INFO BOX
- DEVELOPER: Housemarque
- PUBLISHER: Housemarque
- PLATFORME: PS4, PC
- ŽANR: Retro Shoot ’em up
- DATUM IZLASKA: 20. lipanj 2017
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Znate li slučajno tko je Eugene Jarvis? Ukoliko spadate u skupinu nešto mlađih igrača, velika je šansa da vam spomenuto ime ne znači ama baš ništa, međutim svi oni stariji igrači s preko 20 ili 30 godina gejmerskog staža, koji su svoje djetinjstvo tijekom osamdesetih i početkom devedesetih proveli trošeći posljednju paru od školske užine i džeparca viseći po cijele dane u arkadnim salonima ili pak igrajući kući na svojim pretpotopskim Atari, ZX ili C64 kućnim kompjutorima, sasvim sigurno će se sjetiti igara kao što su Defender (1981), Robotron: 2084 (1982) ili Smash TV (1990). Sve navedene igre djelo su upravo spomenutog Eugenea Jarvisa, veterana arkadnih igara i jedne od najzaslužnijih osoba za ekspanziju i popularizaciju cijele gaming scene. Njegove igre tijekom godina često su predstavljale inspiraciju brojnim developerima, a svakako jedan od onih razvojnih timova koji nikada nisu krili svoju inspiriranost Jarvisovim djelom jeste i finski Housemarque, koji se posljednjih godina etabilirao kao jedan od najaktivnijih i najzapaženijih Sonyjevih tihih „partnera u zločinu“, poznat po igrama kao što su Dead Nation, Resogun ili recimo Alienation. Oduševljeni i inspirirani Jarvisovim djelom, Housemarqueovci su prilikom razvoja svog novog projekta otišli korak dalje, angažiravši Jarvisa kao stručnog konzultanta, a rezultat njihove suradnje stiže nam u obliku igre Nex Machina – krune njihovog dosadašnjeg uspjeha, posebne poslastice za sve retro gamere te jedne od najboljih igara godine.
Smrtonosni stroj i mračna budućnost
Produkt Housemarqueove suradnje s Eugeneom Jarvisom dolazi nam u obliku eksplozivnog arkadnog top down twin-stick shootera inspiriranog Jarvisovim igrama Defender i Robotron: 2084, čija je radnja smještena u pomalo isklišeizirani futuristički setting u kojem su strojevi zagospodarili svijetom. U igri preuzimamo ulogu neimenovanog futurističkog svemirskog pilota, koji se bori protiv hordi raznoraznih kibernetskih strojeva kako bi spasio cijelo čovječanstvo. Priča prežvakana tisućama puta, no u ovom slučaju, koga briga za priču, kad imamo fantastičan gameplay…
Arkadna nirvana
Kao što smo već spomenuli, Nex Machina je spekulakularni twin-shooter iz top-down perspektive, čija se glavna premisa zasniva na brzoj, atraktivnoj te veoma jednostavnoj i nadasve zaraznoj pucačkoj akciji. U ovoj igri nema previše filozofije, budući da se sve svodi na onu dobru staru „ubij ili budi ubijen“, pa nas tako očekuje iznimno uzbudljiva i intenzivna arkadna akcija, tijekom koje je uz prilično visok stupanj destruktivnosti potrebno pobiti sve što se miče na ekranu, usput skupljajući raznorazne powerupove i nadogradnje i spasavajući zatočene ljude.
Sama mehanika veoma je jednostavna i minimalistička, pa se tako lijevim stickom krećemo, a desnim pucamo, uz tek dodatak dva dodatna gumba, onog za dash i onog za korištenje specijalnog oružja, kojeg u igri ima prilično dosta i koje sa sobom donosi različit destruktivni učinak.
Cijela igra podijeljena je na šest velikih razina / svijetova, od kojih se svaki sastoji od po 15 podrazina, prepunih skrivenih prolaza i tajni te protivnika koji nemilosrdno hrle prema vama, dok pucate po njima, usput izbjegavajući lasere i raznorazne prepreke, da biste se na kraju svake razine sukobili s velikim bossevima koji mogu popiti popriličnu količinu streljiva, ali koji isto tako padaju na klasičan arkadni način čim im pronađete slabu točku. Zvuči vrlo jednostavno i lako, no budući da se radi o arkadi, jasno je da je u pitanju vrlo izazovno ostvarenje, koje će vas na višim razinama težine pošteno namučiti, ali što je važnije, ne i isfrustrirati. Štoviše, ginut ćete svako malo, ali nećete zbog toga gubiti živce, dok koristite određeni broj „continue“ kredita (broj istih ovisi od razine težine, pa nas tako na primjer na normalnoj razini očekuje 99 kredita, dok ih je na višim razinama težine znatno manje).
Nex Machina nam također donosi i ono što brojni fanovi arkadnih igara najviše cijene – mogućnost lokalnog co-op igranja, koje donosi jednako izazovan gameplay (ako ste pomislili da će igranje u paru biti lakše, prevarili ste se) budući da je broj continue kredita zajednički za oba igrača, pa ako oba igrača ginu, krediti se brže troše, pa tako dođemo na isto. Šteta je jedino što je ovaj put, uz lokalni co-op, izostala podrška za online co-op igranje, no ruku na srce, arkade je uvijek ljepše igrati sa živim prijateljem koji sjedi pored vas, dok zajedno gledate u isti ekran.
Također, za sve one koji od igre uvijek traže još, tu je i Arena mode, koji nam pruža brojne izazove, poput utrke s vremenom (time attack), borbe protiv bržih protivnika i slično, čiji nas uspješan završetak nagrađuje brojnim korisnim stvarčicama. Naime, Arena mode nas za našu spretnost nagrađuje medaljama (standardno, imamo zlatnu, srebrnu i brončanu) te raznih korisnim dodacima, poput powerupova i nadogradnji. Sve to značajno utječe na replay value igre koja svojim igračima i te kako ima što ponuditi, no možda ne bi škodilo da su developeri u igru ubacili još poneki mod, međutim i ono što nam je servirano, bit će sasvim dovoljno.
Zbog svoje fantastične igrivosti, Nex Machina je jedna od onih ekstremno zaraznih igara zbog kojih se ne koje će vam pojesti sate i sate slobodnog vremena i upravo u njenoj zaraznoj igrivosti leži njena najveća snaga.
Produkcijski (pre)moćno!
Nex Machina je jedna od onih igara koje ne briljiraju samo na polju gameplaya, već se radi o potpunom paketu vrhunskih tehničkih karakteristika i sjajne ispoliranosti. Radi se o produkcijski i stilski iznimno moćnom naslovu, kojeg krase unikatan cyberpunk art stil, prekrasna šarena i pomalo (ili možda malo više) neonska grafika koju pokreće unaprijeđeni Resogun engine te potpuna detaljnost 1080p prikaza uz stalnih 60 fpsa. Dizajn levela i cijele igre za svaku je pohvalu, dok je vrhunska fluidnost animacije postignuta zahvaljujući posebnoj Signed Distance Field tehnici volumetričnog renderiranja.
Sjajni vizualni segment igre značajno je potpomognut i onim glazbenim koji je, jednostavno rečeno, fantastičan. Techno – synth mjuza Arija Pulkkinena (koji je radio soundtrack za Resogun), koja kao da je istrgnuta iz nekog akcijskog filma osamdesetih, u potpunosti odgovara cijelom settingu i duhu igre te će posebno oduševiti starije igrače i ljubitelje pop kulture osamdesetih, podsjećajući ih na neka dobra stara vremena.
Tehnički promatrano, i nakon sati i sati provedenih u igranju, nisam naišao niti na jedan ozbiljniji propust koji bi na bilo kaka način mogao narušiti kvalitetu igre – Housemarque je pazio na svaki aspekt iste, pa smo tako dobili jedan od trenutno najispoliranijih naslova na tržištu, a takvo što u današnje vrijeme zaista se rijetko viđa.
Arkada za 21. pa i 22. stoljeće
Bez imalo pretjerivanja, Nex Machina je gotovo savršena igra i najbolji primjer kako jedna arkada u 21. stoljeću treba izgledati. Uz zaista sjajnu i veoma raskošnu produkcijsko – tehničku stranu igre, njen svakako najveći adut je zarazna igrivost koja će vas satima držati ispred ekrana, a takvo što znat će cijeniti svaki ljubitelj žanra, dok će igra posebno prirasti srcu retro nostalgičarima, koji će dodatno uživati u svakom njenom trenutku, prisjećajući se na neke dobre stare dane i kako je sve to nekad na samim počecima izgledalo.
Nex Machinu ću bezrezervno preporučiti svima, jer radi se ne samo o jednoj od najboljih arkada godine, već i o jednoj od najboljih arkada svih vremena te svakako jednoj od najboljih igara 2017. godine općenito, stoga nemojte propustiti zaigrati ovo remek – djelo.
Leave a Comment