Dugo je vremena PlayStation bio tzv. odskočna daska pomoću koje su indie programeri mogli napredovati u velikoj mjeri, dijelom i uz podršku ljudi poput Shuhei Yoshidae, bivšeg predsjednika SIE Worldwide Studios. Međutim, već je nekoliko godina strategija tvrtke usmjerena na velike AAA naslove, ostavljajući male studije po strani.
Ovaj slučaj došao je do vrhunca ovog tjedna, kada je nekoliko neovisnih programera jasno stavilo do znanja da im PlayStation nije prijateljski naklonjen.
Sve je započelo kad je indie developer Iain Garner naglasio da je za promociju igre na PlayStation Storeu potrebno $25 000. Sada se u novom izvještaju Bloomberga spominje da Garner nije jedini koji je patio zbog toga što su njegove igre uspjele biti viđene u ovoj digitalnoj trgovini.
U razgovoru s ovim medijem, Garner je spomenuo kako je igru lakše ponuditi Microsoftovim ili Nintendovim trgovinama, nego PlayStationu. Uz to, neki su programeri spomenuli da se Sony ne trudi toliko kao njegovi konkurenti da pomogne malim timovima. Xbox Game Pass i Directs usmjereni su na indie naslove i stavljaju ih na javni radar, ali PlayStation nema nešto slično.
S druge strane, Matthew White, direktor izdavačke kuće Whitethorn Games, u intervjuu za Bloomberg spomenuo je da jednostavan razgovor s PlayStationom može biti težak, jer „čini se da je osoblje umorno od količine indie igara koje imaju predstavljati“.
Iako je istina da se Sonyjeva strategija usredotočena na isporuke AAA igara pokazala komercijalno i kritički uspješnom, to također može učiniti da razdoblje između izlazaka bude usko, nešto što se lako može popraviti obraćanjem pažnje na indie naslove ili više igara.
Trenutno ne postoji službeni komentar PlayStationa u vezi s prigovorima developera koje smo vidjeli posljednjih dana.