Batman, kao fenomen popularne kulture (bilo da ga gledamo kao strip, televizijskog ili crtanog junaka) je jako slojevit i interesantan mnogima. Gameri/ce su svakako jedni od interesnih skupina, što dokazuje i enorman broj igara sa njegovim likom i svim drugim likovima iz njegovog univerzuma. Ovaj super junak je jedan od rijetkih likova u igrama čiji se naslovi protežu od osamdesetih i jednako su popularni i postojani i u 2015 godini, a Arkham trilogija je, unatoč svemu prije, promijenila način na koji gledamo Batman igre, igre o super junacima te općenito iskustvo igranja. Dolazak zadnjeg nastavka trilogije ponukao nas je na detaljniju retrospektivu uspona i padova ”najboljeg svjetskog detektiva” u video igrama. Neki zaboravljaju na starije Batmanove izlete u gaming svijet koji nisu puno pomogli povećanju njegove popularnosti, ali unatoč tome igre i filmovi o njemu nikad nisu prestajale. Mnogi izdavači i developeri su htjeli ugrabiti svoj dio kolača tako da naprave Batman igru, među kojima se nalaze tvrtke kao što su Ubisoft, Traveller’s Tales, Eidos, Acclaim i mnogi drugi. No, malo tko od njih je uspio napraviti nešto što bi kvalitetom odskočilo od prosjeka i ušlo među klasike – Bilo je nekih skromnih bisera kroz sve ove godine, a i neke jako loše Batman koje su nam/vam ostale u sjećanju. Zato smo i napravili ovaj pregled tijekom kojeg nam, nadamo se, nećete zamjeriti ako smo zapostavili neku od igara, a ovim putem vas i pozivamo da slobodno u svojim komentarima na članak ili na forumu dodate neku od igara za koje nismo znali. Najveći izvor ovog članka je bio sam internet te su neke jako rijetke informacije samo doslovno prevedene zbog realnih nedostataka za izvornim igranjem nekih od igara na ovim područjima. Jednostavno, zabavite se i pročitajte ovaj tekst, te ga posvetite neponovljivim likovima kao što su Bruce Wayne, Joker, Alfred, The Riddler, Harvey Dent, Batgirl, Robin, Catwoman… i svima ostalima. Počinjemo kronološki, od prve zabilježene Batman igre, davne 1986. godine…
PIKSELASTI VITEZ – POČETAK
Prva Batman igra (BAT MAN (1986), Proizvođači: Bernie Drummond i John Ritman, Izdavač: Ocean Software) je izašla za ZX Spectrum, MSX i Amstrad platforme te je, začudo, izometrijski gledano bila 3D igra. Igra vam je omogućila da upravljate Batmanom koji je morao naći sedam dijelova svog Batmobila pomoću kojeg će spasiti Robina. Ti dijelovi letjelice nisu bili misteriozno bačeni po Gotham cityu, nego su se nalazili u vašoj Bat – pećini. Ova igra je bila posebna po tome što je prva uvela savepoints polja, tj. u ovoj igri nazvani Batstones koji su vam omogućili da nastavite na igru sa nekog drugog mjesta, a ne samog početka nivoa, nakon što izgubite svih osam života. Kroz igru ste mogli napredovati, budući da je Batman praktički bez ičega na početku. Kasnije dobivate oružja i određene nove sposobnosti kako bi uspješno prešli igru i našli svog partnera. Gledajući screenshotove koji su mi bili dostupni, nisam naišao na nijednog poznatog negativca, a neprijatelji su uglavnom ličili na gremline (?), što ne treba biti nužno nelogično i nezanimljivo… no vjerojatno jest. U svakom slučaju, igra je doživjela samo pozitivne kritike te je bila donekle popularna, unatoč kraćem trajanju i umjerenoj težini, no to je karakteristika većine igara tada. Batman se pojavio u pikselastom obliku po prvi put sa nekolicinom inovacija u gaming svijetu, te se svakako to trebalo zabilježiti.
Fanovi su čekali dvije godine za novu igru, naziva Batman: The Caped Crusader. Proizvođači su se zvali Special FX Software, a izdavač Ocean Software za 8-bitna računala kao što su bila ZX Spectrum i Commodore 64, te za Amigu i PC malo kasnije. U igri se nudi izbor dvaju misija, u jednoj je boss Pingvin, a u drugoj Joker. Moglo se igrati po slobodnom izboru bilo koju od te dvije misije te sa šakama i batarangom (točnije, batboomerangom) pobijediti svoje poznate neprijatelje. Vjerujem da su svi prvo birali Jokera jer je puno zanimljiviji, te bi takvo stanje bilo i danas. U svakom slučaju, i ta igra je u to vrijeme bila jako hvaljena, iako danas svima koji bi probali igrati tu igru nebi dali oveće pozitivne kritike. Ipak smo svašta doživjeli i vidjeli dosada, no takve kritike, bar za igre do sredine devedesetih ne bi trebali uzimati u obzir. Ipak, vjerujte, ljudi bi dali sve tada za igranje ovakve igre.
Tijekom 1989, povodom izlaska prvog Batman filma, izlazile su igre koje bi trebale predstavljati dodatnu zabavu svim Bat fanovima, onima koji imaju Amigu, Atari, Nintendo ili nešto drugo. Batman igre su bile na svim platformama i u svim dućanima, a dosta velik broj njih se razlikovao u sadržaju i priči. Takav scenarij možemo pretpostaviti kao posljedicu problema sa različitim autorskim pravima i ograničenošću nekih od sistema gdje bi se igra igrala. Bilo je tu impresivnih 3D modeliranja do naslova sa Pac-Man grafikom i stilom igre. Teško je u ovom trenutku procijeniti kvalitetu i prodaju ovakvih igara, no one informacije koje su mi bile dostupne govore o novom oduševljenju među kritikom i publikom. Osamdesete su, ruku na srcu, kod igara prema super junacima bile dosta plodno područje, no većina njih je pala u oveći zaborav, pogotovo početkom 21. stoljeća. Razumljiva stvar s obzirom na brzi tehnološki napredak i veću ponudu zanimljivih i kvalitetnih igara. No, kakve su igre u devedesetima bile? Tu će se već veći broj čitatelja i čitateljica naći u poznatoj zoni, bilo da se uvijek rado sjete tih naslova ili ih mi sad posjetili i pokrenuli im lik u centru mozga zaduženog za memoriju.
DEVE – DEVE – DEVEDESETE
Prva Batman igra u devedesetima je dio već spomenute hrpe igara temeljenih na prvom Batman filmu. Arkadni strojevi su najbolje prošli s tom licenciranim elementima, zahvaljujući Atariju. Kompletno licencirana igra prema prvom Batman filmu donosila vam je Batmana, Jokera, glazbu i glasove iz filma, te Batmobil i Batwing. Žanrovski je bila beat’em up side-scroller igra sa šarenom grafikom i jasnim okolišem popraćena sa jako zaraznom i jednostavno igrivošću u to vrijeme. Sunsoft je godinu i pol dana kasnije proizveo nastavak igre za razne konzole, među kojima je ”najpamtljivija” ona za Nintendovu. Batman: Return of the Joker se ne nastavlja na film, nego se oslanja na priču u stripu, gdje je Joker pobjegao iz Arkham Asyluma i radi nove probleme Batmanu i Gotham cityu. I dalje side-scroller sa naglaskom na skakanje, borbu i Batmanove alate Return of the Joker donio je do tada neviđena grafička dostignuća za 8-bitne konzole, zaradio još jedan uspjeh kod kritičara, ali i publike. Jako zabavna igra i veliki uspjeh ove i prijašnje igre, kao i razvoj nastavka Batman filma prognozirali su blistavu budućnost u gamingu za mračnog osvetnika.
Batman Returns je, došavši u kina, krenuo i na vaše konzole, a tu se stvorio veći opus problema i izdanja nego sa prijašnjim filmom. Ukratko, postajale su dvije oveće razlike: Batman Returns igre koje su proizvodili gospoda iz Sege (za svoje konzole) i igre koje su radili gospoda iz Konamija (koji su tu uslugu činili Nintendovim konzolama). Iz mora raznih inačica, odlučio sam izdvojiti verziju sa Super Nintenda koja je pobrala i poneke nagrade (uključujući i onu za najbolju igru sa licencom 1992. od Electronic Gaming Monthlya). Iako joj nedostajalo originalnosti, iskorišteni su već poznati mehanizmi za igre kao što su 2D side-scrolling beat’em up i utrke autima da bi se stvorila raznolikost u levelima.
Igra je bila poprilično teška što danas možemo interpretirati kao rezultat nekih nelogičnosti i poteškoća u upravljanju Batmanom. Ako dođete do prilike da zaigrate, probajte pa vidite sami, kritike među igračima koji danas probaju igru su dosta podijeljene. Nakon tih filmskih igara, dolazi doma vladanja Batman animirane serije, unutar koje vrijedi izdvojiti dva naslova koja su pobrala najviše hvalospjeva, pažnje i novca dok se ne pojavi treća ekranizacija našeg omiljenog junaka.
Prva od njih je bila Batman: The animated series (the game), koja se u potpunosti naslanjala na prvu sezonu animiranog serijala, budući da nema Two-facea među negativcima, a spominje se Harvey Dent. Igru je proizveo Konami za Ninintendov Game Boy 1993. godine. Igra je bila, kao što je i za očekivati, akcijski platformer u kojem ste u većini vremena kontrolirali Batmana (u nekim slučajevima na kratke staze bi robin uletio kao glavni akter). Nivoi su bili poprilično raznovrsni, zbog čega je igra bila i hvaljena, no samo napredovanje je bilo uvijek jednako. Naime, nakon određene doze akcije i ”fajtanja” sa svim i svakim, dolazite do kraja nivoa gdje vas čeka boss, a oni su bili redom Joker, Scarecrow, Mr. Freeze, Catwoman, Poison Ivy, The Riddler i Pingvin. Unutar priče su se pojavljivali naravno i poručnik Gordon te vjerni Alfred. Odličan uspjeh ovog naslova ohrabrio je ekipu iz Konamija i Sege za stvaranje novog naslova 1994.godine za Segine i Nintendove konzole. Igra je nosila naslov The Adventures of Batman & Robin, a nivoi su bili povezani sa određenim dijelovima priče iz planetarno popularne animirane serije Warnera Brosa.
Verzija za Super Nintendo i ona za Segu su se razlikovali po mnogo stvari, najveća je ta što se na Segi moglo igrati u kooperativnom multiplayeru gdje bi jedan igrač kontrolirao Batmana, a drugi Robina te bi se priča prvenstveno vrtila oko Pingvina, te se uz Jokera i Two-facea pojavljuje i Mad Hatter kojeg nema u Super Nintendo verziji. No, unatoč tome, Super Nintendo je imao igru sa boljom grafikom, većim opusom dijaloga i većim brojem priča te glazbu iz serije koja se ovdje više naglašavala pa je i više oduševljavala igrače.
Negativci u SNES verziji su bili Joker, Two-face, Catwoman, Pingvin, The Riddler, Poison Ivy, Scarecrow, Clayface i Man-Bat koji se pojavljuje kao zadnji boss u igri skupa s nekolicinom već spomenutih likova. Robin nije bio veliki akter u ovoj verziji, no to je nešto što je oprošteno Konamiju zbog inače jako dobre igre. Segina verzija isto nije bila za baciti, a ovaj splet događanja je najavljivao i daljnju polarizaciju Nintenda i Sege u interpretacijama Batmana u svojim igrama.
THE FALL
O četvrtom Batman filmu ne trebamo previše trošiti riječi. Činjenice o lošim aspektima tog filma su već zapisani u zvijezdama, a oni koji su ga gledali zasigurno u svojim glavama još imaju neke potisnute scene iz filma. Igra Batman and Robin koja je izašla za PlayStation u kolovozu 1998. vjerno je pratila kvalitetu filma. Zbunjujuća koncepcija real-time avanture sa vožnjom Batmobila i upravljanjem Batmana, Robina i Batgirl (po izboru) pretvorila se u pravi kaos. Upravljanje vozilom je bilo loše, zadatci su bili zbunjujući, a rješavanje istih je bilo popraćeno još gorim kontrolama nego u Batmobilu. Propast Batman franšize je dolazila sa svim strana i aspekata, igra je podbacila u prodajama i kod recenzenata. Probe i Acclaim nisu uspjeli sa svojom igrom, a Batman se kad tad mora nastaviti ”eksponirati” i omogućiti komercijalnu zaradu. No, sve oko Batmana staje na tri godine. Unutar tog perioda pojavljuje se spas tamo gdje se dosad najbolje prolazilo i gdje Batman nije izgubio ugled. U animiranim serijalima.
UBISOFTOVA RAPSODIJA: CRTIĆI SPAŠAVAJU STVAR?
The New Batman Adventures i Batman Beyond su žarili i palili po televizijskim postajama, kao i ponovno repriziranje Batman: TAS serijala (ili kao u Hrvatskom slučaju, prvo prikazivanje TAS serijala). Batman Beyond je uzimao najviše pozornosti, zbog inovativnosti i velikih promjena u Batman univerzumu.
Naime, Batman Beyond se događa 25 godina u budućnosti, poslije svih događanja u TAS-u, Bruce Wayne je u penziji, a ulogu Batmana preuzima Terry McGinnis, ”prgavi” srednjoškolac koji svoje fizičke nedostatke i nedovoljnu spremnost nadoknađuje naprednim Batman odjelom koji mu daje dodatnu snagu, automatic gadgete, mogućnost letenja i još puno toga. Nakon prve sezone izašao je i dugometražni animirani film Batman Beyond: Return of The Joker. Po mom mišljenju, jedan od boljih animiranih Batman filmova, sa impresivnom pričom, zabrinjavajućim scenama i garantiranom zabavom. Po tom filmu napravljena je i istoimena igra 2000. godine. Ubisoft je preuzeo izradu igre za PlayStation, Nintendo 64 i Gamboy Color. Igra je beat’em up side-scroller sa malo korištenja treće dimenzije na nekim nivoima. Upravljate Batmanom. Priča prati radnju filma. To je to. Stvarno. Jednostavna premisa, naoko jednostavna igra koja će zadovoljiti one koji su voljeli takvo nešto na Amigi i sličnim računalima. Ali, ona ne donosi ni to. Užas na kvadrat.. ma na treću čak. Teško je objasniti ovakav moj komentar. Teško će vam i neka recenzija objasniti. Najjednostavnije rečeno, Batman je nepokretan, labav, sterilan, muzika je iritirajuća, neprijatelji nezanimljivi. Skakati i udarati u isto vrijeme ne možete, skočiti tamo gdje želite ne možete, oružja su bezopasna, na čudan način čak i ”teška” te je svaki pokušaj stvaranja igrivosti s vaše strane samo degradirajuća za vas same. U tom trenutku se stvara mit o lošim Batman igrama. Način igre u Batman Beyondu se poistovjećuje sa starijim igrama koje smo naveli u početku te se i njih smatra sličnima, poneki su povećali gorčinu nastalu Batman and Robin filmom i igrom, sve pada u ponor iz kojeg se teško izvući. Ali, sa Batmanom se mora ići dalje. Samo je pitanje – kako?
Batman: Chaos in Gotham iz 2001. je bio prvi pokušaj, također od Ubisofta. No, on je bio samo za GameBoy Color… vjerovatno je strah bio prevelik za ikakve druge uloge. Možda i bolje, jer iako je igra u većini slučajeva ocjenjena nekom solidnom srednjom ocjenom a i priča je bila relativno zadovoljavajuća bar na početku igre (Arkham Asylum se raspadne i svi zločinci pobjegnu i luduju po Gothamu) o igri prema dostupnim slikama ne možemo vidjeti ništa osim užasno pikselastih likova i nezanimljivih nivoa. Igra nije bila zapažena, pa je i prodaja bila nikakva, te je obilježena kao još jedan neuspjeh, barem što se tiče komercijalnog uspjeha. Iste godine je Ubisoft pokušao sa Batman Gotham City Racer igrom za PlayStation. Obje igre su se referirale na seriju The New Batman Adventures te je na temelju toga pokušali prodati. Igra je, pogađate, arkadna simulacija vožnje u kojoj ste sa svojim Batmobilom ili drugim vozilima ako kontrolirate Nightwinga i Batgirl te tražite Clayfacea, Two-facea i Fireflya. Što mislite kako je Ubisoft napravio arkadnu vožnju? Od grafike, preko zvuka, do kontrola i same logike igre sve je bilo loše, a najbolji dio igre su bile animirane sekvence preuzete izravno iz Warner bros. serijala. Ubisoft ne odustaje. Krajem 2001. godine ide svim snagama sa adutom koji su skrivali dok PlayStation 2 i Xbox ne uzmu veći zamah.
Batman Vengeance je izašao za navedene konzole, kao i za PC i Gamecube. Vengeance je kombinirao akciju iz prvog i trećeg lica, zajedno sa neizbježnim simulacijama vožnje unutar kojih je Batman pokušao oprati svoje ime. Usto, morao je i zaustaviti sve poznate negativce koji su nakon očigledne Jokerove smrti odlučili postati glavni strah i trepet u Gothamu kao njegova zamjena. Odlični glasovi likova koje su posudili isti glumci koji su sudjelovali u izradi animirane serije The New Batman Adventures potpomogli su da igra ne propadne kao i prethodni Ubisoftovi proizvodi. No, jako loše kontrole na PC-u, te loše riješen pogled iz prvog lica te nejasno izrečeni pojedini zadaci na konzolama su i dalje postizali relativan neuspjeh kod fanova i recenzenata. Unatoč tome, Vengeance je bio relativno osvježenje naspram svega što se događalo. Ubisoft je ipak (za neke bolje rečeno ‘napokon’) izgubio Batman licencu, te se čekalo dvije godine za novu Batman igru. Ta nova Batman igra se zvala Dark Tommorow. Ova igra je napravljena po uzoru na priču u Batman stripu, a ne animiranoj seriji, a pod izdavaštvom Kemcoa izašla je za Gamecube i Xbox. U ovoj akcijskoj avanturi Batman će morati naći Jamesa Gordona kojeg je Joker zarobio u Arkham Asylum a na putu do Asyluma kroz Gothamove kanalizacije i ceste pomoći će vam Oracle, Batgirl i Robin, a svima vama će na putu stajati Mr.Freeze, Ra’s Al Ghul, Killer Croc, Poison Ivy, Black Mask i još poneki. Igra je bila napadnuta sa svih strana, ponajviše zbog užasnih kontrola, vizualne prezentacije i jednoličnosti u nivoima. Jedino što se hvalilo kroz sve recenzije i što poneki fanovi danas ističu u ovoj igri su odlične video sekvence i pristojna priča temeljena na Batman stripovima. Ra’s Al Ghul i Joker su svakako najinteresantniji dio priče u ovoj igri, no u toj priči ima još puno zanimljivih dijelova. Surprise! Surprise! Ubisoft ipak nije izgubio licencu te je ušao u novi dogovor sa DC Comics i Warner Bros. Timovima da krajem 2003. godine naprave nešto i za PlayStation 2 igrače (malo kasnije je izašao i za Xbox).
Batman: Rise of Sin Tzu je klasična beat’em up igra u kojoj možete birati između četiri lika: Batgirl, Robin, Nightwing i naravno Batman. Igru možete prelaziti samostalno ili na dva igrača kooperativno. Svakako je zabavnije izabrati drugu opciju, no takva premisa ipak ne pomaže u ovoj igri. Borbe unutar nivoa su repetitivne, kao i sami nivoi. Prevelikih razlika između likova s kojima možete upravljati i nema, a nivoi imaju i određeni vremenski limit koji zna poprilično otežati prolazak nivoa, te nakon zadivljujuće kratkog vremena odbiti igrače. Ne pomaže ni drastično prevelik broj neprijatelja na ekranu u nekim trenucima, gdje vam ne pomaže ni kooperativni mod. Najveći adut igre je bio jaki marketing ali i jedinstvena priča. Po prvi, i zadnji put, pojavljuje se novi negativac u Batman univerzumu – Sin Tzu. Stvorila ga je strip legenda Jim Lee, no to nije pomoglo da mu naraste popularnost i da se igdje više ovaj solidan negativac pojavi. Scarecrow, Clayface i Bane se pojavljuju kao bossovi prije same face Sin Tzu, a još par negativaca se pojavljuje tokom priče i animiranih sekvenci koje objašnjavaju tu priču. Ako ste fan Batman TAS serijala i želite znati sve što se tamo dogodilo (ili moglo dogoditi) preporučujem da nabavite ovu igru za svoju konzolu koju vjerovatno još uvijek igrate dok ne skupite novac za PS3 i ostalu konzolašku ekipu. Čisto da nadopunite kanon Batman priča, a i pokušate vidjeti što je točno loše u kooperativnom modu. U svakom slučaju, rezime ove igre je da je unatoč marketingu, novom negativcu i jednostavnom načinu igranja koji je imao potencijal da bude zabavan u izvedbi doživljen još jedan Ubisoftov neuspjeh. No, zbog navedenih potencijala i inovativnosti u priči prošao je sa relativno solidnim ocjenama (ala osrednja žalost), a i ne baš katastrofalnom prodajom, tako da Ubisoft za svoj zadnji Batman projekt može reći da je bio i njihov najbolji Batman projekt. Tuga se nastavlja iduće dvije godine… Batman igre više ne dolaze, čak ni one loše… filmova i novih serijala ni za lijek… kad onda… Nolan i Bale… novi Batman film. Nitko nije očekivao puno, prvenstveno zbog kombinacije loših filmova i igara, a i nekako se činilo da je svima potreban odmor od Batmana. Odmor su i dobili, dvije godine… od filmova još i više. Ali pravim fanovima nikad dosta Batmana, kao i novim pristašama ovog mračnog viteza.
NOLAN I USPON BATMAN IGARA
2005. godine izašla je očekivana igra temeljena na novom filmu. Batman Begins je akcijska stealth avantura pod proizvodnom Eurocoma i budnim okom Electronic Artsa. Bilo je verzija za sve konzole druge generacije, kao i za GameBoy Advance i mobilne telefone. Batman Begins je bio prvi pravi pokušaj realnog prikazivanja svih Batmanovih sposobnosti. Napokon se netko sjetio da je Batman autoritet, stvorenje noći, Bruceov alter ego koji se ne boji, nego se njega boje, i da nema super moći nego sve pokušava prvo riješiti sa stilom i nezamjetno, a tek nakon toga koristi šake, proizvodi buku i nekontrolirano trči i skače.
Proces zastrašivanja protivnika u misijama dok se pokušavate šuljati je odlično izveden, grafički izgled igre je, unatoč mračnom ugođaju, bio odlično jasan, napredan i kristalan. Stvarno je bio užitak gledati i igrati ovu igru koja bi se, na veliku žalost, jako brzo počela raspadati. Nejasni zadaci, repetitivnost te loš AI neprijatelja nije predstavljao izazov za igrače, a kad je predstavljao onda je to bilo zbog nekih nejasnoća, loših kontrola ili kamere. Da, možda su svi bili toliko razmaženi i tražili dlaku u jajetu, no sjećam se da sam nakon nekog vremena igrajući igru i bivajući zadovoljan njom jednostavno prestao igrati. Slično se dogodilo još nekim ljudima s kojima sam komunicirao preko određenih foruma, a ni dostupne recenzije na internetu ne govore ništa bolje. Jedno je bilo sigurno – osjećalo se da je ovo samo najava za nešto puno veće, u jako bliskoj budućnosti. Model je usvojen i neke teme i ideje su napokon manifestirane. Samo se čekala priča koja neće biti bazirana na filmu, dobar artwork i tehnologija koja će podržati većinu ideja i imati ćemo igru kakvu Batman zaslužuje od osamdesetih, a kakvu njegovi fanovi trebaju. Imali smo dobar ‘filing’ iduće tri godine čekajući nastavak filma u kojem će biti Joker ( to znate kako je prošlo), no sukladno tome ni traga igri temeljenoj na filmu. Umjesto toga, dosta neočekivano, uslijedile su najave za Lego Batman igru te smo istu i dobili u zadnjem kvartalu 2008.godine. Traveller’s Tales su uspjeli sa Star Wars i Indiana Jones verzijama Lego igara, pa su se odlučili izboriti i za Lego interpretaciju Batmanovih pustolovina. Kao i ostale Lego igre u to vrijeme, doživjela je uspjeh i pozitivne kritike. Prodaja je bila jako dobra,a ocjene su pokazivale da se radi o višoj srednjoj klasi igre (od 70 do 85 posto) te je time zadovoljila određeni broj Batman fanova koji su mogli preći preko Lego likova, piskutavih glasova i šarenog pristupa. U igri ste simultano upravljali Batmanom i Robinom, a cilj vam je bio spasiti Gotham od svima poznatih kriminalaca koji su uspjeli izaći (po tko zna koji put) iz Arkham Asyluma. Igra je podijeljena u 3 poglavlja unutar kojih se ekipa podijelila u 3 grupe sa svojim specifičnim zlokobnim ciljevima. Valja napomenuti da je ovo jedina od Lego igara koja ne koristi za priču već poznati predložak iz filma, nego je napravljena specifično za ovu igru. Voljeli ili ne voljeli Lego igre, teško je bilo ignorirati novu Batman igru i sve likove iz stripa među kojima su bili i Clayface, Joker, Two-face, Poison Ivy, Bane, Harley Quinn, Mad Hatter, Scarecrow, Man – Bat, Killer Croc i mnogi drugi. Batman franšiza se, u svakom slučaju, u potpunosti oporavila. Komercijalno je film bio veliki uspjeh, pokojni Ledger je dobio Oscara, čekao se treći nastavak, a ljudi su ujedno čekali manifestaciju potencijala koju je imala Batman Begins igra.
Počelo je laganim teaserima, spekulacijama, trailerima, a na kraju se i pojavila igra koja mijenja mišljenje o superhero igrama, kao i samom Batmanu i njegovom gaming potecijalu. Arkham Asylum, Batman i Joker nisu izgledali nikad impresivnije, mračnije, zavodljivije, a konzole treće generacije ili jako dobra PC konfiguracija nisu bili nikad priželjkivanije u vlastitom domu. Svi su htjeli komad najbolje Batman igre dosada – Batman: Arkham Asylum. Razvojni tim imena Rocksteady Studios su napravili dosad najbolje ocjenjenu igru od strane recenzenata diljem svijeta o jednom super junaku. Teško će se naći bolja igra koja je adaptacija nekog stripa. 2 milijuna prodanih primjeraka, visoke ocjene u velikom broju recenzija, odlična grafika, ideja, izvedba, priča (temeljena na priči koja se proteže kroz strip) dovodi nas do jedne od najboljih igara 2009. godine. Upravo zbog nečeg takvog, vrijedilo je proispitati i pregledati sve Batman igre dosada te konkretizirati sve uspjehe i padove. Padove koji mogu napokon biti zaboravljeni kad uđete u Arkham.
Pretjerano zarazna igrivost, mračna atmosfera, odlična premisa sa Jokerom koji je zauzeo Asylum i napravio svoju privatnu zabavu unutar tog prostora s kojom se Batman suzdržano i profesionalno nosi za vrijeme igranja te poteze koje izvodi već su mi bili dovoljni da očekujem puno od završnog proizvoda. Izgleda da je taj završni proizvod ujedno i najbolji proizvod sa imenom Batman unutar gamerske industrije. Nakon ovoga stvari su samo krenule nabolje za Arkham igre. Arkham City je poboljšao open-world sustav igranja i ponudio veće prostore, veći broj neprijatelja, inovacije u gameplayu i općenito bolje iskustvo od prvog dijela. No, budući da nije bio toliko velika novost, nego više poboljšanje prvog nastavka (koji se mnogima i dalje više sviđa zbog klaustofobičnijeg settinga), City je uživao slavu, ali nije donio revolucionarne inovacije. Arkham Knight, zadnji dio trilogije, pokušati će objediniti posebnosti prvog i drugog nastavka, dodati toliko željeni Batmobil i upustiti se u intenzivniju zaradu preko DLC i preorder sadržaja bez kojih pravi Batman fanovi jednostavno neće moći u potpunosti uživati u igri. Ne treba ni spominjati koliki je to minus za mnoge, budući da veliki dio igre nije uključen u onaj dio igre koji kupujemo, no ostavimo ćemo naš sud za taj dio tek kada sve izađe. Toliko je već toga rečeno o Arkham trilogiji i koliko ej fantastična i kako je Arkham Origins samo ”popunio rupu” do izlaska zadnjeg dijela trilogije da se stvarno ne isplati trošiti slova na daljnje hvalospjeve. Ostaje nam samo čekanje izlaska Arkham Knighta i uživanje (nadajmo se).
Leave a Comment