Premda sam Sony i dalje nije potvrdio ništa od svega toga, Tom Henderson, jedan od najpouzdanijih novinara i insidera gaming industrije izjavio je da su leakane PlayStation 5 Pro hardverske specifikacije istinite. Neki od izvještaja kažu da Sony planira novi pro model kako bi bili što spremniji za jednu od najočekivanijih igara svih vremena, a to je, naravno Grand Theft Auto 6. Što to znači za “obični” PlayStation 5 i GTA 6, nismo sigurni. No, nećemo se baviti sada s time. Idemo mi na specse.
Tako bi CPU trebao doživjeti ubrzanje na 3,85Ghz (s originalnih 3,5Ghz), radi se o identičnom procesoru koji se nalazi u originalnoj verziji konzole. Sam GPU ipak predstavlja redizajn i trebao bi doživjeti ubrzanje na nekih 16-17 teraflopsa (s originalnih 10,28 teraflopsa). Za GPU se dodatno naglašava da bismo trebali dobiti upscaling/antialiasing tehnologiju nazvanu PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) koji bi u konačnici trebao omogućiti više rezolucije, framerate i kvalitetu prikaza kroz (pogađate) AI i machine learning arhitekturu. Neke brojke govore da bi GPU sa svime time mogao odrađivati renderiranje za nekih 45% brže. Eh sad, uz sve rečeno, CPU bi po Hendersonovim izvorima na najvišim frekvencijama trebao prouzročiti usporavanje za GPU (od nekih 1%) zbog veće potrošnje struje. Što se tiče brzine sistemske memorije, količinski će ostati ista, dok bi brzine trebale skočiti na 576GB/s (s originalnih 448GB/s). Kao i kod PlayStation 5 slima, konzola će imati opciju eksternog čitača fizičkih medija uz 1TB internog diskovnog prostora za spremanje igara.
Naravno, prva paralela koja se uvijek nameće je usporediti nadogradnju komponenti kroz prizmu nadogradnje PC-a. Treba imati na umu da to nije tako direktno usporedivo, jer su kod konzola CPU i GPU dio jedinstvenog čipseta i samim time nisu usporedivi s performansama na PC-u koji ima “razdvojene” komponente. Dok recimo na postojećem PC-u samo zamijenite GPU s nekim novim modelom, u dosta slučajeva često ostvarite nadogradnju (na kraće ili duže staze ovisi o budgetu). Kod konzola je stvar još kompleksnija jer se efektivno ne radi o dva komada hardvera na matičnoj ploči već o drugačijoj arhitekturi.
U slučaju PlayStationa 5 (ista stvar je kod Xboxa), radi se o SoC (system on a chip) arhitekturi koja kombinira CPU/GPU. Premda se radi o uistinu impresivnoj tehnologiji, upravo zbog svoje arhitekture nema propusnost (performanse) kao zasebne komponente na računalima. Što će to u konačnici značiti za same igre, ostaje nam za vidjeti. Ono što strši kao prst u oko je premala nadogradnja CPU-a, odnosno neki od analitičara špekuliraju da bi upravo ta komponenta mogla biti usko grlo za Pro verziju popularne konzole. Mi smo mišljenja da poznavajući Sony, ova stvar bi mogla biti balansirana po potrebi, što potvrđuje navod da će GPU biti skaliran u odnosu na potrebe CPU zahtjeva. Hoće li zaista procesorska komponenta predstavljati problem, isti izvori tvrde da generalno nećemo morati dugo ni čekati i da nam PlayStation 5 Pro stiže već na jesen ove godine. Ono o čemu nemamo niti glasine, jest cijena. Živi bili, pa…