Onimusha: Warlords – na prvi pogled običan Resident Evil klon radnjom smješten u doba Sengokua s demonima umjesto zombija 2001. godine osvojio je srca brojnih igrača diljem svijeta. Samonosuke i Kaede u jednom trenutku su bili popularniji od Dylana i Regine.
Iako se činilo kako se radi o blijedoj kopiji Resident Evil serijala, Onimusha gameplayom odskače od svog uzora. Uz katanu, magija je postala glavna pripomoć prilikom brojnih borbi. Neizostavne borbe protiv opakih neprijatelja dobro poznate veteranima Resident Evil i Dino Crisis serijala i ovdje su prisutne. Između borbi igrači čak moraju upregnuti moždane vijuge prilikom rješavanja nekolicine zagonetki. Unatoč poznatim elementima (čak je sustav ocjenjivanja i nagrađivanja na kraju igre prenesen), Onimusha je unijela određenu dozu svježine u domove tada malobrojnih vlasnika PlayStation 2 konzole.
Capcom je početkom novog milenija definitivno znao što radi – stvorio je hit igru radi koje se nabavljala moćna crna zvjerka. Gledajući slike i igrajući igru tada smo se pitali – s obzirom na to kako je prošlo godinu dana od izlaska PlayStationa 2, a Onimusha je izgledala vrhunski, kako li će tek dobro izgledati Resident Evil 4 i Dino Crisis 3! Vlasnici originalnog PlayStationa tada su tugovali zbog toga što je Onimusha dostupna samo na mlađem bratu, a ne i na sivonji. Bilo je to doba prijelaza, iako su igre za PlayStation i dalje izlazile (primjerice te 2001. godine od posljednjih hitova imamo C-12 i Alone in the Dark: The New Nightmare) postajalo je jasnije kako se sve veći broj developera fokusira na izdavanje PlayStation 2 naslova. Onimusha za originalni PlayStation bila je (a i ostala) nešto što postoji samo u mislima igrača.
Prema prvotnom planu, Capcom je u travnju 1999. godine Onimushu najavio za PlayStation. Kao datum izlaska navedena je zima 1999 (Japan), odnosno početak 2000. godine (Sjeverna Amerika, Europa). Na Zapadu se igra tada trebala zvati Onimusha – Demon Warrior. Sudeći prema opisu, osnovni koncept i priča (spašavanje rođakinje princeze Yuki iz zamka) identični su kao u izdanoj PlayStation 2 verziji. GameSpot je gameplay opisao kao kombinaciju Bio Hazard / Resident Evil igre radnjom smještene u japanski “srednji vijek”. Zanimljivo što je čak i grafički pokretač preuzet iz Resident Evil serijala – Demon Warrior bazira se na modificiranom Resident Evil 2 engineu.
[nggallery id=429]
Sljedeći veći opis originalne Onimushe pojavljuje se u časopisu EDGE broj 73 (srpanj 1999.). Tada je otkriveno kako je igra demonstrirana japanskim novinarima – samo jedan mali nivo / lokacija / segment bio je igriv. Prikazana verzija imala je kontrole slične Resident Evil serijalu (R1 – poza za napad, kocka – trčanje, x – akcija odnosno napad katanom, trokut – specijalni napad (magija). Konačna verzija je donijela izmijenjeni sustav kontrole i mrvicu napredniji gameplay. Od ostalih najavljenih stvari koje su se provukle u glavnu igru valja izdvojiti Capcomovu suradnju s New Japan filharmonijskim orkestrom te suradnju s poznatim azijskim glumcem Takeshijem Kaneshirom (za neupućene – on je posudio izgled za virtualnog Samonosukea).
Ubrzo nakon najave, igra je misteriozno nestala s radara. Capcom par mjeseci uopće nije davao nove informacije. Polako su se pojavile glasine koje su sugerirale da je ambiciozni projekt postao multiplatformski naslov koji će izaći i na PlayStationu 2. Rujan 1999. godine donio je novo iznenađenje – Capcom je službeno objavio kako je Onimusha postala PlayStation 2 naslov, a kao planirani termin izlaska navedeno je ljeto 2000 godine (Japan), odnosno kraj 2000. godine (Sjeverna Amerika).
U odnosu na otkazanu PlayStation verziju, PS2 Onimusha osim bolje grafike (prerendirane pozadine su zamijenjene poligonalnim) sadrži veću razinu detalja glavnih likova i neprijatelja. Uz osnovno oružje (katanu) ubačena su dodatna oružja. Prema određenim spekulacijama, PlayStation verzija je bila dovršena 50 %. Nakon što su čelni ljudi razvojnog tima vidjeli mogućnosti PlayStation 2 konzole, originalna verzija je otkazana te je razvoj prebačen na snažniju platformu.
Od PlayStation verzije nažalost danas nije preostalo puno. Osim informacija i slika iz časopisa / web portala, na YouTubeu postoji nekoliko video snimaka iz 1999. godine koji prikazuju igru u akciji.
Kao što je moguće vidjeti, PlayStation verzija previše se i ne razlikuje od PlayStation 2 verzije. Osnovna priča, lokacije, gameplay mehanika i neprijatelji su identični, razlike su minimalne. Stvarno je žalosno to što je Capcom otkazao igru kojoj je bilo potrebno nekoliko mjeseci razvoja. Onimusha nije jedina njihova igra koju je zadesila takva sudbina, Resident Evil Zero je drugi naslov koji je također otkazan te prebačen na jaču platformu (N64 – GameCube).
U posljednjih 14 godina igrivi demo ili poludovršena verzija nažalost nisu procurili. Jedini igrivi materijal nalazi se negdje u dubinama Capcomove spilje čudesa ili u rukama anonimnih kolekcionara. Koliko smo upoznati, velika potraga za izgubljenom verzijom Onimushe u maniri potrage za Resident Evil 1.5 igrom nažalost nije započela. No, ipak, s obzirom na određeni broj nikad izdanih PlayStation naslova koji su posljednjih godina postali dostupni javnosti (primjerice Baldur’s Gate. Jet Moto 2124, Resident Evil 2 Prototype) postoji velika šansa da se u bliskoj budućnosti poludovršena verzija Onimushe pojavi u ISO formatu.
Nadu ne treba gubiti,veliki broj davno otpisanih igara nekim čudom postao je dostupan igračima diljem svijeta. Vjerujemo kako bi mnogo obožavatelji Capcomovih igara htjeli zaigrati originalnu verziju Onimushe – igre koja je mogla biti Capcomov labuđi pjev na ostarjelom sivonji. Za kraj kao poseban bonus, zahvaljujući Kid Fenrisu donosimo vam veliku najavu Onimushe na četiri stranice iz japanskog Dengeki PlayStation časopisa (lipanj 1999).
[nggallery id=428]
Leave a Comment