INFO BOX
- DEVELOPER: Re-Logic
- PUBLISHER: Steam / 505 Games
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PS Vita, PC
- ŽANR: Akcijski platformer
- DATUM IZLASKA: 16. svibnja 2011.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
“Dobro, pa što je ovo?”
Pitanje koje će vam zasigurno proći kroz glavu kada se prvi put spawnate u igri. Bijednik imena Marty (tako sam ga nazvao jer igra svaki put odabere drugo ime NPC-u) prvi je NPC koji se spawna zajedno s vama. Njegova je svrha, kako su to developeri zamislili, da vam bude početni guide i tutor koji će vas uputiti u igru. Ali, očito je da se Marty malo pogubio i oglupio na putu do vas jer je, čini mi se, zaboravio sve što su mu developeri rekli da vam kaže i uputi vas. On tako nastavlja, s glupim pogledom u očima, šetkati oko vas te povremeno skoknuti na koji viši blok. Kada mu se približite govorit će vam totalno nepotrebne informacije o igri. Poput: “Razbij svaki Deamon Altar koji na putu vidiš jer te očekuje nagrada!” i slične stvari. “Što je kvragu Deamon Altar?”, pitati ćete se u prvim minutama igre. Nakon toga shvatite da je Martyu popriličan propuh i praznina u glavi pa se oslanjate na svoja iskusna gamerska osjetila. Provjeravate inventory, koji, naravno, u sebi sadrži najslabiji mogući “kramp i sjekira” paket i okomljujete se na obližnje, nedužno stablo, jer hej, sunce je već u silaznoj putanji i uskoro dolazi noć, a time i ludilo zombija i inih kreatura zla!
Ovako u kratkim crtama izgleda vaš prvi susret s Terrariom i, po svemu sudeći, jutro vjerojatno nećete dočekati. Ako ga, slučajno, dočekate i dalje ste izgubljeni poput Alise u zemlji čudesa. Tada se igra minimizira i na raznim Terraria wiki stranicama traži se stručna pomoć. Ovaj nedostatak poštenog tutoriala mi je možda i jedina zamjerka u igri, ali definitivno me nije, a neće ni vas, otjerati od Terrarie. Jednom kada normalno započnete s igrom nema povratka, jer igra je zaista ultra zabavna i nezasitno jede vaše vrijeme.
Pa kako je ovo moguće? Ilitiga grafika na NES način!
Spomenimo malo grafičku stranu igre, točnije njenu dvodimenzionalnost. Mnogim igračima se vjerojatno na prvi pogled igra učinila čudnom, ponajprije mlađim igračima koji u današnje vrijeme nisu navikli na 2D igru. Upravo činjenica da je igra u dvije dimenzije, s potpunim naglaskom na retro stil grafike, daje ovoj igri njenu čar. Zapravo, kad se malo uvučete u igru i gameplay, ne može vas ostaviti ravnodušnim činjenica da je toliko sadržaja i toliko prostora za dobru zabavu uspjelo stati u dvije dimenzije. Mnogim modernim igrama s ultra jakom grafikom i 3D prostorom ne polazi za rukom da budu i upola zabavne i interesantne kao Terraria, a kamoli da na njoj potrošite par tisuća sati igre i da vas opet vuče da ju zaigrate. Terraria je pravi majstor u tome. Kad sam se već uhvatio grafičke strane i prezentacije, gotovo je nepotrebno spomenuti da je Terraria zapravo jako optimizirana i hardverski nezahtjevna igra. I igrači s prastarim, antiknim računalima će ju moći ugodno igrati. Ponekad, doduše, dolazi do pada frameratea, ali to se dešava samo pri ultra visokim rezolucijama i postavkama osvjetljenja koja nisu defaultna, “retro”, nego malo modernija. No, ništa sa čime moderno gaming računalo ne može izaći na kraj.
Eh, da mi je pikamer pri ruci!
Vratimo se malo na tehničku stranu i pristup igri, točnije njen gameplay. Terraria je, kao što smo već primijetili, igra otvorenog tipa, koja zapravo nema završetka, ali ima nekakav “pokemonski” cilj, sakupiti sve. Možete si odrediti cilj skupljanja različitih i naprednijih stvari, posebnih odijela (neka su stvarno easter eggovi i aludiraju na druge igre), ubijanje svih bosseva u igri, istraživanje letećih otoka ili tamnica. Zapravo, igra je genijalno osmišljena. Možete ju sto puta igrati i svaki put imati drugačiju avanturu.
Biti će vam poznato popularno “kopanje blokova” koje je slično kao i u Minecraftu, te je u biti osnova za prikupljanje resursa i “craftanje” naprednijih itema, koje je u ovoj igri relativno lakše i jednostavnije riješeno. No, broj itema koje možete craftati je daleko veći nego u Minecraftu, čime je raznolikost i zanimljivost uvelike povećana. Tu priča oko gameplaya ne staje, nego zapravo tek počinje. Terraria je, kako sam spomenuo, igra s “Hack’n’slash” RPG elementima. Tako ćete u igri pronaći širok spektar oružja, oklopa, kaciga, štitova, mačeva, pušaka, pištolja, “Thor style” maljeva i inih oružja i itema koje bi pronašli u RPG igrama. Za divno čudo, svaki od tih itema može biti poseban. Svaki item ima svoje karakteristike, primjerice bonuse na otpornost protiv magije, različitih mobova, različite levele kako za obranu tako i za napadanje, pravi RPG u malom. No ni tu nije kraj. Developeri su išli tako daleko pa su čak napravili raznolikost i na istom oružju. Primjerice, jedan Adamantite Sword može biti običan, a može biti i Legendary, koji ima bolje karakteristike i statistiku od običnoga. Od nekoliko mogućih verzija, zanimljiva mi je i “Lazy” gdje item ima penale na brzinu udaranja i slično. Neka oružja ćete craftati, neka sakupljati u tamnicama ili na lebdećim otocima gdje nakon teške borbe zasluženo kopate po mnogobrojnim “chestovima”. U ovom segmentu igra je stvarno duboka koliko može biti te ostavlja bezbrojne mogućnosti. Stoga, nikada na nekom multiplayer serveru nećete naići na igrača koji izgleda poput vas i ima istu opremu, jer je to gotovo nemoguće. Ako uzmemo u obzir da vam igra nudi potpuno customiziranje lika, od boje i stila kose i očiju pa do odjeće i boje kože, svaka nova igra Terrarie doimati će se kao unikatno iskustvo!
Frende, daj mi pomozi!
U multiplayeru ćete se susresti s istim stvarima kao i u single playeru, uz činjenicu da će vam te avanture biti tisuću puta zanimljivije i zabavnije nego kada sami kopate okolo, istražujete razne špilje, plutajuće otoke itd. Osobito je zabavno ubijanje raznih bossova kojih u igri ne nedostaje. Zaista ih ima solidan broj i nikada vam neće dosaditi. Kada sam se već dotaknuo bossova, bitno je napomenuti kako igra ima dvije vrste bossova kao i dva načina igranja. Riječ je o normal modeu i hardcore modeu kojeg otključate tek kada riješite jednog bossa. Nakon toga se otvara novi niz mogućnosti, novi oklopi, resursi za skupljanje i novi hardcore bossovi. Što se tiče multiplayera, očekuje se update u kojem će biti mnogo novosti vezanih za multiplayer komponentu, poput modova u kojima će se automatski na mapama generirati dvorac, kule ili već što developeri osmisle. Time će igrači biti podijeljeni u timove te će jedan tim napadati, a drugi braniti, ili će biti 2 dvorca pa će se oni morati boriti između njih. To dovodi do raznih načina igranja, npr. ići u napad po površini ili pak možda ispod zemlje, no o tome ćemo više pisati kada dođe update.
Tko je kome smjestio?
Mnogi su na prvi pogled pomislili da je ova igra kopija Minecrafta, što zaista može djelovati tako ako gledamo, sad već poznati, aspekt kopanja “blokova” i prikupljanja resursa. Iskreno, i sam sam to pomislio kad sam prvi put gledao trailer za igru. U tekstu sam vas pokušao uvjeriti da Terraria nije ni približno slična Minecraftu i nadam se da ćete jednom, kad počnete “kopati” sve dublje u nju, biti itekako svjesni toga. Terraria je po mom mišljenju jednostavno igra koja provjerenu shemu kopanja blokova koristi u svoju korist i čini genijalnu igru. Usudio bih se reći da je Terraria upravo onakva kakav je Minecraft mogao i trebao biti. Jednostavno, pomakla je granicu klasičnog “sandbox” tipa igre, gdje zapravo nemate nikakav cilj, osim onog kojeg si sami zadate. U to je dodala akcijske RPG elemente i avanturistički duh, te je time zapravo postala jako zanimljiva. I uz dodatnu težinu, poprilično izazovna. Odmaknula se od “kreativnog” pristupa igri, dala vam je mač i oklop i uputila vas u pravu survival avanturu.
Velika zahvala Marku Henigu koji je sudjelovao u igranju i nastajanju recenzije!
Leave a Comment