INFO BOX
- DEVELOPER: Epic Games / People Can Fly
- PUBLISHER: Microsoft
- PLATFORME: Xbox 360
- ŽANR: Third Person Shooter
- DATUM IZLASKA: 22. ožujka 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox 360
Život Microsoftove Xbox360 konzole mogao bi se opisati kao prilično uspješno i nezaboravno putovanje deluxe zrakopolovom, čija su najekskluzivnija sjedala A klase bila rezervirana za nekoliko posebnih putnika, označenih u vidu ekskluziva kao što su Halo, Forza Motorsport i, naravno, Gears of War. Uz Halo, Gears of War serijal je definitivno najjača karika zaslužna za uspjeh druge generacije Microsoftovih konzola. Epic Gamesov revolucionarni third person shooter serijal, koji je do danas iznjedrio tri sjajna naslova, već na samim počecima current-gen ere udario je čvrste temelje modernim akcijskim igrama. To je učinio toliko uvjerljivo da čak i nakon čitavog životnog ciklusa konzola ove generacije teško (ili bolje rečeno nikako) ne možemo pronaći igru, koja je ponudila barem približno kvalitetno i zadovoljavajuće iskustvo napucavanja iz trećeg lica.
Nakon uspješno zaključene trilogije, nastale pod dirigentskom palicom karizmatičnog Cliffa Bleszinskog, bilo je jasno da se Gears of War serijal tu neće završiti. Jedna je velika priča možda bila gotova, no kako je mnogo toga ostalo nedorečeno, sasvim je izvjesno bilo da ćemo u budućnosti imati priliku zaigrati još poneku novu igru, smještenu u veliki Gears of War kanon. Gotovo je bilo sigurno da će iduća igra ovoga serijala predstavljati prequel originalnoj trilogiji (danas je to veoma popularno, zar ne? – osobito kad prerano kažete sve što ste planirali reći, pa tek onda shvatite da ste to mogli dodatno razvodniti i zaraditi još malo love…), međutim rijetko tko se nadao da će se ta igra pojaviti na ovoj generaciji. Kada je uslijedila najava Gears of War: Judgmenta, četvrte igre serijala uz potvrdu da će se i ona zavrtiti na Xbox360 konzoli, a ne na njezinoj nasljednici, mnogi su ostali prilično iznenađeni. Naravno, ugodno iznenađeni zbog još jednog susreta s Gearsima. Iako na samom kraju životnog ciklusa, Xbox360 je još jednom dobio priliku ugostiti najbolji third person shooter generacije, koji će iskoristiti i zadnji atom njegovih resursa i uz vatromet spektakularnih eksplozija na planetu Seri otići u zasluženu mirovinu
POČECI SUDNJEG DANA
Nakon nezaboravne trilogije, došlo je vrijeme da se djelomično oprostimo od legendarnog Delta Squada i da događaje koji su prethodili onima iz trilogije sagledamo iz jedne sasvim druge perspektive. S obzirom da se radi o prequelu, konačno ćemo, iz posve novog kuta, moći doznati što se događalo nakon “Emergence Daya”.
Smještena desetak godina prije događaja iz originalnih Gearsa, priča igre prati one “zabavnije” aktere originalne trilogije, Damona Bairda i Augustusa Colea te se bavi posljedicama “E-Daya” u Halvo Bayu. Kompletna radnja igre fokusirana je na suđenje Kilo Squadu, na čijem se čelu nalazi upravo Baird. Naime, nakon što određene stvari preuzmu u svoje ruke, Baird i Kilo Squad bivaju uhićeni i otpuženi za izdaju te završavaju na improviziranom vojnom sudu, kojim zasjeda pukovnik COG-a (Coalition of Ordered Goverments) Ezra Loomis, tvrdoglavi okrutni ratni veteran i legenda ranijeg građanskog rata, u Gears of War kanonu poznatog kao Pendulum Wars. Zbog odbijanja izravne naredbe pukovnika, Baird i ekipa završavaju na optuženičkoj klupi vojnog suda, a njihova svjedočenja zapravo predstavljaju retrospektivno ispričanu priču igre.
Gears of War: Judgment u startu donosi jedno veliko iznenađenje. Iako ne predugačke, u igri se nalaze čak dvije single player kampanje – Judgment i Aftermath, koje dodatno popunjavaju određene praznine u priči originalne trilogije. Judgment je glavna kampanja, sastavljena od šest poglavlja, koja se bave gore spomenutim događajima, a za čiji će vam prelazak biti potrebno maksimalno 8 sati. Aftermath je, s druge strane, kratka (oko 2 sata igre) bonus kampanja koju je moguće otključati nakon završetka Judgmenta, a čija se radnja odvija uporedo s onom iz Gears of Wara 3 te prati Bairda i Colea u njihovom povratku u razrušeni Halvo Bay u potrazi za pojačanjem potrebnom za završnu fazu rata s Locustima i Lambentima.
Dvije single player kampanje u jednoj igri, pa makar i kratke, svakako su za pohvalu, no tu se svakako nećemo zaustaviti s pohvalama. Idemo dalje…
UPOZNAJTE KILO SQUAD
Desetak godina prije poznatog Delta Squada, jedan drugi mali odred vodio je svoju borbu s Locustima. Naravno radi se o Kilo Squadu. Kilo Squad čine naši stari znanci Damon Baird i Augustus Cole te pridošlice u serijal – Garron Paduk i Sofia Hendrik. Znamo gotovo sve o Bairdu i Coleu, nećemo se zadržati na njima već ćemo se upoznati s preostala dva lika. Garron Paduk je tijekom građanskog rata bio major nezavisne republike Gorasnaye (Union of Independent Republic of Gorasnaya) i veliki protivnik COG-a, međutim nakon uništenja Gorasnaye, Paduk i nekolicina žitelja bivaju spašeni upravo zahvaljujući COG-u. Želeći se osvetiti Locustima i njihovom vođi Karnu, koji dirigira i napada na Halvo Bay, Paduk se pridružuje COG-u i Kilo Squadu. Četvrti član Kilo Squada je pripadnica ljepšeg spola, Sofia Hendrik. Tijekom građanskog rata, Sofia je bila novinarka, ali nakon „E-Daya“ pridružuje se vojsci te postaje kadetkinja na Onyx Gard vojnoj akademiji u Halvo Bayu. Upravo zbog toga, ofanziva Locusta na Halvo Bay za Sofiju će predstavljati još traumatičnije iskustvo, jer će u više navrata svjedočiti stradanjima i strahotama učinjenim nad njezinim nekadašnjim kolegama.
Uz Bairda i Colea, dodatni se par novih likova sjajno uklopio u igru. Scenaristi su odlično „uboli“ njihovu karakterizaciju – svi likovi djeluju nekako „normalniji“, svjesniji rata oko sebe. U neku ruku djeluju isprepadani i izgubljeni, što baš i nije bio čest slučaj s testosteronom nabijenom ekipom iz Delta Squada.
DEKLASIFICIRANI GEARSI
Ako ste možda strahovali da People Can Fly, razvojni tim kojem je Epic Games prepustio razvoj igre, neće uspjeti napraviti naslov dostojan kultnog serijala, budite bez brige. Odluka da razvojni tim zaslužan za Bulletstorm radi na četvrtoj Gears of War igri pokazala se kao pravi potez, jer People Can Fly ne samo da je „ispoštovao“ serijal do najsitnijih detalja, već je ljestvicu „Awesomenessa“, koji je oduvijek krasio Gearse, pomaknuo za nekoliko dodatnih stupnjeva više. Sve je dotjerano do najsitnijih detalja. Ionako sjajne kontrole su unaprijeđene i pojednostavljene, pa je igra znatno dobila na brzini izvođenja (ovo se osobito odnosi na mijenjanje oružja i bacanje granata), a razvojni tim je dao svoj pečat i određenom dozom svježine i dinamike (još jednom, spomenut ćemo Bulletstorm i sve će vam biti jasno), koja prilično odskače od tmurnog sivila trilogije.
Tijekom razvoja igre, bilo je mnogo riječi o nelinearnosti, nakon čega su mnogi odmah pomislili da će Gears of War: Judgment postati open world pucačina. Ne, naravno da igra nije promijenila kompletnu koncepciju izvođenja (pa zašto mijenjati nešto što funkcionira perfektno?), ali zahvaljujući određenim novitetima, dobila je na svježini i nelinearnosti, koja se pretežno odnosi na samo taktiku tijekom igranja. Prije svega, uvođenjem Declassified misija igra je jednostavno postala raznovrsnija i mnogo interesantnija. A što su zapravo Declassified misije?
Declasiffied misije su u svojoj biti opcione misije, koje predstavljaju određene izjave iz svjedočenja glavnih likova, čijim uspješnim završavanjem potvrđujemo sve što su likovi u svjedočenju naveli. Njih aktivirate tako što priđete GOW znakovima na zidovima, obično na samom početku svake misije. Declassified misije pred igrača postavljaju zaista veliki broj različitih izazova, poput vremenski ograničenih misija, smanjenja vidljivosti uslijed magle, dodatnih protivničkih snaga ili jačih protivnika, korištenja određenog tipa oružja, manjka ili potpunog nedostatka streljiva ili čak obrane određenog utvrđenja. Sve ove misije daju dodatni „štimung“ izazovnosti i zahtjevnosti igre, jer pred igrače postavljaju raznorazne izazove za čije će uspješno rješavanje biti potrebno konstantno mijenjanje taktike. Uz Declassified misije uveden je i Scoring sustav na kraju svake od njih. Naime, na kraju svake misije dobit ćete uvid u rezultat upravo završene misije, pri čemu se ocjenjuju i mnogi drugi parametri, poput Headshotova ili broja ubijenih protivnika i slično. Za svaki uspješno završeni izazov, bit ćete nagrađeni s određenim brojem zvjezdica (maksimalno po tri za svaku misiju), koje potom možete koristiti za nadogradnju vaših likova i osobina u multiplayeru, ali i za mnoge druge stvari. I dodatnu single player kampanju, Aftermath, o kojoj je već bilo riječi, otključavate uz pomoć određenog broja zvjezdica. A ukoliko vam nedostaje određen broj zvjezdica ili jednostavno niste zadovoljni svojim učinkom, misiju uvijek možete ponoviti. Sve ovo čini igru nešto arkadnijom u odnosu na prethodne naslove iz serijala, međutim to nikako nije nešto loše. Naprotiv, upravo zahvaljujući bodovnom sustavu, igra je dodatno dobila na svojoj isplativosti, a replay value neke Gears of War igre nikada nije bio veći.
Pored Declassified misija, igra ponovo donosi sjajni co-op režim za četiri igrača, čineći igru zabavnijom, osobito kada se u obzir uzme da drugi igrači lako mogu „uskočiti“ u vašu igru i nastaviti zajedno s vama napucavati Locuste. Sve ostalo djeluje kao i ranije, ali doista, apsolutno svaki segment ove igre dorađen je do najsitnijih detalja. I dalje se radi o najboljoj cover based pucačini, koja je zahvaljujući svemu navedenom postala još bolja. Gears of War: Judgment donosi i nekoliko novih vrsta protivnika, poput iznimno napornih i ekstremno izdržljivih Ragera, Locusta koji se, nakon što ih propisno nafilujete olovom, pretvore u još opasnije i izdržljvije Berserkere. Uz nove protivnike stiže i garnitura novog oružja za tamanjenje istih – Sticky, Beacon i Stim granate te nekoliko tipova pušaka i teške artiljerije čine dio novoga arsenala. Sticky granate su slične klasičnim Frag granatama s time da se lijepe za svoju metu; Beacon granate su taktičke granate koje zahvaljujući određenim elektronskim sposobnostima otkrivaju položaj protivnika, dok Stim granate služe za liječenje likova (nakon aktiviranja ispuštaju oblak medicinskog gasa koji liječi sve pale suborce koji se nalaze unutar radiusa bačene granate). Veliki napredak primjetan je upravo kod bacanja granata – kao prvo, više im ne pristupate na način na koji ste to ranije činili, mijenjajući ih za svoje primarno vatreno oružje (štoviše, izbačen je stari sustav promjene oružja, tako da se promjena oružja izvodi jednostavnim pritiskom Y tipke); drugo, granate odmah bacate najobičnijim pritiskom na lijevu shoulder tipku (nema više dosadnog vitlanja granatama koje su, sasvim sigurno, mnoge smaralo u prethodnoj Gears of War trilogiji), a takvo što u mnogo čemu doprinosi ranije spomenutoj gameplay dinamici. Dalje, pored dobrog starog Longshota, dobili smo još jednu snajpersku varijaciju, Markzu. Markza je UIR poluautomatska puška sa snažnim zoomom, koja do izražaja dolazi u borbi na srednjoj i velikoj udaljenosti. Booshka je još jedno UIR oružje i predstavlja grenade laucher najsličniji Boomshotu. U igri ćemo imati priliku dočepati se i još jednog oružja Locusta – Breechshota. Breechshot je u svojoj biti nadograđena visokokalibarska Markza, prilagođena i za blisku borbu (na svome kraju ima ogromnu oštricu).
Kada je u pitanju samo izvođenje i kompletna gameplay koncepcija, Gears of War: Judgmentu se, baš kao i prethodnim igrama iz trilogije, teško može pronaći neka ozbiljnija zamjerka. Možda bismo jedino mogli spomenuti umjetnu inteligenciju suboraca i protivnika, koja varira od veoma dobre, pa do iritirajući loše, no tijekom većine igre i ona će biti na „zlatnoj sredini“ te vas neće ni pretjerano oduševiti niti će vas iznervirati do bola. Još jedna napomena – ukoliko se prvi puta susrećete s Gearsima, igru zaigrajte na normalnim postavkama. Ako ste ipak prekaljeni GeOW fanatik, koji je prethodnu trilogiju apsolvirao najvišim ocjenama i skupio apsolutno sve što se moglo skupiti (ovdje mislimo na COG Tagove, koji su ponovo tu), već pri prvom igranju igru započnite na Hard postavkama, jer igra na Normalu ne predstavlja pretjerano veliki izazov.
I DALJE BOGOVI MULTIPLAYERA!
Gears of War serijal oduvijek je bio poznat po sjajnom kompetitivnom multiplayeru a pojedini modovi, koje je Epic uvrstio u svoje naslove, postali su standard modernih multiplayer igara. Ta se tradicija nastavlja i s ovom igrom. Gears of War: Judgment donosi nekoliko super zanimljivih modova, koji će vas držati prikovanima ispred ekrana dugo nakon što nekoliko puta odigrate single player kampanje. Tu su Team Deathmatch, Domination, Free for All, Survival i OverRun modovi koji će vam definitivno ukrasti sate i sate slobodnog vremena. Team Deathmatch omogućava natjecanje 5 na 5 i za njega vrijede sva klasična pravila. Domination je timski kompetititvni mod u kojem se obranom određenih krugova dobivaju bodovi, a pobjeđuje ekipa koja prva skupi 250 bodova. Free for All, kao što mu i samo ime govori, je mod u kojem se svatko bori protiv svakoga, a Survival predstavlja kooperativni wave based mod sličan Hordeu,u kojemu je cilj odbiti 10 valova umjetnom inteligencijom kontroliranih protivika. Svaki od navedenih modova zanimljiv je i uzbudljiv na neki svoj način, no najzanimljiviji je svakako OverRun mod. OverRun predstavlja hibrid Horde i Beast modova iz druge, odnosno treće Gears of War igre. Koncipiran je tako da jedna ekipa brani određene položaje, dok ih druga pokušava zauzeti napadajući u valovima. Tim od pet igrača u ulozi COG vojnika brani određene ciljeve, a drugi tim od pet igrača u ulozi Locusta u određenom vremenu mora osvojiti te ciljeve. U igri postoje tri cilja, odnosno runde, a pobjednik je onaj koji prvi uspješno završi sve tri runde – ukoliko ekipa Locusta zauzme prvi položaj ekipe COG-a, ekipa COG-a se povlači do drugog položaja i tako još jednom. Ukoliko tim Locusta zauzme i treći položaj, pobijedio je. U slučaju da ekipa COG-a uspješno obrani drugi ili treći položaj, Locusti se povlače na prethodnu poziciju i tako sve do pobjede.
Ukratko, multiplayer nastavlja biti jedno od najjačih oružja ovoga serijala, a OverRun mod svakako će biti upamćen kao jedan od najzanimljivijih i najdinamičnijih multiplayer modova u posljednjih nekoliko godina i predstavljat će glavnu zanimaciju mnogih multiplayer igrača još dugo vremena. Još jednom, bravo za Epic i People Can Fly – pokazali ste mnogim developerima kako treba izgledati pravi third person shooter multiplayer.
MAKSIMUM MAKSIUMUMA
Sjećate li se prve najave Xbox360 konzole i kratke demonstracije originalnoga Gears of Wara? Sjećate li se oduševljenja koje je prikazana igra izazvala? Još od samih početaka Xbox360 konzole, Gears of War je Microsoftu služio za demonstriranje moći konzole. Od izlaska originalnih Gearsa prošlo je sedam godina i ništa se na tom polju nije promijenilo. Epic Games i dalje uspijeva izvući i više nego što je moguće od prastarog Unreal Enginea 3 i zastarjelog Xbox360 hardvera i na taj način impresionirati kompletan igraći svijet. Gears of War 3 je bio vizualni spektakl koji, kako su mnogi vjerovali, jednostavno nije moguće nadmašiti s hardverom starim sedam godina, ali ta granica je još jednom pomaknuta. Gears of War: Judgment izgleda još bolje! Zaista je nevjerojatno što su Epic i People Can Fly uspjeli napraviti. Grafika u igri još je ljepša, level dizajn je impresivan, a široka paleta boja, uz fantastične efekte (osobito vatre i svjetlosne općenito) te sjajne animacije likova i kretnji čine ovu igru uvjerljivo najljepšom igrom na trenutnoj generaciji konzola. Ljudi moji, pa ako ovo nije maksimum onoga što Xbox360 može prikazati, što je onda?
Osobito je zanimljivo vidjeti grafičku transformaciju ove igre u odnosu na prethodne igre iz serijala. Naime, igrajući obje single player kampanje, proći ćete istim lokacijama i uvjeriti se u sjajan dizajn – u originalnoj kampanji rat je tek zahvatio Seru i Halvo Bay tako da ćete biti svjedoci uništavanja pojedinih objekata i lokacija, dok ćete se u Aftermath kampanji na ista mjesta vratiti desetak godina kasnije i pronaći napuštene ruševine iz čijeg mraka vrebaju upravo oni koji su i zaslužni za uništenje svega. Još jednom, dragi developeri, zaslužujete sve pohvale!
Zvuk u igri je također za svaku pohvalu. Voice acting je veoma dobar, soundtrack prepoznatljiv, a ostali zvukovi i akustika su maestralni. Uz sve ovo, svakako treba spomenuti zanimljivu priču ograničenu na samo jedan mali događaj, ali i dijaloge, koji su izgubili onaj mačistički štih iz trilogije.
Jednostavno rečeno, Gears of War: Judgment predstavlja tehnički savršen i do maksimuma ispoliran proizvod, koji dokazuje da konzole trenutne generacije definitivno još nisu spremne za odlazak u mirovinu.
FINAL VERDICT!
Što reći o igri koja gotovo i nema neku ozbiljniju manu? Naravno, sve najbolje. Ekipa iz People Can Flya je objeručke prihvatila prijedlog Epic Gamesa i s velikim entuzijazmom odradila sjajan posao oko igre te uspjela dodatno osvježiti ovaj serijal. Vrhunska igrivost koja je oduvijek krasila ovaj serijal i činila da Gears of War igre budu najbolji third person shooteri na tržištu, sada je još bolja; vizuali i kompletna produkcija igre su na najvišem mogućem nivou, a tu je možda i najbolji kompetitivni multiplayer na konzolama. Pa što još možemo poželjeti? Hm, možda jedino da nas Epic i People Can Fly i u budućnosti nagrade novim Gears of War igrama, koje ćemo zaigrati na nekim novim konzolama. Preporuka za sve vlasnike Xbox360 konzola, bez obzira bili oni ljubiteljji third person shootera – teško da ćete ove godine zaigrati bolji i kvalitetniji naslov na vašoj konzoli!
Leave a Comment