje opet imamo jedan naslov koji se bavi srodnim temama. Debitantska avantura pariškog razvojnog tima Rendal Studio smješta nas u sjenu amnezijom obojenog detektiva Kaplana, koji završava u alternativnoj dimenziji imena Mnemosyn. Unutar nje će pokušati oživiti svoje sjećanja na Unnamed City i čudan slučaj serijskog ubojice koji ga je doveo na ovo mjesto. Spltinmind je klasična 2D p & c avantura koja će pokušati vratiti pomalo izgubljeni avanturistički osjećaj 90-tih, tako da možete očekivati izazovne zagonetke, masne dijaloge i fokus na istraživanje, sve to obojeno u paranormalni noir štih.
The Mystery of Oak Island
- Razvojni tim: Citrodesign Entertainment / Visionaire Studio
- Platforme: PC, iOS, Android
Inspirirana urbanim mitom o skrivenom blagu koje se navodno nalazi na Oak Islandu, kanadskom otoku, smještenom u okvirima Nove Škotske, ova p & c avantura će pokušati unijeti dašak svježine u ovu tematiku. Zamišljen kao kolaboracijski projekt dva tima, u kojem glavnu riječ vode ljudi iza neslužbenog nastavka Zaka Mckrackena, te autori popularnog avanturističkog enginea Visionaire, The Mystery of Oak Island donosi klasičnu žanrovsku postavku koja se poziva na LucasArts uzore i radnjom nas smješta u aktualni trenutak. Trio upravljivih likova predvodi James Watson koji nakon nesreće prouzrokovane kvarom navigacijskog sistema, završava blizu Oak Islanda, njegova djevojka i studentica sa Oxforda, te misteriozni lik čija se interaktivna radnja događa u prošlosti naslovnog otoka.
DARQ
- Razvojni tim: Unfold Game
- Platfrome: PC
Iako zvuči tek kao nešto žanrovski konvencionalnija interpretacija Knock-knocka, remek djela ekipe ruskih magova iz podruma Ice Pick Lodgea, i to je dovoljno da DARQ učini potencijalno zanimljivim ostvarenjem. U igri pratimo snovite nezgode dječaka Lloyda, koji se pokušava probuditi iz noće more u kojoj ga njegova podsvijest drži zarobljenim. Na tom putu Lloyd će moći manipulirati tkivom stvarnosti i fizičkim zakonima, iako će u direktnom sukobu sa stravičnim protivnicima biti nemoćan, tako da će korištenje šunjalačkim metoda biti neophodno. DARQ će imati značajan fokus na sjene i svjetlo, posebno jer obiluje mračnim dionicama u kojima će samo zvuk moći Lloyda spasiti potpunog potonuća u ludilo.Tu su i nešto uobičajeniji avanturistički elementi poput inventarskih zagonetki ili razgovora sa različitim likovima kao i proceduralna generičnost soba koje ponovo posjećujete.
Foxtail
- Razvojni tim: Gingertips
- Platforme: PC
Prošlo je preko dvadeset godina otkad smo posljednji puti vidjeli nešto od serijala The Legend of Kyrandia, koji je ostao unikatan slučaj avanturističke historije, ponajviše zbog svoje specifične atmosfere koja je bila obojena nekom vrstom tragikomične bajkovitosti. Prva p & c avantura koja bi moglo prići blizu ovom uzoru je Foxtail, koji pod teškim utjecajem ne samo Kyrandia serijala već generalno avanturističke estetike 90-tih. Priča prati antropomorfnu lisicu Leahu, kojoj život kreće nizbrdo nakon raskida i neuspjeha na lokalnom univerzitetu. U pokušaju da se sabere, odlučuje se za posjetu baki, sa kojom je odrasla i koja živi u izoliranom planinskom selu. Međutim, ubrzo nakon dolaska, Leaha shvaća da je baka teško bolesna i da će biti potrebna gljiva imena Foxtail da je održi u životu. Od Foxtaila možemo očekivati klasične i teške zagonetke, precizno krojen piksel art stil i odsustvo bilo kakvog tutoriala ili hint sistema.
This is No Time for Games
- Razvojni tim: Not Quite Black and White
- Platforme: PC
Zamišljen kao moderna piksel art p & c avantura, This is No Time for Games nas stavlja u ulogu djevojke Flo koja se upušta u nepoznati svijet, unatoč upozorenjima prijetećeg glasa. Škotski razvojni tim Not Quite Black and White od prije je poznat ponajprije po izrazito ambicioznom, ali nikad dovršenom, 1 projektu, epizodnoj folklornoj avanturi, tako da je ovaj minimalistički uvod u priču i koncept njihove nove videoigre, očekivan.
Reset
- Razvojni tim: Theory Interactive Ltd
- Platforme: PC
Premijerni projekt finskog dvojca iz Theory Interactivea je logička mech avantura iz prvog lica. Naslov Reset se zapravo odnosi na mogućnost vremenskog kloniranja vlastitog robota, te mogućnost da nakon reseta trenutnog robota preuzmete ulogu novog klona nastalog u vremenskom procjepu, što će vam pomoći u rješavaju raznih zagonetki. Reset je smješten na fikcionalni vulkanski otok, negdje na području Galapagosa, čija bi se tematska odrednica mogla okarakterizirati kao znanstveno-fantastični noir.
Four Last Things
- Autor: Joe Richardson
- Platforme: PC
Four Last Things će najvjerojatnije biti jedna od najurnebesnijih avantura sljedeće godine, ako je barem suditi po kvaliteti demo verzije. Priča prati nesretnika koji kroz godine lutanja dolazi do crkve kako bi mu se oprostili grijesi. No, međutim, crkveni birokrata mu saopćava da to neće biti moguće, jer je date grijehe izvršio van jurisdikcije crkve pred kojom se nalazi, tako da mu je jedina nada da počini nešto iz ergele sedam smrtnih grijeha na trenutnoj teritoriji. No, to nije sve, s obzirom na to da će kroz činjenje tih grijeha privući pažnju Smrti ili Suda, a odluke koje bude donosio mogle bi ga uvesti u pakao ili raj. Four Last Things ima i vrlo specifičan art stil, koji je inspiriran renesansnim slikarstvom i to doslovno… Naime, autor je koristio kolažnu tehniku i kod animiranja likova ali i kod konstrukcije scena, tako da je veći dio grafičke prezentacije zapravo izrezan iz renesansnih slika koje su van copyright idiotizma.
CAIN
- Razvojni tim: Gazpacho Games
- Platforme: PC
Španjolski tim Gazpacho Games je do sada bio ponajviše poznat po platformskim igrama poput recimo Nanomachinae, no ovoga puta spremaju nešto drugačije. CAIN je noir avantura iz prvog lica koja prati sudbinu matematičara Jeffa Joycea, koji nakon optužbe da je ubio vlastitog brata, završava u čudnoj kući, iz koje se čini da nema izlaza. CAIN će pokušati donijeti odmjeren spoj logičkih i inventarskih zagonetki, te fokus na istraživanje raznih zanimljivih tragova koje Jeff pronalazi unutar misteriozne kuće.
Nastavlja se…
Najbolje avanture u 2017. godini – Vol. 1
Najbolje avanture u 2017. godini – Vol. 2
Leave a Comment