INFO BOX
- DEVELOPER: Visual Concepts
- PUBLISHER: 2K Games
- PLATFORME: PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PC
- ŽANR: Simulacija košarke
- DATUM IZLASKA: 10. listopada 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
2K Games i Visual Concepts već godinama suvereno vladaju virtualnim košarkaškim terenima. Njihov NBA 2K serijal gotovo desetljeće nema nikakvu konkurenciju, a i oni (ili da preciziramo, radi se samo o NBA Liveu) koji su se usudili upustiti u duel s ovim velikom virtualnom sportskom institucijom, izgorjeli su brzinom svjetlosti i instantno pali u apsolutni zaborav. NBA 2K serijal je, slobodno mogu reći, glavni razlog EA Gamesovog posrtanja s NBA Live serijalom, koji se nekada ravnopravno nosio s ovim košarkaškim gigantom, a kojeg danas mnogi posmatraju kao srednjebudžetno ostvarenje kojem je cilj samo da se pojavi (kada se uopće pojavi) u prodaji i da na osnovu svoga imena i stare slave pokuša nasamariti pokojeg naivca da svoje pare baci niz vjetar.
Krajem prošle, odnosno početkom ove godine na tržište su stigle igraće platforme nove generacije, PlayStation 4 i Xbox One, a s njima i NBA 2K14 – prva next-gen košarka, koja je svojom prezentacijom očarala sve igrače, pa i one „slučajne prolaznike“, koji bi igru možda zamijenili za TV prijenos neke NBA tekme. Tokom cijele prve godine postojanja next-gen (sad već current-gen) konzola, NBA 2K14 je slovio za jednu od najboljih investicija kada je u pitanju omjer kvalitete i sadržaja svih do sad izdanih PS4 i Xbox One naslova. Danas, evo godinu dana kasnije, na red je tradicionalno došlo i novo izdanje, prikladno nazvano NBA 2K15, a po čemu se ono razlikuje od onog prošlogodišnjeg i je li vrijedno nove kupovine? Doznajmo zajedno u nastavku teksta…
Inicijalni šok
Zamislite ovu situaciju – iskeširali ste pola tisuće kuna za NBA 2K15, na putu do kuće razmišljate hoće li se ova vaša investicija u potpunosti isplatiti jer već imate NBA 2K14, koji i dalje izgleda veoma svježe i kojeg i dalje svakodnevno pržite sami i u društvu. Razmišljate jesu li ove godine developeri ubacili dovoljnu količinu dodatnog sadržaja, koji bi opravdao kupovinu novog izdanja igre. Stižete kući i žurno ubacujete disk u vašu konzolu i kreće obavezna instalacija.
„50GB? Hm, vjerojatno je veći dio toga otišao na odličnu prezentaciju, ali nadam se i na novi sadržaj…“, pomislit ćete u trenutku kada instalacija već bude gotova, a pred vašim očima se ukaže naslovni ekran s jednostavnom porukom „press X to continue“. Pritisnete X i odjednom započne tekma Miami – San Antonio! Istog trenutka pomislite da nešto nije u redu. Gdje su početni izbornici? Kao da se radi o demo verziji igre… Odigrate par napada, čisto da isprobate igru i potom lijepo odete na „Quit“, nadajući se da će se glavni meni pojaviti pred vama, kad ono ponovo isti naslovni ekran s porukom „press x to continue“. Pritisnete X, ponovo kreće meč Miami – San Antonio, sve izgleda kao demo…Da skratim ovu sizifovsku priču, nakon nekoliko ponavljanja gore spomenutog problema, brzo se prihvatite googlea da provjerite je li se nešto slično dogodilo i drugim igračama te tada doznajete da su brojni igrači iskusili veliki bug, koji je ispravljen inicijalnom nadogradjom teškom čak 1GB. Nakon što instalirate update, glavni izbornik je pred vama, sve je u redu, ali ovo negativno početno iskustvo u vama je ostavlja prilično gorak ukus u ustima, a sumnja da i dalje nešto ne štima u igri, jednostavno vas i dalje drži opreznim. Na svu sreću, nakon ovog problema, stvari kreću nabolje…
Realnost, realnost, realnost…
NBA 2K14 na Xbox One i PlayStation 4 konzolama bila je zaista spektakularna igra koja nije imala niti jednu ozbiljniju manu. Takvo što, složit ćete se, zaista je teško nadmašiti, međutim Visual Concepts i 2K Games ne misle tako. Dok bi se brojni developeri u sličnoj situaciji obično fokusirali samo na kozmetičke nadogradnje, Visual Concepts ide korak dalje i unosi hrpetinu noviteta i dodatnu razinu realnosti na svim poljima igre.
Veliki napredak, prije svega, postignut je na polju realnosti igre. Gameplay i ponašanje igrača na terenu nikada nisu bili realniji. Zahvaljujući unaprijeđenoj umjetnoj inteligenciji (koja je i ranije bila veoma dobra), igrači se na terenu ponašaju realnije, pametnije se kreću u napadu i obrani te aktivnije prate loptu i igru. Više nego ikad do sad, igra propagira pametnije i strpljivije igranje, a borba za svaki poen nikad nije bila intenzivnija i uzbudljivija. Zahvaljujući poboljšanoj inteligenciji igrača, sada imamo kvalitetnije rotacije u igri, koje rezultiraju pametnijom igrom u napadu i obrani. U napadu će se igrači (i suigrači i protivnički) pametnije kretati i otvarati, dok će u obrani budno pratiti kretnje protivničkih igrača i lopte, ne dozvoljavajući lake poene. Naravno, one najbolje igrače i dalje je pakleno teško čuvati, a još teže zaustaviti. Ma koliko se mi trudili i non stop bili „zalijepljeni “ za njih, igrači poput Jamesa ili Duranta uvijek će „uhvatiti na krivoj nozi“ i prohujati kraj nas poput brzog voza.
A kada već govorimo o kretanju, red je da kažemo da NBA 2K15 stiže s čak preko 6,000 novih animacija inkorporiranih u potpuno novi, iz temelja građen sustav kontrola, koji nikad nije bio intuitivniji i realniji. Zahvaljujući svim tim silnim animacijama, igrači na terenu djeluju življe, a kontakti i sudari među njima znatno realnije. Nema iritantnih problema s detekcijom kolizije i prolaženja kroz igrače dok hitate prema košu, što je veliki napredak općenito promatrano kada su u pitanju sportske igre. Kontrola lopte i pasova dodatno je usavršena, tako da sada u svakom trenutku znate što činite i kome dodajete loptu. Manje je automatskih parabola zbog kojih se gube mečevi i razbijaju kontroleri. Sve je prirodnije i realnije. Igrači bez problema promašuju polaganja, zakucavanja, a sam šut je posebna priča za sebe. Naime, NBA 2K15 stiže s novom shooting mehanikom. Uveden je tzv. Shot Meter, koji nam govori o kvaliteti šuta, tako što mjeri sve predispozicije prilikom šutiranja. Zahvaljujući Shot Meteru, ishod svakog našeg šuta nikad nije više ovisio o nama i to je za svaku pohvalu, osobito kada se malo ufurate u igru. Naravno, Shot Meter uvijek možete isključiti u postavkama te dodatno začiniti ionako zahtjevan gameplay.
Ukratko rečeno, NBA 2K15 nam je donio toliko noviteta i unaprijeđenja na polju gameplaya, da nam nakon nekog vremena igranja istog, NBA 2K14 izgleda prilično zastarjelo, unatoč činjenici da se radi o fantastičnom ostvarenju, koje i danas mnoge ostavlja bez teksta.
Bogatstvo sadržaja
NBA 2K serijal se oduvijek mogao pohvaliti enormnom količinom sadržaja, koja je igrače držala ispred ekrana i mnogo dulje nakon izlaska nove edicije serijala. Situacija nije ništa drukčija ni ove godine. Naprotiv, usudio bih se reći da sadržaja u jednoj NBA 2K igri nikada nije više nego u NBA 2K15, a dodatni modovi iz godine u godinu sve su bolji i bolji.
Krenimo od timova. Pored svih aktuelnih NBA timova, tu su ponovo i brojni legendarni timovi, koji su svaki na svoj način obilježili povijest NBA lige. Također, timovi Eurolige ponovo su tu. NBA 2K14 premijerno je uveo timove Eurolige. Prošle godine imali smo priliku zaigrati s nekih od 14 timova ovog elitnog europskog košarkaškog natjecanja, a ove godine dobili smo gotovo duplo više timova. Sada ih je 25, uključujući i dva ABA natjecatelja, beogradske timove Partizan i Crvenu Zvezdu. Tko zna, s obzirom na popularnost ovog europskog natjecanja, možda u narednom izdanju dobijemo i mnogo više timova iz našeg regionalnog natjecanja (prije svega mislimo na Cedevitu, Cibonu, Budućnost ..), a možda nas dočekaju i najjače europske lige, poput španjolske ili grčke… I dok će brojne igrače oduševiti vijest o povećanju broja euroligaških timova, mnogi će se razočarati kad shvate da timovi sadrže prošlogodišnji roster te da igračima ipak nije pružen „kraljevski“ vizualni tretman, koji uživaju NBA igrači. No opet, svakako se radi o poboljšanju u odnosu na prošlogodišnje izdanje i to svakako pozdravljamo te se nadamo novom napretku u NBA 2K16.
Drugi „manji“ mod koji igra sadrži odnosi se na „What if“ fantasy tekme, u kojima ćemo u ulozi brojnih legendi pokušati prekrojiti povijest. Iako zanimljiv, ovo je možda i najslabiji mod koji ovo izdanje donosi te će ga mnogi preskočiti zbog drugih mnogo značajnijih modova, o kojima ćete nešto više doznati u nastavku teksta.
Iznimno popularni MyPlayer i MyCareer modovi ove godine doživjeli su dodatni redizajn i postali pristupačniji širem spektru igrača. Mnogo toga je pojednostavljeno i prilagođeno širim igračkim masama, kojima uporno treniranje i grindanje, kako bi svome igraču osigurali dodatne dve minute u igri, baš i nije odgovaralo. Ove godine dobili smo mini-košarkašku sapunicu s vašim košarkašem u glavnoj ulozi. Naime, nakon što u ekstremno detaljnom Create a Player editoru napravite svoga košarkaša, započet će vaša avantura u NBA svijetu. Ove godine nema klasičnog drafta prije samog početka. Ne, ovoga puta u ulozi ste košarkaša koji nije izabran na draftu. Očajan i bijesan na svoga menadžera, koji mu je obećavao brda i doline, vaš košarkaš mu daje jednu posljednju šansu, a ovaj mu uzvraća tako što mu ugovara 10-dnevni ugovor za određeni NBA tim. To znači da se unatoč slabom početnom ratingu, morate dokazati u nekih pet mečeva i uvjeriti trenere i generalne menadžere da ste upravo vi ono što oni traže. To u startu možda i neće biti tako lako. Na primjer, prvih pet mečeva odigrao sam za Orlando Magic, ali nisam zadovoljio kriterije tako da sam opet ostao bez angažmana. Nakon toga dobio sam novu šansu te sam se uspio dokazati u Atlanta Hawksima, gdje sam u nekih 15-20 mečeva uspio izboriti čak i ulaz u prvu petorku. Naime, svaki vaš nastup trener i uprava tima ocjenjuju i na osnovu toga odlučuju o vašem statusu, a kako biste iz meča u meč bili sve bolji, tu su i određeni RPG elementi u vidu poboljšanja napadačkih i obrambenih performansi, koje kupujete za stečenu in-game valutu, koju opet zarađujete svojom igrom. Na isti način kupujete i dodatnu opremu i accessoriese (prije svega tetovaže) za svog igrača, a za sve igrače kojima je ovaj način napredovanja prespor, ubačena je mogućnost mrskih mikrotransakcija, zahvaljujući kojima in-game valutu možete kupovati za pravi novac.
Kao nikad do sad, MyCareer nam daje šansu da osjetimo kakav je osjećaj biti zvijezda u velikom NBA cirkusu. Nije sve u košarci – tu su i sponzorski ugovori, društveni mediji, intervjui, press konferencije.. Zaista je cool osjećaj biti važna karika jedne velike mašinerije, kao što je to NBA tim. Prilikom ove „epske avanture“ susretat ćete se s brojnim trenerima, mentorima, dobivati savjete od suigrača, ukrštati koplja s pojedinim ljutitim rivalima i stvarati nova velika NBA rivalstva, a sve će se to manifestirati na vaš novi svijet. Ljudi će na društevnim mrežama pričati o vašim akcijama i reakcijama, odobravat će ih i prezirati, bodrit vas nakon poraza isl..
Sve MyCareer mečeve možete igrati ili simulirati, međutim zaista je prava šteta prepustiti računalu da igra za vas, jer na taj način propustit ćete brojne zabavne momente ovog moda, na kojem ćete se, sasvim sam sigurno, najduže zadržati.
Pored MyCareer moda, tu je ponovo i MyPark, community focused online mod, u kojem se igrajući uličnu košarku možete natjecati protiv drugih igrača. Ovaj mod obogaćen je novim parkovima, natjecanjima (sada se mečevi igraju do 15), u kojima ćete uživati, pod uvjetom da 2K online serveri funkcioniraju kako treba (više o tome u nastavku teksta).
Ukoliko se želite okušati u menadžerskoj ulozi, onda ćete se odlučiti za igranje MyLeague i MyGM modova, dok će svi fantazisti uživati igrajući MyTeam mod.
MyLeague mod igračima daje šansu da sami kontroliraju cijelu NBA ligu, ali i ostale timove, uključujući i Euroligu. U ovom modu moguće je u cjelosti utjecati na dužinu trajanja sezone, roster, draft, povrede igrača, te na taj način skrojiti unikatno iskustvo.
MyGM nas također stavlja u ulogu generalnog menadžera lige, a ovoga puta upravljat ćemo apsolutno svim segmentima lige. Ovaj mod sadrži određene RPG elemente, poput razgovora s trenerima, vlasnicima timova i igračima, a tu su i brojne dužnosti generalnog menadžera poput aktivnosti vezanih za draft, free agency, scouting i trejdovanje igrača. MGM stiže s novim konverzacijskim sustavom koji unosi pojedine dinamičke faktore, poput morala igrača, prisustva medija, očekivanja i potreba vlasnika timova isl.. Svi oni koji preferiraju menadžerske poslove zaista će uživati igrajući ovaj mod.
MyTeam bismo najlakše mogli usporediti s Ultimate Team modom kojim se FIFA hvali, a koji je koncipiran na skupljanju kartica igrača s ciljem sastavljaja ultimativnog fantasy dream teama.
Na kraju, tu je zgodan dodatak u vidu NBA 2KTV-a – in-game broadcasting programa, zahvaljujući kojem ćete biti povezani s velikim NBA 2K communityjem. Iako u trenutku pisanja ove recenzije još uvijek nije prodisao punim plućima, ovaj program, kojeg će voditi Rachel A DeMita, približit će igračima sve NBA 2K featurese, poput intervjua, behind the scenes videa, savjeta developera, raznoraznih gameplay highlightsa i još mnogih drugih.
Kao što možete vidjeti, sadržaja u NBA 2K15 definitivno neće nedostajati te ćete imati što igrati sve do izlaska novog izdanja, naravno pod uvjetom da (ponavljam se) 2K online serveri budu normalno radili, što do sada baš i nije bio slučaj. Naime, većina modova i funkcija NBA 2K15 izravno je povezana s gore spomenutim serverima, koji su u trenutku pisanja recenzije prilično nestabilni. Da pojednostavim, većina spomenutih modova neće funkcionirati ukoliko postoji neki problem s 2K online serverima. Jednostavno, nećete im moći pristupiti i to bi, ukoliko se ovaj problem u skorije vrijeme u potpunosti ne otkloni, moglo odbiti veliki broj igrača od daljeg igranja.
Produkcijski spektakl
NBA 2K14 nas je opčinio svojom tehničkom kvalitetom, tako da od njegovog nasljednika nismo očekivali ništa manje. A dobili smo mnogo više. Ionako spektakularni vizuali dodatno su usavršeni, a cjelokupna produkcija još je moćnija. O detaljnosti grafičkog prikaza neću previše govoriti. Dovoljno je da igru vidite u pokretu, kako biste shvatili da jedna sportska simulacija nikada nije bila bliža TV prijenosu. Publika i arene su žive, znoj klizi niz lica i tijela igrača, njihove tetovaže su do detalja preslikane i sve izgleda autentično onome što možemo vidjeti na pravim TV prijenosima mečeva NBA lige. A sve se to vrti u 1080p pri 60 fps-a, bez ikakvih trzanja niti bilo kakvih problema. Još jedna velika stvar vezana za sam vizualni prikaz igre tiče se facial mapping tehnologije, kojom ova igra raspolaže, a koja služi za skeniranje lica igrača putem kamere. Naime, NBA 2K15 je prva next-gen igra koja omogućuje igračima pravi 3D prikaz njihovih lica, što je moguće postići jednostavnim „slikanjem“ putem PS kamere.
Jedina zamjerka , koju bismo mogli uputiti vizualnoj strani igre tiče se euroligaških timova i igrača, koji baš i nisu toliko detaljno i autentično predstavljeni. Srećom, od narednog izdanja igre dijeli nas samo godinu dana, a za to vrijeme očekujemo da će i to biti ispravljeno.
U zvučnu stranu igre nikada nismo imali razloga sumnjati. Ove godine za cjelokupnu zvučnu produkciju bio je zadužen sveprisutni Pharrell Williams, koji je znalački odabrao numere za soundtrack i prezentaciju igre, a u komentatorskoj ulozi, pored Ernieja Johnsona, možemo čuti legendarnog Shaqa. Kada je u pitanju Shaq i njegovi komentari, dojma sam da su nekako na silu nagurani u igru, samo da učitavanje u igri prođe bezbolnije. Shaq svojim ekstremno glupim komentarima pokušava biti smiješan, a u stvari ispada tragičan i vjerujem da će mnogi igrači jedva dočekati da im se u donjem kutu pojavi opcija za prekid istih. Još jedna mala zamjerka koja se tiče zvučne komponente igre tiče se glasova koji su dostupni za kreiranog lika u MyCareer modu. Naime, koji god voice over da odaberete, zvučat ćete kao nabrijana hip-hop zvijezda koja se na izvještačen način trudi da ne opsuje pred kamerama. Ne želim da ovo netko okarakterizira kao moj rasistički ispad, ali dovoljno će biti da svog bijelog protagonista (ili igrača azijskog podrijetla) čujete kako govori i sve će vam biti jasno. Možda će neka nova nadogradnja igre, donijeti i dodatne voice over opcije, ali ovo za sada ponekad zvuči prilično čudno i komično.
Još jedan propust, koji je najnovija zakrpa uspjela popraviti tiče se povremenim bugova, koji se često manifestiraju u sporom učitavanju igre i izbornika te njihovom smrzavanju. Naime, izbornici u inicijalnoj inačici igre bili su toliko spori i iritantni da su ubijali volju za igranjem. Sada, nakon dva velika patcha, sve je super. Izbornici su brzi i pregledni i sve je baš onako kako treba biti.
Iako s produkcijske strane spada u sam vrh trenutne ponude video igara, nekolicina sitnijih propusta jednostavno mi ne dozvoljava da tehnički aspekt igre ocjenim najvišom ocjenom.
Trk po svoj primjerak igre!
NBA 2K15 definitivno nije savršena igra, no pakleno je blizu toga. Ukoliko bolje razmislite, njezini najveći propusti tiču se tehničkog aspekta igre, a to je nešto što se da popraviti putem novih zakrpa. Bugova u igri svakim danom sve je manje, igrivost je i dalje vrhunska, brojni modovi kojima ova igra raspolaže držat će vas ispred ekrana bar godinu dana, a takvo što je zaista rijetko zar ne?
Ukoliko posjedujete NBA 2K14, na vama je da odlučite hoćete li nabaviti ovo izdanje, no ako s druge strane isto nemate, onda se nemate što premišljati. Nabavite ga, igrajte ga i uživajte – ipak se radi o trenutno najboljoj sportskoj simulaciji na tržištu.
Leave a Comment