Četvrti pokušaj predstavljanja ovogodišnje avanturističke ponude donosi fokus na znanstvenu fantastiku, nekoliko avantura iz 1920-tih, alternativne realnosti nestalog broda i Adolfa Hitlera, storije o užasnim gradovima i umorstvima u imperijalnoj Kini, nešto satire i autobiografskih referenci, horor komediju o ukletim mačkama, Shakespeareovske malverzacije, japanske potrage po kanalizacijama, mentalno rastrojstvo, posljednje avanture lopova i metalaca te neobičnu posjetu vranama.
Return of the Obra Dinn
- Autor: Lucas Pope
- Platforme: PC
Novi projekt autora kultnog birokratskog trilera Papers, Please, ovaj nas put vodi u brodsko okruženje, točnije istragu broda koji se misteriozno pojavio šest mjeseci nakon nestanka. Pored intrigantne narativne postavke, Return of the Obra Dinn pažnju privlači i art stilovima. Naime, dok ostale video igre pružaju mogućnosti različitih rezolucija, Lucas Pope je odlučio ponuditi odabir raznih retro art stilova, tako da će svi ljubitelji starih Mac igara ili C64 fanatici doći na svoje. Kao centralnu mehaniku, naš istražitelj koristi ručni sat, preko kojeg može pristupiti posljednjim minutama raznih članova posade te tako, skupljajući njihove fragment,e doći možda do konačnog rješenja misterije broda Obra Dinn.
A Place for the Unwilling
- Razvojni tim: AlPixel Games
- Platforme: PC
Španjolski razvojni tim AlPixel Games do sada je bio najpoznatiji po čudnovatoj piksel art avanturi Missing Translation, a njihov pokušaj uranjanja u komercijalne vode nije ništa manje neuobičajen. A Place of the Unwilling je zamišljen kao narativna avantura smještena u sandbox / open world okvir umirujućeg grada. Očigledno inspiriran Pathologicom, ali i drugim utjecajima poput viktorijanskog nihilizma Sunless Sea, APftU nas stavlja u kožu stranca koji stiže u grad, nakon što dobiva oproštajno pismo od prijatelja iz djetinjstva. Glavni lik je trgovac po profesiji, tako da će preko raznih dogovora i nagodbi pokušati preživjeti u gradu ispunjenom ludilom, siromaštvom i čudnim pojavama. Cijela igra traje 21 dan, a sve akcije se dešavaju u realnom vremenu, tako da će te morati paziti kada i kako što činite.
K’nossos
- Razvojni tim: Svarun Games
- Platforme: PC
Nikola Pacek-Vetnić, novosadski muzičar i videoigrački dizajner, vjerojatno je najpoznatiji u avanturističkim krugovima po izrazito ambicioznoj slavenskoj SF avanturi Vsevolod, koja nažalost nije odmakla dalje od igrivog prologa. Njegov novi projekt, te ujedno novi avanturistički pokušaj pod okriljem Svarun Gamesa, K’nossos, tematski je prilično udaljen od slavenskog futurizma, ali je zadržao klasičnu p&c formulu kao osnovnu upravljaču mehaniku. K’nossos nas stavlja u ulogu misterioznog putnika koji nakon buđenja iz hibernacije počinje lutalačku potragu kroz hladne nadrealistične predjele kozmosa, inspirirane Vasilijem Kandinskim, Herbertovom Dinom i Chronomasterom.
Detective Di: The Silk Rose Murders
- Razvojni tim: Nuxipo Games
- Platforme: PC
Kanadska ekipa Nuxipo Gamesa do sada je vjerojatno bila najpoznatija po serijalu Shadow of the Ninja, tako da je njihov novi projekt priličan žanrovski zaokret. Detective Di: The Silk Rose Murders je piksel art p&c avantura smještena u antičku Kinu. Glavni protagonist čiju ulogu preuzimamo je zapravo povijesna ličnost Di Renjie, kancelar iz vremena dinastije Tang. No, kako naslov govori, pored vladarskih intriga vezanih za caricu Wu Zetian, Di Renjie će se zapravo baviti detektivskim poslom, tačnije nizom serijskih ubojstava koja su usko povezane s turbulentnom političkom situacijom. Detektiv Di u svojoj premijernoj avanturi trebao bi slijediti klasične postulate žanra, dakle red istraživanja, zagonetki i razgovora, uz dašak nešto modernijih tendencija u vidu mentalne rekreacije zločine kroz dedukciju i istraživanje mjesta zločina.
desolate
- Razvojni tim: InkBit Collective
- Platforme: PC
Premijerna platformska avantura novozelandskog tima InkBit Collective obilježena je snažnim autobiografskim pečatom glavnog dizajnera Elliota Collisa, koji je svoj život u Japanu i Novom Zelandu, ali i životne dileme, odlučio predstaviti kroz videoigračku formu. Glavni lik je na samom početku prisiljen žrtvovati svoju porodicu i prijatelje misterioznim sjenkama. Kako bi pronašao neku formu spasenja morat će se zaputiti prema pustinji The Desolate. Mehanika će biti koncipirana oko tri osnovne akcije a to su: dodir, pokret i glas, čija će se upotreba i kontekst uveliko razlikovati zavisno od situacije. desolate je također specifičan po unikatnom vizualnom stilu, koji je blizak modernim slikarskim tendencijama.
Herbert’s Quest: A Medieval Madness Adventure Game
- Autor: Oded Sharon
- Platforme: PC
Herbert’s Quest je nastao kao čudna ideja izraelskog dizajnera Odeda Sharona. Naime, HQ je financiran od strane igrača, odnosno crowdfunding Indiegogo kampanje, ali je i samom tematikom vezan za crowdfunding. Naime, glavni lik Herbert za glavni zadatak ima pomoći avanturistima iz srednjeg vijeka da prikupe sredstva za grad u kojem se nalaze, a avanture će ih odvesti i u misteriozne tamnice. Zamišljen kao satira modernih nezavisnih tendencija u videoigrama i generalno RPG-a i avanturističkog žanra, HQ je predstavljen kao klasična p&c avantura iz trećeg lica, koja je usto potpuno sastavljena od 3D objekata iz Unity prodavnice, koji su još k tome bili na rasprodaji.
Sebastian Frank: The Beer Hall Putsch
- Razvojni tim: wittyplot
- Platforme: PC
Za one koji nisu igrali igrivi prolog planiranog serijala koji prati zgode i nezgode umjetnika Sebastiana Franka, vrijedi napomenuti kako se radnja ove igre odvija u Beču, 1908 godine i prati njegov prvi susret za Hitlerom. The Beer Hall Putsch je zapravo prva epizoda koju bi smo trebali igrati ove godine i koja nas stavlja u burno vrijeme Weimarske Republike, u kojoj sada pratimo pokušaj Sebastiana Franka da spriječi Hitlerov dolazak na vlast. TBHP je kao i njegov prethodnik predstavljen kroz karikaturalni stil, a kao osnovu uzima p&c mehaniku i klasičnu avanturističku interaktivnu postavku.
The Artifact
- Razvojni tim: Enigma Games
- Platforme: PC
Iako je The Artifact okovan u i više nego prepoznatljiv narativni okvir budničara iz hibernacije koji se pronalazi na napuštenom svemirskom brodu, prvo što ga izdvaja od konkurencije je zapravo podžanr. Naime, iako je prezentiran kroz i više nego pristojnu grafičku prezentaciju iz prvog lica, The Artifact je zapravo escape-the-room igra, dakle na svemirskom brodu ćete biti konstantno zatvoreni u razne sobe iz kojih ćete moći izaći rješavajući razne zagonetke. Dodatnu intrigu donosi i misteriozni predmet, koji gotovo da ima božanske moći, a koji se čini odgovoran za vašu samoću u sve težim logičkim problemima.
Gibbous: A Cthulhu Adventure
- Razvojni tim: Stuck in Attic
- Platforme: PC, iOS, Android
Debitantska p&c 2D avantura rumunjskog tima Stuck in Attic zanimljiv je spoj utjecaja H. P. Lovecrafta i klasičnog LucasArtsa, prvenstveno Day of Tentacle uvrnutosti. U Gibbousu ćemo imati priliku upravljati s tri lika od kojih je svaki na neki način povezan sa dobro poznatim grimorijem iz HPL univerzuma, Necronomiconom. Privatni detektiv Don R. Ketype je angažiran od strane misterioznog poslodavca da ga pronađe, bibliotekar Buzz Kerwan dolazi u direktan kontakt sa njim, a njegova mačka Kitteh je pod njegovim direktnim utjecajem…
Dr. Doyle and the Mystery of the Cloche Hat
- Razvojni tim: PnC Narratives
- Platforme: PC, iOS, Android
Između nestalog šešira i leša moguće je da postoji određena veza, a sumnjivi i ekscentrični detektiv, a k tome, i doktor, Doyle, pokušat će pronaći vezu unatoč nejasnoj motivaciji. Ova postavka krasi premijernu p&c avanturu kiparskog tima PnC Narratives, a Detektiva-doktora ćemo kontrolirati unutar malog sela, dok je cijela radnja smještena u 1920-te godine, te obilježena stiliziranim i blago deformiranim stilom, uz pomaknutu detektivsku mehaniku.
Elsinore
- Razvojni tim: Golden Glitch Studios
- Platforme: PC
Do sada smo mogli vidjeti nekoliko pokušaja adaptacija najpoznatije, iako ne i najbolje Shakespeareove tragedije, Hamlet u videoigrački format, ali Elsinore je možda i najzanimljiviji pokušaj dočaravanja ubojite dvorske atmosfere. Također, ovog puta preuzimamo ulogu netipičnog lika, plemkinje Ophelije, koja nakon noćne more u kojoj sanja stravičnu tragediju masovne smrti u dvorcu Elsinore biva zarobljena u vremenskom čvoru od četiri dana koji se stalno ponavljaju. Ophelia će pokušati spriječiti sanjanu tragediju razgovarajući, uvjeravajući i lažući različite likove, a pošto se radnja dešava u realnom vremenu igrači će morati taktično proučavati sve akcije i kretnje likova, ali i vlastitih postupaka.
Tokyo Dark
- Razvojni tim: Cherrymochi
- Platforme: PC, PS Vita
Iz Japana relativno rijetko dobivamo bočno skrolirajuće avanture, a posebice p&c ostvarenja pod zapadnim utjecajima. Da uvijek postoje iznimke, pokazuje Tokyo Dark koji se vješto poziva na prvi Clock Tower, Corpse Party i Blackwell serijal. Tematski, TD bi se mogao okarakterisati kao nadnaravni triler sa horor izletima, koji narativnu inspiraciju pronalazi u japanskoj urbanoj legendi koja govori o postojanju ukletih vrata duboko u podzemlju Tokija. Jedan od mogućih nesretnika koji je prošao kroz pomenuta vrata je partner glavne protagonistice, detektivke Ito, a njena potraga će je odvesti kroz urbanu divljinu modernog Tokija u kojoj se granice između realnosti i noćnih mora sve više zamagljuju.
Echoes: Episode One – Diagnosis
- Razvojni tim: Thermo-Dynamic Games
- Platforme: PC
Od posljednje pisanije o Echoesu u okvirima ovog sajta, britanski razvojni tim Thermo-Dynamic Games je došao do konačnog Greenlight statusa i nešto konkretnijeg gameplaya. Dakle, da se podsjetimo, Echoes nas stavlja u ulogu pacijenta sa ozbiljnim mentalnim problemima, koje istražujemo kroz dva distinktivna art stila: onaj vezan za podsvijest, odnosno svijet snova, obojen nadrealističkim poligonalnim nijansama, i onaj ultra realistični koji nas smješta u nesigurnu stvarnost glavnog lika. Prva epizoda Echoesa trebala bi donijeti konkretizaciju mind break mehanike, koja će biti vezana za popravljanje uništenih predjela svijeta snova i njihovu refleksiju na onaj stvarni.
Quest for Infamy: Roehm to Ruin
- Razvojni tim: Infamous Quests
- Platforme: PC
Vjerojatni opraštaj Infamous Questa od razvoja video igara dolazi nam u nastavku izrazito potcjenjenog avanturističkog RPG-a, Quest for Infamy. Za razliku od svog prethodnika, Roehm to Ruin odustaje od RPG elemenata, te se fokusira na lopova Roehma, čije dogodovštine pratimo prije njegovog bijega iz Baron’s Castlea. Kako se sada veći dio igre odvija u dvorcu, autori su se fokusirali na klasični avanturistički p&c repertoar, ispunjen istraživanjem, zagonetkama i razgovorima, a kao dodatni začin tu su i dodatne lopovske mogućnosti pronalaska tajnih predmeta.
Metal Dead: Encore
- Razvojni tim: Walk Thru Walls Studios
- Platforme: PC, iOS, Android
Ako ste ljubitelji horor komedija, heavy metala ili zombi apokalipse, Metal Dead prvijenac je mogao biti prava stvar za vas. Nastavak donosi još luđi zaplet u kojem naš stari znanac Malcom i njegov vjerni prijatelj Ronnie, bivši kolega iz benda (koji je doslovni metalhead, hodajuća glava sa nogama pauka), pokušavaju izaći na kraj s telepatskom mutiranom ajkulom koja kroz snove pretvara metalce, okupljene na obližnjem seoskom metal festivalu, u hodajuće mrtvace. MDE će zadržati klasičnu p&c mehaniku iz prethodnika i deformiranim art stil, uz žanrovski provjeren avanturistički recept.
Last Life
- Razvojni tim: Rocket Science Amusements
- Platforme: PC
Uspješno Kickstartana, uz podršku Double Finea, sf noir p&c avantura Last Life ulazi u treću godinu razvoja. Specifična po svom niskopoligonalnom art stilu, prati priču privatnog detektiva koji istražuje vlastito ubojstvo. Naime, Jack Parker biva ubijen na MarsTopiji, koloniji na Marsu kojom rukovodi misteriozna korporacija utopističkih tendencija. Posredstvom bitcoin donatora, Jack će dobiti 4 sata da preko vlastitog 3D printa, istraži zbog čega je ubijen i kakve veze njegovo ubojstvo ima sa zavjerom koja je istrijebila ljudsku rasu sa planete Zemlje.
Latency
- Razvojni tim: Sanctuary Interactive
- Platforme: PC
Sanctuary Interactive je već dobro poznato ime u avanturističkim underground krugovima, a njihov najcjenjeniji rad je vjerojatno horor avantura All The Way Down. Njihov sljedeći projekt, Latency, je najambiciozniji avanturistički naslov do sada koji smo vidjeli od ove engleske ekipe. Riječ je o cyberpunk p&c avanturi koja prati hackericu Kass_Seti, lidericu hacktivističke grupacije Analogue Dawn. Nakon kvara na njenim cyber implantima, Kass djelomično gubi pamćenje i zatiče se u offline stanju na brutalnim ulicama New Sohoa, oblikovanog kao mračnu viziju Londona u budućnosti u kojem bjesni rat između vlade i hackerskih organizacija. Možebitno inspiriran Deus Exom, Latency će pokušati prepoznatljiv pristup rješavanja problema na više načina, integrirati u p&c gameplay, tako da ćemo imati mogućnost zagonetkama pristupati u zavisnosti koji implanti su funkcionalni u datom momentu i koji nam se čine najpraktičnijima.
The Council of Crows
- Autor: Jonas Kyratzes
- Platforme: PC
Sedma avantura unutar Lands of Dream serijala, počela je svoj život kao Ithaka of the Clouds, jasno prikazujući utjecaje Konstantina Kavafija, čime ionako bogat literarni referencijalizam serijala dodatno proširuje grčkim pjesnikom čiju bi Dosadu i Prozor, svaki uzoran suicidni građanin trebao pročitati. Za one koji nisu igrali nešto iz ovog serijala, čiji je najbolji reprezent The Sea Will Claim Everything, naslov čije bogatstvo pisanja treba biti mjerilo kvalitetne fantastike u videoigračkom mediju, vrijedi napomenuti da se radi o p&c avanturama iz prvog lica, koje su izrazito narativno guste, te prožete zagonetkama koje više cijene nelinearnu kreativnost nego li linearnu dizajnersku mantru. The Council of Crows je zapravo proizašao kao dio duologije iz Ithaka of the Clouds projekta, te prati priču malenog dječaka koji zaluta u čudnu zemlju na sjeveru Lands of Dream univerzuma. Jedina nada za povratak je pronalazak Vijeća Vrana, misteriozne organizacije, koja obično za takve usluge traži nešto nemoguće.
Deliver Us the Moon
- Razvojni tim: KeokeN
- Platforme: PC, PS4, Xbox One
Premijerni projekt nizozemskog tima KeokeN stavlja nas u ulogu ilegalnog astronauta, koji će pokušati spasiti čovječanstvo tako što će otkriti misterij baze na mjesecu koja je trebala poslužiti kao temelj buduće eksploatacije, budući da su resursi na Zemlji 2069. i više nego skromni. S obzirom na to da najveći dio igre provodimo na mjesecu, Deliver Us the Moon će imati značajne survival elemente, tako da će igrači morati paziti na nivo kisika ili prirodne nepogodnosti. No, kako će se dobar dio igre odvijati i u bazi, tradicionalne zagonetke su također očekivane. Kao dodatnu specifičnost vrijedi napomenuti da će biti moguće opciono igrati iz prvog ili trećeg lica, te se služiti roverima i jetpackovima.
Clown’s Secret
- Razvojni tim: Expression Studios
- Platforme: PC, iOS, Android
Ova klasična 2D p&c avantura najviše se ističe svojim specifičnim crno-bijelim art stilom, te generalnom inspiracijom nijemim filmovima, ponajviše onim iz uma Charlija Chaplina. Priča nas stavlja u kožu detektivskog dua, Hala i Halberta, koji će pokušati razriješiti slučaj nestanka žene iz visokih slojeva društva. Clown’s Secret obećava nadrealistične zagonetke, te specifičan način razgovora s drugim likovima preko piktograma.
Leave a Comment