INFO BOX
- DEVELOPER: MercurySteam
- PUBLISHER: MercurySteam
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Akcija/shooter
- DATUM IZLASKA: 22. rujna 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Ekipa iz razvojnog studija MercurySteam ove je godine obradovala mnoge ljubitelje Metroid franšize s naslovom za 3DS konzole, igrom Metroid: Samus Returns. Kako su već i ranije stekli reputaciju na polju etabliranih franšiza (Castlevania), u MercurySteamu odlučili su se na jedan vlastiti projekt i izdavanje istog. Riječ je o čudljivom hibridu različitih shooter mehanika, Raiders of the Broken Planet. Najavljena u proljeće i predstavljena na E3 sajmu prošle godine, uhvatila se mnogima u sjećanje kao vizualno zanimljiva, ali gameplayom čudljiva igra. U međuvremenu ustupila je participaciju u betama i stihijskim marketingom se pojavila na aktualnim platformama. Ovdje će biti recenziran sadržaj koji nam je dostupan. Dakle, prolog koji je free to play i prva kampanja po imenu Alien Myths.
Kooperativni shooter iz trećeg lica je najjednostavniji opis Raidersa, iako se isti može igrati i solo. Osim ova dva načina igranja, postoji i mod asimetričnog kooperativnog iskustva – antagonist mod. Radnja igre nas stavlja u tabor plaćenika (Raidersa) koji pod vodstvom Hareca žele istjerati ljudske okupatore kojima je interes crpiti snažan izvor energije – Aleph. Dakako, opasnost ne leži samo tu, jer treća strana želi se domoći prevlasti nad planetom i Alephom, iz mnogo mračnijih motiva. Harec okuplja iznimne pojedince oko sebe, odnosno karaktere s kojima možemo igrati. Kako bi otključali te karaktere, moramo postepeno prelaziti kampanje ili ih kupiti in-game vrijednostima. Obavljanjem misija skupljamo gold, dok mercury bodove kupujemo pravim novcem. Zbog apasurdno visokih cijena tih karaktera (i skinova), mercury bodovi se nude kao riješenje. Dakle, ili ćete provesti dosta vremena igrajući misije u kooperativnom modu s istim karakterima kako bi pikupili ogromnu količinu Golda za kupnju novog karaktera ili ćete platiti cca 140 kn za njega. Nisam baš ljubitelj takve mehanike i nadam se kako će spustiti cijene likova, kao i skinova. Jer ukoliko je netko iskesurao taj novac za antagonista s kojim ne mogu igrati dok ga ne kupim…Čini stvari neuravnoteženo, zar ne? Iako, moram priznati, koliko god je zabavna ideja izazvati kao antagonist četvoro drugih igrača, poprilično je teško izaći kao pobijednik u tom obračunu.
Na polju raznolikosti i varijacije likova, igra se drži arhetipova. Imamo snajpera koji ujedno koristi i svoje stealth specijalne sposobnosti, specijalista za teška naoružanja, flamethrower karaktera itd. Kako s klasama, tako barataju i s osobnostima. Iako priča koristi već poznate motive iz znanstvene fikcije, karakteri i njihove osobnosti se dopadljivo podudaraju sa svemirskim pustolovnim ambijentom…donekle asocirajući na Borderlands serijal. Dizajnom pomalo osebujni (metalgearish), ali s dovoljno vlastitog identiteta da se istaknu iz generičnih arhetipova. Dramatičan camera shake prilikom cutscena i vulgaran ( r-rated ) jezik, koji koriste pomiješan je s humorom i šašavim odnosom karaktera. Kako ne bi samo bili elementi priče, svakom Raideru možemo nadograditi oružje, sposobnosti i ostale klasične stvari prilikom manipulacije loadouta.
Igra dobro stvara naraciju kroz kampanju, što zajedno s dobro poliranom vizualnom prezentacijom ostavlja pozitivan dojam. Kampanje su solidno osmišljene i izvedene kroz nekoliko scenarija. Scenariji su satkani od različitih zadataka. Pojedini zadaci su maštoviti i kreativni. Nisu samo busy work kako bi bili checkpointovi za progres, već su maštovito kreirani i bilo ih je zabavno posjećivati ponovno s drugim karakterima. Dok su ostali ipak samo solidni i prosječni, upucaj stvarii i demo dalje. Kao što sam rekao, prolog je besplatan, ali kampanje se plaćaju. Kako piše u glavnom izborniku, ovogodišnja sezona predviđa četiri plaćene kampanje.
No, ovdje smo ipak da napucavamo stvari. Bez obzira kojeg Raidera odaberemo, pravila borbe su ista. Koristimo glavno oružje i posebne sposobnosti koje variraju među herojima. U tome nam pomažu dvije zanimljive mehanike prilikom borbe. Prva je količina Alepha u živim bićima. Ukoliko je karakter s kojim igramo, ili protivnik kojeg trebamo napucati, pod stresom (prima damage), biti će vidljiva njegova silueta iza zaklona. Korisna mehanika kako bi vladali bojištem, ali i bili oprezni i koristili zaklone da nam se slegne „stres“ kako nas protivnici ne bi uočili prilikom flenkanja ili napada iz zaleđa. Druga mehanika uključuje melee napade. Pucanjem trošimo municiju, uspješnim melee napadima dobivamo municiju. Melee napadi se svode na lakši napad, teški napad i izmicanje, što prilikom njegove izvedbe izgleda kao škare-papir. Zna biti jako frustrirajuće, jer teški napad nas može i instantno ubiti kod jačih protivnika. Usprkos tomu, cjelokupno gunplay iskustvo je vrlo zadovoljavajuće.
I s time pokrivamo sve značajno kod Raiders of The Broken Planet. Ne mogu reći kako se nisam zabavio igrajući ili solo ili kooperativno, nešto manje kao antagonist. Preporučljivo je igrati kooperativno jer su nagrade prilikom prolaska misije bogatije i svrsishodnije, pošto se dobivaju nadogradnje za karaktere. Za sada nam je dostupna jedna kampanja koja dođe 9,99 eura, ali možete uzeti i cijeli Founders paket za 39,99 eura. Sadržajno, trenutno, igra nudi malo. Početni šarm mi je brzo ishlapio. Odigravati trenutno nevelik broj misija s otključanim karakterima me više ostavlja u želji da su izbacili cijelu igru, umjesto epizodalne politike. Iako mi je razumljiva ta politika, nagrdila je iskustvo i potencijal koji je Raiders of the Broken Planet mogao imati kao „AAA indie“ naslov. Igra ima „Alepha“, ali jednostavno premalo.
Leave a Comment