Postoje dvije vrste developera fighting igara – oni koji smatraju da story mode nije bitan, pa ga ni ne rade; i oni koji smatraju da je bitan pa ga uporno rade bez obzira koliko absurdan bio. Problem se dogodio prije par godina kada se kvaliteta story modeova se drastično povećala i kada je prva grupa ljudi postala primorana razmišljati o uvođenju smislene ili besmislene, ali privlačne priče koja bi konkretnije uključivala same igrače i igračice i pojačala single play komponentu. Bio kriv za to Blaz Blue serijal ili NetherRealm Studios (sa Injustice i Mortal Kombat igrama) malo je bitno u ovome trenutku. Ono što je bitno jest da su fanovi žanra, bez obzira na serijal, počeli sve jasnije i glasnije zahtijevati dodatnog single play sadržaja. Da, Street Fighter ima jake turnire i impresivnu mehaniku borbe, Mortal Kombat pruža nešto za profesionalce i za amatere, Marvel vs Capcom ima veliki broj poznatih likova iz raznih igara, filmova i stripova, no bez dobroga single playa (u koji po defaultu ulazi story mode) možeš se pozdraviti sa najvišim ocjenama u recenzijama i velikim prodajnim rezultatima.
Capcom je tek počeo usvajati ove nove vrijednosti, pa smo tako dobili story mode u Street Fighteru V koji nije bio ni blizu kvalitetan kao što je to u MK-u ili Injusticeu. Ovdje morate biti svjesni da MK i Injustice nemaju remek-djela od priča (priču u drugom djelu smo i iskritizirali u recenziji) no pristup, kvaliteta izvedbe i samo inkorporiranje događaja za borbe izvedeno je puno bolje, sa bar dosta truda i kvalitetnom prezentacijom. A i da nije, opet je bolje od onoga što Capcom pokušava. Uistinu, neki prihvate apsurdne aspekte koje priča može imati u jednoj fighting igri punoj živopisnih i nespojivih likova, za što je dokaz možda i najnoviji Guilty Gear, no onda se ipak primijeti satirični i neozbiljni pristup kao određeni narativni stil koji može iznimno dobro zabaviti, ali i pružiti odlične trenutke koji vas mogu ”nabrijati” da dovršite story mode. Marvel Vs Capcom Infinite, najnovija Marvel vs Capcom igra koja, čim je bila najavljena i čim je prezentirala prve likove u rosteru već je imala zagarantiranu dosta pristojnu zaradu. Ono što je nedostajalo i prošloj igri jest ikakav suvisao single play mode, a pogotovo onaj koji bi zabavio relativno čudnom, ali zabavnom pričom o spajanju Ryua, Iron Mana, Chrisa Redfielda, Viewtiful Joea, Taskmastera, Deadpoola i ekipe. Capcom je na ovogodišnjem E3 sajmu dao do znanja da će im story mode biti poprilično bitan aspekt igre, a malo tko je ostao ravnodušan na vijest da će mali dio story modea izaći kao demo odmah nakon njihove prezentacije. Vrijeme je da i mi uskočimo i odigramo tih 20 minuta gameplaya i pokušamo pretpostaviti što nas sve čeka za nekoliko mjeseci kada izađe puna igra.
Ono što je odmah vidljivo jesu likovi koji će biti igrivi u ovom nastavku. Izuzev Captain Marvel, nisam primjetio nikakve velike novitete. OK, glavni antagonist je hibrid Ultrona i Sigme pa će i oni biti igrivi, ali sve ostalo što se zasada prikazalo čini se poprilično dosadno i već viđeno. Spencer, Arthur, Thor, Dr. Strange, Rocket Raccoon, Chun-Li, sve su to likovi s kojima smo igrali u prošlom nastavku, ako ne i u još nekima, i zasada ne čine neki zamamni faktor koji bi utjecao na napeto isčekivanje pune igre. Druga stvar koja se primijeti su sekvence između borbi koje izgledaju poprilično užasno. Okoliš u kojem se likovi nalaze je poprilično statičan i siromašan, a modeli likova su (horor)priča za sebe. Neki modeli ne izgledaju dovršeni, a neki kao Chun – Li jednostavno izgledaju toliko užasno da bi je se posramila i PlayStation 3 igra. Očito se ljudima žurilo sa ovim sadržajem, pa se možemo samo nadati da će sve to izgledati puno ispoliranije do konačnog izlaska igre. Iako, nemam logičnog argumenta zašto bi izdali onda ovaj demo i predstavili ovako svoju igru, pa kasnije drastično mijenjali njen izgled. Da nije samo do mene, evo par Twitter dokaza:
Retweet if the Peach Rabbid unironically looks better than the Marvel vs Capcom Infinite cast pic.twitter.com/OXNPmckGiW
— 4BitsComic (@4BitsComic) June 13, 2017
Da ne spominjem kako izgleda Kapetan Amerika.
I never in my wildest dreams would have imagined they'd do it, but they did it pic.twitter.com/rEXZUIDpIT
— ALLIE (@reiley) June 13, 2017
Premisa same igre jest apsurdna kao što ste mogli i očekivati. Ultron i Sigma, dva negativca, jedan iz Marvelovog, drugi iz Mega Manovog svijeta, spojila su se i tvore novo moćno biće zvano Ultron Sigma koje ima poprilično iste ciljeve kao što je Ultron uvijek imao – istrijebiti čovječanstvo. Važan akter su infinity kamenja koji su poznati svima koji i ne prate Marvel stripove, budući da se sve vrti oko njih i u filmovima. Toliko su bitni ovdje da su praktički i dio naslova igre. Ukratko, razna kamenja na različite načine ojačaju vaše likove i omogućuju razne bolje i jače poteze. Ultron i Sigma imaju, prema službenom opisu priče, dva ta kamena koja su im donijela veliku moć, a ostale ćete pokušati skupiti vi i vaši junaci kako bi zaustavili Ultron Sigmu. Demo nas ubacuje 90 dana nakon početka invazije Ultron Sigme, pa već vidimo glavne likove kao što su Captain Marvel, Dante, Kapetan Amerika, Rocket Raccoon i mnogi drugi sa popriličnom formiranim odnosima gdje bi, riječima Dantea, ”učinili sve za druge”. Pretpostavljam da je način formiranja njihovog odnosa i upoznavanje dio nekih prijašnjih događanja koja ćemo vidjeti tek kada izađe igra. Što je logično, pogotovo ako je ovo, recimo, sredina priče i početak nekog jačeg zapleta, da vidimo što veći broj likova za koje su Capcomovci odlučili da svima budu već otkriveni. Možda nas čeka još puno toga i možda sve ovo što vidimo tu ima smisla, no zasada baš i ne oduševljava. Većina borbi koje ćete odigrati biti će protiv ”običnih neprijatelja” ilitiga Asgardianaca pod Ultronovim utjecajem ili Ultronovi droneovi. Ne bi me čudilo da je većina borbi u story modeu namještena da bude baš u ovom smislu, iako mi se čini neizbježnim da i ovdje imamo situacije u kojima se junaci sukobe sa junacima jer su određeni super junaci pod mind-controlom. Tu nemam što previše zamjeriti, iako se može čitati kao lijenost scenarista da postavi neku jaču priču i zanimljivi pravi sukob među junacima nakon koje je vrhunac borba sa Ultron Sigmom ili još nekim drugim, skrivenim negativcom.
Nažalost, za razliku od Marvel filmova, ne čini mi se da će ova igra uspjeti prigrliti situaciju u kojoj se nalazi. Nisam ni siguran da li shvaćaju kako je ovo lijepa premisa i koliko se toga može napraviti sa raznim Marvel i Capcom likovima i sa pričom. Ne treba biti ozbiljna, možda uistinu ni nije u ovoj igri, no zasada nemam snažne zaključke o njoj niti u jednom od dva moguća konteksta i pristupa ovakvom cross-overu. Veliki plus je što imamo story mode, i što će možda biti dosta dug. Nadajmo se da će biti i vrijednih nagrada za njegovo kompletiranje.
A GAMEPLAY?
Sama borba je poprilično dobra, sviđa mi se sporiji pristup izvođenju poteza i gibanju likova. Nije onako ludo kao u prošlom nastavku, iako su potezi super i sve je puno blještavila i komunikacije između likova za vrijeme izmjena (radi se i dalje o borbi 2-na-2). završna bitka sa Ultron Sigmom, koju morate izgubiti, poprilično je napeta, a Ultron Sigma ima neka zaista lijepe poteze (kao što je zarobljavanje protivnika u ”kutiju” iz koje se ne možete maknuti pola minute, ako ne i više, no možete pokušati udariti ga unutar kutije i izvoditi druge poteze). Ovaj dio igre je vjerojatno i dalje mnogima najbitniji, pa je dobro za znati da ide u dosta dobrom smjeru. Kontrole i pozeti će biti poznati onima koji su igrali prijašnje verzije, a lijepi modeli likova i blještavilo je nešto što očekujemo u ovoj igri i čega ćemo dobiti puno. No, kada u isto vrijeme vidite novu Dragonball igru u prekrasnom anime okruženju u 2 D izgledu (OK, 2.5, ali stvarno nikad tako nacrtana grafika nije izgledala bolje) čini se da će Infinite naići an veliki broj kritičara što se tiče i grafike u samim borbama.
IMA LI VREMENA ZA POPRAVNI?
Kada se dovrši story mode demo ostaju slijedeći zaključci: mali broj novih likova, užasan izgled scena između borbi, dosadni neprijatelji u borbama, kvalitetna i zarazna mehanika borbe, dosadni i već viđeni likovi, priča koja ne ostavlja nikakav jasan dojam (niti je želite dalje igrati, niti ne želite, i niste sigurni u kojem smjeru sve to ide), grafika koja je mogla biti i bolja za današnje vrijeme. Možda i dojam ne bi bio toliko plah da nije u isto vrijeme predstavljena i nova Dragon Ball igra koja počiva na sjajnom izgledu zadnje Guilty Gear igre čiji je doživljaj igranja sve teže vjerno opisati (no, pokušat ćemo to napraviti u recenziji igre koja dolazi uskoro na našem portalu).
Marvel Vs Capcom Infinite će, gotovo sigurno, naići na veliki broj fanova koji će kupiti igru. No, vrijedi pokušati sve te fanove ne razočarati. Veći broj novih likova u rosteru je svakako dobar korak da se zadovolji i story mode (kakav god bio na kraju) i multiplayer aspekti igre. Za grafiku ne znam što reći, kao ni za izgled likova osim da će se moooooožda popraviti? Zasada, ne miriše sve oko ove igre na dobro.
Remember to thank Goku for saving E3 pic.twitter.com/ETCWYdwpA5
— bazztek (@_bazztek) June 13, 2017
Leave a Comment