INFO BOX
- DEVELOPER: Saber Interactive
- PUBLISHER: 2K
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch
- ŽANR: arkadna košarkaška igra
- DATUM IZLASKA: 15.listopada 2018.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Saber Interactive postaje jedna od najčudnijih developerskih ekipa. Nakon što su napravili iznimno solidni NBA Playgrounds i praktički ga napustili par mjeseci nakon izlaska, izdali su Shaq-Fu, dugoočekivanu reinkarnaciju jedne od najpopularnijih loših igara u gaming industriji i doživjeli dosta negativnih kritika (zbog raznih opravdanih razloga), nakon čega su najavili nastavak Playgroundsa koji su mjesec dana kasnije otkazali. Ubrzo nakon otkazivanja/odgode, izašla je vijest kako je 2K (izdavač koji stoji iza najboljeg košarkaškog serijala, NBA 2K) ”prigrlio” Saber Interactive i preuzeo na sebe izdavanje i distribuciju igre. Nevjerojatni boost i vjeru koju su dobili developeri iz Sabera donosi nam ove jeseni novi pokušaj stvaranja odlične arkadne košarkaške igre. NBA Street i dalje ne postoji, NBA Jam također, tako da Playgrounds ima dosta neiskorišteno, a potentno tržište da kapitalizira na odličnoj igrivosti koju je imala prva igra te da ispravi sve njene greške.
Nema smisla kriti, poprilično sam obožavao prvi NBA Playgrounds. Zarazni gameplay, otvaranje paketića s igračima (bez pay to win mogućnosti, gdje je jedino bilo moguće dobiti paketiće igranjem), petominutni online mečevi i vječna mogućnost da preokreneš utakmicu (osim ako je tvoj protivnik uistinu iznimno bolji od tebe) zavladali su većinom vremena koje sam odvajao prošloga ljeta za ležerno online igranje neke sportske igre. Ponekad sam pomislio da sam čak trebao dati i veću ocjenu u svojoj recenziji, no to je jako brzo zamijenjeno razmišljanjima da sam trebao dati puno manju. Jer, nakon par mjeseci dovođenja novog sadržaja (jedan novi košarkaški teren, natjecanje u tricama, novi legendarni i aktualni košarkaši, popravljanje načina šutiranja i ispravljanje nekih bugova) developeri su konstantno odbijali (ili nisu znali i mogli) riješiti neke velike probleme. Lageri, cheateri, slaba veza u nekim online utakmicama, nedostatak ikakvih modeova u single playu i online igranju (koji bi zadržali ljude na duže vrijeme) ubrzo su ohladili mnoge, što se odrazilo na nemogućnost igranja online mečeva već četiri mjeseca nakon izlaska igre – čisto zbog toga jer više nitko nije igrao igru. Igra je imala užasnog potencijala, no neke stvari se jednostavno nisu rješavale i ljudi su počeli odustajati, pa tako i ja. Očekivalo se da će se taj potencijal pokušati usmjeriti u nastavak igre i da ćemo napokon dobiti nešto bolje, nešto bolje isplanirano i da će se riješiti većina minusa koja je bila u prvoj igri. Budimo realni, jasno je bilo vidljivo i developerima da su pogodili ”ono nešto” i da rade serijal u žanru kojem u zadnjim godinama nedostaje igara. I imali su dovoljno vremena da sve negativne aspekte igre uzmu u obzir i da pokušaju donijeti bolji proizvod. Za naše i njihovo dobro.
Ako ste upoznati sa prijespomenutim NBA Street i NBA Jam igrama, vjerojatno vam je jasno kakav je Playgrounds. Arkadno igranje ulične košarke 2 na 2 koja se igra na određeno vrijeme (tri, pet ili više minuta) te se, ukoliko napravite dovoljno ludih poteza, ukradete dovoljno lopti i slam dunkate par koševa otvara mogućnost da dobijete jedan od power-upova, u ovoj igri nazvani lottery pickovi. Većina njih su iz prošle igre: vatrena lopta s kojom ne možete promašiti ni ako pucate sa drugoga kraja terena, neograničeni turbo, drastično skraćivanje vrijeme napada protivničke ekipe te oni najbolji koji vas mogu vratiti u igru jer množe vaše postignute poene s određenim brojem, ukoliko pucate sa označene pozicije na terenu. Od novih, imamo dva pomalo nejasna (barem zasada) među kojima je povećavanje svih statova, ”trovanje” protivničkih igrača i time smanjivanje njihovih statova, te jedan iznimno zabavni, zaleđivanje protivničkog koša zbog kojeg moraju razbijati led s obruča s najmanje tri šutiranja. Od novosti u samom gameplayu, vidljive su promjene vezane za power bar i, općenito, otežano šutiranje jer su svim igračima ”nerfani statovi” te se kroz skupljanje experience bodova i level upanje može doći do onoga što očekujete od jednoga Grant Hilla, Michaela Jordana, Stojakovića i ostalih. Istina, u samom startu će već biti vidljive prednosti mnogih, ali igra će otežati poentiranje na tricama čak i Curryu (top tier igraču u prošloj igri) te će zahtijevati od vas malo rada da ih dovedete na najvišu razinu i da postanu najveća prijetnja u vašem rosteru.
Ostatak promjena odnosi se na skok u napadu priikom promašenog šuta gdje će, često automatski, vaš drugi igrač uhvatiti loptu i zakucati je. S te strane, stvari su izvedene prelagano i nedostaje osjećaj da je sve pod vašom kontrolom i da je taj potez vaš izbor. I dalje nema opcije bacanja na loptu, no neko slično ”rastezanje” tj. skok prema naprijed po loptu je prisutan u igri, iako se i on odvija automatski. Sva ostala pravila, kontrole i izvođenje poteza je ostalo isto, osim alley-op poteza kojeg radite od tabele, što je ispao lijepi dodatak za živciranje protivnika, kada je pobjeda već osigurana. Sama suština gameplaya je, s obzirom na prošli dio, ostala nepromijenjena. U prijevodu, i dalje je vraški zabavna. Jednostavna pravila koja omogućuju par drugačijih taktiziranja, veći broj igrača, još bolje kontrole, par novih poteza i power-upova čine NBA Playgrounds 2 zabavnom igrom za sve koji žele malo arkadniji i luđi sport.
Što se tiče jednog od najboljih dijelova igre, otvaranje paketića s novim igračima, Playgrounds 2 je doveo to na novu razinu. I jasno je kako su 2K, koji su ”otkupili” igru od Sabera i stavili je u svoju NBA 2K franšizu to napravili jer su vidjeli financijski (mikrotransakcijski) potencijal. Tako da su sad paketići velikim dijelom ušli u svijet mikrotransakcija i loot box principom koji, uz igrače, donosi i razne iteme za uređivanje igrača. To uređivanje se ne sastoji samo od novih dresova ili čarapa, nego možete dobiti i razne kostime koji su tematski, kao što su to Halloween kostimi, kao i razne trenerke i dodatke koji dodaju komičan element igri, ali ujedno i zauzimaju mjesto u paketićima koji su mogli zauzeti igrači. A paketiće je ovoga puta, ukoliko ne želite trošiti pravi novac, ipak teže dobiti. NBA Seasons je mode u kojem većinu potrebne valute možete zaraditi osvajanjem prvenstva, te ćete ovisno o momčadi s kojom igrate, dobiti dodatne legendarne igrače iz te momčad. I online igranje će vam, uz level upanje, donositi novac da kupujete paketiće, od onih najskupljih s kojima dobivate legendarne i najbolje igrače, do onih koji su jeftiniji te donose malo slabije igrače. Naravno, loot box nasumičnost u ovome svemu je prisutna, te možete dobiti i duple igrače, što zna biti užasno frustrirajuće (iako, barem, u slučaju duplikata, dobivate značajan dio experience bodova za tog igrača). Sve ide dosta sporije sa skupljanjem igrača nego u prošloj igri, ali igra nudi da kupite sve igrače odjednom ukoliko potrošite pravi novac i to praktički istu količinu novca koja vam je bila potrebna da kupite igru. Ono što mnogi mrze je došlo u Playgrounds, što je bilo i donekle logično, no nadam se da na duže staze neće ipak postati pay to win igra u online okruženju, gdje je za igru i najvažnije da dobro sve napravi i da uživa više mjeseci popularnosti i igranja.
Online aspekt igre, tj. online modeovi donose standardno ligaško natjecanje, tj. mečeve u kojima se svakom pobjedom penjete na listi najboljih igrača na svijetu i napredujete kroz lige. Tu je i natjecanje u tricama koje je puno zabavnije nego prošle godine, bilo da se igra online ili u lokalnom multiplayeru. No nema neku preveliku trajnost, već ostavlja dojam mini-igre koja služi samo kao osvježenje i odmor od standardnog igranja. Sve ostalo je, zapravo, u igri dosta siromašno. Od nekih dodatnih modeova kojih nema, do prezentacije i glazbe. Glazba ovoga puta ipak nije toliko siromašna, imamo više od jedne pjesme, no svejedno je moglo biti bogatije. Komentatori, koji su ubrzo postali naporni u prvoj igri, opet su s nama. Imaju neke nove fore i poštapalice, kao i informacije o NBA momčadima koje možete čuti u NBA Season modeu, no i u ovoj inačici ubrzo dosade. Ali, srećom, nisam primjetio neugodnjak od komentara kakav je bio u prošloj igri (”He just took away his masculinity”), pa je to barem dobro. Terena nema previše, a svi tereni NBA momčadi koje susrećete u NBA sezoni su preslika istoga, sa promijenjenim bojama i logom momčadi koja igra, što je pomalo razočaralo. S prezentacijske strane, igra jednostavno izgleda nedorečeno, no ne sumnjamo da bi se mogla popraviti kroz naredne mjesece sa DLC sadržajem i updateima. I to što više besplatnih – to bolje. I poštenije.
Ostaje osjećaj da igra i dalje ima puno neiskorištenoga potencijala, a tu ne mislimo na potencijal da izvuku od igrača/ice dodatan novac, kao što to sad pokušavaju ljudi iz 2K-a. No, upravo o tom aspektu, i uspješnosti mikrotransakcija, ovisi novi sadržaj u igri kroz cijelu godinu, kao i budućnost serijala. Bilo bi šteta da ne dobijemo još stvari, još igrača, još terena i još modeova jer arkadna košarka, tj. ulična košarka, ima i dalje (barem po meni) dosta potencijala. A NBA Playgrounds 2 će ukazati na to. Igra je iznimno zabavna i nudi puno sati akcije, dobrih tekmi i smijeha za sve koji vole NBA i košarku. Ali i video-igre, naravno.
Leave a Comment