Mislim rano je, stoljeće je još balavo. No, u gaming smislu, teško je odoljeti konstataciji iz naslova. Star Citizen, produkt (još uvijek nedovršen) mozga proslavljenog oca space-sim igara Chrisa Robertsa je upravo obznanio kako su skupili više od 500 milijuna dolara putem crowdfundinga. Doista suluda cifra za igru koja je u razvoju sada već skoro punih deset godina i još nije ni blizu izlaska. Projekt koji je iznjedrio i nekoliko spin-off igara koje isto tako nikada nisu izašle nastavlja skupljati novce bez većih problema, poput škrabice u crkvi.
Fascinantno je gledati kako ljudi uporno drobe novce u Star Citizen, dok developeri Cloud Imperium Gamesa puževim koracima izdaju novi sadržaj i primaju plaću za moramo priznati (pre)malo sadržaja kroz kako rekosmo sada već deset godina razvoja. Najbolje od svega je što sam Chris Roberts na čelu projekta zajedno s developerima stalno najavljuje nove ideje i pomiče potencijalne datume izlaska igre u barem Beta fazu (da, igra je nakon deset godina još u Alpha verziji).
OK, ok, šalu i stotine milijuna dolara na stranu. Svi koji su probali Star Citizen kroz njegovih dosta veliki broj free-to-play evenata, priznaju da je i u ovom stanju igra iznimno impresivna s hrpetinom detalja interaktivnosti i ideja. Opet, s druge strane, teško je mountati bilo kakvu obranu za ovoliko dugi period razvoja. Mislimo da je vrijeme da Cloud Imperium Games i Chris Roberts priznaju da je ovo “as a service” igra i jednostavno kažu, vi točite lovu, mi ćemo igru razvijati unedogled. Tko preživi, odnosno doživi release date, pričat će.