INFO BOX
- DEVELOPER: Sunnyside Games
- PUBLISHER: Dear Villagers
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Switch
- DATUM IZLASKA: 7. lipnja 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Nocturnal je 2D side-scrolling akcijska avantura s elementima puzzle platformera bez pretjerano naglašene i istaknute priče, ali je zato fokus stavljen na samu mehaniku i način igranja. Naravno, ni sam Nocturnal ne donosi puno toga novog što dosad nismo vidjeli u ovom žanru, no, njegov koncept je itekako zanimljiv. Glavni lik ove igre je Ardeshir, vojnik Trajnog plamena iliti vatre, koji se napokon vratio u svoj rodni dom, otok Nahran. Međutim, tama je okružila otok, a naš junak odluči krenuti u avanturu kako bi oslobodio otok od tame i spasio svoju sestru. Nocturnal traje kratko, ima tu oko četiri sata igranja i nema veliku količinu sadržaja koji bi bio bačen pred igrača, već su jednostavnost i atmosfera zasigurno njegovi ključni elementi.
Iako izgleda da otok uopće nije velik, stalno ćemo se kretati lijevo-desno, gore-dolje i shvatiti da mu se ne nadzire kraj. Kako je moguće da je sve što se nalazi u igri smješteno na jednom velikom/malom otoku? Nećemo, naravno, ulaziti u neka dublja razmišljanja. Putem ćete također nailaziti na NPC-jeve, žrtve te zle tame samo da biste na kraju shvatili da se oni ponovno pokazuju s vremena na vrijeme kao „duhovi“ koji vas prate na vašoj avanturi. NPC-jevi nemaju neki veliki utjecaj, lako ih je zaboraviti i nemaju glasa što bi možda dodalo malo više karaktera već goloj, nenaglašenoj priči. Osim toga, putem ćemo skupljati i razne skrivene tekstove koji će nam pomoći u shvaćanju priče, točnije objašnjavat će nam misterij samog otoka i kako je zapravo ta tama došla. Da, oni su doista skriveni u nekim tajnim sobama koje morate pronaći, a vrlo ih je jednostavno pronaći jer nam igra doslovno daje hint, odnosno čim vidimo neku zagonetku koja zahtjeva paljenje baklji po nekom redoslijedu, znamo da su tekstovi u blizini.
Tama se može pobijediti ili rastjerati samo vatrom, pa je sreća što Ardeshir ima mač prožet plamenom. Točnije, mač je magičan, a možete ga zapaliti tako što ćete dotaknuti baklju. Baklje se nalaze preko cijele jedne razine, neke će već biti zapaljene, dok ćete druge vi morati zapaliti. Paljenje baklji omogućuje vam da otključate neku skrivenu sobu, pokrenete mehanizme koje vas nose gore ili dolje, jače udarate neprijatelje ili onemogućite tami da vas prožme. Mač nije njegovo jedino oružje, budući da ćemo tijekom igranja otključati i nož kojeg ćemo moći bacati na neprijatelje, s kojim ćemo također moći zapaliti baklje ili uništiti vaze koje nam daju određene novčiće za nadogradnju naših sposobnosti. Kad skupimo određenu količinu novčića, moći ćemo ojačati našeg junaka, pa ćemo tako imati veću energiju, mogućnost da vatra traje duže ili da otključamo neke posebne vještine.
Glavne petlje Nocturnala su platformiranje i borba. Imamo različite neprijatelje, od običnih vojnika kao što su strijelci i kopljanici pa sve do tamnih čudovišta koje bacaju bombe na vas, zabijaju se u vas ili vas napadaju iz blizine. Svaki od njih ima svoje napade koje ponavlja, na koje se onda možete naviknuti i onda ćete ih moći lakše izbjeći. Također, borit ćemo se i protiv bosseva, a svaki od njih ima zabavan set poteza koje moramo naučiti kako bismo ih uspješno pobijedili. To na kraju postane izazovno, samo mi je jako čudno što se oni ponavljaju, tako da na kraju ispadne da se protiv jednog bossa borimo dva puta, a završni boss je bio najspecifičniji od svih njih. Uz pomoć vatre također se možemo izliječiti, što će se pokazati kao vrlo važna značajka kada se borimo protiv bossa. Vatreni mač je jedini način da možete napasti čudovišta, a njegov plamen također dovodi do zabavnih trenutaka interakcije s okolinom, primjerice dok spaljujete lišće kako biste otkrili skrivene tajne ili palite tijela palih suboraca.
Međutim, gameplay se uglavnom vrti oko vatre i bez nje ne možemo ići dalje. Naš plameni mač je na mjeraču vremena, tako da ga stalno moramo ponovno paliti pomoću baklji. Većinu zagonetki rješavamo pomoću vatre, a većina njih se i ponavlja, odnosno funkcioniraju na isti koncept. Primjerice, imate mehanizam koji pokreće zapaljenu baklju, vi je morate pratiti i uz pomoć nje paliti druge baklje koje vam se nalaze na putu kako vas tama ne bi progutala ili kako biste mogli napasti neprijatelje. Takva scena se tijekom igre ponovila nekoliko puta.
Grafika i slike u ovoj igri izgledaju lijepo, svijet je zanimljivo izgrađen, ali je glazba oskudna iako se uklapa u samu igru. Istraživanje je, međutim, malo nejasno. S obzirom na to da su sve staze raspoređene na isti način, nismo imali jasan dojam o tome jesmo li možda propustili neki achievement, skrivenu tajnu ili vaze za lootanje, te je li pred nama neka važna soba, možda ćemo se boriti protiv bossa, možda ćemo imati mogućnost da nadogradimo naše vještine… To je bilo iritantno jer da sam se i htio vratiti, nisam mogao. Nemamo priliku barem još jedanput detaljno pregledati sve.
Zaključno, rekao bih da je Nocturnal zanimljiv naslov koji nam ne nudi neki dodatni sadržaj tijekom cijele igre. Sve se vrti oko jedne te iste značajke, a to je vatra. Ono s čime nas igra upozna na početku, tako ostaje do samog kraja. Međutim, igra ne traje dugo, što omogućuje tim nekim značajkama da ne izgube značajnost i zabavu. Da, Nocturnal će vam omogućiti privremenu zabavu, pogotovo jer su mehanike same borbe jednostavne i kretanje uokolo nije toliko zahtjevno. Možda će oni koji obožavaju kretanje i skakanje, odnosno platformanje više uživati u ovakvom naslovu. Igra nije skupa, dovoljno je da je prođete jedanput i da u vama ostane onaj osjećaj da niste bezveze protratili svoje vrijeme.