INFO BOX
- DEVELOPER: Big Star Games
- PUBLISHER: Big Star Games
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Top-down Shooter
- DATUM IZLASKA: 18. svibnja 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Igra izdana povodom 25. godišnjice izlaska Tarantinovog filma iz 1992. godine, Reservoir Dogs: Bloody Days je potencijalno vrlo zanimljiv top-down shooter koji spomenuti potencijal baš i ne uspijeva ostvariti.
Igra prati poznate filmske profesionalne kriminalce u pljačkama prije radnje samog filma, a njezin prvi problem dolazi upravo ovdje. Likovi u igri uopće ne liče likovima iz filma, jer čini se da developeri iz Big Games studija nisu dobili dozvole za prikazivanje naličnosti glumaca. No u redu, to je manji problem. Međutim, iako je iz samog naslova igre očito da su osigurali licencu za korištenje imena samog filma, ono za što je ta licenca iskorištena je zaista razočaravajuće. Osim imena likova (već ikonični Mr. White, Mr. Pink, Mr. Blonde, Mr. Blue, Mr. Brown i Mr. Orange, te Joe Cabot), jedino što igra ima zajedničko s filmom su citati izvučeni direktno iz filma, koji čekaju na loading screenovima, ili su, često nespretno i grubo, kao i osobnosti likova, ubačeni u dijalog koji je i sam forsiran i nespretno izveden, te čak i u sukobu s filmom, s obzirom da se glavni likovi uopće nisu trebali poznavati prije one kobne pljačke dijamanata. Ali najviše od svega ne mogu prežaliti što nije baš korištena glazba iz filma, koja bi zasigurno poboljšala ugođaj igre. Zaiste se čini kako bi igra možda bila i hrabrija i uspješnija da se ne pokušava držati imena Reservoir Dogs.
Sada kada sam igru već na početku popljuvao, reći ću da ipak u samom gameplayu nije uopće loša, no opet pati od istog tog neostvarenog potencijala. Dakle, nakon što ih otključate uspješnim završavanjem prošlih levela, svaki novi level počinje kratkim dijalogom koji priprema pozornicu za pljačku koja svaki puta izgleda više-manje isto kao i ona prošla. Izabrani likovi s izabranim oružjima kreću u level, ubiju sve naoružano što se kreće (ponekad slučajno i pokojeg civila, no to negativno utječe na konačne bodove i ocjenu na kraju nivoa), uzmu nova oružja, ukradu sve što mogu pronaći, odnosno sve što je highlightano, ubiju još policajaca koji se naknadno pojave i uzimaju njihova oružja ako im nestane municije, te se s plijenom povuku do auta za bijeg. Dosta repetitivno nakon što ste odigrali nekoliko levela u komadu, no ipak, postoji nešto što igru, opet, potencijalno spašava. Izuzetno zanimljiv sustav premotavanja vremena, pomoću kojeg u teoriji možete optimizirati prolazak kroz level i osigurati da sve prođe idealno za vas. Naime, u pljačku uglavnom krećete s dva do tri lika, te ih ne kontrolirate sve skupa odjednom, već jednog po jednog, a opet simultano. Kako? Na primjer, s prvim likom, vođom ekipe, potrošite recimo 10 sekundi na pražnjenje nekoliko izloga s nakitom. Pritisnete li razmaknicu, vrijeme se premota i sada kontrolirate drugog lika, s kojim imate 10 sekundi koje ste “napravili” s vođom ekipe, da obavite bilo koju drugu akciju, na primjer pražnjenje druga dva izloga, dok prvi lik istovremeno obavlja akcije koje ste maloprije prošli s njim. Ovo skraćuje vrijeme koje potrošite na pražnjenje sobe, a i osigurava lakše održavanje combo-a, a time i konačnih bodova, o kojima ovisi koliko brzo otključavate nova oružja za kasnije levele. Osim toga, ukoliko vođa pogine u napucavanju s policijom ili članom neke druge bande, vrijeme koje ste iskoristili na njegov potez prije pogibije, možete iskoristiti s drugim likovima kako biste ga spasili. Zvuči odlično, no često više odmaže nego pomaže. Naime, može se dogoditi da ste bez problema očistili sobu od protivnika samo s vođom i prebacili se na drugog člana ekipe. Postoji mogućnost da će protivnici reagirati na kretnje novog lika i promijeniti smjer vlastitog kretanja, te vođa sada, pucajući unaprijed određeno tamo gdje su neprijatelji bili dok ste sobu prolazili s njim, puca u prazno i pogiba. Pa restartaj od posljednjeg checkpointa. Izuzetno frustrirajuće. Usput, jednom mi se dogodilo i da se jedan neprijatelj, u nivou gdje se pljačkala mesnica, spawnao izvan granica levela, te nije mogao proći kroz zid/vrata, a kako u igri meci ne probijaju ništa osim tijela protivnika, nije mi bilo izbora nego da restartam cijeli level, a ne samo checkpoint. Srećom, ovaj bug nisam uspio opet replicirati ni dok sam kasnije pokušao.
Uza sve ovo, igri je za prigovoriti i to što se svaka pljačka neizbježno završi na pucnjavi. Ne postoji mogućnost prolaženje levela u stealthu. S obzirom da igra neodoljivo podsjeća na kombinaciju Hotline Miamija i Paydayja, a koristi i Reservoir Dogs ime, nevjerojatno je da su developeri napravili ovakav propust. Među ostalim, prema filmu su svi osim Mr. Blondea (i Mr. Orangea) profesionalni lopovi koji preferiraju pljačke bez nasilja. Ipak, sami akcijski dijelovi su i uz već spomenute propuste u mehanici premotavanja vremena, vrlo dobro izvedeni, te povremeno i zaista izazovni.
Konačna presuda? Uz sve propuste, odnosno sveprisutan neiskorišteni potencijal, Reservoir Dogs: Bloody Days je dovoljno zabavan naslov za povremen prolazak kroz pokoji level kada vas uhvati dosada, no vjerojatno će brzo pasti u zaborav. Ipak, developeri su imali dosta dobre ideje, te ih možda bolje iskoriste u budućim naslovima.
Leave a Comment