Mnogi će imati dignute obrve i upitnike iznad glave, no svejedno, Farmville je igra koja zaslužuje jedan maleni osvrt. Razlog tome je prvenstveno što je pokrenula ili obilježila jednu sferu igranja koja je započela ni manje ni više nego na Facebooku. Kako je Facebook sve više osvajao svijet, tako se pojavila i Zynga sa jednostavnim konceptom uzgajanja voća i povrća i uređivanja farme i posjećivanje farmi drugih prijatelja na Facebooku. Poprilično je sigurno da je taj koncept (iako nikako nešto sasvim novo u sviejtu video-igara) za dobro i loše obilježio razvoj Facebook igara, kao i razvoj nekih hitova na mobitelu. Farmville 1 i 2 zaradili su velike novce Zyngi kopja je dalje ulagala novac i neke nove igre i proizvode i doživljavala razne uspjehe i neuspjehe. Od 2010. godine, kada je cijela ta pomama krenula, a i mnoge izluđivala, potaknuta je bila i rasprava o tome što su zapravo ”prave igre”. Je li Farmville uopće igra, je li casual igra, zašto su ”pravi” gameri ljuti na Zyngu, kako je sve to uspjelo zadobiti toliki broj aktera koji su ili mrzili ili voljeli igru, ili pričali o fenomenu Facebook i mobilnih igara, mrzili taj fenomen, bili zaintrigirani istim.
Malo je reći da je taj fenomen, bar što se tiče Facebooka, drastično opao u zandjih par godina. Igre pokrenute flashom koji nikako da ode postajale su sve zahtjevnije i teže za igranje na običnim browserima, pa su se tako mnogi ”preselili” na mobitele ili jednostavno nestali. Kratak članak o Famrvilleu je potaknut mišlju o tome što se uopće s Farmvilleom dogodilo zadnjih godina. Na news feedu popularne društvene mreže ne vidim godinama već nikakvu obavijest, nikakvu pomoć, nikakvo nacrtano voće i povrće, a sama riječ Farmville nestala je iz vokabulara svih koji uopće išta igraju na Facebooku. Pa kroz malo internet istraživanja dolazimo do toga da je Zynga malo sa drugim dijelom dosta toga upropastila, ili je fanovima dosta toga dosadilo, tako da se ubrzo našla u relativnim financijskim gubicima. Začudo, pogledom na Zynginu službenu stranicu, Farmville 1 i 2 još uvijeks e nalaze na Facebooku, a drugi dio je igriv i na njihovim stranicama. Na mobilnim uređajima igra se prvenstveno tri spin-offa, Country Escape, Harvest Swap i Tropic Escape. Jedan članak navodi kako je u vrhuncu popularnosti Farmville imao preko 311 milijuna igrača, čiji je broj opadao sve do izlaska Farmvillea 2 koji nije uspio vratiti žar za igrom te danas franšiza ima upola manje redovnih igrača i igračica.
Zynga bez obzira na moguće financijske gubitke i dalje hrabro korača dalje sa velikim brojem svojih igara koje polako, ali sigurno, odlaze sa Facebooka i dolaze na iOS i Android uređaje. No, i dalje ostaje veličanstvena priča o uspjehu Facebook igre koja se odvijala na farmi i nekako postala poznata kao mnoge druge video igre koje su potpuno drugačije, od Crash Bandicoota, Super Marija, Grand Theft Auta, Metal Gear Solida….
- Farmville je bila najpopularnija igra na Facebooku dvije godine, od 2009. do 2011. nakon čega je uslijedio pad popularnosti
- 20.travnja 2016. godine, Farmville je postala 110.najpopularnija igra na Facebooku, dok je Farmville 2 na 42.mjestu
Leave a Comment