INFO BOX
- DEVELOPER: High Moon Studios
- PUBLISHER: Activision
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC
- ŽANR: Third person shooter
- DATUM IZLASKA: 21. kolovoza 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox 360
High Moon Studios… Ovaj razvojni tim mnogi će pamtiti kao jednog od onih developera koji konstantno gravitiraju na tankoj liniji prosječnosti i izvanrednosti. Igre Darkwatch i The Bourne Conspiracy živi su primjeri za to, međutim još svježiji primjer su igre nastale na Transformers franšizi. Izuzev PlayStation 2 igre Transformers Armada: Prelude to Energon, sve do 2010. godine imali smo priliku zaigrati nekoliko poluproizvoda nastalih po Michael Bayevim filmskim prijedlošcima koji su zaradili gotovo tri milijarde dolara, ali na koje su fanovi gledali s podignutom obrvom i određenom dozom nevjerice. Međutim, tada na scenu stupa High Moon Studios sa igrom Transformers: War for Cybertron, koja je zapravo bila vezana za legendarni animirani serijal i tzv. Generation 1 seriju megaupopularnih transformirajućih robota. Ovaj third person shooter pokupio je veoma dobre kritike, ali što je još bilo važnije, uspio je i privući vojsku fanova, koji su godinama iščekivali pravu Transformers igru. Svi su bili zadovoljni – s jedne strane Activision i High Moon Studios zbog više nego solidne prodaje igre te s druge strane igrači i fanovi, koji su napokon dobili ono što su željeli.
Ali godinu dana kasnije, izlazak trećeg dijela filma značio je izlazak i još jedne Transformers igre, a kako je na njoj ponovno radio High Moon Studios, očekivao se još jedan akcijski spektakl i konačno dobra igra bazirana na filmskom prijedlošku. Ali kratko vrijeme razvoja igre definitivno se odrazilo na kvalitet igre Transformers: Dark of the Moon, pa smo tako, na naše opće razočaranje dobili tipičnu “filmsku” igru, nedovršeni poluproizvod izbačen na tržište samo da isprati film i na taj način se proda u milijunskoj nakladi i obezbijedi uvijek gladnom novca Activisionu još malo zelenih novčanica. Bijesni fanovi ponovo su bili razočarani, a igra Transformers: Dark of the Moon je od brojnih kritičara proglašena najgorom Transformers igrom ikada. No, osramoćena ekipa iz High Moon Studiosa je odlučila iskupiti se svim Transformers fanovima te napraviti nastavak odličnog War for Cybertrona. Priskrbivši si dovoljno vremena za razvoj, ovaj razvojni tim nije želio dopustiti da mu se ponovi ono što se dogodilo sa Dark of the Moonom. Nakon sjajne višemjesečne promocije od strane Activisiona, Transformers: Fall of Cybertron je konačno pred nama i odmah ćemo reći da se High Moon Studios uspio iskupiti, kako običnim igračima, tako i fanovima ove franšize. Dame i gospodo, ponosan sam što Vam mogu reći da je pred nama najbolja Transformers igra do sada!
AUTOBOTS, ROLL OUT!
Priča igre započinje nekoliko godina nakon događaja iz igre War for Cybertron, a završava točno tamo gdje počinje ona iz dobro poznatog animiranog serijala. Ovim potezom ekipa iz High Moon Studiosa je na jedan lijep način zaokružila priču i popunila sve one rupe i nepoznanice, koje je priča kultnog animiranog serijala imala. Dakle, odlično osmišljena priča ponovno govori u vječitoj borbi dobrih Autobota i zlih Decepticona, a odvija se na njihovom rodnom planetu Cybertronu. Cybertron se, zahvaljujući brojnim bitkama Autobota i Decepticona, nalazi na ivici uništenja, Energona koji je od vitalnog značaja, kako za Cybertron tako i za sve Transformerse, sve je manje. Autoboti i Decepticoni planiraju napustiti svoj rodni planet. Autoboti pokušavaju obezbijediti dovoljne količine Energona za svoj svemirski brod, dok podli Decepticoni istovremeno razmišljaju kako da se domognu Energona, napuste na vrijeme planet i zauvijek se riješe Autobota.
Tko će iz ove vječite borbe izaći kao ultimativni pobjednik? Hm, to vam nećemo reći – ipak odigrajte igru i sami doznajte..
ROBOTS IN DISGUISE
Transformers: Fall of Cybertron je klasičan third person shooter sa također klasičnim „over the shoulder“ pogledom na akciju. Single player kampanja se sastoji od 13 dovoljno dugih i raznolikih poglavlja, u kojima ćemo imati priliku kontrolirati zaista veliki broj Transformersa, kako Autobota tako i Decepticona. Naime, za razliku od War for Cybertrona u kojem smo prije početka svake misije imali mogućnost odabira nekog od robota, poglavlja u Fall of Cybertronu su unaprijed skriptirana te nam nude mogućnosti igranja striktno sa likom koji je predviđen za neko poglavlje. Ovo nikako nije loš potez razvojnog tima. Naprotiv, jer raznolikost gameplaya, bogatstvo razina i upravljanje potpuno drukčijim likovima daju igri neku posebnu draž i spriječavaju monotoniju koju je u određenoj mjeri imao War for Cybertron. Likova je prilično mnogo i mislim da će svatko moći pronaći svoga omiljenog Transformersa – Optimus Prime, Bumblebee, Jazz, Cliffjumper, Swindle, Megatron, Starscream su samo neki od njih, tu su i ogromni Bruticus i Metroplex, a po prvi puta se u jednoj Transformers igri pojavljuje i legendarni Grimlock, vođa veoma popularnih Dinobota. Likovi se drastično razlikuju po svojim sposobnostima, a upravo zahvaljujući tim njihovim spososbnostima razlikuje se i sam gameplay (npr. kod igranja sa Cliffjumperom zastupljeni su stealth elementi, igranje sa Jazzom, zahvaljujući njegovom grapling hooku, manje je fokusirano na akciju i prepuno je platformerskih elemenata te zbog svoga stila podsjeća na Bionic Commando, Optimus Prime pored svog ubojitog arsenala ima i mogućnosti prizivanja Metroplexovog raketnog napada, letačke dionice sa Starscreamom su adrenalinom nabijene i veoma zabavne, dok su razine sa ogromnim Bruticusom i Grimlockom rezervirane za surovo i bezmozgovno uništavanje svega što se nalazi ispred vas.
Igranje sa različitim likovima traži i različit pristup igri. Dakle, u jednom poglavlju ćemo se šuljati, u drugome letjeti, u trećemu skakati po brojnim platformama, dok ćemo već u idućoj bezglavo jurišati sa superiornim likovima i uništavati sve pred sobom. A kad smo već kod uništavanja, red je da još jednom spomenemo premijerno pojavljivanje moćnog Grimlocka, na kojeg otpada nekih sat -dva igre, što će znati cijeniti svi fanovi ove franšize.
Osnove gameplaya igre nisu se mnogo promijenile u odnosu na War for Cybertron. Dakle, kroz igru napredujete obavljajući razne zadatke tipa „uništi ovo, štiti ono“ i slično, probijajući se do krajnje točke, bilo pješice ili transformirani u svoj drugi oblik. Transformiranje u svoju alternativnu formu ostvaruje se jednostavnim pritiskom na lijevi stick. Nažalost, baš kao što je bio slučaj sa igrom War for Cybertron, i ovoga puta je izostavljen cover sustav, koji je manje-više postao obavezan element svakog third person shootera. Umjesto covera, koji bi u određenoj mjeri utjecao i na tempo izvođenja igre, tu je dodge opcija, zahvaljujući kojoj je igra uspjela da zadrži visok stupanj dinamike. Nažalost, upravo zbog toga, ali i prilične ranjivosti likova, zaista je lako poginuti u igri.
Iako single player kampanja zaslužuje sve pohvale, ipak bih uputio jednu veću zamjerku. Naime, za razliku od igre War for Cybertron, koja je imala veoma dobru co-op kampanju, kampanja Fall of Cybertrona je namijenjena isključivo za solo igranje. Ovo je veliki minus igri, naročito ukoliko se prisjetimo koliku je količinu zabave donosila co-op kampanja War for Cybertrona. No srećom, tu su multiplayer i brojni modovi, kojima ova igra raspolaže.
MULTIPLAYER
Iako nema podršku za co-op kampanju, Transformers: Fall of Cybertron ima vrlo dobru multiplayer podršku i odličan character customization sustav u kojem možemo kreirati sopstvenog Transformersa, što je, sasvim sigurno nedosanjani san svih nas koji smo tijekom osamdesetih i početkom devedesetih bili potpuno opčinjeni ovim animiranim serijalom. Naime, igranjem nekog od online modova stječu se experience bodovi, koje je moguće iskoristiti upravo za kreiranje robota, te za kupovinu raznih oružja i poboljšanja. A kada već govorimo o multiplayeru svakako je važno napomenuti da se u igri nalazi 10 odličnih multiplayer mapa, na kojima je moguće zaigrati neki od dobro poznatih multiplayer modova. Tu su Capture the Flag, Team Deathmatch, Conquest, Head Hunter, kao i možda i najinteresantniji, Escalation mode. Escalation mode je zapravo varijacija na temu Horde moda, u kojoj je cilj odbiti 15 valova protivnika. Neke mape je moguće igrati sa Autobotima, a neke sa Decepticonima. Escalation mode se pokazao kao veoma zarazan i dugotrajan multiplayer mod, koji bi svakako mogao nadomjestiti nedostatak co-op kampanje.
MORE THAN MEETS THE EYE
Iako ju krasi sjajna igrivost, Transformers: Fall of Cybertron je jedna od onih igara koje su jednako dobre i za gledanje, a razlog tomu je svakako njezina fenomenalna audiovizualna prezentacija. Grafika u igri je i više nego dobra sa sjajnom paletom boja, što Fall of Cybertron čini jednom od najšarenijih i najživopisnijih igara, građenih na Unreal 3 grafičkom pokretaču. No sve te sjajno nacrtane lokacije, nevjerojatno detaljno dizajnirani roboti i sva silina eksplozija ne dolaze bez pojedinih negativnih posljedica, koje se ovoga puta manifestuju povremenim trzanjem. Zvuk i zvučni efekti u igri su odlični, dok su voice overi, po uzoru na animirani serijal, odrađeni maestralno. Glasove likovima u igri posudili su veterani serijala, poput Petera Cullena (Optimus Prime) ali i dobro poznati glumci koji su se proslavili posuđujući svoje glasove likovima iz brojnih video igara (pogađate, Nolan North se pojavljuje i u ovoj igri..).
Upravo zahvaljujući svojim tehnikalijama, Transformers: Fall of Cybertron je jedna od onih igara koje ćete ponosno pokazivati svojim prijateljima, kao dokaz da ova generacija i te kako ima još mnogo toga za ponuditi.
NAJSJAJNIJA ZVIJEZDA U SERIJALU
Izlaskom ove igre, konačno možemo reći da pred sobom imamo Transformers igru kakvu godinama priželjkujemo. High Moon Studios je ispravio gotovo sve greške iz igre War of Cybertron i ponovno uspio plasirati igru koja vrijedi. Gotovo u svakom svome aspektu igra briljira i definitivno zaslužuje pažnju, kako fanova, tako i ostalih igrača, a iako single player kampanja traje nekih 10-12 sati, igru ćete, zahvaljujući sjajnim online modovima koji su vješto prikrili nedostatak co-op kampanje, sasvim sigurno dugo zadržati u vašoj konzoli. A to ona definitivno i zaslužuje.
Leave a Comment