INFO BOX
- DEVELOPER: Platinum Games
- PUBLISHER: Square Enix
- PLATFORME: PS4, PC
- ŽANR: Akcijski RPG
- DATUM IZLASKA: 10 ožujka
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Znači li vam štogod ime Yoko Taro? Ukoliko ne spadate u skupinu fanova pomalo bizarnog japanskog fantasy epa po imenu Drakengard, onda je zaista mala vjerojatnoća da znate o kome se radi. No, ukoliko ste pak ljubitelj ovog Square Enixovog RPG serijala, onda vjerojatno znate da se radi o poznatom japanskom gaming kreativcu najpoznatijem po radu na gorespomenutom Drakengard serijalu, ali i prošlogeneracijskom akcijskom RPG-u iz 2010. godine po imenu NieR.
Iako su i Drakengard i NieR u Japanu vrlo popularni i rado igrani naslovi, na Zapadu baš i nisu dobro prošli, kako kod kritike, tako i kod igrača. U svakom aspektu, radilo se o prosječnim, pa na momente i ispodprosječnim klasičnim japanskim naslovima prepunih najrazličitijih propusta i banalnosti koje japanci toleriraju, što se baš i nije slučaj kod Zapadnih igrača. Stoga moram priznati da sam bio prilično skeptičan kada je Square Enix na E3 sajmu najavio NieR: Automatu. Bio sam nekako uvjeren da ćemo dobiti još jedan poluproizvod namijenjen samo okorjelim fanovima, no kada je potvrđeno da je Square Enix razvoj igre povjerio razvojnom timu Platinum Games, poznatom po akcijskim hitovima kao što su Bayonetta, Vanquish i Metal Gear Rising: Revenge, rodila se nada da bi navedeni projekt ipak mogao izrasti u nešto veće i znatno ozbiljnije. Tako je na kraju i bilo, a Yoko Taro napokon je dobio priliku za popravni, koju je i više nego uspješno uspio iskoristiti.
Androidska postapokalipsa u dalekoj budućnosti
Da Yoko Taro ne može bez svog Drakengard serijala, najbolje govori činjenica da je i radnja NieR: Automate zapravo smještena u univerzum spomenutog serijala. Naime, NieR: Automata je Drakengard spin-off i svojevrsni nastavak igre NieR, čija se radnja odvija u dalekoj budućnosti, udaljenoj od današnjice tiućama godina, te prati događaje poslije originalne NieR igre, koji su uslijedili nakon velike alienske invazije koja je čovječanstvo gotovo izbrisala s lica Zemlje. Usljed silovite alienske invanzije, čovječanstvo je gotovo u potpunosti uništeno. Samo je nekolicina preživjelih uspjela da se spasi bijegom na Mjesečevu koloniju, gdje su polako počeli s organizacijom protunapada, stvarajući pri tome vojsku humanoidnih borbenih androida posebno prilagođenih za borbu s alienskim robotima i drugim mehaničkim strojevima. Kao svakako najučinkovitiji i najubojiti „saveznički“ androidi pokazali su se oni iz najnaprednije YoRHa serije, a upravo jedan takav android je i No. 2 Model B (ili skraćeno 2B), glavna protagonistica igre, seksi heroina bez mrvice emocija koja zajedno s nešto inferiornijim YoRHa 9S (skraćeno 9S) izviđačko-hakerskim modelom biva poslana na opustošenu Zemlju, kako bi stupili u kontakt s preživjelima iz pokreta otpora te im pomogli u borbi protiv alienske mehaničke vojske. Naravno, njihov zadatak neće biti lak, a u to će se uvjeriti već na samom početku svoje avanture (mini spoiler alert – boss fajt vas čeka odmah nakon što preuzmete kontrolu nad 2B). Što ih sve očekuje, doznat ćemo kroz interesantnu i pametno složenu priču prepunu raznoraznih SF referenci, kako onih SF filmskih (Terminator, Westworld, Cyborg i A.I. prvi su koji su mi pali na pamet), tako i onih koji se odnose na prethodne Drakengard i NieR igre), koja će se pred našim očima odmotavati nekih 20-30 sati, s tim da nas očekuje čak pet različitih završetaka skrojenih pomoću nešto drukčijeg i prilično svježeg narativnog pristupa koji nam u neku ruku pruža pet prilično različitih igraćih iskustava.
Naime, igra nudi čak pet različitih završetaka, koji proizlaze iz pet različitih pristupa prilikom igranja, što svakako značajno utječe na replay value, a u vrijeme kada smo zatrpani AAA naslovima prosječnog trajanja ispod 10 sati (tu ćemo uključiti i priličan broj RPG-ova) takvo što zaista je za svaku pohvalu. Naravno, sve to ne bi imalo smisla da nema sjajnog gameplaya, no o tome u nastavku ove recenzije..
„Platinasta“ gameplay rapsodija u punoj snazi
NieR: Automata je akcijski JRPG s upečatljivim potpisom Platinum Gamesa. Naime, radi se o akcijskom RPG-u smještenom u manji otvoreni svijet prepun glavnih i sporednih questova inteligentno isprepletenih impresivnom akcijom koja nas očekuje na svakom koraku.
Dakle, radi se o klasičnom third person akcijskom naslovu prožetom „lite“ RPG mehanikom i elementima, čija glavna koncepcija počiva na istraživanju otvorenog svijeta prepunog sjajno dočaranih mada pomalo stereotipnih lokacija (pustinje, razrušeni gradovi, šume..), prostom rješavanju glavnih i sporednih misija i atraktivnoj akciji po kojoj je Platinum Games nadaleko poznat. No, čak ni to nije sve, jer ovdje nas očekuje i jahanje divljih zvijeri, vožnja rollercoasterom, ribolov, pa čak mini igre hakiranja i letenje mechom (neizostavni dio svakog japanskog ostvarenja koje bar malo drži do sebe) i napucavanje u stilu old school top down arkada.
Svakako jedna od najsnažnijih karika NieR: Automate jeste upravo spomenuta akcijska komponenta i stylish gameplay, koji su na tragu onih iz Bayonette, Vanquisha ili recimo Metal Gear Rising: Revengencea. Sjajna i brza adrenalinska akcija i odlična borba počiva na kombinaciji hand to hand melee borbe s ranged napadima koji stižu u režiji letećeg robotskog pomoćnika koji asistira našem herojskom dvojcu prilikom njihove napadačke simfonije. 2B na raspolaganju ima jake i slabe napade, mogućnost protunapada kao i cijelog spektra akrobacija prilikom izbjegavanja protivničkih napada (budući da u igri nema bloka, morate se osloniti na vaše reflekse prilikom izmicanja od protivničkih nasrtaja), uz što učinkovitije izvođenje raznoranih combo poteza, koji nadalje ovise o borbenih čipova kojima smo opremili našu junakinju (kasnije nešto više o tome). 2B može koristiti četiri tipa oružja (short sword, long sword, braces i spear), koje može mijenjati u toku borbe, a u igri se nalazi preko 40 vrsta oružja koje je moguće nadograđivati zahvaljujući brojnim customizacijskim opcijama, a crafting i nadogradnja oružja otključavaju njihovu origins priču koja donosi raznorazne zanimljivosti, što smo ranije mogli vidjeti i u dosadašnjim Drakengard i NieR igrama. Mogućnosti prilikom borbe zaista su velike, a sama borba konstantno je svježa, što zbog sveprisutne dinamične akcije, što zbog stalne promjene perspektive tokom igranja, koja skače od klasične „over the shoulder“ 3D, pa sve do udaljenog izometrijskog top down ili klasičnog 2D sidecrolling prikaza, što nam pruža zaista spektakularan pogled na fantastičnu akciju koja osobito dolazi do izražaja prilikom odličnih boss fajtova, od kojih će vam se većina duboko urezati u sjećanje.
Iako cijela njena premisa uglavnom počiva na atraktivnoj akcijskoj komponenti, NieR: Automatu krase i pomalo jednostavni i pitki RPG elementi, koji se uglavnom svode na nabrijavanje oružja i sposobnosti lika, a to činimo pomoću čipova kojima unaprijeđujemo glavnu heroinu. Naime, čipove s raznim poboljšanjima, kojih u igri ima priličan broj, moguće je kupiti u shopovima ili ih pokupiti s poraženih protivnika, a zahvaljujući čipovima možemo mijenjati gotovo sve, od borbenih i zdravstvenih postavki i sposobnosti i vještina glavne protagonistice, pa sve do HUD opcija. Mogućnosti su zaista velike, a igra stiže s još jednim zanimljivim dodatkom koji je djelomično preuzet iz Souls serijala. Naime, ukoliko umrete u toku igranja, svi vaši dosadašnji čipovi bit će ostavljeni kod posljednjeg save pointa (eh da, zaboravite na autosave, jer NieR: Automata prakticira „ručni rad“ kod sejvanja) tako da svog novog avatara (kada poginete, svijest i sjećanje vaše heroine sa sa servera biva importirano u njeno novo tijelo) možete opremiti za dalje igranje. Još jedna slična referenca sa Souls serijalom vidljiva je kada ste online, budući da možete vidjeti tijela drugih igrača koje je zadesila slična sudbina. Zgodan dodatak, no budite bez brige – iako izazovna i bez autosave opcije, NieR: Automata ipak je znatno lakša od Souls / Bloodborne igara.
Fino uštimani prezentacijski paket
NieR: Automata definitivno nije nešto najbolje što smo dosad mogli vidjeti, no opet, radi se oku ugodnom ostvarenju lijepe funkcionalne grafike i sjajnog art dizajna. Animacije i cjelokupan dizajn likova, bosseva i lokacija zaista su na vrhunskom nivou, a sve to potpomognuto atrativnom i dinamičnom borbom i fluidnim i intuitivnim kontrolama te čestom promjenom perspektive tokom igranja stvara zaista fantastičan osjećaj filmičnosti. Kada k svemu tome dodamo i sjajan zvuk i vjerojatno jedan od najboljih gaming soundtrackova ikada, fantastično-epski ugođaj je potpun.
Ipak, iako sve izgleda i zvuči i više nego dobro, NieR: Automata svakako dolazi s nekoliko koji se tiču same izvedbe igre. Prije svega, na nekoliko lokacija jasno je vidljiv problem s pop-upom, koji su developeri ne baš uspješno pokušali zamaskirati ispod magle, jer i slijepac bi ih bio u stanju primjetiti. Drugi ozbiljniji problem tiče se stabilnosti prikaza tokom igranja. Naime, iako igra izgleda sjajno i veoma je fluidna, česti pad frameratea dovodi do trzanja što pri suludoj akciji definitivno zna zasmetati, a kada k tome svemu dodamo i iritirajuće bugove zbog kojih igra zna prilično zaglupljeti (jedini izlaz nakon toga je restart iste i povratak na zadnji save point), čini se kako je igra zbog svoje pretjerane atraktivnosti jednostavno morala negdje biti zakinuta. Ipak, tih nekoliko problemčića svakako ne bi trebali predstavljati razlog da NieR: Automatu ne odigrate barem nekoliko puta – ako ni zbog čega drugog, onda zbog odlično osmišljenog story koncepta, koji vas svakim novim igranjem nagrađuje novim sadržajem i krajevima (npr. neke questove i sidequestove jednostavno nije moguće odigrati prilikom prvog igranja, već budu otključani tokom nekog drugog prolaska kroz igru, nakon završetka igre dobivate mogućnost igranja i s 9S modelom isl.). Ipak, veća vjerojatnoća da se igra nekima neće svidjeti ne krije se u njenim tehničkim problemima, već leži u pomalo bizarnom kreativnom pristupu Yokoa Taroa, koji bi prosječnom Zapadnom gameru mogao ipak biti prečudan.
Za svaku preporuku!
Kome na kraju preporučiti NieR: Automatu? Hm, svima? Ljubitelji akcije definitivno će doći na svoje, jer NieR: Automata je definitivno jedna od najboljih akcijskih igara današnjice, koja je pri svemu tome vrlo pitka i pristupačna i onim manje zahtjevnim igračima koji od naslova ne traže preveliku dubinu i kompleksnost. S druge strane, određenoj skupini takvih igrača možda će Tarova sjajna, ali pomalo bizarna priča biti previše, no ukoliko su spremni na prilagodbu i određeni stupanj tolerancije, mogli bi se veoma ugodno iznenaditi. Ljubitelje japanskih naslova nije potrebno nagovarati da zaigraju ovo ostvarenje – oni u njemu sasvim sigurno već uživaju, a zašto ne biste i vi? Zaigrajte NieR: Automatu, jer ona svakim svojim djelićem to definitivno zaslužuje.
Leave a Comment