“Ljepota je u jednostavnosti” – česta je izjava u svijetu videoigara. Zato ih mnogi i vole. Naći nešto tako jednostavno, a dovoljno zabavno nekad je sve što gameru ili gamerki treba. U prvom kvartalu prošlog desetljeća, to se često događalo s mobilnim igrama. Pojavilo bi se nešto što smo imali osjećaj da smo već vidjeli, ali nekako je opet tu i privlačno i donekle novo, bar za nove generacije, da pomislimo ponekad ”pa kako se ja toga nisam sjetio”. Usudio bih se reći, da je jedna od takvih igara bila i Jetpack Joyride.
Kad se 2011. pojavio Jetpack Joyride, mobilne igre nisu bile baš poznate po dubini i nekim velikim eksperimentiranjima (to se, pak, dogodilo malo kasnije sa proširenom stavrnošću, pa i mnogim indie igrama koje su se počele pojavljivati na mobilnim uređajima, nakon čega smo dobili i kompleksne online RPG naslove, pucačine itd). No, Halfbrick Studios uspio je s ovom jednostavnom, ali zaraznom igrom napraviti pravo čudo. Uz samo jedan dodir zaslona, igrači/ice su bili uvučeni u svijet kaosa, jetpackova i beskrajne zabave.
Znate li tko je Barry Steakfries? Vjerojatno ne. Ali, nema veze, nisam ni ja znao do sada kada sam malo krenuo istraživati o igri. Tj. zaboravio sam. Naime, Barry je glavni protagonist tri igre ovoga studija, a Jetpack Joyride je bio zadnji dio, svojevrsni spin off Monster Dasha. Jadan Barry se našao u situaciji u kojoj je imao mogućnost provaliti u tajni laboratorij koji proučava i radi jetpackove i tu je mogućnost na kraju i iskoristio. Ono što se događa dalje, nema baš velikog smisla, ali je urnebesno zabavno. Kroz igru upravljate s Barryem koji se vozi na jetpacku kroz tajni laboratorij kojem se ne vidi kraj, a po putu izbjegavate razne prepreke, skupljate novčiće i maltretirate znanstvenike koji panično bježe okolo. Za više detalja, svakako pogledajte trailer koji malo zornije opisuje ovu situaciju u koju smo stavljeni:
FRUIT NINJA
Halfbrick Studios se nisu pojavili ni od kuda. Naime, ako ste igrali Fruit Ninja igru na svojim mobilnim uređajima, onda su vam svakako poznati, a i znate kakav stil i atmosferu možete očekivati u pustolovinama koje prate isfrustriranog srednjovječnog muškarca Barrya Seatkfriesa. Što je Fruit Ninja, pitate se? Pa, pogledajte:
Barry je svakako unio osobnost u igru koja bi inače mogla biti samo još jedan endless runner. Jetpack Joyride, iako ”na prvu” izgleda kao još jedna igra s izbjegavanjem prepreka i savladavanjem velikih brzina, ipak nudi puno više. Kao prvo, kontrole su poprilično jednostavne, ali na dobar način. Pritiskanjem ekrana upravljate visinom vašeg leta (uspinjanje i spuštanje, gdje je spuštanje, naravno, otpuštanje prsta s ekrana), a jednostavan cilj u kojem trebate što više metara preživjeti, a da se negdje ne slupate dobiva na dinamici prvenstveno zbog velikog broja misija koje imate. Ispunjavanje misija omogućuje vam nadogradnju, dodatan novac i kupovinu još zanimljivih i boljih alata, jetpacka i pojačanja. Kombinacija jednostavnosti i brzog tempa igre osigurala je da će vas svaki neuspjeh natjerati da odmah pokušate ponovno. I ponovno, i ponovno. Pa onda idete napuniti mobitel.
Halfbrick je otišao korak dalje, i donio raznolike jetpackove, neki otpuštaju laserske zrake, neki proizvode zvukove itd. Na kraju je u narednim mjesecima donosio još kozmetičkih noviteta i izbora, kasnije popraćeni i mikrotransakcijama. Iako je moguće bilo igrati bez trošenja stvarnog novca, mnogi su igrači rado izdvojili koju kunu (ili euro) za kostime, vozila i moćne power-upove. Srećom, Halfbrick nikada nije pretjerao s plaćanjem za pobjedu, što je rijetkost u današnjoj industriji mobilnih igara.
Što zbog kontrola, što zbog igrivosti, što zbog vizuala i zvuka, Jetpack Joyride izdržava test vremena. Jedan od dokaza je i izlazak nastavka (Jetpack Joyride 2) koji je zasada dostupan samo preko Apple Arcadea. ali iduće godine dolazi i na Android i biti će svakako rašireniji. Ako smo vas starije podsjetili na ovaj mobilni hit, možda će vas upravo taj nastavak zanimati i možda ga zaigrate već danas. Mi jesmo. I nismo požalili. Za endless runner, i dalje je super.