INFO BOX
- DEVELOPER: Irrational Games,2K Marin,Human Head Studios,Darkside Game Studios
- PUBLISHER: 2K Games
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 26. ožujka 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox 360
Čeka li nas bolji svijet na nebu? Eteričnom, dalekom, nedostižnom nebu. Nebo se različito ogleda u shvaćanjima svakog pojedinca. Nebo je apsolutni pojam slobode. Mjesto praštanja, vječnog života. Krajnje ishodište neumoljivog ciklusa života i smrti. Može li krug ostati neprekinut? Ako ste ponekad razmišljali kako bi izgledalo idealno društvo, onda će Columbia biti vaš predmet istraživanja.
Columbia je grad na nebu. Otkriće posebnog stanja atoma omogućilo je znanstvenicima stvaranje nevjerojatnog lebdećeg naselja, potpuno izoliranog od ostatka svijeta. Znanost diktira uvjete života. Neka otkrića gotovo sigurno graniče s nemogućim, možda čak fantastičnim, no građane Columbie ništa neće pokolebati u vjerovanju o boljem životu. Odvajanjem od matice zemlje, Sjedinjenih Američkih Država, Columbia je postala odmetnička grad-država. Jaka vjera u bolji život kulminira izgradnjom predivnih građevina neprocjenjive umjetničke vrijednosti. Slijepa vjera u Proroka nameće pitanje: tko je on? Zachary Comstock ima božanski status. Kada čujete molitve usmjerene veličanju jednog čovjeka, osjetite nelagodu. Doza fanatizma osjeti se na svakom kutu. Tko je lažni prorok? Tko je janje? Vidljivo je još nešto: silno bogatstvo. Površnim pogledom po zakutcima Columbie život izgleda idilično. Romantični krajobrazi, zanimljive tehnološke naprave namijenjene obavljanju teških poslova, uređeni parkovi i ulice, umjetne plaže. Šetnice vrve ljudima i događajima. Lutajući gradom posve slučajno otkrijemo zabačenu ulicu s neuglednim štandom. Okupljena masa gleda prema podiju. Organizira se neka vrsta lutrije. Vadimo papirić iz džepa. Na poruci piše: nemoj odabrati broj 77! Iza kulisa se nešto događa. Policajci na scenu dovode dvoje mladih ljudi svezanih ruku.Žena i muškarac vrište. Očigledno su ljubavnici. Brzo shvatite da je jedno od njih crne puti. Neočekivano, otkriva se prava društvena slika građana Columbije: seksistički, rasno netolerantni zatucani snobovi. Zapamtite ovaj trenutak kao ključni moment priče. Inače mirna šetnja Columbiom prerasta u napetu jurnjavu ulicama popraćenu žestokom paljbom snaga reda. Pristojna gospoda će se iznenadno transformirati u krvožednu rulju željnu linča. Život Bookera DeWitta, bivšeg Pinkertonovca, protagonista u čijoj ste koži, značajno će se zakomplicirati. Potraga za tajanstvenom Elizabeth tek je započela.
Priča “iznutra”
Elizabeth je intrigantan dio priče. O njoj ne znamo ništa. Tek u rijetkim trenucima pronađemo kakav voxogram, starinski oblik gramofonske ploče iz kojeg saznajemo samo djeliće informacija. Umiješanost nevinog djeteta u vjerski fanatizam, slijepa odanost višim ciljevima, bezočno izrabljivanje radnika u korist nekolicine bogatih mnogima nije prihvatljiv koncept življenja. Glas onih koji drugačije misle ne može pokrenuti ozbiljne društvene promjene. Brutalna sila jedino je sredstvo pregovora s usiljenom gospodom kapitalistima.Oblik vjere kakvog susrećemo u Columbiji više nalikuje poganskom štovanju demona nego kršćanskoj vjeri u Svevišnjeg.
Veličanstvenih trenutaka otkrivenja u Bioshocku infinite ima napretek. Konstantno se nešto događa.Osjećaj odmjerenog tempa u svakoj je pucačini iz prvog lica vrlo bitna stavka. Jeli moguće pretjerati s akcijom? Svakako je. Injekcije adrenalina su povremeno dobro došle. Drže li nas priča na konstantnom dripu, otupimo. Bavimo se isključivo događajima na ekranu i ne shvaćamo dublju poruku priče, nemamo vremena za nju. Infinite je drugačiji. Uživamo u svakom trenutku fabule nebitno radi li se o borbi ili opuštenom istraživanju arhitektonskih divota. Sami diktiramo tempo igre. Grad Columbija je grafički gledano, ispoliran do savršenstva. Nekoliko verzija Bioshock Infinitea donosi drugačije doživljaje savršenosti.Vidljiva je razlika u kvaliteti između PC i Xbox360 verzije igre. Kada su pokazani prvi screenshotovi gameplaya iskreno nisam vjerovao da je moguće napraviti grafički superiorniju igru od prvog Bioshocka. Srećom, Irrational Games je dokazao suprotno. Napravili su prvorazredno djelo neponovljivih odlika.Prvi Bioshock je stekao kultni status poput Half Lifea ili Unreala. Columbia i Rupture pripadaju grupi vrhunski ostvarenih izmišljenih naselja. Otvoreni, virtualni gradovi koje ćemo dugo pamtiti. Čini se pretencioznim tvrditi da nam je ponuđena sandbox otvorenost, ali očekivana skriptiranost tipična za pucačine iz prvog lica duboko je skrivena u bogatu, pomno isplaniranu strukturu Columbije. U prvi plan se bez najave probija velika sloboda kretanja kao vodeća odlika Bioshock Infinitea.
The mind of the subject will desperately struggle to create memories where none exist
Pitate se ima li poveznica između dva nastavka Bioshocka? Ima. Kao što je Big Daddy bio čuvar Little Sistersa, Songbird je Elizabethin čudovišni robot-pratilac. Pticolika mehanizirana neman, snažnog kljuna i ubojitih kandža, personifikacija je Elizabethinih noćnih mora. Tamničar iz pakla načinjen je s jednom jedinom zadaćom: mora spriječiti Elizabethin odlazak iz Columbije po svaku cijenu. Elizabeth je obična djevojka neobičnih sposobnosti: može upravljati prostor-vremenom po želji. Nakon što se prvi puta sretnu, gospodin DeWitth i Elizabeth postaju dobri kompanjoni. Priča je do sada prilično jasna: Booker mora izvesti Elizabeth iz Columbie. Gospodin DeWitt nije humanitarac mekog srca pa ne radi ovaj posao iz ljubavi već ima skriveni motiv: poništavanje kockarskih dugova.Zadatak mu je odvesti Elizabeth u New York. Jednostavan, ali kako će vrijeme pokazati nimalo lak cilj. Booker i Elizabeth dobro funkcioniraju kao par. Standardna shema skupljanja resursa nadopunjena je radom u tandemu. Dok se on bavi istraživanjem, pucanjem, krvarenjem za “stvar” Elizabeth u kriznim trenutcima pruža vitalnu pomoć: podebljava DeWittovu zalihu municije ili mu spašava život dobacujući pakete prve pomoći. Ideja vrijedna pohvale.
Skupljački dio Bioshock Infinitea dodaje posebnu razinu zaraznosti igračkoj komponenti.Dodatci se nalaze skriveni po ulicama, hotelima, sobama i sefovima Columbie. Pojačanja zdravlja/štita/saltsa uvijek dobro dođu. Možete ih podignuti na zavidnu razinu, možda malo preveliku za gameplay na srednjoj jačini prijelaza. Dočepate li se ručnog minobacača, rijetko koji neprijatelj može parirati vatrenoj moći mina. Potaracate sve pred sobom. Mehanički George Washington, odnosno Patriot ili HandyMan ne predstavljaju nikakav problem. Inače je potrebno uložiti dosta truda u eliminaciju ove dvojce. Istina, morate biti brzi na okidaču. Igrali mišem ili gamepadom, kontrole su jednako fluidne i precizne. Umrete li, ništa strašno. Elizabeth vas oživi. Kroz maglu vidite debelu špricu napunjenu nekom zelenom tekućinom. Sami pretpostavite gdje vam ubode iglu. Interesantan dodatak backpacku je obuća i odjeća. Šeširi, čizme, košulje i slični modni detalji donose praktične perkove. Komade odjeće možete pronaći u posebnim kutijama. Imaju mašnicu na vrhu…
Vigori su samo idejna poveznica sa starim Bioshockom (sjećate se nekada su se zvali Plasmids). Vigors moći “punite” pomoću Salts kemije. Paleta posebnih sposobnosti dizati će neprijatelje u zrak, tresti ih strujom, vraćati ispucane metke.Nemojte misliti da će vam genetske modifikacije, pojačani štit i viša razina zdravlja biti dovoljne za svladavanje neprijatelja. Sve su ovo korisni dodatci no jedino kombinacijom sposobnosti i oružja možemo doći do cilja. Jedno bez drugoga ne funkcionira. Udarna oružja sa najviše snage čine primarni izvor štete. Sekundarni efekt razaranja stvaraju vigori. Osim ako nemate neko gadno oružje tipa RPG-a pa palite i žarite sve ispred sebe. Snajper, rafalna puška, pištolj, sačmarica,ručni minobacač. Svako oružje se može pojačati. Ako imate dovoljno silver coinova naravno.
Nezaobilazni samouslužni aparati život znače u određenim situacijama. Magnetska kuka, nezamjenjivo oružje u borbi prsa u prsa dobro dođe ako magazin “presuši”. Sekundarna funkcija kuke je kretanje po tračnicama, skylineu. Skyline je jedini dio Infinitea koji mi nije “leg’o na prvu” . Zabavno se vozati po šinama i juriti zrakom no ne u prvom prijelazu igre kada još ne znate kamo trebate ići. Vrlo se jednostavno pogubiti po razinama.
Svaka razina ili dio Columbie oduzima dah. Postoje mnoga mjesta s kojih puca pogled na lirske pejzaže. Stanite koji put i osvrnite se oko sebe. Rijetko koja igra sadrži toliko detalja, sitnica zbog kojih svakih 5 minuta vičemo “Nevjerojatno!”. Kamo god pogledate, dočeka vas vizualna raskoš. Niti jedna cjelina nije škrta potankostima. Nije se štedjelo vrijeme. Svaka tekstura izgleda odlično. Zvučna sinkronizacija je priča za sebe. Toliko dobre muzike na jednom mjestu nisam nikada čuo. Atmosfera nekih prošlih vremena nepogrešivo je prenesena na ulice Columbie. Iznenađuje činjenica da su hitovi poput Girls Just Wanna Have Fun (Cyndi Lauper), Tainted Love(Soft Cell), Shiny Happy People(R.E.M.), Fortunate son(Creedence Clearwater Revival), God only knows (The Beach Boys) neprimjetno integrirane u svjetonazor s početka 20. stoljeća. Umjetna inteligencija je, inteligentna, neprijatelji su maštoviti u borbi, jedino vam na živce idu automatska mitraljeska gnijezda. Nemate svaki puta pravo oružje pri ruci. Nedostatak municije ili oružja me podsjetio na drugačiji modalitet igre. Dok se u prvom prijelazu razbacujete resursima, drugi puta pristupate igri na drugačiji način. Možete uključiti 1999 mod igranja. O čemu se radi? Spuštanje vilice i uzvici oduševljenja će vremenom splasnuti. Ostvariti ćemo dobar dio zasluga, proći ćemo neprijateljske zasjede i na kraju otkriti sudbinu naših protagonista. Što nam ostaje? Multiplayera nemamo. Otkrili smo dosta dodataka, pronašli smo većinu skrivenih mjesta. Upravo je u ovome izazov. Teško će te “iz prve” pokupiti i razbiti baš sve kodove ili pronaći baš svaki sef. Ovisno o igračkim navikama, igru će te svladati u prosjeku za 15 sati igranja. Volite li otkrivati stvari, gameplay će potrajati još nekoliko dodatnih sati pa ćemo doći do brojke 20. 1999 mod možemo nazvati hard core načinom igre. Sušta suprotnost “normalnom” gameplayu. Bioshock infinite će se transformirati u pakleno zahtjevnu igru pogodnu samo za one jakih živaca. Morate biti ekstremno točni i brzi na okidaču jer kutija s municijom neće biti na vidiku. Neprijatelji će vam nanositi veću štetu, a zalihe zdravlja će se brzo prazniti. Ostanete li bez novca, prisilno će te biti vraćeni u glavni izbornik dok će te igru morati započeti sa početka trenutne staze.
Bioshock Infinite 1999 mode
Konami code je kombinacija tipki koja će nam otključati skriveni dio koda unutar neke igre. Nintendo je bio prvi izdavač koje još daleke 1986. dozvolio developerima primijenu skrivenog koda u igri. Riječ je o Konamijevoj arkadi Gradius. Bioshocck infinite također ima skriveni kod koji otključava 1999 mod igranja. Korisnici PS3 konzole umjesto A i B stišću O i X. PC korisnici stišću escape i enter. Naravno, moramo se nalaziti u prvom, odnosno početnom izborniku igre. Ako odmah želite igrati u 1999 modu koristite kod. Kada prvi puta prijeđete igru, mod će se sam upaliti. Sretno!
Zaključak?
Iskreno, ne mogu se sjetiti niti jedne ozbiljnije pogreške. Niti sam zapeo s nekim većim problemom. Nema zastajkivanja. U redu, poginete koji puta no to se očekuje od vas. Jednostavnim rječnikom rečeno, Bioshock Infinite pruža očaravajuće iskustvo gameplaya. Uvjeran sam da će se na listama za izbor najboljih igara godine naći ovo 2K Gamesovo izdanje.
Hladne glave mogu reći da me Infinite zaokupio na nekoliko razina. Vrhunski gameplay nije jedini razlog oduševljenja. Kada nas igra natjera na razmišljanje znači da su autori postigli nešto više od pružanja obične zabave. Sekundarna emocionalna reakcija endemski je primjerak osjećaja u igrama. Obično se možemo poistovjetiti sa likovima iz knjiga ili romana. Ponekad burno reagiramo na ljudske sudbine uhvaćene na celuloidnu traku. Rijetko viđamo igru u stilu vrhunski razrađene psihološke drame. Neponovljivo, jedinstveno i očaravajuće. Svakako zaigrati.
Igru ustupio Videotop d.o.o.
Leave a Comment