INFO BOX
- DEVELOPER: Capcom
- PUBLISHER: Capcom
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox Series X/S, PC
- ŽANR: Survival Horror
- DATUM IZLASKA: 24. ožujka 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5
Resident Evil 4 je jedna od onih igara, poput GTA V ili Skyrima, koju smo u jednom ili drugom obliku mogli zaigrati na čak nekoliko proteklih generacija. Još otkako se inicijalno pojavio za Nintendo GameCube, tamo nekad početkom 2005-te, ovaj Capcomov survival horror je bio prisutan na svakoj narednoj generaciji u formi remastera. No, s obzirom na to da je Capcom u posljednje vrijeme fokusiran na oživljavanje i rimejkanje starih Resident Evil igara, bilo je i vrijeme da ključna igra u cijeloj Resident Evil franšizi dobije tretman kakav zaslužuje. I tako, punih 18 godina od svoga izlaska, jedna od najboljih i najutjecajnijih igara svih vremena je dobila veliki punokrvni remake, koji ne samo da je zadržao atmosferu, duh i kvalitetu originala, nego nam je stigao u formi prilično uvjerljivog kandidata za igru godine.
18 godina kasnije..
Nakon fantastičnog Resident Evila 2 te nešto slabijeg Resident Evila 3, Capcom je odlučio napraviti remake najbolje i ujedno najznačajnije igre u cijelom serijalu. Pred Capcomovcima je bio prilično nezahvalan posao, budući da su prilikom rimejkanja morali zadržati autentičnost ovog hita. Srećom, u tome su i više nego uspjeli.
Budući da se radi o tko zna kojem po redu izdanju Resident Evila 4, neću se previše zadržavati oko same njegove priče budući da vjerujem da je dobar dio gamera već odigrao neku od prethodnih verzija, a možda i sve njih. Nećemo previše spoilati ni zbog onih kojima će ovo biti prvi „rodeo“ sa Resijem 4, tako da ćemo se osvrnuti samo na ono osnovno. Kao što je od ranije poznato, radnja igre se odvija šest godina nakon događaja iz Resident Evila 2 te nam donosi novu avanturu mnogima omiljenog lika iz serijala, Leona S. Kennedyja, koji sada radi za Vladu SAD. Nekadašnjeg neiskusnog policajca Raccoon Cityja, kojeg je već tokom prvog njegovog radnog dana zatekla apokaliptična katastrofa epskih razmjera, nova misija vodi do malog europskog sela sa ciljem da pronađe Ashley, kćerku predsjednika SAD koju je oteo misteriozni kult Los Illuminados. Vrlo brzo po dolasku u to seoce, Leon shvaća da baš i nije dobro došao te da seljani i članovi spomenutog kulta, osim vjerskog fanatizma, kriju i još poneku tajnu, dosta sličnu onoj koju je razotkrio tokom posljednje noći Raccoon Cityja.
Kada je u pitanju priča, remake ne odstupa previše od originala, ali ipak donosi određene izmjene. Svi ključni trenuci i sve nezaboravne scene su i dalje tu, samo je dosta toga prepakirano i mrvicu izmjenjeno, baš kao u prethodna dva remakea. Ovaj put, sve nekako djeluje realnije i uvjerljivije nego u originalu, a za to je najzaslužniji intenzivniji fokus na horroru, iako i dalje ima i više nego dovoljno akcije.
Ukratko, sve što ste voljeli u originalu, prisutno je i ovdje, samo je veće, ljepše i bolje. Iako gotovo identična, priča nekako djeluje prizemnija. Također, gotovo svi likovi, kojih se sjećamo iz originala, doživjeli su određene izmjene, bolje su napisani i manje su iritantni – osim naravno Salazara, koji je još odvratniji i iritantniji. Stoga, kada sve detaljnije sagledamo, slobodno možemo reći da je Capcom uspio da nam upakira uzbudljivu i veoma atmosferičnu horror priču koja će se pred nama raspetljavati nekih 15 – 20 sati.
Što je novo u ovom remakeu?
Originalni Resident Evil 4 sve do danas važi za jednu od najboljih igara ikada. Stoga Capcom nije htio pretjerano eksperimentirati – samo je nabacio novi sjaj dobro poznatom konceptu i usavršio svaki aspekt igre.
Već kada zakoračite u dobro poznato seoce, shvatit ćete da Resi 4 remake nudi znatno više slobode nego što je to nudila originalna igra. Znatno je nelinearniji u usporedbi sa originalom, lokacije su znatno veće i ima ih više, a sama igra nagrađuje istraživanje i zavirivanje u svaki kutak, iako ćete doista rijetko biti u prilici da se opušteno šetkate i razgledate ovaj ruralni dio Španjolske. Svaka lokacija u igri dobila je svojevrsni facelifting, pa sada djeluje realističnije. Tu su i potpuno nove lokacije, zahvaljujući kojima je igra sada još duža od originala. Osvježene su i zagonetke, a dodane su i potpuno nove na lokacijama koje ih ranije nisu imale.
Jedan od noviteta su i posebni izazovi kojima pristupamo skupljanjem plavih komadića papira, a radi se o klasičnim taskovima u kojima, primjerice, moramo upucati medaljone ili prodati određeni item. Kompletiranjem ovih izazova, dobivamo posebnu valutu koju je moguće zamijeniti za mape s blagom, dragulje, tokene i dodatke za oružje. Problem kod ovih izazova leži u tome što ih je ponekad teško naći, no u svakom slučaju, istraživanje lokacija se definitivno isplati, pa ako ste od onih koji vole zaviriti u svaki kut, mogli biste ugrabiti poneku korisnu nagradu.
Druga stvar koju će primjetiti svi koji su igrali originalnu igru, jeste izostanak napornih QTE dijelova kojih je ranije bilo doista previše. Uklonjena je većina QTE sekvenci, čime je igra dobila još više na interaktivnosti. Također, budući da je igra i dalje prilično izazovna, dobili smo i novi checkpoint sistem koji smanjuje frustraciju nakon smrti i povratka na posljednji savepoint.
Remake donosi i brojne izmjene i novitete, kada je u pitanju sam odnos sa Ashley i njeno „dadiljanje“. Dijelovi gdje pratimo Ashley (koja btw nije onoliko iritantna kao što je bila u originalu) sada su mnogo bolje riješeni – postoje segmenti gdje je moramo braniti od nasrtljivih protivnika koji je opet mogu ugrabiti. No, ovaj put i ona bolje i češće izbjegava napade. Ona u remakeu više nema health bar na koji moramo paziti, ali zato svaki put kad je neko udari ona ostaje u ošamućenom stanju te se ne može kretati. U tom slučaju je ubija idući udarac, a mi se vraćamo do zadnjeg checkpointa. I dalje joj možemo davati određene naredbe, s tim da su one stare nešto izmjenjene, pa joj sada možemo narediti da nas prati ili da nas prati sa određene distance. Općenito, segment oko čuvanja Ashley u ovom remakeu funkcionira veoma dobro i nije nimalo naporan, kao što je bio u originalnoj igri.
Naravno, dobili smo i brojna poboljšanja i novitete na polju samog gameplaya. Uz nove, moderne kontrole, Leon je dobio nekoliko novih sposobnosti, poput šuljanja i izmicanja te korištenja brobenog noža za stealth killove, ali i za odbijanje protivničkih napada (čak i onih motornom pilom). Novi „parry“ sistem funkcionira besprijekorno. Veoma je responsivan, a zahvaljujući njemu, Leon se može obraniti od gotovo svakog udarca, s tim da je neke napade lakše, a neke teže odbiti. Uz kvalitetno odrađen parry, tu je i mogućnost kontranapada, uz legendarni Leonov high kick koji prethodi konačnoj eliminaciji protivnika. Jedini problem kod ovog sistema leži u činjenici da se Leonov nož troši ukoliko ga previše koristimo, zbog čega ćemo ga morati često popravljati kod omiljenog nam trgovca. Osim glavnog noža, Leon raspolaže i drugim noževima koje usput pronalazi, no oni nestaju kada se istroše.
Oružje i opremu je moguće kupiti i nadograđivati kod trgovca. Ukoliko neko oružje više ne koristite, možete ga slobodno prodati ili pohraniti kako biste oslobodili mjesto u inventoryju. Kao i originalu, inventory je i ovaj put moguće proširiti pomoću dobro poznatih aktovki, a cijeli inventory management sada bolje funkcioniše i dolazi sa auto-sort opcijom koja igranje čini ugodnijim iskustvom. Također, mijenjanje oružja sad se obavlja pomoću D-pada, umjesto da moramo uskakati u inventory, što također značajno olakšava igranje.
Resident Evil 4 je svojevremeno imao znatno više akcije od svojih prethodnika, a tog modela se drži i ovaj remake. Dobar dio igre provest ćemo boreći se protivn agresivnih mutiranih seljana i raznmoraznih karakondžula. Broj protivnika je značajno povećan u odnosu na original, a kada to kažem onda mislim na to da ih istovremeno ima više, ali i da smo dobili nekoliko potpuno novih vrsta. Protivnici su ovaj put brojniji, brži, agresivniji i svestraniji prilikom napada, tako da ne pali neki borbeni šablon, već ćete se neprestano morati prilagođavati situaciji. Pucački segment je također drastično poboljšan i u kombinaciji sa već spomenutim nožem te Leonovim ninja vještinama ovu igru čini pravom akcijskom poslasticom. Odlična i veoma dinamična borba svoj vrhunac dobiva prilikom duela sa bossevima, a kada već spominjemo bosseve, red je da napomenemo da nas i ovaj put očekuju spektakularni fajtovi koji su sada postali još bolji. Najveći dio boss fajtova pruža autentičan ugođaj iz originala, no svi koji odigraju cijelu igru, primjetit će da jedan od tih „šefova“ ipak nedostaje, no o tome ćemo nešto više reći u nastavku.
Naime, odmah po završetku igre, primjetit ćete da jedan dobro poznati boss nije prisutan u igri. O kojem bossu je riječ, neću ništa spoilati, već ću samo reći da ga je Capcom možda planski izbacio te da ćemo ga vrlo vjerojatno vidjeti u Seperate Ways ekspanziji sa Adom Wong, koja je ipak izostala iz launch verzije, a koja bi, ako je vjerovati glasinama, mogla u igru stići u formi DLC-a. Slična je situacija i sa Mercenaries modom, koji također nije prisutan u launch verziji igre, već stiže ovih dana sa besplatnom nadogradnjom.
Unatoč činjenici da mu trenutno nedostaju ova dva velika dodatka, Resident Evil 4 i dalje nudi impresivnu količinu sadržaja i zabave, a za sve one koji vole po nekoliko puta proći igru uzduž i poprijeko, tu je i New Game Plus mod, zahvaljujući kojem igru mogu igrati sa svim oružjem i opremom koju su stekli tokom prethodnom prolaska kroz igru.
RE Engine u svom najboljem izdanju
Capcom nas je veoma razmazio sa prezentacijom i produkcijom posljednjih nekoliko Resident Evil igara, tako da ništa manje nismo očekivali od ovog remakea. Zahvaljujući Capcomovom in-house RE Engineu, dobili smo još jedan vizualni spektakl u svakom smislu te riječi.
S vizualne strane, Resident Evil 4 ostavlja bez daha. Grafika u igri je odlična, uz impresivnu količinu detalja na svakom koraku. Svaka lokacija, zgrada, lik ili protivnik dobio je svojevrsni makeover u 4K rezoluciji. Dizajn protivnika je mnogo bolji, pa nas tako očekuje više različitih modela Ganadosa u usporedbi sa nekolicinom onih koji su se u copy/paste stilu svako malo ponavljali. Naravno, prisutni su minorni glitchevi, no isti su toliko rijetki da ih slobodno možemo zanemariti.
Zvučna strana nimalo ne zaostaje za vizualnom, pa nas tako očekuje maestralan zvuk u svakom smislu, bilo da se radi o glazbi, ambijentalnim zvukovima i efektima ili pak glasovnoj glumi koja je na doista visokom nivou. Leonu je glas ponovo dao Nick Apostolides (RE2 Remake), Ashley je dala Genevieve Buechner, dok se u ulozi Ade Wong pojavljuje glumica Lily Gao, koja inače glumi isti lik u filmu Resident Evil: Welcome to Raccoon City.
Uz revampane horror elemente i zadržanu autentičnu atmosferu, potpunom ugođaju dodatno doprinose i nove, moderne kontrole koje nam daju više slobode (primjerice, moguće je kretati se i pucati, a tu je i šuljanje koje je donijelo određene stealth elemente). Tu je i solidna podrška za DualSense kontroler, koja dolazi do izražaja kod korištenja oružja ili hodanja kroz različit teren.
Ukratko, kada je u pitanju prezentacija Resi 4 remakea, slobodno možemo reći da je Capcom položio ispit sa najvišom mogućom ocjenom.
Dobro došli u eru sjajnih remake izdanja!
Ova godina bi definitivno mogla proći u znaku sjajnih remake izdanja. Nakon što nas je Dead Space remake početkom godine ostavio bez daha, najavivši kandidaturu za najprestižnije nagrade, istim tempom je nastavio i Capcom sa Resident Evil 4 remakeom. Ne samo da nam je isporučio autentičan i vjeran remake prilagođen današnjim standardima, nego je sa njim donio i značajnu evoluciju svakog aspekta originala, od lokacija i likova pa sve samog gameplaya. Kratko i jasno, radi se o vrhunskom naslovu u svakom smislu, koji će se sasvim sigurno naći pri samom vrhu kandidata za najbolju igru godine. Apsolutna preporuka!