U domeni browser igara, prije četiri godine teško se mogao izbjeći Travian. Uz eRepublik i mnoge druge igre koje su zaluđivale jedan dio gaming zajednice, Travian je ukrao srce našeg suradnika Igora, koji je davne 2012. godine objavio i recenziju za gaming portal LNL. Uz njegovu dozvolu, donosimo vam upravo tu recenziju, koja na LNL više nije dostupna jer je ta stranica u procesu redizajna, a moguće je da da se i njenim povratkom izgube neki tekstovi. Pa vam, u našoj GG Prašini, donosimo skraćenu verziju recenzije koja bi vam mogla približiti igru koja je i dalje dosta popularna. Danas je dosta toga i izmjenjeno u Travianu, no u svakom slučaju vjerujemo da će vam ovaj uvodni tekst omogućiti donekle jasnu sliku što sve možete očekivati u igri.
Travian je razvijen i nastao u Njemačkoj, međutim ubrzo se širi na više nacionalnih domena. Osim u Europi, postoje također domene u državama Sj. Amerike, Azije i Afrike te u Australiji. Izuzev nacionalnih domena postoji također i međunarodna ili com domena. Svaka domena ima određen broj servera, ili bolje rečeno svjetova koji se odvijaju paralelno i odvojeno jedan od drugoga.
Travian u Hrvatsku dolazi 2008. godine kada je startao prvi server, a od onda se broj servera povećao na 4 klasična i jedan speed server (karakteristika speed servera je ta da se sve odvija 3 puta brže nego u klasičnim serverima pa tako traje i 3 puta kraće). Pošto je browser igra, Travian se ne mora downloadati da bi se igrao te se može igrati s bilo kojeg računala u bilo koje vrijeme. Grafički, Travian nije zahtjevan niti se odlikuje velikim vizualnim performansama što apsolutno ne utječe na njegovu igrivost, a proizvođači u ovom slučaju nisu igrali na kartu vizualne privlačnosti. Crteži su štoviše na blagoj granici nečega što bi se moglo okarakterizirati gotovo dječjim. Međutim, nekako se uspijeva anulirati taj doživljaj zbog same igre kao takve pošto po svemu drugome ona nije dječja igra niti mlađa populacija uspijeva dugo izdržati u njoj, no o tome kasnije.
Kao što sam već rekao Travian je ratna strateška igra. Na izbor imate 3 različita naroda, Rimljane, Gale i Teutonce. Svaki od ta tri naroda ima svoje specifične prednosti i nedostatke. Postoji i četvrta rasa, Natari, koja je pod AI kontrolom i ima ulogu u finalu igre. Svaki server traje po godinu dana ili malo duže ovisno o tome kako se odigra kraj igre. Nakon što odaberete narod s kojim ćete igrati i sektor gdje ćete se nastaniti na mapi, pojavite se sa svojim prvim selom. Svako prvo selo je ujedno i prvi glavni grad iz kojega se širenjem i osnivanjem novih jačate i razvijate. Postoje dvije vrste građevina, resursi (drvo, glina, željezo i hrana) i infrastrukutura u samome selu. Travian je prije svega timska igra i sami u njoj ne možete preživjeti dugo. Iz tog razloga presudno je to u kakav će te savez ući i kakva će biti suradnja igrača unutar tog saveza kao i sama politika tog saveza tijekom igre. Novim igračima je često najteže preživjeti iz razloga što ne poznaju još nikoga, a većina saveza se okuplja po principu poznanstava u RL ili s drugih, prošlih, servera. Međutim, to nije nužno loša stvar jer kroz takvu situaciju su prisiljeni što brže shvatiti igru, a nije ni isključeno da mogu pristupiti dobrom savezu, i lako pronaći mentora/icu koji često rado pomažu novim igračima svojim iskustvom.
Za vas kao igrača ključno je da maksimalno iskoristite prednosti naroda s kojim igrate te sami otkrivate neke metode ili način igre koji vama paše s obzirom na vrijeme koje možete uložiti i same uloge koje želite igrati u savezu. Solo igrači u savezu jako često loše prolaze i često dolaze na loš glas koji ih nerijetko prati na druge servere stoga je bitno kako se ponašate. Loš savez će takve tolerirati ali takav savez nema svjetlu budućnost. Službeni cilj igre je zajedno sa svojim savezom podići Svjetsko Čudo (WW) na razinu 100lvl prije nego to učine vaši protivnici. To svjetsko čudo može se graditi samo u selu Natara koji dolaze na server nakon 8 mjeseci igre.
Na više sam mjesta spomenuo da je Travian timska igra, i ona to zaista u punom smislu riječi je. Korištenje Skype-a, MSN-a ili nečeg sličnog često postaje svakodnevnica jer se preko njih održava konstantna komunikacija unutar saveza gdje se događa doslovno sve. Od ratnih klanova,međusobnog pomaganja pa na kraju krajeva i do dobre zezancije što je i glavni smisao ove igre: zabava i upoznavanje novih ljudi.
Iako na prvi pogled jednostavna, Travian je izrazito kompleksna igra koja od igrača zahtjeva mnogo koncentracije, upornosti, strpljivosti kao i sposobnosti djelovanja u grupi. Iz tog razloga mlađih igrača nema mnogo ili bar ne traju dugo. Prosječna starost je po mom iskustvu od 22 do 45 godina i ti su u pravilu najpouzdaniji, iako ima i igrača/ica od 14 do 65. Nerijetko se desi da imate u savezu supružnike koji oboje igraju ili pak roditelji i djeca. Travian bi u neku ruku po svemu mogli usporediti sa Šahom, naizgled jednostavan ali vrvi od kombinacija i mogućnosti te zahtjeva koncentraciju, strpljivost i suptilnost, a često potiče na iznenađujuće velik stupanj kompetitivnosti sa suparnicima i velik stupanj kolegijalnosti i bliskosti sa suigračima koji lako postaju ljudi sa kojima komunicirate dnevno više nego sa dosadašnjim prijateljima. Unatoč mogućoj moralnoj panici vezanoj uz ovu tvrdnju moram istaknuti da se kroz ovu igru lako steknu izuzetno kvalitetna poznanstva i prijateljstva s ljudima iz cijele Hrvatske, a i šire. To je između ostalog vjerovatno i tajna velike “zaraznosti” koju proizvodi ova zaista iznadprosječno igriva i kvalitetna te istovremeno jednostavna i kompleksna browser igra.
Leave a Comment