Istaknuti dizajner i suosnivač Arkane Studiosa, Raphaël Colantonio, nedavno je podijelio svoje razmišljanje o propasti studija koji je stvorio naslove kao što su Dishonored i Prey. U najnovijoj epizodi podcasta House of the Dev, kojeg vodi zajedno s Peterom Salnikovim, razgovaralo se o Microsoftovoj odluci o zatvaranju Arkane Austina i nekoliko drugih studija.
Osvrćući se na zatvaranje Arkane Austina, Colantonio je to opisao kao “srceparajuće”. Uložio je mnogo truda u izgradnju snažnog tima, zapošljavajući bivše Deus Ex developere poput Harveyja Smitha, Ricarda Barea i Montea Martineza. Iako je već prošao kroz veći dio tuge nakon odlaska iz tvrtke, zatvaranje je bilo dodatni udarac, posebno zbog prijatelja koji su tamo ostali.
Colantonio je pojasnio da prodaja Arkanea Bethesdi nije bila greška, jer igre studija ne bi bile moguće bez toga. Međutim, ugovor Bethesda-Microsoft donio je značajne posljedice, uključujući potencijalne gubitke radnih mjesta za talentirane developere ako njihovi rezultati nisu u skladu s korporativnim očekivanjima. „Oni ne igraju istu igru kao nezavisni developeri ili čak veliki izdavači. Imaju dioničare, oni su javna tvrtka, grupa je mnogo veća od samo gaming tvrtke,“ objasnio je Colantonio. Istaknuo je da su neki pojedinci financijski profitirali od prodaje.
Unatoč nekim zabrinjavajućim znakovima, Colantonio je priznao da nije predvidio zatvaranje Arkane Austina, rekavši da je bio „naivan kao i svi ostali u vezi s onim što je Microsoft govorio“. Izrazio je zabrinutost zbog gubitka talentiranih developera i kritizirao Microsoftovu odluku iz dugoročne kreativne perspektive. Argumentirao je da se ne može lako ponovno stvoriti tim s tako jedinstvenom vizijom i kulturom. „Da, postoji financijska kriza, ali Microsoft je vjerojatno mogao to podnijeti za svoje dobro,“ dodao je.