Kako završiti ovogodišnju Prašinu, za Staru godinu, nego sa igrom koja tematizira vrijeme? Ne, nećemo pisati o Timesplittersima, nego o jednoj manje znanoj, iako dosta solidnoj i mnogima dragoj igri. Budući da je ”tematika u sjeni” Blagdanske Prašine ove godine bio žanr platformerskih igara, zadnja Prašina kombinira upravo ta dva aspekta.
I ovoga puta se bavimo igrom izdavačke kuće Infogrames koji su svoju renesansu imali za vrijeme prvoga PlayStationa, sa raznim igrama koje su imale šarolike rezultate. Jedna od pozitivnijih rezultata polučila je igra temeljena na Zekoslavu Mrkvi i njegovim prijateljima, na kojoj je radila developerska tvrtka iz Kanade Behaviour Interactive. Do današnjeg dana, pod ovim ali i prijašnjim imenom Artificial Mind & Movement, ekipa iz kanade je bila ona ekipa koju ste zvali ako ste htjeli dobru akcijsku avanturu i/ili platformer u pravom smislu riječi. Njihov ogroman portfolio pun je licenciranih igara iz Looney Tunes svijeta, kao i Transformersa, LOTR-a, Scooby Dooa, Kung-Fu Pande, Monsters Inc.-a i mnogih drugih naslova koji su doživjeli solidan uspjeh. Bilo je tu i ponekih lošijih izdanja, no jedno od onih koje nam do današnjeg dana ostaje u dobro sjećanju je igra čije ime vidite u naslovu.
No, dobro, što je toliko posebno oko ove igre? Što se tiče priče, koncept je ”luckast” i ”uvrnut” kako je i dostojno ove franšize – Zekoslav pronalazi vremenski stroj koji je pogonjen gorivom od mrkve te se spletom okolnosti izgubi u vremenu. Nedugo zatim Zekoslav naleti na čarobnjaka Merlina koji mu ponudi povratak u vlastito vrijeme ukoliko skupi dovoljan broj satova iz pet različitih vremenskih razdoblja. Dovoljno jasno, zar ne? Što nije jasno, Merlin će naknadno dodatno objasniti, budući da ćete ga viđati dosta često posebice u prvom dijelu igre kada još zarađujete dodatne sposobnosti za Zekoslava. Formula ovog platformera je ona linearnija formula, kakvu smo viđali u Spyru, Crashu i sličnim igrama sa standardnom podjelom na svjetove koji su ovdje bili obilježeni vremenom. Iako, kada sada retrospektivno pogledam, i ti vremenski periodi su bili dosta čudni, od ”dobar gusara” do budućnosti koja je zapravo jedan drugi planet. Unatoč tome, sve je bilo u pravom stilu crtića, sa odličnom grafikom (za to doba), šarenim levelima i puno poznatih i manje poznatih likova iz crtića koji su se stvarno doimali kada su iz prvotnoga izvora, a ne uštogljene igraće reinkarnacije. Ti likovi vam kroz igranje daju određene zadatke, postavljaju prepreke ili su bossevi svakog od svjetova. Fanovi ovih likova su stvarno dobili što su htjeli, a što dobivamo jako rijetko danas od tih serijala i developera. Svi drugi, mogli su uživati u platformeru koji je imao teške, ali i urnebesno lake dijelove te poneku dodatnu misiju koja je odskakala od formule, kao utrka autima ili rješavanje određenih mozgalica.
Igra jest bila prvenstveno prilagođena djeci i nije imala toliko zahtjevne dijelove kao Sheep, Dog N Wolf, no vjerujem da i u današnje vrijeme, ovo bi bio primjer relativne sredine obje krajnosti. Također, dobro se prisjetiti svaki put koliko vrijeme može biti krhko, a koliko je tematika putovanja kroz vrijeme bila popularna i prije 20 godina, kao što je i danas (samo pogledajte neke nove filmove i TV serije). A pred doček Nove godine uvijek je dobro podsjetiti se kako je sam čin slavljenja iste produkt društvenih pritisaka, produkt konstantnog spominjanja i stvaranja određen obveze da se ista proslavi na način kako drugi misle da se treba proslaviti.
GoodGame vam prvenstveno želi da tu, 2017. godinu dočekate zdravi i u dobrom raspoloženju, bez razmišljanja o tome kako ste je dočekali i zašto je niste dočekali drugačije, kad je najvažnije da budete s voljenima ili da si posvetiti vremena ”samo za sebe” koje će vam dosta brzo proći jer se uskoro sve vraća ”u normalu”. Ukoliko vam treba neki stari platformer da potrošite pokoji sat, možda vam je Prašina nešto i pomogla ovoga mjeseca. Ili vas podsjetila na neko drugo vrijeme koje je iz nas, ali koje, možda jednom budemo u prilici opet posjetiti izvan samog teksta. Zasada su tekst i sjećanja, jedini vremenoplov.
Leave a Comment