Nakon sinoćnje premijere Star Wars: Rogue One priče i našeg jučerašnjeg kratkog osvrta na jedan gejmerski klasik iz franšize, danas ponovno spajamo Star Wars svemir u novoj Prašini u prosincu. Svi znamo radnju Rogue Onea i krađe planova za Death Star, ali isto tako mnogi će poznavati i originalnu, do nedavno kanon, priču o krađi istih tih planova. Što nas i dovodi do LucasArtsovog pionirskog FPS-a iz 1995. godine, izašlog na DOS-u (kasnije i na PlayStationu 1), Star Wars: Dark Forces. Iako ga nisam igrao te davne godine, već dosta kasnije polazeći retrogradno nakon Jedi Outcasta, ovaj FPS svakako zaslužuje ponovno odigravanje svako toliko. Što zbog old school vrijednosti, što zbog odlično postavljene radnje unutar Star Wars svemira, lišenog klasičnih tema o light i dark strani Sile i dakako šarma svih prepoznatljivih elemenata SW univerzuma iz „retro“ FPS perspektive.
Prije nego je Disney kupio Lucasovu franšizu, jedan od suučesnika u pribavljanju planova bio je Kyle Katarn, ujedno i glavni protagonist igre. Plaćenik, koji je nekad bio časnik vojske Imperija, sada na onoj strani koja plaća više. Naime, planovi su bili podijeljeni na nekoliko dijelova, i jedan takav dio Katarn je pribavio na planeti Danuta u sklopu operacije Skyhook. Upravo s tom prolog misijom započinjemo igru. Nakon pribavljanja tih planova Mon Mothma ima novi zadatak za Katarna. Jedan od planeta pod kontrolom Saveza je napadnut od nepoznate sile i Katarn, zajedno s Jan Ors odlazi istražiti situaciju. Otkriva kako iza tog napada stoji novi projekt Imperija zvan „Dark Trooper“. Kroz niz zapleta i raspleta koji uključuju posjete poznatim planetima iz franšize (Coruscant, Nar Shaada) i susretanje s isto tako poznatim karakterima iz podzemlja (Jabba i Boba Fett), Katarn uspijeva savladati kreatora projekta generala Rom Mohca i ugasiti projekt Dark Troopera.
Odlična kampanja s pregršt različitih nivoa i lokacija, od imperijalnih postrojenja, Star Destroyera do Jabbine jahte i Gromas rudnika. I u takav ambijent i okruženje ubacimo sjajan dizajn staza, karakterističan za FPS-ove tog vremena, dobijemo pravu poslasticu za fanove franšize. Velike staze koje sadrže tajne prostorije, alternativne prolazei puzzle zagonetke zadržavale su svakog igrača više nego što je potrebno na njima, ali na pozitivan način, jel?
Pogonjena Jedi engineom, koji u mnogome podsjeća na Build, igra je ostvarivala dobre vizuale i efekte. Mnoge novotarije u pogledu korištenja tog neđina i njegove fizike dodvorile su se mnogim ljubiteljima FPS-a i iako je igra nazivana Doom klonom (kao i svaki FPS tada), Dark Forces dao je svoj obol unaprijeđenju žanra.
Uz zvučnu podlogu i stereo ozvučenje glasova i poznatih Star Wars zvukova (najčujniji Blaster), igra i danas šarmira, naročito retro fanove. Sljedeća igra u serijalu, Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II koristi malo unapređeniji engine, jednostavno nazvan Sith engine.
Dark Forces je tako prvi naslov u Jedi Knight serijalu i svakim naslovom produbljivao je Katarnovu priču i povezivao s glavnim „Skywalker“ arkom. Uzgred rečeno, upravo je Luke prema početnim zamislima trebao biti glavni protagonist Dark Forcesa, ali se odustalo zbog određenih restrikciaj na priču koji bi uslijedili tim izborom. Tako smo dobili Kylea Katarna čije smo pustolovine i transformaciju iz plaćenika u Jedi Mastera pratili od 1995. godine i jasno je kako mnogi, uključujući i mene, pomalo s nostalgijom i sjetom gledamo na njegov serijal.
No, bili oni kanon ili legacy ili kako li se god zvali…Star Wars: Dark Forces i njegovi nasljednici/nastavci neizostavan su dio Star Wars gejmerskog opusa i svakako ih valja držati što dalje od prašine.
Leave a Comment