INFO BOX
- DEVELOPER: SideQuest Studios
- PUBLISHER: EastAsiaSoft
- PLATFORME: PS3
- ŽANR: Taktički RPG
- DATUM IZLASKA: 4. srpnja 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS3
SideQuest Studios – čuli ste za ovaj razvojni tim? Niste? Znači li Vam išta naziv Söldner-X? Ako ste redoviti na PlayStation Networku zasigurno ste čuli za ovu side-scrolling pucačinu, iza koje stoji upravo spomenuti razvojni tim. Ovaj maleni razvojni tim, koji nam dolazi iz Njemačke, je nakon solidnog uspjeha dotične pucačine i njezinog nastavka, odlučio napraviti pravi mali raskorak od svega što je do sada radio. Naime, dečki i cure iz ovog razvojnog tima odlučili su se za izradu sasvim nove igre, potpuno drugačije od svega na čemu su do sada radili. Volite li RPG igre? Ili da budem malo precizniji, što mislite o japanskim strateškim RPG-ovima? Sviđaju vam se? E pa onda je Rainbow Moon prava igra za vas. Niste baš preveliki fan takvog tipa igara? Nema veze, nakon ove igre mogli biste postati.
OLD SCHOOL I DALJE ŽIVI!
Iza ovog simpatičnog i veselog naziva, krije se pravi veliki strateški RPG, dostojan legendarnih japanskih RPG-ova, uz koje ste s guštom provodili sate i sate ispred vašeg PS Onea. Iako bi na prvi pogled mogao djelovati kao tipična PSN igra, nemojte dozvoliti da Vas to zavara. Rainbow Moon je zapravo jedan veliki i dugotrajni punokrvni RPG, koji dolazi kao poklon svim fanovima pravih old school strateških RPG-ova. A takvo što danas se zaista rijetko događa i nikako ne bi trebalo biti zanemareno.
Priča Rainbow Moona je prilično jednostavna i u potpunosti zanemariva u odnosu na ostatak onoga što ova igra pruža. Iako je inače, kod ovakvog tipa igara, upravo priča jedan od njezinih glavnih atributa, u ovom slučaju to je jednostavno zanemarivo, jer jednom kada uronite u svijet Rainbow Moona i vidite sve njegove čari, uopće se nećete obazirati na nju. Glavni lik je Baldren – tipičan heroj, kakve srećemo svakodnevno u ovakvim igrama, a koji ima svoga zakletog protivnika, poznatog po imenu Namoris. Uslijed jednog njihovog sukoba, Baldren upada u Namorisovu zamku, nakon čega ga Namoris baca kroz portal u drugu dimenziju. Naš junak potom završava u sasvim drugom, nepoznatom svijetu iz kojeg će pokušati pronaći put kući. Međutim, situacija se dodatno komplicira kad Baldren shvati da nije samo on prošao kroz taj portal, već da su zajedno s njim prošla i brojna čudovišta koja sada teroriziraju svijet Rainbow Moona. Uplašeni žitelji će upravo Baldrena kriviti za sve probleme koji su ih zadesili, ali će on, baš kao i svaki pravi junak, odlučiti uzeti stvari u svoje ruke, riješiti se svih tih čudovišta i vratiti se kući. Hm, koliko ste puta, igrajući igre, naletjeli na priču ovoga tipa? Sasvim sigurno Vam neće biti prvi put, zar ne? Ali kao što rekoh, priča u ovoj igri je sasvim minorna u odnosu na sve ostalo što nam ova igra pruža.
Priča ove igre raspetljavat će se kroz interakciju sa brojnim NPC-ovima, koji će vam pomoći da svoju avanturu privedete kraju, ali tek nakon što prvo Vi njima na neki način pomognete. Samo napredovanje kroz priču koncipirano je na dobro poznati način kakav smo, na primjer, viđali u Zelda igrama – naime, za napredovanje će vam biti potrebni key itemi. Za napredovanje kroz igru bit će Vam potrebni određeni predmeti koje ćete dobivati od pojedinih likova, nakon što za njih odradite neki poslić ili na primjer ukoliko spasite nekog od žitelja. Nakon uspješno odrađenog zadatka, dobt ćete predmet potreban za dalje napredovanje (npr. pila kojom ćete posjeći drveće koje vas spriječava da idete dalje, ili npr. ljestve pomoću kojih ćete prijeći rupu koja se nalazi ispred Vas isl.).
Iako je deklariran kao strateški RPG, u prvih nekoliko sati igranja Rainbow Moon će zapravo biti klasičan RPG s borbom na poteze. Mogli biste se u početku zapitati zašto je ova igra svrstana u žanr strateških RPG-ova, jer ćete u prvih nekoliko sati igranja slabo ili ništa taktizirati. Međutim, kako budete sve više napredovali u igri, stvari će Vam polako postajati jasnije. Iako prilično usporenog tempa, Rainbow Moon je igra koja postaje sve bolja i bolja što je dulje igrate i već nakon nekih pet do šest sati igranja počet ćete uviđati njezine najveće kvalitete. Šarmantan i prekrasan svijet, izometrijski pogled, slobodno kretanje i istraživanje prilično velikog svijeta i protivnici slični onima iz starih RPG igara s NES konzola bit će prvi argumenti koji bi Vas mogli natjerati da se zaljubite u ovu igru. Ali, kao što rekoh, to je samo početak…
MALA VELIKA IGRA
Jednom kada uđete u svijet Rainbow Moona, zaboravite na sve ostalo, jer igra ima ono „nešto“ što imaju samo veliki i zaista posebni naslovi, a to je ona spontana sposobnost da od vas napravi pravog pravcatog ovisnika. Iako na prvi pogled ne djeluje tako, ova igra je zaista ogromna. Tijekom Vaše avanture, proputovat ćete preko 15 velikih lokacija, istražit ćete preko 20 mračnih dungeona i usput potrošiti minimalno četrdeset sati. Vidjet ćete morske obale i pješčane plaže, snježne planine, zelene šume i mnoge druge zanimljive lokacije, putujući danju ili noću. Da, ova igra ima čak i izmjenu dana i noći, a to se zaista rijetko događa u igrama ovakve koncepcije (ipak, ovo nije jedan Skyrim).
Baš kao i u mnogim RPG-ovima, svoju avanturu započinjete sami, a kako napredujete kroz igru, usput ćete nailaziti na brojne nove likove, koji će Vam se pridružiti. Kada već govorimo o likovima koje vodite kroz igru, važno je napomenuti da istovremeno možete voditi maksimalno tri lika. Naravno, sami možete mijenjati postavu likova koje vodite, a u igri postoje i razne postavke, pomoću kojih možete mijenjati način vođenja istih, kao i njihovo ponašanje. Igra je zaista bogata sporednim questovima koji bi Vam, ukoliko se odlučite riješiti sve, mogli oduzeti i do stotinu sati vašeg slobodnog vremena. A koliko se igara može pohvaliti time? Ne zaboravite, ipak je ovo PSN naslov.
U igri ćete također naići na veliki broj uistinu opsežnih i kristalno jasnih tutorijala, koji će Vam detaljno pojasniti mnoge stvari, počevši od borbe, preko razvoja likova, pa sve do posebnih skillova i dodatnih poteza, no o tome ćemo nešto kasnije.
Kao što smo već spomenuli, Rainbow Moon je u svojoj biti i načinu igranja klasičan RPG, prepun klasičnih RPG elemenata koje redovito susrećemo u ovom žanru. Pričat ćemo sa mnogim NPC-ovima, pomagati im i preuzimati razne questove od njih, liječit ćemo se kod brojnih iscjelitelja na koje ćemo nailaziti, a tu je i bezbroj raznoraznih item shopova, u kojima ćemo trošiti naš teško stečeni novac. U ovoj igri, postoje dvije valute – Rainbow Coins i Rainbow Pearls. Prvu, dakle Rainbow Coinse, trošit ćemo na kupovinu brojnih predmeta poput health i mana potiona i raznih drugih napitaka, kao i skillova, ali i oružja i dodatne opreme. Drugu valutu, tzv. Rainbow Pearlse, trošit ćemo na unaprijeđivanje atributa svojih likova, što ćemo moći učiniti kod posebnih trgovaca. A kad već govorimo o valutama, moram reći da igra baš i ne nagrađuje Vaš trud. Uvijek će Vam nedostajati i jedne i druge valute i morat ćete malo pripaziti što, koliko i kada kupujete. Nedostatak platežnh sredstava rezultirat će brojnim ograničenjima pri kupovini. Tu bi od velikog značaja mogla biti prodaja predmeta i materijala na koje usput nailazite. Tu je također i po meni, sasvim nepotrebni Food sustav, koji je tu samo da bi Vam išao na živce. Naime, likovi imaju „Hunger“ skalu, koju popunjavate hraneći se i pijući. Iako hrane i vode ima zaista dovoljno, isti ti predmeti zauzimaju prostor u Vašem, ionako ograničenom, sadržaju torbe, tako da će Vam se u više navrata dogoditi da neki mnogo dragocjeniiji item nećete moći pokupiti zato što Vam je torba prepuna kojekakvih jabuka ili boca sa vodom. Iako u igri postoje predmeti koju povećavaju broj mjesta za nošenje predmeta, uvođenje ovog Food sustava zaista je besmisleno i nepotrebno. Pored hrane i pića, mjesto u vašoj torbi će zauzimati i brojne baklje, koje ćete morati koristiti po noći ili u mračnim dungeonima, no problem sa bakljama mogao bi se smanjiti kada steknete skill pomoću kojeg možete osvjetljavati prostorije.
Sve svoje likove možete dodatno unaprijeđivati putem veoma dobrog Customization sustava, a tu je i popularni Crafting, pomoću kojeg možete unaprijeđivati Vaše oružje i opremu. Za unaprijeđivanje će Vam biti potrebni razni materijali koje nalazite tijekom svoje avanture. Svaka promjena na unaprijeđenim atributima likova jasno se osjeti i to je ono što RPG igre, naročito ovog tipa, rijetko imaju. Naravno, vremenom likovi jačaju, a samim time dobivaju i nove poteze i skillove, koji mogu biti ofanzivne i defanzivne prirode (tzv. aktivni i pasivni skillovi). Još jedan simpatičan i veoma koristan podatak tiče se spremanja pozicije. Naime, svoju poziciju možete spremiti u bilo kojem trenutku, što uvelike olakšava ionako prilično tešku i zahtjevnu igru.
BORBA – RAJ ZA GRINDERE
A sada da kažemo i ponešto o borbenom sustavu ove igre. Jedan od najvažnijih aspekata ove igre svakako je njezin prilično izazovan borbeni sustav. Već smo rekli da se radi o strateškom RPG-u, što znači da je u pitanju turn based borbeni sustav koji zahtjeva dodatno taktiziranje na bojnom polju. Ovo je jedna od rijetkih igara koja kombinira dva načina pristupanja bitkama. Borbi možete pristupiti prilazeći protivnicima, koji su vidjljivi na mapi (baš kao u, recimo, Chrono Triggeru), a za sve one koji vole grinding i nabrijavanje likova, postoji i random battle sustav. Međutim, da taj random battle sustav ne bi bio previše naporan, kao što zna biti u pojedinim RPG-ovima, prije svakog random susreta pojavit će se podaci o broju protivnika protiv kojih se možete boriti, nakon čega Vi možete odlučiti hoćete li se upustiti u okršaj s njima ili ih jednostavno zaobići. Uvođenjem ova dva načina pristupanja borbi, SideQuest Studios je uspio zadovoljiti obje kategorije igrača – Grinderi će do besvijesti ulijetati u bitke, nabrijavajući svoje likove, dok će oni koji malo manje preferiraju borbu a više avanturu, mudro zaobilaziti česte borbe. Borba u početku može djelovati malo sporo i dosadno, no kada steknete neke određene skillove i dodatne poteze, situacija se mijenja. Igrajući Rainbow Moon naići ćete na zaista veliki broj različitih protivnika, koji se po svom ponašanju znatno razlikuju. Snažniji protivnici obično su hrabriji i bezglavo će se zaletjeti u vas i boriti se do smrti (vaše ili njihove), dok će oni slabiji često pribjegavati dalekometnim napadima s ciljem da vas otruju ili možda izazovu neki drugi neželjeni efekt na Vašim likovima, međutim ukoliko se nađu u bezizlaznoj situaciji, često će onako kukavički pobjeći.
Što se tiče same borbe, na raspolaganju su Vam svi klasični potezi koje ste do sada viđali u strateškim RPG-ovima – move, attack, skill, defend, item…U početku ste ograničeni na jedan potez, a s vremenom ćete, kako Vaši likovi napreduju, dobivati mogućnost i dodatnih poteza. Ponekad ćete se boriti i s dvadeset protivnika odjednom, tako da se pojedine bitke, zbog taktiziranja, mogu odužiti. U borbama s jačim i višestruko brojnijim protivnikom, potrebno je dobro razmisliti o svojim potezima. No pored loše taktike, u borbama nam najveća opasnost prijeti od nas samih i prilično trapavih kontrola. Naime, zbog nepreciznosti kontrola prilikom borbe, često će Vam se desiti da ćete napraviti potez koji ne želite i na taj način, možda sami sebi zapečatiti sudbinu. Recimo, slabo stojite sa zdravljem, jedan potez vas dijeli od prilaska protivniku, a znate da nakon što iskoristite svoja dva poteza, slijede tri protivnikova, koja Vas mogu poslati u sigurnu smrt. I baš kada se spremate da mu prvim potezom priđete, a drugim ga dokrajčite, umjesto da odete naprijed, Vaš lik će pogrešno protumačiti kontrole i otići jedan korak u lijevo, što će Vam ostaviti još samo jedan potez, a što onda? Da se vratite natrag ništa niste učinili, da se pomaknete još jedno polje isto vam se loše piše, jer će vas protivnik sustići i zadnjim udarcem ubiti. Ovakve stvari znaju biti prilično frustrirajuće, a nažalost često se znaju dogoditi.
I unatoč ovim malim problemima s kontrolama, borba u Rainbow Moonu je veoma zabavna i prilično adiktivna, tako da će i oni igrači, koji baš i nisu pristalice grindanja, često uskakati u mnogobrojne bitke.
RAJ ZA OČI I UŠI
Rainbow Moon je jedna od onih igara koje Vam odmah prirastaju k srcu i zauvijek ostaju u sjećanju, a jedan od razloga za to jest i njezina fenomenalna audiovizualna prezentacija. Sjajni HD vizuali, totalno simpatični likovi i bogatstvo boja zaista su za svaku pohvalu, pogotovo ukoliko se prisjetimo da se ipak radi o jednom PSN naslovu, a ne nekom AAA blockbusteru. Dizajn kompletne igre uistinu je sjajan, iako se moglo malo vše poraditi na detaljima interijera, kao i na animaciji, koja na trenutak djeluje pomalo kruto. Unatoč ovim malim nedostacima, vizualna strana igre je na veoma visokoj razini. A što tek reći o glazbi iz igre? Hm, sjećate li se onih glazbenih dionica iz Vama omiljenih igara koje su vam zauvijek ostale u pamćenju? E pa, neka od glazbenih tema Rainbow Moona mogla bi naći svoje mjesto među tim hitovima, koji vječno odjekuju u vašim mislima. Zaista, glazba je odlična i svojim retro stilom u potpunosti odgovara ostatku igre. Što se tiče voiceovera, tu ne očekujte previše jer, ponovit ću još jednom, ipak se radi o PSN naslovu. Ipak, osim naratora, jedini glasovi koje ćete čuti tijekom dugotrajnog igranja bit će simpatični pozdravi NPC-ova (većinom healera i trgovaca). Kada jednom čujete njihovo “Welcome” ili “Goodbye” nećete moći, a da se slatko ne nasmijete. Nedostatak voiceovera nadoknađen je velikom količinom teksta, što bi Vas na još jedan način moglo podsjetiti na sve one stare RPG-ove koje ste nekada davno igrali. Još jedna od sitnijih zamjerki ide na to što je potrebno štimati veličinu slike u igri – pola sata sam igrao igru dok nisam primjetio da mi je slika bila previše razvučena, a igra mi do tada ni jednog trenutka nije bila sugerirala da to mogu učiniti. Međutim, kao što rekoh, sve su to sitni propusti kojima jednostavno morate progledati kroz prste.
NA KRAJU PREKRASNOG PUTOVANJA
Rainbow Moon definitivno nije igra za svakoga. Njezina kompleksnost i zahtjevnost mogla bi odbiti igrače, koji baš i nemaju vremena da se satima natjeravaju po dungeonima i bore, pri tome razmišljajući o igri kao o partiji šaha. Ipak, u svima onima koji su možda odrasli na legendarnim RPG-ovima s kraja prošlog stoljeća, ova igra će izazvati nostalgiju te bi mogla značiti pravo malo bogatstvo, kojeg se nitko od njih neće tako lako riješiti. Ovo zabavno i simpatično igrajuće iskustvo zapravo je jedan od najimpresivnijijh digitalnih naslova do sada, koje je definitivno zaslužilo svoje retail izdanje. Ako se možda i dalje pitate isplati li se izdvojiti petnaestak eura za ovu igru, nemojte razmišljati niti sekundu, jer paket koji se sastoji od raskošne i preslatke audiovizualne prezentacije, interesantnog borbenog sustava koji će ponekad dobro upregnuti Vaše sive ćelije, simpatičnog humora i impresivne dugotrajnosti (eh da, pored Platinum trofeja, ova igra ima i trofej za 100 provedenih sati u igri, pa lovci na trofeje će morati biti prilično uporni u svojoj namjeri ) teško se nalazi na tržištu, a pogotovo po toj cijeni. Kupite igru slobodno i uživajte, jer Rainbow Moon je definitivno najljepši poklon koji su svi ljubitelji RPG igara mogli dobiti ove godine.
Zahvaljujemo se SideQuest Studiosu i EastAsiaSoftu na ustupljenoj igri.
[nggallery id=135]
Leave a Comment