Godine 2010. mobilne igre bile su u procvatu, a Cut the Rope, naslov koji su razvili ZeptoLab, brzo je postao fenomen. S jednostavnom premisom, simpatičnim likovima i izazovnim zagonetkama, igra je postavila nove standarde za logičke igre na mobilnim uređajima. Danas, više od desetljeća kasnije, Cut the Rope ostaje jednako šarmantan i zabavan kao i prvog dana. Usudili bi se reći, i jednako izazovan.
Nema tu puno mudrosti, Cut the Rope je jedna od onih igara koje je lako za naučiti, ali teško za savladati. Vaš zadatak je prerezati uže tako da bombon padne ravno u Om Nomova usta, izbjegavajući prepreke i skupljajući zvjezdice za dodatne bodove. Zvuči lako, naravno. Kao što je uvijek sa mobilnim logičkim igrama. Nakon par levela, već će se pojaviti izazovi za mlađe igrače/ice, a par levela nakon toag i za sve ostale bze obzira na godine. No, kroz nove levele dolaze razni drugi apsketi ovih razina, od elastičnih konopaca, propelera, vjetrova i još puno toga. Inovacija kroz levele, i time održavanje svježine svakako nije bio problem za Zeptolab i ovu igru.
Kad smo već kod Zeptolaba par iječi vrijedi napisati i o njima. ZeptoLab su 2008. godine osnovali samouki blizanci Efim i Semyon Voinov, koji su igre počeli izrađivati već s deset godina. Ime tvrtke dolazi od riječi “Zepto”, matematičkog prefiksa koji označava 10−21, a koji je “trebao simbolizirati koliko je njihovo djelovanje zaista bilo boutique prirode.” Pod boutique se mislilo koliko su njihovi proizvodi bili visoke kvalitete, ali za mali broj ljudi. Mali broj ljudi ipak nije igrao Cut the Rope, a vrijedi napomenuti kako ZeptoLab nije primio nikakva vanjska financijska sredstva za proizvodnju svojih igara. Tvrtka također posjeduje podružnicu studija za razvoj igara u Ujedinjenom Kraljevstvu i pokrenula je izdavačku diviziju 2017. godine. Sjedište tvrtke preseljeno je iz Moskve u Barcelonu 2015. godine.
Nakon uspjeha originalne igre, ZeptoLab je izdao brojne nastavke i spin-offove, uključujući Cut the Rope: Experiments, Cut the Rope: Time Travel i Cut the Rope: Magic. Svaki od njih dodao je nove mehanike i razine, zadržavajući osnovni šarm serijala. Osim toga, glavni junak Om Nom je postao globalna ikona. Njegova popularnost dovela je do stvaranja crtanih serija, plišanih igračaka i raznih drugih proizvoda, cementirajući njegov status jednog od najslađih likova mobilnih igara. U jendom trenutku se i planirao film, mislilo se napraviti jaču franšizu od njega, kao što je bio slučaj sa Angry Birds, no ti se planovi nisu obistinili. Za film su blizanci trebali surađivati sa Blockade Entertainmentom kako bi napravili film o Om Nomu tj. priču o 13 godišnjem Evanu koji slučajno nabasa na Om Noma te zajedno u spletu raznih okolnosti se bore protiv korumpiranih političara, sumnjivih likova te pomažu drugima u nevolji. Vjerojatno zbgo pada popularnosti igre i prenapuičenosti sa drugim likovima i filmovima u to vrijeme, ipak se nije upustilo u izradu filma.
Većina Cut the Rope igara danas su dostupne preko App Storea i dio su Apple Arcade ponude. Klasična prva igra, o kojoj ovdje i pišemo, dostupna je i za Android uređaje još uvijek. Ako niste, vrijeme je da je probate Cut the Rope! Ili upoznate druge, nove generacije s njom.