INFO BOX
- DEVELOPER: Ubisoft Montpellier
- PUBLISHER: Ubisoft
- PLATFORME: PS3, PS4, Xbox360, Xbox One, Wii U, PS Vita, PC,
- ŽANR: Platformer
- DATUM IZLASKA: 31. kolovoza 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox 360
Rayman Origins svakako nije bila prva Rayman igra koju smo zaigrali, no definitivno je bila najbolja u prilično dugoj i bogatoj povijesti ovog Ubisoftovog platformera. Pojavivši se krajem 2011. godine, igra Rayman Origins predstavljala je jedno od najugodnijih i najzabavnijih iznenađenja u svijetu gaminga te je kao takva osvojila i veliki broj nagrada, uključujući i one za igru godine. I to potpuno zasluženo. Rayman Origins je uistinu bila jedna od najboljih igara koje smo zaigrali tijekom pretprošle jesenje sezone, a kada još k tome dodamo da su se u to vrijeme pojavili i brojni megahitovi (Batman: Arkham City, Uncharted 3: Drake’s Deception, The Elder Scrolls V: Skyrim, Battlefield 3, Call of Duty: Modern Warfare 3, Dark Souls, Gears of War 3 – jednostavno moramo ih nabrojati, jer radilo se o nevjerojatnoj igraćoj sezoni), činjenica da se jedan platformer našao u društvu istih, sama po sebi je nevjerojatna – ne zato što su platformeri bezvezne igre (naprotiv), već iz razloga što je dotični žanr počeo odumirati još tijekom posljednjih godina života konzola prošle generacije.
Nakon sjajnog Originsa, koji je 2D platformere u velikom stilu vratio na gamersku scenu, svima je bilo jasno da će Michel Ancel i ostatak Ubisoftovih genijalaca definitivno poraditi na nastavku. Na potvrdu i prvu najavu istoga nismo morali predugo čekati. Uporedo s najavom Nintendove Wii U konzole stigle su i prve informacije o igri Rayman Legends – nastavku Rayman Originsa, koji je ubrzo potom najavljen kao Wii U ekskluziva. Međutim, tada počinju pravi problemi. Igra je prvo bila odgođena, a potom je njezina Wii U ekskluzivnost jednostavno isparila. Rayman Legends je postao multiplatformski naslov (ruku na srce, takvo što smo mogli i očekivati), a izlazak istoga pomaknut je s veljače na sam kraj kolovoza. Nintendo fanovi su polako gubili strpljenje, a vlasnici ostalih igraćih sustava zadovoljno brojili dane do izlaska igre.
S krajem ljetnjih vrućina i na samom zalasku ljeta, Rayman Legends je konačno izašao, no što mislite je li bolji od Originsa?
KAKO DOBRU IGRU UČINITI JOŠ BOLJOM?
Recept za takvo što veoma je jednostavan – ne mijenjati ono što u igri funkcionira kako treba (u slučaju Originsa ne mijenjati gotovo ništa) te istu igru obogatiti s hrpom zabavnih noviteta! Nema tu puno filozofije, toga su bili svjesni i u Ubisoft Montpellieru i drugim internim razvojnim timovima koji su surađivali na razvoju Rayman Legendsa. Ništa nije prepušteno slučaju, no krenimo redom i pogledajmo detaljnije što nam to Rayman Legends donosi…
Glade of Dreams ponovo je u problemima. Simpatična oaza mira u kojoj Rayman, Globox i ekipa svakodnevno uživaju (i većinu vremena spavaju), biva narušena od strane Dark Teensiesa, koji otimaju obične Teensiese (malene plave kreature koje naseljavaju Glade of Dreams) i skrivaju ih diljem šest velikih svijetova. Naravno, Rayman i ekipa kreću u spasilačku misiju i potragu za svih 700 izgubljenih Teensiesa. Vesela družina će tijekom svoje avanture prvo morati pronaći male Teensiese, a potom ih i osloboditi iz kandži zlih Dark Teensiesa i njihovih pomoćnika.
Rayman Legends je mnogo veća i raznolikija igra od svoga prethodnika. Ovaj klasični 2D platformer sastoji se od, kao što smo već spomenuli, čak šest velikih tematskih svijetova (Teensies in Trouble, Toad Story, Fiesta de los Muertos, 20.000 Lums under the Sea, Olympus Maximus i Living Dead Party), koje možete igrati proizvoljnim redom (izuzev posljednjeg, Living Dead Party svijeta, za čije će otključavanje biti potrebno skupiti 400 Teensiesa). Svaki od gore navedenih svjetova sastoji se od desetak levela, što znači da nas već u startu očekuje preko 60 razina. No to nije sve, jer tu su i “Invaded” leveli koji se naknadno pojavljuju, a koji zapravo predstavljaju Time Challenge levele (kako biste uspješno završili iste, potrebno je da ih završite za manje od 60 sekundi, međutim sve preko 40 sekundi možete smatrati neuspjehom, jer samo u tom slučaju možete ostvariti maksimalni učinak i na taj način osloboditi po tri Teensiesa). Pored Invaded levela, tu je još nekoliko zgodnih dodataka. Prije svega, Rayman Legends nam donosi i 40 remasteriranih levela iz Rayman Originsa, super zabavnu multiplayer nogometnu mini igru Kung Foot te bezbroj dnevnih Online Challengesa, koji će vam ukrasti sate i sate slobodnog vremena.
HIGH-CLASS PLATFORMIRANJE
Sama gameplay mehanika igre ne razlikuje se bitno od one iz Originsa, no svakako je doživjela određenu evoluciju. Rayman ponovo može skakati, lebdjeti, sprintati kroz levele, plivati, roniti ali i šuljati se i skrivati od protivnika i svjetlećih radara. Čak ćete nekoliko razina odigrati i s Raymanom pretvorenim u patku (o da, svašta ćete vidjeti igrajući ovu igru), a glazbeni leveli kao finale svakog svijeta posebna su priča za sebe. Klasično izvođenje podrazumijeva konstantnu jurnjavu kroz levele, skupljanje lumsa i oslobađanje Teensiesa, kako onih zatočenih u kavezima, tako i onih vješto skrivenih u tajnim odajama razbacanim diljem levela, koje zapravo funkcioniraju kao mali leveli unutar onih većih i često će od igrača tražiti manju dozu razmišljanja, što zaista dobro dođe nakon sulude jurnjave koja će vas pratiti tijekom cijele igre.
Svi leveli razlikuju se po svojoj težini. Šećući se sjajno dizajniranim HUB-om (koji izgleda poput galerije), prilkom odabira levela, moći ćete vidjeti i razinu težine istih. Ruku na srce, većina levela je prilično laka, no oni s najvišom razinom težine predstavljaju priličan izazov i često će se događati da ćete gubiti živote igrajući iste, međutim niti u jednom trenutku nećete osjetiti ni najmanji dijelić frustracije (Rayman je ipak vesela i veoma vedra igra, za razliku od pojedinih novijih arkadnih platformera koji koračaju tragovima starih arkadnih ostvarenja, čija bi vam apsurdna težina na slamčicu mogla popiti sve živce).
Igrajući ovu igru sakupljat ćete žute lumove koji, pored rankiranja na Leaderboardu, zapravo služe kao valuta. Ukoliko na svakom levelu skupite određeni broj lumova, bit ćete nagrađeni jednim Lucky Cardom, tj. klasičnom „grebalicom“ zahvaljujući kojoj otključavate Origins levele (njih 40), dodatne lumove kojima kupujete bonus sadržaj u vidu mnogobrojnih novih heroja i drugih unlockablesa, a tu je i određeni broj kreatura čije vam otključavanje donosi dodatnu količinu lumova. A moramo spomenuti i da se po završetku svakog od levela u isti slobodno možete vratiti i pokušati popraviti svoj rezultat ili pronaći Teensiese, koje ste možda propustili. Svako novo igranje donosi nove nagrade, a to je ono što motivira igrače da igru igraju duže.
Rayman Legends doživio je i određene modifikacije kada su u pitanju Boss bitke. Iako su i dalje prilično šablonizirane, sada ipak zahtijevaju kombiniranje svih Raymanovih vještina i dobre reflekse. Boss bitke izgledaju zaista sjajno, baš kao i sami bossevi (kada vidite jurnjavu i borbu sa zmajem ili bijeg od Smoke Monstera, bit će vam sve jasno).
Rayman Legends je igra koju je svakako zabavnije igrati u društvu. Naime, baš kao što je bio slučaj i s Originsom, i Rayman Legends donosi mogućnost kooperativnog igranja za do četiri igrača, dok Wii U inačica nudi igranje i s petim igračem.
MURFYJEV ZAKON
Još jedan zgodan dodatak stiže nam u obliku levela s Murfyjem, simpatičnim letećim žapcem koji će Raymanu i ostatku ekipe pomoći na raznorazne načine (najčešće se radi o pomicanju platformi i ometanju protivnika, kako bi Rayman mogao napredovati dalje). Upravo ti leveli najveći su dokaz da je Rayman Legends inicijalno osmišljen kao Wii U ekskluziva. Naime, Wii U verzija zahvaljujući Wii U Tabletu donosi mnogo inteligentnije kontrolno sučelje, dok na preostalim verzijama igre (u ovom slučaju, testiranih PS3 i Xbox360 inačica) Murfyja kontrolirate na pojednostavljen način (pritiskom na jednu tipku). Upravo tu nailazimo na problem koji se očituje u konfuznijim i kaotičnijim kontrolama, koje baš i nisu za one sa slabijim refleksima (često tijekom jurnjave morate skočiti, u zraku kontrolirati Murfyja i otvoriti siguran put za Raymana, no to u praksi baš i ne funkcionira najbolje). Da su ove kontrole odrađene praktičnije i funkcionalnije, Rayman Legends bi praktički bila igra bez mana.
DRUGO IZDANJE UBIART FANTAZIJE
A što reći o tehničkoj strani ove igre nego sve najbolje. Rayman Legends je, tehnički promatrano, savršena igra. Nevjerojatna grafika i animacija, simpatičan level dizajn i sjajan artistički stil, izgrađebu su na uistinu fantastičnom UbiArt Framework grafičkom pokretaču, zahvaljujući kojem igra izgleda kao visokobudžetni animirani film. Sjajna animacija i kompletna prezentacija osobito dolaze do izražaja kod glazbenih levela na kraju svakog svijeta. Rijetko tko se neće oduševiti i slatko nasmijati kada s Raymanom jurne uz taktove Black Betty ili Eye of the Tiger i baci pogled na suludu koreografiju cijelog levela. Kontrole u igri uglavnom su veoma dobre, samo segmenti u kojima kontrolirate Murfyja mogu biti malo problematični, no ipak se ne radi o nečemu što bi vas demoraliziralo od daljnjeg igranja. Ukratko, svatko tko zaigra Rayman Legends jedostavno će se morati složiti s konstatacijom da se radi o pravom malom tehničkom remek djelu.
NOVA DEFINICIJA PLATFORMERSKOG SAVRŠENSTVA
Čitajući ovaj tekst, mnogi će se upitati: „Pa, je li Rayman Legends toliko dobra igra? Ima li ova igra bilo kakvu ozbiljniju manu?“ A odgovor na postavljena pitanja glasio bi: „Jeste. Rayman Legends je sjajna igra i ne, igra nema nikakvu ozbiljniju manu osim pomalo problematičnog kontroliranja Murfyja, no to je svakako zanemarivo.“
Pred nama je klasičan primjer evolucije sjajne igre koja je postala još bolja. U pitanju je najbolji i najzabavniji platformer godine, a možda i cijele generacije, i kao takvoga, definitivno ga ne biste trebali propustiti. A ukoliko čak i niste ljubitelj ovoga žanra, probajte igru – možda promijenite mišljenje.
[nggallery id=329]
Leave a Comment