Iako se mnogi sjećaju legendarnog Sims 2, igre koja je postavila temelje za današnji uspjeh Maxisa i koja je oduševila igrače svojom jedinstvenom konzolnom verzijom s igranjem iz treće perspektive i zanimljivim pričama, The Sims 3 je podigao ljestvicu još više. Ova igra donijela je niz unapređenja i dodataka koji su je učinili nezaboravnom. Nažalost, trajala je relativno kratko – vjerovali ili ne, The Sims 4 je na tržištu već deset godina, a još uvijek čekamo službenu najavu The Simsa 5. Do 2015. godine The Sims 3 je i dalje dobivao razna ažuriranja, no tada je i podrška konačno prestala.
INFO BOX
The Sims 3 objavljen je 2. lipnja 2009. za Windows PC i Mac OS X, a do 2015. godine prodano je više od 7 milijuna primjeraka, što ga svrstava među najprodavanije PC igre svih vremena. Osim osnovne igre, dolazi s čak 11 ekspanzija (DLC-eva) i 9 dodatnih kolekcija sadržaja. Igra je imala i posebnu online trgovinu, The Sims 3 Store, gdje ste mogli kupovati dodatni sadržaj (stvarnim novcem) poput objekata, setova, novih lokacija i svjetova koristeći virtualnu valutu SimsPoints. Uz to, The Sims 3 imao je više od 50 besplatnih ažuriranja, koja su popravljala razne greške u igri i uvodila novi sadržaj.
Što je činilo The Sims 3 tako posebnim?
Prije svega, igra je uvela otvoreni svijet, omogućujući nam slobodno kretanje po cijelom gradu bez dosadnih loading ekrana. Svijet se razvijao u stvarnom vremenu, Simsi su starili, pronalazili poslove i zaljubljivali se prema vlastitim željama. Ova dinamičnost učinila je igru tehnički vrlo naprednom za svoje vrijeme. Dapače, to ste sve mogli i isključiti.
Posebno su se istaknule osobine Simsa koje ste mogli birati, a sve to je dalo svakom liku jedinstven karakter i specifične životne želje. Također, uvedeni su moodleti – kratkotrajna raspoloženja koja su pozitivno, negativno ili neutralno utjecala na vaše Simse, iako još uvijek nisu predstavljala prave emocije kakve poznajemo iz The Sims 4.
Većina dodataka za The Sims 3 bila je jako dobra. Na primjer:
- World Adventures omogućio je putovanja u egzotične destinacije poput Kine, Egipta i Francuske, doslovno ste mogli istraživati tamnice unutar igre i zaobilaziti zamke.
- Seasons i Ambitions često se smatraju najboljim ekspanzijama, prvi je uveo godišnja doba i vremenske uvjete, dok je drugi donio još više interakcija između Simsa sada kroz sva dobna razdoblja, od bebe pa do starca.
- Pets je dodao kućne ljubimce kao što su psi i mačke koji su također imali svoje setove osobina.
Build i Buy modovi donijeli su značajna poboljšanja. Mogli ste graditi kuće do pet katova, rotirati objekte s većom slobodom, stvarati kompleksne bazene i prilagođavati teren prema željama. U usporedbi s prethodnim igrama iz serijala, Create a Sim mod u The Sims 3 donio je znatno više mogućnosti prilagodbe. Na primjer, bilo je moguće detaljno mijenjati izgled nosa, a sve to zahvaljujući naprednom “dot” sustavu koji je omogućio precizne prilagodbe.
Dodane su i brojne opcije za dodatke poput rukavica, čarapa, naočala, narukvica, naušnica, cipela i satova i a sve se moglo dodatno prilagoditi pomoću alata Create a Style. Frizure su bile raznovrsnije nego ikad prije, a mijenjanje izgleda, od odjeće i frizura do lica, bilo je izuzetno jednostavno, uz potpunu slobodu prilagodbe. Posebnost je bila mogućnost slojevitog uređivanja odjeće, ako je odjeća imala više slojeva, mogli ste prilagođavati boje i teksture za svaki sloj posebno. Isto tako smo mogli kliknuti na bilo koji dio tijela Sima.
Fokus na osobnosti samih Simsa i realizam
The Sims 3 bila je igra koja je težila realizmu, odnosno davala je igračima da svojim likovima dodijele osobnosti koje su odražavale složenost stvarnog života. U osnovnoj igri bilo je dostupno 63 osobine, dok su ekspanzije dodavale još više opcija. Postojale su i skrivene osobine koje su se mogle naslijediti, primjerice ako su roditelji bili vatrogasci, policajci ili kriminalci, njihova djeca mogla su dobiti specifične sposobnosti.
Dodjeljivanje osobina utjecalo je na ponašanje i interakcije Simova. Tijekom odrastanja, na rođendane malih Simova (djeca i tinejdžeri) dodavala se nova osobina. Ako su imali sretno djetinjstvo, igrači su mogli birati osobinu, dok su nesretni Simovi dobivali nasumične, često negativne osobine. Svaka osobina davala je posebne sposobnosti, sklonosti i jedinstvene interakcije.
Poseban dodatak bila je reakcija drugih Simova na društveni status. Ako je Sim bio superzvijezda, drugi bi prepoznali njegovu slavu i reagirali u skladu s tim. Simovi s visokim pozicijama u karijerama, poput vojske, imali su specifične interakcije, poput vojnog pozdrava, koji su čak i njihova djeca mogla koristiti. Karijere i poslovi također su dobili značajne promjene. Plaće su se obračunavale po satu umjesto dnevno, dok su profesije iz dodatka Ambitions donosile zaradu po uspješno obavljenom zadatku, uz redovnu tjednu naknadu.
Nažalost, eksperimentiranje sa igrama prestaje
Za razliku od The Sims 2, The Sims 3 više nije ekskluzivan za EA i njihov stari Origin – igru možete kupiti i na Steamu. Također, ovaj nastavak bio je dio razdoblja kada se eksperimentiralo s raznim inovativnim naslovima smještenim u istom univerzumu iliti engineu. Primjerice, The Sims Medieval, objavljen 2011. godine, koji je igračima omogućio upravljanje vlastitim kraljevstvom, pa čak i borbu mačevima ili ubijanje drugih Simova. Nažalost, nakon dolaska The Sims 4, ovakvi kreativni eksperimenti prestali su, što je velika šteta jer su takvi naslovi bili izuzetno zanimljivi i kvalitetni.
Još uvijek čuvam originalni CD za The Sims Medieval, jedini naslov od EA-a koji nisam kupio digitalno. Takve igre pokazale su koliko je serijal mogao biti intuitivan i inovativan kada je bilo volje za iskorak. Jedan od ključnih faktora koji su spašavali serijal, posebno The Sims 3, bila je podrška modding zajednice. Modovi su omogućavali dodavanje novog sadržaja koji je često unapređivao igru i činio je svježom. Bez njih, barem za mene, iskustvo igranja nikada ne bi bilo isto.
U današnje vrijeme, dok je The Sims 4 i dalje aktualan, fokus se sve više pomiče na pitanje koji DLC-ovi vrijede novca, a što treba izbjegavati. Problem je u tome što se mnogi novi sadržaji skupo naplaćuju, iako bi logično većina trebala biti dio osnovne igre ili ekspanzija – poput konja, koji su napokon dodani tek prošle godine. The Sims serijal možda nikada neće biti isti, ali The Sims 3 ostat će upamćen kao igra koja se usudila eksperimentirati i pomaknuti granice. Šteta je što više nećemo vidjeti nešto sličnog kalibra.