Aktualna parnica između Microsofta i američkog FTC-a povodom blokade akvizicije Activision Blizzarda otkrila nam je priličnu količinu do sada nepoznatih i zasigurno tajnih informacija vezanih za Sonyjevu i Microsoftovu gaming diviziju, a posebno su zanimljive informacije ekonomskog karaktera.
Zahvaljujući “profesionalnom” pristupu zaštite tih podataka (pogledajte ispod), upravo jedna takva informacija našla se u Sonyjevom “zaštićenom” dokumentu, a tiče se troškova razvoja dviju velikih PlayStation ekskluziva, igara The Last of Us: Part II i Horizon Forbidden West.
Sony did great job on the document redactions… not 🙃 https://t.co/aPQgk9JU8L pic.twitter.com/5rJQbZbbd0
— Tom Warren (@tomwarren) June 28, 2023
Prema tim informacijama, budžet za razvoj Naughty Dogovog hita The Last of Us: Part II, na kojem je radilo 200-injak zaposlenih, iznosio je čak 220 milijuna dolara. S druge strane, budžet za razvoj Horizon Forbidden Westa, na kojem je radilo 100 uposlenika više, bio je tek mrvicu manji te je iznosio 212 milijuna dolara. Vrijedi naglasiti i to da navedene cifre ne obuhvaćaju troškove marketinga, što opet znači da je sveukupno potrošeno znatno više novca.
Ovo samo po sebi govori o tome koliko su zapravo troškovi razvoja AAA igara porasli tijekom proteklih godina, tako da već sada slobodno možemo tvrditi da razvoj velikih blockbustera košta jednako, ako ne i više od velikih filmskih blockbustera današnjice. Kako stvari stoje, uzmemo li u obzir činjenicu da razvoj velikih AAA igara sada traje i nekoliko godina duže nego što je to ranije bila praksa, za očekivati je da će i troškovi drastično porasti u godinama koji su pred nama.