INFO BOX
- DEVELOPER: Gamepires
- PUBLISHER: Iceberg Interactive
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Arkadna utrka
- DATUM IZLASKA: 8. listopada 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Nikad nisam sumnjao u sposobnost hrvatskih developera da naprave fantastičnu igru, samo u mogućnost da je izdaju i izađu na velika vrata. Sjećam se još davne 2000. godine kad sam bio beta tester prvog Serious Sama i osjećaja ponosa koji se u meni budio dok sam shvaćao da se radi o odličnom i dinamičnom FPS-u koji je imao potencijala da postane hit. Imali smo i Starpoint Gemini koji je bio napravljen s malim proračunom, ali je imao svojih čari i dobre ideje. Starpoint Gemini 2 izgleda fantastično, a Legend of Dawn, iako nije bio dobro prihvaćen od kritike, ima onaj pravi old school RPG „štih“ i mene je uspio zabaviti i uvući u svoj svijet. A onda nam je došao i Gas Guzzlers: Combat Carnage.
POČETNI PROBLEMI
Gas Guzzlers: Combat Carnage, nažalost, nije postao onakav hit kakav sam priželjkivao. Hrvatski developeri, koliko god mislili da ne trebaju izdavača, s takvim stavom potonu vrlo brzo, jer bez obzira na svo znanje, kvalitetu i trud, gamerska industrija ima svoja pravila i ako ne igrate po njima, vrlo brzo završite na dnu mora s betonskim cipelama. Drago mi je da je nakon početnih problema i Gamepires, koji je iznimno kvalitetan tim, uspio naći svog izdavača i dovesti Gas Guzzlers Extreme na svjetlo dana. Izdavač igre je Iceberg Interactive, isti onaj koji pod svojim okriljem ima i Little Green Men (Starpoint Gemini).
U POČETKU BIJAŠE FIĆO
Nakon instalacije i pokretanja igre (hvala Gamepiresu na ustupljenoj igri), ostao sam ugodno iznenađen. Detalji su fantastični i duhoviti, od kokoši koje se motaju po garaži, lutke na napuhavanje na suvozačkom sjedalu, teniske loptice na kuki za vuču… Modeli automobila koji su svima s ovih prostora dragi (Fićo, Renault 4, Stojadin…) naoružani i ušminkani do bola samo čekaju da s njima oderete cestu. Ok, originalni jugoslavenski auti baš i nisu mogli nikoga oderati, ali ovdje se radi o nabrijanim verzijama. Zabavni su i opisi automobila koji idu od „ovaj auto je stabilan kao i prosječni hollywoodski brak“ do „prvi izbor svakog mafijaša i sredovječnog ćelavca“. Moram spomenuti da auti nisu licencirani, no prepoznatljivi su. Grafika u igri je odlična i može se uštimavati do najsitnijih detalja, pejzaž kroz koji vozimo je isto odlično napravljen (došlo mi je toplo oko srca kad sam proletio kroz tunel Kleine Kapelle, lol), zvukovi motora i oružja su isto odlični, utrke napete i dinamične te se ne mogu oteti dojmu da se ovdje radi o AAA naslovu napravljenim s mnogo većim budžetom nego što to zaista jest.
DA LI JE OVO OBJEKTIVNA RECENZIJA?
Da i ne. Ako ćemo gledati da je recenziram za područje Hrvatske, Srbije ili Bosne, onda da. Svakome od nas će biti gušt provozati Fiću uz domaću rock i metal glazbu i juriti kroz tunel Mala Kapela naoružan svim onim gadarijama koje smo zaboravili vratiti u akciji „Zbogom oružje“. Ali s druge strane, Amere živo zaboli za Fiću, Stojadina i hrvatsku rock glazbu. A oni su, ruku na srce, ipak najunosnije tržište. Da, kasnije u igri ćete otključati i veće aute poput Lamborghinija, De Loreana, Masseratija i sličnih zvijeri, ali pitanje je da li će Gas Guzzlers uspjeti zadržati američkog igrača dovoljno dugo uz igru da otključa one jače i njemu poznatije aute i krene uživati u igri. Ja se iskreno nadam da hoće, ali to će najbolje pokazati rezultati prodaje.
VOZAČKA DOZVOLA B KATEGORIJE
Igra ima nekoliko modova: Campaign, Quick Race i Multiplayer. Sam campaign mode je osmišljen prilično jednostavno. Krećete s Fićom, polako se penjete na rang listi, zarađujete novac s kojim kupujete bolje aute te ih opremate dodatnom opremom. Nadograđivati možete motore, štitove, oružja, kočnice, gume i municiju. Isto tako svaki auto možete prelakirati u bilo koju boju, staviti naljepnice, svoje ime na registraciju, promijeniti felge te i njih prebojati i odrediti im koliko će biti sjajne ili mat. Uglavnom opcija za sređivanje vaših limenih ljubimaca ima napretek i ne bi ih se posramio ni neki NFS naslov.
Na početku svake nove utrke birate koji ćete tip utrke voziti. Imate izbor između Power racea, gdje je najbitnije stići prvi i nema uporabe oružja osim onih koje skupljate na cesti (ulje, mine, dimne bombe), zatim Battle racea gdje je bitno stići prvi ali s obzirom da su svi naoružani do zuba to i nije baš tako jednostavno te naposljetku Knockouta. Knockout je čista makljaža, obično traje više krugova (Ako Power i Battle race imaju 2 kruga, Knockout ima 7) i cilj je devastirati što više protivnika. Naravno, ovisno o tipu utrke i rastu i novčane nagrade. Također u svakom tipu imate i bonus ciljeve za koje ste dodatno nagrađeni ako ih uspijete ispuniti.
TRENING ZA UMIRANJE
Evo da se dotaknemo i multiplayer moda. Moram priznati da je vrlo zabavan kad uspijete ući u igru. Nažalost, nema baš puno ljudi online, ali igra je nedavno izašla tako da se nadam da će se to stanje popraviti. Uglavnom multiplayer se sastoji od nekoliko tematskih utrka, vozi se u timovima, nabrijano je i dinamično. Ima mnogo modova i dečki su se zaista potrudili oko MP komponente. Naravno, skupljate i iskustvo i rastete u levelima iako već na samom početku možete uzeti bilo koji auto bez obzira da li ste ga otključali u kampanji ili ne.
Sve u svemu, Gus Guzzlers Extreme me ugodno iznenadio i jako mi je drago da mogu jednoj hrvatskoj igri dati solidnu ocjenu (vratila me u dane Interstatea ’76 kojeg sam obožavao). Ubijanje u cestovnom prometu je oduvijek bilo zabavno tako da imam osjećaj da se Gas Guzzlers Extreme neće uskoro maknuti s mog računala i da će mi biti ispušni ventil kad god me pukne prometna nervoza. Svaka čast ekipi iz Gamepiresa, nadam se da će igra postati hit, jer trud koji stoji iza ovoga to zaslužuje. Bilo bi lijepo kroz dva, tri tjedna vidjeti da je igra dobro prihvaćena i da se multiplayer serveri polako pune krvoločnim vozačima.
Moja topla preporuka je da nabavite ovu igru ako ste ikad voljeli Interstate ’76, smatrate da bi Mad Maxa pojeli za doručak ili vas jednostavno nerviraju ograničenja postavljena Zakonom o sigurnosti prometa na cestama.
Leave a Comment