Početkom godine Obsidian nas je razveselio viješću da radi na drugom naslovu odličnih Pillars of Eternity. Pošto je igra odlično prošla kod publike i kod kritike, taj potez ne dolazi kao iznenađenje te definitivno osigurava nastanak nove franšize u RPG žanru i to franšize koja bi lako mogla biti ravnopravna s već kultnim Baldur’s Gateom i cijelim serijalom iz Forgotten Realmsa.
Za one koji su nekim slučajem propustili prvi nastavak ….
Pillars of Eternity je izometrijski 3D RPG u stilu “old school” RPG-ova iz 90-ih i 00-ih, onih RPG-ova koji su vas uvukli u igru svojom pričom, ugođajem, zanimljivim likovima i bogatim loreom. Dakle, ako očekujete dumb down fantasy pucačinu, onda ovo nije igra za vas.
Radnja priče odvija se u svijetu imena Eora, svijetu napučenom raznovrsnim rasama i specifičnim i zanimljivim kulturama, starim civilizacijama i podosta kontroverznim panteonom. Kao glavni junak/inja, nađete se u nezavidnoj situaciji te se tokom cijele igre borite za povratak svoje duše uz pomoć nekolicine uistinu raznovrsnih suputnika. Za sve vas koji još niste igrali mogu samo reći da će vam put vašeg lika u igri biti izuzetno zanimljiv i vrijediti će svakog uloženog sata.
Što očekivati u nastavku?
Nakon velikog uspjeha igre izdane u 2015. godini, nastavak se nametnuo kao nešto samorazumljivo, međutim ovo je prvi put da Obsidian radi nastavak vlastite igre a ne nastavak igre drugog developera. Potaknuti tim uspjehom, koji je zapravo financijski spasio Obsidian, ekipa je krenula punom parom u izradu nastavka koji će, prema riječima vodećeg dvojca Obsidiana Feargusa Urquharta i Josha Sawyera, biti veći, vizualno bolji te znatno unaprijediti gameplay i cjelokupni doživljaj prvog nastavka.
Naime, za razliku od uobičajenih postavki izometrijskih RPG-ova, Deadfire će omogućiti više slobode u istraživanju. Osobno se izuzetno radujem vidjeti taj aspekt u ovom žanru jer predstavlja značajnu inovaciju. Iskustvo rada na Fallout: New Vegasu je, prema riječima gore navedenog dvojca, bio ključan za njihovo shvaćanje otvorenog svijeta i korištenja frakcija. Iako smo u prvim Pillarsima imali sitnu pojavu dvaju frakcija, taj će se koncept u Deadfireu znatno proširiti. Ako to budu uspjeli napraviti onoliko dobro kao u (debelo podcijenjenom) Tyrannyu, osobno ću biti i više nego zadovoljan.
U sam talent ekipe iz Obsidiana ne sumnajmo, a kada je on kombiniran s velikim motivom i željom developera da rade u svijetu koji su sami izgradili samo je nebo granica … ili financije. Nebo su financije.
Kickstarter avantura
Stara narodna kaže “Koliko para toliko muzike”. Kada su Pillarsi II u pitanju, po svemu sudeći čuti ćemo izuzetno mnogo dobre muzike. Naime, Kickstarter kampanja je pokrenuta s ciljem skupljanja 1.1 milijuna dolara. Sama kampanja nije išla po planu pa je skupljeno 4,5 milijuna dolara. Sama ta činjenica povećala je igru na značajno veći nivo od planiranog po pitanju dužine igre, broja likova i cjelokupne kvalitete.
Oldie but goldie
U gaming svijetu koji je RPG franšizi donio Skyrim, Witchere i druge AAA vizualno bogate i tehnološki napredne igre, Obsidianov potez da igra na kartu nostalgije bio je podosta rizičan. Pillarsi su krenuli kao homage starim RPG ovima napravljenima i Infinity enginu, a pretvorili su se u komercijalni uspjeh unatoč svim modernim trendovima. Razlozi tome su brojni te su svakako tema za jedan sasvim drugi članak, ali nužno je spomenuti glavnu kvalitetu koja krasi Obsidian, a to je sposobnost izrade fantastične priče. Na kraju krajeva, uvjerljivo najbolji Dragon Age je bio onaj prvi.
Ekipa koja je to odlično radila u nikad prežaljenom Black Isleu to sada radi u Obsidianu i sasvim odgovorno mogu reći da je svijet zbog toga bolje mjesto.
And the story goes ….
Bez da pretjerano spoilamo priču onima koji još nisu odigrali prvi nastavak, a opet da nešto kažemo i onima koji jesu, evo par riječi o priči za Deadfire. Priča se nastavlja direktno na prve Pillarse, tako da ako ste se emocionalno vezali sa svog lika i kompanjone koje ste skupili tokom vaše avanture onda je ovo odlična vijest za vas. Naime po prvi puta u svom radu, Obsidian omogućuje ”importanje” spremljenih igara. Ovo je odlična vijest iako je to već postala norma za RPG vrijedan igranja.
Priča vas doduše u nastavku vodi van Dyrwooda u ponešto drugačiji setting Deadfire arhipelaga (hence the name) i po svemu sudeći krstariti će te među tim otocima na vlastitom plovilu! Kako će to ekipa iz Obsidiana izvesti još nije poznato, međutim podebljani bankovni račun i sloboda kreacije osigurali su očito znatan napredak u gameplayu za ovaj nastavak. Osim drage nam ekipe koja je uz nas krvarila u prvom nastavku, u Deadfireu će po svemu sudeći “glavni baja” kojeg treba dovesti u red biti nitko drugi nego Eothas. Da, taj “lik” je očito gori od sifilisa.
Izlazak, odlazak, kraj, to be continued
Pošto je ovo tek najava, za detaljnije informacije morati će te čekati izlazak same igre ili pratiti njihov dev blog koji sada već ima 39 nastavaka. Sam izlazak igre prognoziran je za prvi kvartal 2018. godine, što je moguće da se i ostvari s obzirom da se na igri radi već nešto više od godinu dana i da problema s financijama nema. Kada god izađe vjerujemo da će biti igra vrijedna igranja i izdvajanja nekolicine eura, te u najmanju ruku vrijedna čitanje recenzije koja će igru sasvim sigurno i detaljno popratiti … pa ovdje.
Leave a Comment