Final Fantasy VII Rebirth izlazi ovoga mjeseca. Rečenica koju sam čekao napisati od izlaska Final Fantasy VII Remakea prije četiri godine. Koliko god je vrijeme od 2020. godine do danas prolazilo sporo, isto tako mnoge prati dojam da nije prošlo već četiri godine otkad su se neke stvari dogodile, a među njima i avantura po Midgaru sa polovicom tima kojeg se sjećamo iz originalne igre Final Fantasy VII izašle krajem devedesetih. Square Enix je prije izlaska Remakea već najavljivao da će igra imati više nastavaka, pa je na kraju potvrđeno da ćemo imati još dva i da će biti puno veća, grandioznija i ambicioznija. Remake je već pokazao iznimnu kvalitetu što se tiče priče, mehanike borbe, atmosfere i glazbe, o čemu možete detaljno pročitati u recenziji, kao i u osvrtu na DLC Intermission koji se pojavio godinu danas kasnije. Svi zapleti u priči, nestrpljivo čekanje mnogih lokacija koje ćemo posjećivati u maniri prave AAA igre s open-worldom, chocoboi, Cait Sith, Vincent, Cid i razni bossovi koje jedva čekamo vidjeti, dolaze nam napokon 29. veljače u drugom nastavku, Final Fantasy VII Rebirth.
Povodom skorašnjeg izlaska Final Fantasy VII Rebirtha, isprobali smo prvi od dva najavljena demoa koji je Square Enix najavio. Prvi je onaj i važniji, koji može (ako želimo) biti dio odigrane igre kada dođe puna verzija. Naime, sukladno predviđanjima fanova, flashback u Nibelheimu, kroz koji saznajemo dosta toga o Sephirothu i Cloudu, biti će dio početka Rebirtha. Cijelu tu sekvencu možemo sad odigrati, te kada zaigramo punu verziju igre, preskočiti taj dio i dobiti jedan dodatan item za nagradu.
Nibelheim je sjajan izbor za demo koji može (a ne mora) utjecati na igranje pune verzije igre jer je napredak, skupljeni itemi pa i snaga dva igriva lika u flashbacku (Clouda i Spehirotha) nevezana za napredak igrača/ice u igri. Usto, sjajan je prikaz dokle je prikaz klasičnih gradova iz originalnog Final Fantasya VII došao. Pogotovo ako ste nedavno zaigrali Crisis Core, gdje smo imali dosta veliku dionicu u igri upravo o ovim događajima i tom gradu, dojam će vam biti još veći kad vidite kako su napravili ovaj grad u remakeu. Nibelheim ima sve poznate lokacije, koje izgledaju puno ljepše, grandioznije, građani su živopisniji, komunikacija sa njima je frekventnija i samo dodatno utječe na našu reakciju kada mu se dogodi ono što mu se dogodi. A da ne spominjemo pogled kada Cloud, Sephiroth, Tifa i dva vojnika krenu prema Shinrinom reaktoru, pa i scenu na mostu i još puno toga.
Ovaj demo ne prikazuje najavljeni open-world aspekt u pravom smislu, to je ostavljeno za idući Junon demo, no kroz linearnije lokacije lako se upoznajemo kako će kretanje i borbena mehanika biti izvođeni. I sve je dosta blisko Remakeu, a pogotovo Intermissionu. Ništa drastično nije promijenjeno, a dodani synergy napadi su jako intuitivno postavljeni unutar svih komandi i naredbi koje smo imali i u Remakeu. A i sjajno izgledaju kada se izvode. Ukratko, ako vam se svidjelo kako je sve s borbom izgledalo u Remakeu, ne bi trebali imati problema sa novostima u Rebirthu jer je sve izgrađeno na osnovi mehanike iz Remakea. Jest, biti će blještavila, biti će puno istovremenih napada, glazbe, efekata, ali kako je to sjajno napravljeno u Remaku, tako je i sjajno izvedeno u demou. Neki omanji problemi sa framerateom već se ispravljaju i nadograđuju te bi trebali biti spremni u prvom udpateu koji izlazi dan prije službenog izlaska igre, tako da povremeni tehnički problemi (ako ih uopće primijetite) bi trebali biti ubrzo ispolirani.
Oko same priče nećemo previše trošiti vrijeme jer je samo mali dio svega što nas čeka u Rebirthu. Nibelheim Incident je svakako važan event i zahtjeva puno pozornost igrača/ica, te je sjajno izveden, pogotovo pred kraj kada se dogode najšokantnije stvari. Igra i iskorištava dual sense u određenim sekvencama te doprinosi svakako osjećaju koji igra u ovoj dionici želi pobuditi u nama.
Kroz malo lutanja Nibelheimom, koji se može obaviti jer vas igra ne tjera na odmah krenete zadanim smjerom glavne priče tj. misije, vidjeli smo jedan mali, ali impresivni dio što sve ova igra nudi. Odlazeći u razne kuće naići ćemo na neke iteme, zanimljive detalje, a u Tifinoj kući ćemo moći zasvirati i klavir. I tu se upoznajemo sa jednom od mini-igara koje ćemo susretati u Rebirthu, gdje sa lijevim desnim analogom pogađamo željene note kako bi odsvirali određenu melodiju pjesme iz igre. Prva skladba koja nas čeka već nam može sa svojom izazovnošću oduzimati više vremena od očekivanoga, kako bi dobili najvišu ocjenu, ali ujedno možemo i zasvirati bilo koju drugu pjesmu što su mnogi na društvenim mrežama već iskoristili:
Što se tiče samih borbi, demo ima dovoljno manjih bitaka i jednu boss bitku kako bi ukazao na posebnosti ovoga sustava borbe i mehaniku. First strike je sad izveden dinamičnije, te je omogućeno gađanje neprijatelja sa veće udaljenosti prije ulaska u bitku s njima i dobivanje maloga boosta za vaš ATB, stagger sustav je tu, materije i njihovo spajanje, upgradeanje, sve je tu u još boljem sučelju.
Boss bitka ukazuje lijepo na dodatne strategije napadanja određenih dijelova bossa, a ne napadanje napamet, te koliko okoliš u kojem se odvija bitka može biti bitan, kako vama, tako i neprijateljima. O glazbi koja prati sve dijelove igre mogu se pisati samo pohvale, ali i očekujemo da će zvuk i sve klasične pjesme ovdje dobiti sjajnu novu reinterpretaciju kakvu smo imali i u Remakeu.
U suštini, Final Fantasy VII Rebirth Demo donosi lijepi uvid u to što možemo očekivati od kompletne igre. Iz perspektive priče, režije, glazbe, gameplaya i grafike, te je svakako dobro testiranje za neke, a za druge sjajno zagrijavanje za sve ono što nas čeka. A čeka nas puno toga, i imamo razloga biti izrazito optimistični oko dolaska igre 29. veljače. Do tada nas čeka još Junon demo čiji progres neće prelaziti u kompletnu verziju igre, i koncentriran je na još mnoge posebnosti i načine igranja u open-worldu (World Mapu) te donosi pogled kolika nas raznovrsnost zadataka, likova i lokacija tamo čeka. Final Fantasy VII Rebirth izlazi 29. veljače za PlayStation 5.
O Rebirthu smo pričali u prvom djelu našega Recap podcasta koji možete pogledati ispod.