Kino blagajnama ponovno hara Star Wars groznica. Ovog puta u malo drugačijem ruhu, kao spin-off, tj. zasebna Star Wars priča stiže Rogue One. Stoga, kako bi upotpunili Star Wars slavlje, obogatit ćemo Prašinu u prosincu s par Star Wars naslova. Prvi s kojeg brišemo prašinu je arkadna akcijska letačina, Rogue Squadron 3D u režiji studija Factor 5 i LucasArts. Rogue Squadron uletio je na PC platforme i Nintendo 64 početkom prosinca 1998. godine. Star Wars hajp je i tada vladao među ljubiteljima franšize, jer za nekoliko mjeseci izlazio je Star Wars: Episode I – The Phantom Menace. Da…uzmimo si vremena da se prisjetimo tog vremena…
Nastavljamo dalje. Radnja Rogue Squadrona prati borbu Pobunjenika protiv Imperija nekoliko mjeseci nakon bitke za Yavin IV i većinom se zadržava između filmova Nove Nade i Imperije, osim posljednje dvije misije gdje odlazi u budućnost, nekoliko godina nakon bitke na Endoru. Unutar kampanje, Squadron posjećuje različite planete (među kojima je i Corellia) i bori se protiv svih ikonskih jedinica koje Imperij baci na njih…TIE Fighteri, TIE Bomberi, AT-AT, AT-ST…itd. Misije se razlikuju od praćenja konvoja, uništavanja Imperijalnih postrojenja, do pribavljanja vrijednih informacija i njihovih osiguravanja. Luke Skywalker i Wedge Antilles najpoznatiji su piloti unutar skvadrona, ali svoje pojave imati će i ostali poznati akteri Star Wars univezuma…Han, Chewie, Falcon, Mon Mothma itd. Spomenuti Millenium Falcon je također igriva letjelica ukoliko je otključamo, bilo to skupljanjem medalja u svim misijama (bronca,srebro,zlata) ili jednostavno cheat kodovima. Među zaključanim stvarima nalazi se i osobno najdraža stvar, Bitka za Hoth. Izvođenje poznatog poteza s A-Wingom u kojem obrušavamo AT-AT jednostavno je i iskreno Star Wars iskustvo. Istina, već smo prije Roguea imali priliku igrati Hoth u Shadow of the Empireu, ali ovdje je ipak ostavilo imalo više utiska na malenom Star Warsom opsjednutom mozgu.
Beggar’s Nest i Death Star trench run su ostale dvije staze koje se otključavaju, kao i TIE Fighter od letjelica. Ovaj sadržaj koji se može otključavati samo je podražavao pozitivne dojmove koje je igra ostavljala. Naročito jednim malim trikom koji je LucasArts izveo po pitanju Naboo letjelice. Iako unešena u igru, tek se mogla otključati nakon izlaska filma.
Odlične kontrole, zvučna i glazbena podloga, te dizajn i izgled pogonjen u engineu kojeg je razvio Factor 5, svakom je ljubitelju svega Star Wars pružala sve što se može poželjeti u ulozi pilota elitne postrojbe unutar Saveza. Pozitivna recepcija i dobri prodajni rezultati osigurali su prvom Rogue Squadronu mjesto među najboljim Star Wars igrama. Uslijedila su još dva nastavka, pošto je takav bio dogovor između LucasArtsa i Nintenda. Rogue Squadron II: Rogue Leader i Rogue Squadron III: Rebel Strike, oba ekskluzive za GameCube i oba vrijedna iskustva igranja. Svojevrstan spiritualni nasljednik na PC-u izašao je u vidu Star Wars Episode I: Battle for Nabooa, i bez obzira na nepopularnost filma, duh i gameplay Rogue serijala bio je dovoljno prisutan da igru učini udovoljavajućom. Jedan video priložen uz tekst provodi ekipu iz Game Informera kroz cijeli serijal, pa preporučamo da bacite oko.
Pored X-Wing i TIE Fighter simulacija, Rogue Squadron je jednostavno naslov koji se mora odigrati i posjetivši ga nakratko (GOG verziju), za potrebe ovog osvrta u poršlost i nostalgiju, moram reći kako se igra još dobro drži i još vijek nudi istinsko Star Wars iskustvo kao i kvalitetan gameplay. Mi smo obrisali prašinu s jedne Star Wars igre…sutra brišemo još jednu.
Leave a Comment