INFO BOX
- DEVELOPER: Inflexion Games
- PUBLISHER: Inflexion Games
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Survial Avantura
- DATUM IZLASKA: 20. veljače 2024.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Čekao sam dugo, ali napokon je singleplayer mod stigao u Nightingale. Da sam ovu recenziju pisao prije mjesec dana, vjerojatno bi izgledala potpuno drugačije. Naime, developeri su dodali offline mod zahvaljujući pritisku ogromne zajednice igrača koja je tražila ovakav način igranja. Zašto, pitate se? Jer igra može sasvim dobro funkcionirati kao survival naslov bez multiplayera, a od početka je bilo čudno da su potrebni online serveri za igranje. Prije nego što se upustim u detalje, važno je reći da je Nightingale survival naslov koji je ušao u Early Access fazu na Steamu 20. veljače i od tada ima “mješovite” recenzije igrača.
Napokon je došao offline mod
Smješten u fantasy svijet, koji predstavlja rijetku kombinaciju viktorijanske estetike, bajkovitih i steampunk elemenata, Nightingale nudi zanimljivo iskustvo koje obećava sate igranja. Međutim, dok briljira u nekim područjima, u drugima podbacuje. Vratimo se sada na offline mod. Od sada možete igrati igru bez oslanjanja na vanjske servere i možete jednostavno pauzirati igru kako biste se posvetili drugim stvarima i nastaviti kada vam odgovara.
Također, treba naglasiti da su dostupne gotovo sve značajke i sadržaj koji se može pronaći u multiplayeru. No, morate stvoriti novi lik posebno za singleplayer. Više ne morate prolaziti kroz tutorial, ali singleplayer serveri nemaju funkcije za više igrača, što znači da ih ne možete kasnije prebaciti kako bi igrali multiplayer s prijateljima. Ono što mi se sviđa jeste da je cijela igra balansirana za solo igranje, odnosno sadržaj je prilagođen ako odlučite igrati sami.
Jedna od snaga Nightingalea je njegova co-op funkcionalnost. Zanimljivije je kada možete igrati s drugima, pogotovo kada se borite protiv raznih bosseva. Dapače, možete pozvati druge igrače u svoje svjetove, a oni isto tako mogu nastaviti istraživati i igrati bez potrebe da glavni host bude online. Uz to, solo igrači mogu regrutirati NPC pratitelje koji pomažu u prikupljanju resursa i borbi.
Survival elementi
Ova igra se odvija u alternativnoj povijesti gdje se Zemlja suočava s destruktivnom katastrofom poznatom kao The Pale. Mi, kao Realmwalkeri, bivamo transportirani u svijet vila, a cijelim putem vodit će nas zagonetni satir Puck, dok nastojimo doseći grad Nightingale, posljednje ljudsko utočište. Jedna od ljepših strana ove igre su njezini biomi. Okruženje je prekrasno realizirano s uzdignutim brežuljcima, šumama, pustinjama i močvarama. Iako priča nagovještava frakcijske ratove i političke intrige, ne istražuje duboko implikacije kolonizacije vilinskih kraljevstava, te se igra uglavnom fokusira na mehaniku preživljavanja i prikupljanje resursa.
Kad smo već kod toga, postaje dosadno što svaka survival igra nema nešto novo što bi nas odmah privuklo. Tutorial postoji, ali treba vam otprilike početnih dva sata da se snađete u igri. Rano igranje uključuje tipičnu rutinu skupljanja štapića i kamenja, loženja logorske vatre i izrade osnovnih alata. Ova rutina postaje dosta ponavljajuća, posebno za igrače upoznate s ovim žanrom. Međutim, jedinstveno okruženje igre i mogućnost prilagođavanja bioma pomoću Realm Cardsa dodaju novi štih svemu tome.
Istraživanje je područje u kojem Nightingale briljira. Proceduralno generirani svjetovi su vizualno zapanjujući, a susreti s jedinstvenim stvorenjima, NPC-evima i resursima doista su zanimljivi. Realm Cardsi vam omogućuju prilagodbu okruženja koja istražujete, te dodaju modifikatore kao što su povećane težine, promjena vremena i pojačanja resursa. Dapače, imate kontrolu nad kraljevstvima koja posjećujete. Karte glavnih kraljevstava mogu se igrati na portalima, što određuje biom i postavke do kojih će portal voditi. To je jednostavan, ali moćan sustav i nešto je najbolje što ovaj naslov može ponuditi.
Na primjer, možete koristiti sjekire, čekiće, štapove za pecanje, svjetiljke, dok su Grendel Spear i Bruiser Hammer specijalizirani za borbu. Kao što možete vidjeti, sustav alata u Nightingaleu je prilično dubok i nudi razne mogućnosti. Različite razine i mogućnost nadogradnje i začaravanja alata znače da možete neprestano poboljšavati svoju opremu kako bi odgovorili na izazove okruženja igre koje s vremena na vrijeme postaje teže.
Gradnja ja ipak dobra, ali i ona ima svoje nedostatke
Gradnja baza u Nightingaleu je intuitivna i fleksibilna, te nudi širok raspon namještaja i opcija izrade. Međutim, do dolazimo do jednog velikog problema. Baze mogu postati prenatrpane vrlo brzo i od vas se zahtjeva da planirate optimizaciju prostora. Ono što ne možete učiniti je nadograditi dio svoje baze ili zamijeniti dio višom razinom bez potpunog rušenja baze i ponovne izgradnje od nule.
Započinjete odabirom temelja za svoje strukture iz izbornika izgradnje, koji uključuje različite stilove kao što su Crude, Desert i Tudor. Zatim možete dodati zidove, prozore i krovove kako biste dovršili strukturu. Igra ograničava izgradnju na 350 komada po strukturi, uz mogućnost postojanja više struktura unutar područja. Također nudi opcije za učinkovito prikupljanje materijala, na primjer, njihovu kupnju od trgovaca pomoću valute u igri, što pomaže u ubrzavanju procesa izgradnje.
Osim toga, postoji 11 različitih postaja za craftanje i sve su vam potrebne za osnovne nadogradnje. Ovo je zapravo dosta frustrirajuće kada istražujete različita područja, jer nećete odvojiti vrijeme i resurse za izgradnju stalne baze na lokaciji kojoj ćete pristupiti samo privremeno, ali svejedno morate izgraditi sve postaje kako bi ostali funkcionalni.
Unatoč svemu, zadovoljstvo stvaranja dobro dizajnirane baze i učinkovite postave za izradu je nagrađujuće. Postavljate “duh” dijelova struktura prije nego što ih izgradite, što vam omogućuje da vidite kako će stvari izgledati prije nego što uložite materijale. Uklanjanje izgrađenog dijela vraća 100% resursa i možete premjestiti škrinje i stanice za izradu tako da ih podignete, čak i kada su škrinje pune stvari. U svakom slučaju, sve je vrlo jednostavno i s ovime su developeri pogodili.
Detaljan sustav izrade predmeta i borba koja ne oduševljava
Nightingale ima vrlo robustan sustav izrade predmeta, pri čemu svaki resurs koji koristite donosi različite bonuse i poboljšanja predmetu koji izradite, čak toliko da mijenja njegovu boju, ovisno o tome koristite li zlatne ili srebrne rude. Nedavno je uvedena mogućnost izrade predmeta iz obližnjih škrinja i odlično je što postoji ova značajka.
Međutim, igra se uglavnom oslanjanja na Essence, primarni ekonomski resurs. Nažalost, esencije viših razina, potrebne za naprednu izradu i opremu, zamorne su za prikupljanje. One se mogu pronaći samo u određenim područjima, najčešće kada prolazite kroz razne dungeone. Također, esencija je potrebna za određene recepte za napitke i čarolije i isto tako se može prikupljati pobjeđivanjem neprijatelja, vađenjem iz resursa i dovršavanjem aktivnosti u proceduralno generiranim područjima igre.
Borbeni sustav je prilično jednostavan i lagan za razumijevanje. Svaki neprijatelj ima ranjivosti i otpornosti na određene vrste oružja, pa je korisno za igrača da nosi raznovrsno oružje. Postoji nekoliko poteza u borbi, ali uglavnom se radi o izbjegavanju i izmicanju kako ne biste bili pogođeni. Sve smo to već vidjeli i igrali.
No, magija je itekako mogla biti bolja, a uglavnom se koristi za borbu. Jednostavno postoje magije koje su učinkovitije od drugih i omogućuju poseban stil igranja, nešto između borbe na blizinu i daljinu. Nažalost, ovaj sustav je poprilično ograničen i dosta je čudan po pitanju skaliranja štete. Borba povremeno može biti usporena ili ne reagirati pravilno. Problemi s umjetnom inteligencijom također su zabilježeni, pri čemu neprijateljska AI može biti nepredvidiva, ponekad djelujući previše pasivno ili, obrnuto, previše agresivno bez puno ravnoteže.
Nightingale također nudi nekoliko vrsta oružja, kao što su pištolj Lancaster, pušku Chassepot, sačmaricu Eclair, itd. i svaki pištolj nudi različite prednosti i odgovara različitim stilovima borbe. Oružja uglavnom možete dobiti od essence tradera koji prodaju sheme oružja. Za izradu oružja morate prikupiti potrebne materijale i koristiti posebne radne stolove s odgovarajućim proširenjima.
Veliki broj bugova i loša optimizacija
Kao Early Access naslov, Nightingale je očekivano “grub oko rubova”. Nezgrapne animacije, povremene greške i nedovršene radnje su česte. Međutim, od izlaska do danas, vidljivo je poboljšanje. Igra je bolje optimizirana i određeni problemi su popravljeni, ali još uvijek nije potpuno ispolirana.
Nightingale je igra s puno potencijala i jedinstvenim okruženjem koje se ističe u prepunom žanru survival igara. Dapače, njegova mehanika Realm Cardsa i kooperativno igranje nude nešto zanimljivo. Međutim, tehnički problemi, repetitivna mehanika igranja i osrednja borba sprječavaju je da postigne veličinu. Za sada, vrijedi je istražiti, posebno s prijateljima, ali budite spremni za očekivano Early Access iskustvo.
Važno je napomenuti da mnogo dobrih igara propada zbog loših razvojnih timova. Nightingale, međutim, ima prilično responzivan tim koji često izdaje updateove s ispravkama grešaka i uzima u obzir mišljenja igrača kada uvode razna poboljšanja. No, možda će trebati više godina da se ovaj naslov dovede u nešto bolje stanje od trenutnog.