Microsoft je generirao oko 2,9 milijardi dolara prihoda od Xbox Game Pass pretplata na Xbox konzolama u 2021. godini, objavljeno je donekle indirektno u službenom izvještaju.
Kao što je uočio Tweaktown, opširno izvješće brazilskog Administrativnog vijeća za ekonomsku obranu (CADE) o Microsoftovoj predloženoj akviziciji Activision Blizzarda uključivalo je malu tablicu koja otkriva dodatne informacije o Microsoftovoj zaradi. Prema tablici, za koju CADE tvrdi da je izvor sam Microsoft, zabilježen je prihod od 2,9 milijardi dolara diljem svijeta od “usluga pretplate na igre za konzole”, što je, u prijevodu, Xbox Game Pass.
Vrijedno je napomenuti da stvarna dobit nije otkrivena u CADE izvješću, a brojka prihoda ne uključuje Game Pass za PC. Xbox Game Pass čini otprilike 18% Microsoftovih ukupnih godišnjih prihoda od Xboxa (16,28 milijardi dolara) i gotovo 30% njegovih prihoda od igara i usluga (12,581 milijardi dolara) za to razdoblje.
Tablica također navodi da je Nintendo Switch Online ostvario prihod od 932 milijuna dolara prošle godine, dok je EA Play navodno zaradio 356 milijuna dolara. Nije navedena nikakva brojka za Sonyjeve usluge pretplate, bilo da se radi o PlayStation Nowu (koji više ne postoji) ili novom PlayStationu Plus (za koji vjerojatno nije još prošlo dovoljno vremena da bi se dostavile brojke).
Informacija je dana kao dio CADE-ovog izvješća u kojem se objašnjava zašto je odobrio Microsoftovu predloženu akviziciju Activision Blizzarda bez nekih većih ograničenja. CADE je također naveo da bi, prema njegovoj procjeni, ako Call of Duty postane ekskluzivna za Xbox u budućnosti, Sony i dalje trebao imati sredstva da ostane konkurentan, kao što to ima i Nintendo.
“Uz akviziciju izdavača kao što je Activision Blizzard, i uzimajući u obzir (teoretski) rizik da sadržaj tvrtke postane ekskluzivan za Xbox, vjerojatno je da će konačno sklapanje transakcije Microsoftu dati značajnu konkurentsku prednost u sektoru konzola. Unatoč tome, CADE ne vidi da takva prednost predstavlja rizik zatvaranja ovog tržišta za trenutne konkurente. Kao što smo već vidjeli, Nintendo se trenutno ne oslanja ni na kakav sadržaj iz Activision Blizzarda da bi se natjecao na tržištu. Sony ima nekoliko važnih faktora – snagu vodećeg svjetskog brenda više od 20 godina, veliko iskustvo u sektoru, najveću korisničku bazu, najveću instaliranu bazu konzola, veliki katalog ekskluzivnih igara, partnerstva s više 3rd party izdavača, vjerne potrošače itd. – što bi trebalo pridonijeti održavanju konkurentnosti PlayStationa Microsoftove nakon transakcije, čak i u slučaju mogućeg gubitka pristupa sadržaju koji radi Activision Blizzard” – navedeno je u izvješću.