1998. godina. Vladavina Twisted Metala se bližila kraju. Ljudi su osjetili da nakon Twisted Metala 2 to više nije ista igra, prvenstveno jer je bilo dosta jasno da nije. Twisted Metal, koji je vladao prvih godina u ovom žanru borbe vozila na PlayStation 1 konzole, ostao je bez svojih developera Single Traca te ih je Sony zamijenio sa ‘korporativnijim’ 989 Studios. Iako je 989 Studios napravio donekle solidan posao sa Twisted Metalom 3, to nije bilo ni blizu prijašnjim nastavcima, pa je već dio ekipe fanova krenuo na neke nove projekte. I taj jedan dio fanova, okrenuo se novim mlađim nadama u ovom žanru, zanimljivom i šarmantnom Vigilanteu 8. Da sve bude još napetije, u kombinaciju je ušla još jedna igra, Rogue Trip: Vacation 2012 koja je imala poseban i nedovršen posao sa Sonyjem. U današnjoj GG PRAŠINI, posvetiti ćemo se ovim naslovima.
Vigilante 8 je izašao 1998. godine, odmah se sukobio sa Twisted Metalom 3 i novim developerima u toj Sonyjevoj igri te je, ako me pamćenje služi, tu bitku i dobio. Mnogi su radije igrali Vigilante 8 koji je, unatoč manje pamtljivim likovima i, pogotovo kada se danas gleda, u igri ispraznijim svjetovima i arenama, uspio gameplayom i kontrolama donijeti zabavu Twisted Metala više nego sam Twisted Metal .
Razvijen od strane Luxofluxa, a izdan od strane Activisiona, serijal je zamišljen kao zabavan i kaotičan predstavnik žanra koji je popularizirao Carmageddon, a nastavio popularizirati Twisted Metal. Na igri je navodno radilo svega petero ljudi koji, prema nekim navodima i retrospektivama, nisu ni dobili puno podrške za izradu igre, niti od Activisiona koji ju je izdavao, a niti od Sonyja koji je vidio ovu igru prvenstveno kao konkurenciju. Iako su je prvotno baš objavili na PlayStationu, te je naknadno došla za Nintendo 64 i, vjerovali ili ne, Game Boy Color.
Premisa je slično apokaliptična kao i u Twisted Metalu, iako ovdje ima malo više stila inspiriranog Amerikom 1970ih, što se vidi i iz dizajna likova . Radnja je smještena upravo u SAD-u 1970-ih, u doba nestašice nafte. Radnja igre smještena je u alternativnu 1975. godinu, gdje skupina boraca poznatih kao “Vigilantes” brani američki jugozapad od kriminalne organizacije zvane “The Coyotes.”
Za razliku od jednostavnijeg Arcade modea u sličnim igrama, Vigilante 8 je donio sadržajniji single player. Točnije, Quest mode u kojem birate jedno od vozila te se pridružujete jednoj od dvaju frakcija (Coyotes i Vigilantes) te obavljate specifične misije i zadatke kroz nekoliko razina. Dobro skraćivanje vremena i vježbanje te upoznavanje sa svime što igra donosi bilo je tu ipak za onaj najvažniji dio, a to je multiplayer, koji je bio najvrijedniji dio igre. Igra se ističe retro stilom, unikatnim vozilima i humorističnim pristupom likovima, a sam gameplay koji , naravno, uključuje eksplozivne bitke s raznovrsnim naoružanjem u vozilima prilagođenim za borbu i koja su vizualno primamljiva bili su pun pogodak za mnoge.. Kritike su hvalile gameplay i atmosferu, dok su kontrole i grafika na nekim platformama izazvale mješovite reakcije. I dok je Vigilante 8 na glasu kao ništa više od solidnog ostvarenja, jedna druga slična igra i danas kupi dosta više pohvala. Zanimljivo je da se radi o igri ekipe koja je do tada radila Twisted Metal, i napustila suradnju sa Sonyjem nakon drugog djela.
Rogue Trip: Vacation 2012
Tako je, to nije sve! Ekipa iz Single Traca, nakon što se makla od rada na Twisted Metalu, krenula je stvaranje svog Twisted Metala, igre Rogue Trip koja je također izašla 1998. godine. To je uistinu bila godina sa najviše ovakvih igara, možda više nego ikad kasnije. Danas ih praktički ni nemamo. Što je posebna priča, za jedan drugi članak.
Kako je došlo do ove igre u isto vrijeme kada su izašle i Vigilante i Twisted Metal 3? Nakon izlaska Twisted Metal 2, SingleTrac je ušao u ugovorni spor sa Sonyjem, kada su zaposlenici SingleTraca tvrdili da ne primaju odgovarajuću financijsku naknadu od Sonyja za svoj rad. To je dovelo do odlaska ključnih članova poput Scotta Campbella i Kellana Hatcha. SingleTrac je potom otkupio GT Interactive sredinom 1997. godine, s kojim su potpisali ugovor za razvoj tri do četiri igre. Budući da su prava na Twisted Metal ostala u vlasništvu Sonyja, SingleTrac je pripremio Rogue Trip kao spiritualnog nasljednika tih igara. I odmah se sukobio sa Twisted Metalom 3 koji nije naletio na uspjeh kod fanova, a ni kod ostalih zainteresiranih.
Rogue Trip su prvenstveno dizajnirali Campbell i Hatch, koji su dodatno preuzeli uloge producenta, odnosno kreativnih direktora igre. Njih dvojica osmislili su raznoliku postavu maštovitih likova i osobnosti, neke od njih su nam ostali u malo većem sjećanju nego drugi:
Dok se Vigilante 8 oslanjao na retro estetiku 1970-ih, Rogue Trip unosi humorističan, futuristički i apsurdni zaokret smješten u postapokaliptični svijet budućnosti, daleku 2012. godinu ( OK, prošli smo je odavno, ali 1998. godine je stvarno bila mistična) gdje su turističke avanture postale unosan posao. Single player ove igre tako donosi urenebesne misije u kojima se kombinira borba i jedinstveni suludi zadaci kao što je prevoženje turista usred cijeloga kaosa. Naime, radnja igre smještena je u postapokaliptični svijet 2012. godine, gdje su turistička putovanja postala pravi biznis te vaša zarada i popularnost usluge ovisi o tome koliko ste ludo, a opet sigurno prevozili turiste kroz razne opasne i ratne zone. Cilj u Rogue Tripu nije samo uništiti protivnike već i zaraditi novac prevozeći turiste i prikupljajući resurse.
Podaci o prodaji igre Rogue Trip nisu poznati. Izdavač GT Interactive tvrdio je da je igra značajno doprinijela njihovim prihodima tijekom tog razdoblja izlaska, unatoč ukupnom gubitku u tom kvartalu. Postojala su razna neslužbena izvješća da je SingleTrac razvijao nastavak igre između 1999. i 2000. godine. Međutim, ništa konkretno nikada nije objavljeno, a mnogi ključni članovi tvrtke, poput producenta i dizajnera Scotta Campbella, napustili su tvrtku krajem 1999. kako bi osnovali Incognito Entertainment. Incognito Entertainment se, u konačnici, vratio Twisted Metalu te donio Twisted Metal Black i Twisted Metal: Head-On, a danas je Campbell u WhiteMoon Dreams i ima svoje nove velike projekte.
Bivši zaposlenik SingleTraca, Jay Barnson, izjavio je za PC World kako nije bio upoznat s planovima za nastavak te da GT Interactive nikada nije otkrio razvojnom timu koliko su se projekti kao Rogue Trip dobro prodavali. Vigilante 8 je za to vrijeme imao još jedan nastavak, i na kraju je nestao sve do arcade remakea koji nije vrijedan spomena. Ostao je ipak samo onaj sa najviše financija i potencijala, Twisted Metal, no i tu nismo vidjeli novu igru već puno godina. Zasad imamo samo seriju, a i stare igre na Premiumu. No, je li to dovoljno za sve nas koji smo zaljubljenici u taj žanr i dalje?