INFO BOX
- DEVELOPER: Pera Games
- PUBLISHER: Pera Games
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Rouge-lite RPG
- DATUM IZLASKA: 13. svibnja 2016
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Pogledom na Steamovu naslovnu stranicu, bombardirani smo morem indie naslova koji se pokušavaju dodvoriti publici svojom estetikom, nazivom ili jeftinim name–dropovima u svojim opisima. Naročito ako se nalaze u fazi prikupljanja financija poput Early Accessa. Iz tog razloga često završe u kategoriji „provjerit ću kad izađe“. Jedan od takvih naslova za mene je bio Overfall. Indie developeri iz Pera Games studija prošli su preko Kickstarter i Early Access faze kako bi prezentirali svoj prvijenac. Odmah na prvi pogled jasno je kako igra ima ambiciju zadržati igrača na neko vrijeme ispod sve te simpatične estetike. Po gameplayu i mehanici Overfall je rouge-lite RPG s borbom na poteze, mix žanrova koji nudi zadovoljavajuće iskustvo. Po duhu, igra je pustolovina koju developeri žele prezentirati kroz kratke, ali mnogobrojne questove, odnosno scenarije, dijaloge likova i šarm Dysa.
Na samom početku smo upoznati sa situacijom u Dysu (svijetu po kojem pičimo). Prvim pokretanjem pustolovine ograničeni smo na dvije klase koje imamo u izbornom prozorčiću. Ukupno je devet klasa koje se mogu otključati igranjem. Priča započinje s dvoje odabranih likova, koji su prošli kroz međudimenzionalni portal u potrazi za artefaktom kako bi spriječili rat i zloćudne Vornove (barbarsko/vikinški inspirirana rasa). No, junaci su se nesvijesno zadržali tamo 300 godina i vrativši se natrag u svoju dimenziju naišli su na svijet poharan sve većim brojem međurasnih sukoba prouzrokovanih nestankom kralja koji je sve držao pod kontrolom. Pred portalom nas dočeka starac koji nam sve to objasni i jedini način da se stane na kraju nemirima je pronalazak tog Everkinga. Time smo dobili i endgame cilj. Nakon toga smo doslovno bačeni na brod i nemirne vode Dysa. Tu započinje pustolovina sa motom “snađi se sam druže“. Bez ikakvog objašnjena pravca, strane, cilja i ičeg, uhvatimo se vesla i izbjegavamo sve ikone na mapi koje se čine prijeteće, postepeno hvatajući bit i mehaniku igre. U početku djeluje zastrašujuće, ali prvim koracima igra nas započne učiti sistemu stvari i, ukoliko nismo bili dovoljno brži od vornskih ratnih brodova, samoj borbi. Po Dysu su razbacani otoci koje kontroliraju rase orkova, goblina, ljudi, Forsakena (nešto poput white walkera), Hallowa (teriomorfni humanoidi), patuljaka i vilenjaka. Cilj naše kampanje je steći sklonost barem jedne od tih rasa kako bi nam pomogli u pronalasku Everkinga. Dakako do samog kraja oba naša junaka/junakinje moraju biti živi. Kako bi olakšali putovanja, u grupu još možemo ubaciti dvoje plaćenika (klasa) koje otključavamo tijekom istraživanja, odnosno obavljanja zadataka koji upliću te plaćenike. Ukupno se može otključati 36 različitih klasa plaćenika i zajedno s izborom početnih klasa, igra dobiva ogromnu kombinacijsku i replayibility vrijednost. Osim klasa, otključavamo skillove i iteme koje možemo dodijeliti likovima u sljedećem odigravanju. Prema tome i neuspiješnim odigravanjem ostaju nam rezultati prethodne pustolovine s kojima olakšavamo i nadograđujemo novo lutanje kroz Dys.
Misije nas očekuju po razbacanim otocima i obično se dijele na borbu, razgovor, trgovanje ili njihove kombinacije. Upravo u tim kratkim misijama dolazi do izražaja pisanje i vidan trud koji su uložili developeri u njegov sadržaj. Raznolika priroda tih misija varira od dirljivih dramskih scena, preko humornih situacija čak do referiranja na popularnu kulturu i video igre općenito. Dojmljiva je količina tih napisanih susreta i nadodaje poseban sloj pustolovini i cijelom iskustvu. Nasumično generirani susreti će kroz svako prolaženje igre motivirati na istraživanje i upoznavanje stanovnika Dysa. Iako ćemo uglavnom susrete rješavati diplomatski, u čemu nam mogu pomoći specijalne opcije u razgovoru koje dolaze s klasom, borba će u mnogim slučajevima biti jedino ili nužno rješenje.
Borba je smještena na heksagonalnoj mreži i odvija se na poteze. Svaki sudionik borbe ima tri faze u svom potezu. Prva faza pripada opcijama kretanja, bilo sasvim obično ili specijalnost određene klase. PrimjericeWarrior može skočiti u određenom radijusu i svojim doskokom ozljediti okolne protivnike. Pyromancer se teleportira i obližnji protivnici dobiju burning damage,itd. U drugoj fazi likovi manipuliraju statovima, odnosno buffaju ili debuffaju sebe, frendove i protivnike. Statovi su ključan dio borbe i u ovoj fazi je bitno ne zabrljati u zahtijevnijim borbama. Treća faza je damage faza s čijim skillovima na izboru završavamo potez. Borbe pri početku igranja mogu biti izazovne, naročito ako nas Vorgovi uhvate u klinč sa svojim brodovima i nemamo vremena obnoviti health. Glavni likovi ukoliko poginu mogu biti oživljeni na oltarima, dok su sporedne klase podložne perma-smrti.
Kako bi oživjeli naše likove, potrebne su nam rune. Samo jedan od resursa koje skupljamo na svom putovanju. Frags je Dysova valuta s kojom među ostalim unaprijeđujemo naša oružja, ali i kupujemo potrebne namirnice. Hrana je bitna za obnavljanje healtha između borbi, dust je također potreban u različitim transkacijama, osim što je i ilegalan zbog svojih narkotičkih svojstva. U jednoj misiji zadatak mi je bio otpratiti ostarjelog goblina natrag u komunu za liječenje od“prašine“, samo kako bi dolaskom u komunu bio napadnut od očito neizlječenih pacijenata. Dovoljno je reći kako su bili trajno izlječeni.
Estetika igre čini se jeftinim indie mamcem, ali posvećenost detaljima na rukom nacrtanim likovima, pozadinskim slikama konceptualnog arta, efektima i animacijama prilikom borbe, Overfall brzo osvaja i prezentira se kao proizvod s vlastitim duhom i karakterom. Odličan soundtrack koji prati igru je imerzivan i nimalo napadan. Od mirnijih komada igre do klimaksa borbe, soundtrack će ostavljati dojam prave pustolovine kroz koju ćemo htjeti prolaziti nekoliko puta. Neće biti neobično da soundtrack poslušamo i van igre, što je uvijek pozitivan komentar na glazbu video igre.
Dakle, obavljen je odličan posao po pitanju audio-vizualne prezentacije. Pisanje i šarmantno odrađeni likovi, osjećaj pustolovine na koju nas motivira mehanika igre i velika replayibility vrijednost odlike su ovog malog indie dragulja. Mane igre idu u eventualnom dorađivanju pojedinih elemenata kao što je overworld putovanje. Recimo da se može i sam brod nadograđivati kako bi lakše izbjegavali mnošto neželjenih brodova nakrcanih Vornovima ili da se može izbjeći borba uz određene penale. Jer događaju se situacije gdje nas zbog nepreglednog mapiranja svijeta može okružiti mnoštvo brzih neprijateljskih brodova i nanizati borbu za borbom. Također malo bolji i indikativniji tutorial bio bi poželjniji. Ali sve se to može oprostiti zbog same fluidnosti avanture. Svaki start je drugačiji, svaki build up likovaje drugačiji, nema repetativnosti i backtracka kod svake nove pustolovine. Pa i ako izgine naša junačka ekipa, brzo i jednostavno se možemo upustiti u novu kampanju s istom ili drugačijom postavom. Sadržaj igre još uključuje scenario builder pomoću kojeg možemo sami stvoriti quest i pomoću Steamovog vorkšopa doprinjeti iskustvu i pustolovinama koje nudi Dys.
Leave a Comment