Oke, prvo i osnovno, Gas Guzzlers su domaći proizvod, razvojnog tima Gamepires – odsjekom za igre u tehnološko razvojnoj tvrtki Pandora Studios, također „Made in Cro“. Mali talentirani tim skupio je glave, mućnuo istima, raskrckao prste i navalio na tipkovnice u namjeri da nam pruže arkadnu jurilicu punu adrenalina, oružja i specijalnih efekata. Napokon, dobili smo (među rijetkima) privilegiju da saznamo, u preview beta demo verziji, kako napreduju, a i možda se prisjetimo starih vremena u zlatnom dobu Twisted Metala. A možda čak i Need For Speeda.
Prva scena nakon pokretanja igre vas odmah razvedri, nasmije i oduševi. Zašto? Zato jer pred vama se u svom punom sjaju vrti fićo. Ilitiga FAT Ficho. Nabrijani, s flameovima na haubi i dvjema puščetinama na krovu. Odmah ga vrtite iz svih kuteva, gledate detalje, divite se i zamišljate kako bi strava bilo imati ovakvog u garaži. Bez krovnog accessories, naravno. Onda vam u oko upadnu i druge stvari poput pijanog lika s kacigom u kombinezonu i kokoši koje skaču po garaži. Pa onda oglasi i posteri po garaži, gume „Drava“, Miss Debljine na motoru, plakat za Dubrovnik… Ma prava autolimarska radiona kakvih ima diljem Lijepe Naše. Šteta što garaža nije interaktivna, dalo bi se tu još desetak minuta izgubiti prije same utrke ili da se sam meni nalazi razmješten po garaži. Osim fiće, tu je i Bummer 3M JTR koji vas neodoljivo podsjeća na…? Bembaru em tricu, onu najljepšu iz 2001/2002. Osim guze, tu su malo Audi elemenata stavili. I fićo i bembara dolaze u dvije boje i varijante naoružanja, fićo sa sačmaricom i minigunom, a bembara sa malo jačim minigunom i rocket launcherom, koje možete isprobati na dvije staze protiv protivnika koji pašu vašem odabiru vozila, tako da će fićek ići protiv drugih fićeka, Renaulta 4 i stojadina (JEP, STOJADINA, STO MU JADI!) a Bummer protiv samog sebe, „Vipera“ i „Lamborghinija“. Prva staza je u pustinjskom okruženju, s elementima egipatskih ruševina, a druga je smještena (možda) u Sjevernoj Americi, vjerojatno u planinskom lancu Stjenjak. Staze su kružne (nisu od A do B, nego od A do A) i vozi se nekoliko krugova po svakoj (3 u Stjenjaku, 5 u Egiptu) do kraja utrke ili do posljednjeg preživjelog, što prije dođe.
Vaše vozilo je napunjeno mecima, sačmom ili raketama na samom početku utrke i kako krećete zadnji mogli bi napraviti veliki šušur među protivnicima i relativno neogrebani produžiti dalje pa je stoga vatrena moć svih omogućena tek nakon prolaska kroz checkpoint na pola kruga. Osim naoružanja na krovu, na raspolaganju su vam i različiti power-upovi smješteni na spawn points po stazi, kao i u Mario Kartu nekada. Power-upovi variraju od pojačavanja razorne moći, postavljanja zamki u obliku ulja ili mina, dimne zavjese, popravka i nitra, a u njima se također nalazi i municija koja se zbog tempa igre dosta brzo troši. Auti izgledaju super, dovoljno su autentični da ih se prepozna na prvu, ali i dovoljno različiti da ne dovode nečije licence u pitanje. Okoliš je oku ugodan, a staze dizajnom podsjećaju na Need For Speed 4 i Flatout te u vama bude trunku nostalgije. Kad smo već kod nostalgije, napucavanje se može usporediti sa starim Twisted Metalom 2, mada ima tu par zamjerki. Neke pucaljke mogu sijati smrt prema naprijed i prema nazad, dok neke samo prema naprijed, ali prilikom pogotka u protivnika, niste sigurni što ste mu zapravo napravili, koliko štete ste mu nanijeli. Jedini indikator vašeg uspjeha u gađanju je glas (vozača pretpostavljam) koji u najboljim manirama Duke Nukema i Serious Sama dere sve po spisku, bilo kad pogađate ili kad ste pogođeni. A kad ste pogođeni, to osjetite, jer vam auto trenutačno izgubi kontrolu i skrene u zid. Problem je što sam jako malo viđao isti efekt kod protivnika – pucam ko mutav i pogađam, a protivnik nonšalantno piči dalje kao da ga cornflakesom gađam. Jako slabo reagiraju na vaše pogotke i kad odjednom poginu ostanete iznenađeni jer po logici njihovog nereagiranja na vaše pucanje, ne bi trebali biti oštećeni. Dakle, nekakav indikator zdravlja i vizualni efekt pogodaka bi trebao biti prisutan. Na brzinomjeru nisam primijetio health status, a nisam ga ni gledao često jer se nalazi u suprotnom kutu monitora od stanja vaše municije i special power-upa koji vam je u tom trenu aktiviran. Također, protivnici su teški i brzi pa u 30-ak utrka nisam stigao prvi na cilj niti sam uspio poubijati sve. Najbolja pozicija mi je bilo drugo mjesto i nekoliko trećih. Ako se singleplay kampanja ne svodi na winner takes all, nego na sveukupan učinak u utrci i zaradu na kraju, onda se može napredovati i bez mjesta na podiju, ali isto, volio bih i koji put na podij zasjest…
Auti se mogu razbijati, mogu im otpadati dijelovi, a u isto vrijeme su i dovoljno čvrsti da podnesu frontalan sudar sa zidom. Imaju sektorsko oštećivanje pa ako se kresnete s kutom vozila, razbit ćete mu kut, a ne cijelu prednju stranu. Možda bi mogli biti malo osjetljiviji na oštećenja (pogotovo protivnici!), ali ni ovako nisu loši. Autima vrlo brzo i bez većih problema ovladate, kontrole su na tastaturi testirane i bez problema se privikne na mekano upravljanje – možda malo „premekano“ jer vaš kratki pritisak može uzrokovati preveliko skretanje. No, to je opet subjektivno, ako netko koristi gamepad, može odrediti sam svoje postavke. Da se još malo vratim na napucavanje, jedno od oružja je bio rocket launcher koji ispaljuje 3-5 raketa u rafalu, samo što su jako teško pronalazile put do mete, pogotovo na neravninama. Pucanje izbliza, kad ste prilijepljeni protivniku na portapak, je jednako ozlijedilo mene kao i protivnika (što ima smisla, ipak se puca raketama), ali protivnik je otresao prašinu i nastavio dalje, a ja sam napravio salto mortale s trostrukim akslom i piruetom na krov. Šteta što najbolju priliku za šut moram propustiti jer ću sebe razbiti, ali ni u Unreal Tournamentu niste smjeli opaliti 6 raketa u tipa direkt pred sobom, hehe.
Gas Guzzlers ima potencijala da pruži mnogo zabave, još više akcije i definitivno smijeha igračima, pogotovo na ex-yu prostorima. Treba još dorade, rekli bi „brušenja dijamanta“, ali igra je na dobrom putu da postane hit. Bravo dečki, keep up the good work!
Hvala Gamepires ekipi na ustupljenoj demo beta verziji igre!
Leave a Comment