INFO BOX
- DEVELOPER: OMG POP / Zynga
- PUBLISHER: Zynga
- PLATFORME: iOS, Android
- ŽANR: Pictionary klon/online multiplayer
- DATUM IZLASKA: 24. veljače 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: iOS
Draw Something je dignuo prašinu čim je izašao za smatrphone uređaje. Malo tko je očekivao da će, jedna jednostavna igra sa sličnom premisom kao neke druge popularne Zyngine igre, uspjeti oteti tron upravo ovome velikom gigantu Facebook igara. No, to se uistinu dogodilo, a nakon toga se priča samo dodatno zakomplicirala. No, eto, Draw Something je svakako još jedna iPhone priča o uspjehu koji se dobije kombiniranjem starih formula s lijepim vizualima i inkorporiranjem primitivnog multiplayera na poteze. Priča oko koje se možemo ljutiti, a drugi (proizvođači tih igara) mogu slaviti i prepričavati svoj veliki pothvat generacijama. No, da ne budemo cinici, kao i uvijek i s drugim igrama na ovom portalu, pristupamo objektivno, analitički i, naravno, puni ljubomore.
CRTAJ,CRTAJ…
Draw Something je napravio OMGPOP, od kojih je navedeno „intelektualno vlasništvo“ mjesec dana nakon izdavanja otkupila Zynga. Razlog tome je bilo prvo mjesto najkorištenije Facebook aplikacije(iako Draw Something nije bio igriv na Facebooku, no integrirao ga je u sustav) čime su s vrha izbačene sve Zyngine igre koje su do tada bile najpopularnije. Vjerojatno se pitate kakav je to monstrum trebao biti da pokupi tako veliki broj poklonika u tako kratkom vremenu. Pa, ne znamo, igra se zapravo zasniva na jednostavnom konceptu koji je najlakše da usporediti s popularnom društvenom igrom Pictionary. Ako ste vi na redu, onda vi crtate pojam koji vam ponudi za zadatak, a drugi igrač pokušava pogoditi o čemu je riječ. Sa svakim točnim pogotkom vašeg suigrača (s kojim se povezujete preko maila, Facebooka ili same igre) dobivate novac koji možete koristiti za nove boje, pojačanja i slično čime ćete moći crtati još ljepše i preciznije. Vjerovali ili ne, to je oko ove igre manje-više to. Ako imate više suigrača, sa svakim vodite zasebnu igru i skupljate novac što može biti dosta dinamično i zabavno ako su svi u približno istom periodu uključeni u igru. Notifikacije skaču sa svih strana, vi postajete sve smotaniji pri crtanju, a smijehu nema kraja. I tu vjerojatno leži najveća tajna igre. Kasnije ismijavanje crteža te dodatno pričanje o svim ludim pojmovima koji vam se zadaju imaju jednak utjecaj na igrače kao i „pravi“ Pictionary.
Što se tiče vremenskih ograničenja za pogađanje crteža, njega nema, što je veliki plus i dodaje „kad imam vremena odigrat ću svoj potez“ faktor koji će mnogima koji nemaju baš cijeli dan za visjeti na aplikaciji biti jako veliki plus.
Animacije su impresivne, broj pojmova se svakodnevno updatea i iznimno je velik, a postoji i free verzija (koja ipak ima puno manje dostupnih pojmova) koja će mnogima poslužiti kao dobar i kvalitetan demo. Također, pri svakom slanju (bilo crteža ili odgovora na crtež) vašem suigraču/ici, možete nadodati i komentar, što je svakako dodatan plus za cijeli ovaj „fun factor“ koji je glavni adut igre. Kad se sve to zbroji, sve što je još trebalo da igra uspije jest da dođe do velikog broaj ljudi i da im se svidi. Jer, sve drugo je dorađeno nepogrešivo i u stilu s drugim sličnim igrama.
SVE JE TO SUPER, ALI…
Da, ali. Ipak ima nekih negativnih stvari koje, eto, barem meni, dosta smetaju. Je li to stvar moga smartphonea ili je širi problem, no aplikacija se zna često rušiti. Koliko vidim i drugi igrači imaju problema ako igraju na starijim smartphone modelima. Također, činjenica da se skupljenim novcem prvenstveno kupuju boje blesavo je čak i za mene koji uživa u nekim sličnim igrama „bez cilja“. Eh, da, kad smo već kod cilja. Unatoč tome što ni druge slične igre koje volim također nemaju neki veći i smisleniji cilj, kod ove me je to ipak nekako posebno zasmetalo. Također, nedostaje mi neka dublja razina kompetitivnosti i pobjede unutar ove komunikacije/igre sa suigračima (jednostavno ih ne mogu zvati protivnicima budući da patimo od međusobnih krivih pogodaka i crtanja). Usto, ponekad je stvarno teško naći osobu za koju znate da igrač Draw Somethinga i imate ga, npr. na Facebooku, a igra ga/ju nikako ne uspije očitati. Te tehničke stvari su se malo poboljšale sa Zyngom koja je dodala i gumicu za brisanje i još neke estetske detalje, no i dalje igra pati od mnogih bugova koje mnoge znaju iživcirati. A ja i dalje nisam toliko oduševljen samom igrom i konceptom. Nekako taj naglasak na multiplayer i samo multiplayer ne pruža dovoljno potpuno iskustvo.
KAD BIH JA BAR CRTAO OVAKO
No, tko mene što pita, jel’ tako? Pogledajte samo zajednicu na Facebooku koja se formirala na Facebooku i čiji broj svakodnevno raste. Neki umjetnici su stvarno počeli crtati odlične slike pune detalja (budući da vremenskog ograničenja za crtanje nema) neki pogađaju pojmove putem ludih asocijacija, organiziraju se natjecanja za najbolji crtež i raspravlja se o strategiji igre (da, ima i toga). Ako vam sve to nije dosta, opet se sjetite svih svojih kolega s faksa, iz škole, s posla, koji igraju istu ovu igru i koji se smiju vašem zadnjem crtežu ili se dive vašem zadnjem pogotku njihova crteža. Zanimljive su te interakcije i sve pozitivne reakcije koje je ova igra donijela. No, pitanje je, koliko će to još trajati?
Kao i sa svim drugim Facebook/mobile igrama (OK, većinom njih), neke nove i slične zamijene stare za koje smo mislili da će zauvijek ostati popularne, nove i svježe. Ludnica oko Draw Somethinga ne samo da nije stala, nego je sa Zynginom kupnjom doživjela veliki financijski i kreativni boost koji nam daje do znanja da nas čekaju svakakve novosti i inovacije u igri u idućih godinu dana. Sukladno tome, možda i ova recenzija jako brzo već bude zastarjela. No, to je uvijek rizik s Facebook/mobile igrama koje su u vječnoj beti. To nas ne sprječava da zabijemo jednu ocjenu za ovu igru sada, te sukladno svim negativnim i pozitivnim stranama igre preporučimo barem testiranje free verzije. Prijatelje koji je igraju ćete, vjerujemo, naći.
Leave a Comment