INFO BOX
- DEVELOPER: Bugbear Interactions
- PUBLISHER: Namco Bandai Games
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC
- ŽANR: Arkadna utrka
- DATUM IZLASKA: 27. ožujka 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Zbog činjenice da od malih nogu nisam posjedovao konzolu, a samim time bio i neupućen u konzolaške igre, vijest o „povratku“ Ridge Racera nije me se baš nešto dojmila. Moravši pročeprkati po Wikiju malo, ugodno me iznenadio sam broj nastavaka, kao i starost serijala koji datira iz devedes’ treće. Iako je karijeru započeo na Namco arkadnim mašinama, vrlo brzo se prebacio na novopridošlu konzolu Playstation, a nastavci su se pojavili na Nintendu 64, GameCubeu, PS2, PS3, XBoxu i Xbox 360. Dakle, redom sve konzole i naravno, moje neznanje je na visini. Ali ipak smatram da mogu reći par riječi o posljednjem Ridge Racer Unbounded, s obzirom da spada u moj fah. Arkadne vožnje, jelte… na PC-u, jelte…
Ridge Racer serijal je opisan kao „arkadna jurnjava kroz urbanu i suburbanu okolinu fiktivnog grada Ridge City gdje se sve svodi na munjevite driftajuće prolaske zavojima“. Hm, sounds fun. Okej – kratak intro, ženska me upućuje da moram biti najbolji kao nitko dosad, skupit sve i slavu doseći.. blabla…utrka počinje, dajem gas, pičim, pičim, pič…BOUMM!!! „YOU WERE FRAGGED!“ Fragged? Tko? Otkud? Što? Pa nitko mi nije rekao za snajpere sa bacačem granata!? Dobro, njih nema, pretjerujem. Nastavljam gdje sam stao, proučavajući okoliš i gledajući što ja tu mogu napraviti da me se ne uhvati opet kao zeca na sra..khm.. spavanju i uviđam da se oko mene sve raspada, ruši, razbija, totalan kaos i destrukcija! Pa čovječe, ova igra ne zvuči nimalo kao onaj opis što sam pročitao!!!
ŠTO SE KRIJE?
Razlog tome je što je Ridge Racer Unbounded svojevrstan reboot serijala. Vlasnik licence, Namco Bandai Games, znajući što znači moć imena igre koja se gotovo 20 godina igra na konzolama, odlučio ju je osvježiti dovodeći jedan mali finski razvojni studio koji ima iskustva sa igrama gdje se auti razbijaju, a okoliš demolira. Riječ je Bugbear Entertainmentu, iza koga se nalaze Rally Trophy, Glimmerati i Flatout 1, 2 i Ultimate Carnage. Nisu imali ništa sa KATASTROFALNO LOŠIM Flatout: Chaos & destruction, izgleda zbog rada na ovom projektu. Šteta za Flatout, ali dobro za Ridge Racer. I to jako dobro. Sad tek primjećujem da prepoznajem neke elemente vožnje iz Flatout serijala, fluidnost pokreta, masivnost vozila… pa i dizajn vozila!!! Auti ne sliče makinama iz Flatouta, nego sliče mutantskim potomcima sportskih i muscle auta današnjice. Remek djela kombiniranih elemenata Gallarda, Mustanga, Chargera, Vipera, GTRa i tako dalje. Ako potražite na internetu listu auta za ovu igru, naći ćete temu sa slikama svih vozila gdje ljudi komentiraju koje je auto korišteno kao osnovni model vozila u igri ili spoj kojih auta daje dotično vozilo. Primjerice, za „DoreanLe“ tvrde da je potomak Veyrona, Toyote FT 86 i Corvette C6. Auti u igri se razlikuju po svojoj agilnosti, ubrzanju, izdržljivosti i top speedu, a po svakoj utrci dostupan je određeni broj vozila koji imate na raspolaganju. Neki auti su napravljeni za brze jurnjave po autocesti, neki za karambol i sijanje smrti oko sebe, a neki za vrludanje gradskim uličicama. Aute otključavate levelanjem, a levelate skupljanjem expa po utrci. Sve što uništite, od okoliša i protivnika, vam donosi bodove, kao i plasman u utrci. Daljnje utrke možete otključati plasmanom u prva tri, a stopostotni učinak u utrci daje samo prvo mjesto tj. dominacija. Grad se sastoji od devet districta, svaki sa sedam utrka. Utrke se razlikuju modovima, Domination, Frag Attack, Shindo Racing, Drift Attack i Time Attack. Domination je najživlja utrka, gdje koristeći POWER BOOST možete razbiti protivnike i s laganim dodirom, ali i demolirati zgrade i druge uništive objekte poput cisterni, otvarajući si prečac ili fragajući protivnike sa udarnim valom. Power boost se puni driftanjem, uništavanjem objekata i auta i skokovima i možete ga ispaliti samo jednom po punjenju. Frag Attack je čisto skupljanje fragova, gdje trebate razbijati protivnike unutar određenog vremenskog perioda sa power boostom koji se ovdje rapidno puni. U frag attack klasi također su i kamioni, što ovom tipu utrke daje malo više destruktivniju narav. Shindo racing je utrka vulgaris, power boost se ovdje zove samo Boost i auti su dosta lagani i brzi i agilni i nisu namijenjeni za borbu te u ovim eventima nema destrukcije i prečaca. U Drift Attacku se mora unutar u zadanom vremenu driftajući skupiti što više bodova, prolongirajući drift i izbjegavajući zidove. Osobno, najmanje privlačan element utrke. Time attack se pak sastoji od posebnih stunt jump mapa gdje se mora skakati i voziti po okomitim zidovima i stići što prije do cilja. Te šašave staze mogu poslužiti za ono što dolazi kasnije, nakon što završite single play kampanju.
Krivulja učenja je jako okomita jer ste ubačeni u igru bez nekih objašnjenja, bez savjeta, tips’n’tricks… morate se boriti za goli život, zabijati u zidove, grindati sa protivnicima, ispaljivati power boost u prazno, driftati kad ne treba… ali kad jednom pohvatate nit, kad shvatite kako održavati taj power boost punim stalno, kako se lagano klizi iz jedne destrukcije u drugu, tad ova igra dobije sasvim drugu dimenziju. U multiplayeru možete svoje vještine isprobati protiv živih protivnika, koji će igrati jednako prljavo kao i vi, ali ovisno o utrci, moguće je imati nepoštenu prednost. Igra dolazi sa kreatorom staza. Da, kreatorom staza. Igrači mogu sami kreirati svoje staze, ravnice, zavoje, mogu kreirati petlje, lupinge, skokove… i sve to dijeliti sa drugima. Nema većeg gušta nego potući protivnika na njegovoj mapi, i nema gore stvari nego dobit po kapi na svom terenu. Kreator je jednostavan za korištenje, dosta bogat sa opcijama i definitivno najveći plus ove igre. Kreator je isprve rudimentaran, ali kako prolazite singleplay, tako otključavate dodatne điđe baje za trpati na vaše ljupke kreacije.
MANE I ZVUK (NEMA SMISLA OVAJ SPOJ, ALI ETO 😀 )
Negativne strane igre su tu također. Jedan od problema koji mene muči je kako će ova igra kotirati protiv Burnouta, Blura, Split Seconda pa čak i Flatouta, koji pružaju ili open world gameplay ili ogromnu masivnu destrukciju epskih razmjera ili licencirane aute ili ljepšu grafiku ili bolju fiziku… zapravo jedina stvar što ovu igru izdvaja iz mase je map creator koji produžava zabavu i povećava kompetitivnost, ali nisam siguran može li igra živjeti na krilima samo toga. Nadalje, igra je u početku dosta mračna i sumorna, što je čak i bolja alternativa od jurenja u suton, gdje vam zalazeće sunce bliješti da obnevidite momentalno, dok samih sunčanih mapa gdje ova igra izgleda u najboljem svjetlu nema dovoljno. U tom početnom mraku ne može se razaznati isprve ni što su uništivi a što neuništivi objekti, pa dolazi do izbjegavanja čvrsto izgledajućeg paperja i kršenja u naizgled krhke zidiće koji su adamantiuma zapravo… i što je više s tim vražjim glareom?!? Znate, odbljesak od svjetla koji se stalno provlači kroz kadrove u filmovima, počevši od Transformera pa na dalje? Znamo i u filmovima da je lažno i umjetno dodano, pa ne trebate nam ih još i ovamo ubacivati. Dalje, moguće je varati u levelanju singleplay kampanje, na način da se utrke sa velikom količinom eksplozivnih prečaca voze nekompetetivno sa drugim protivnicima već samo destruktivno na okoliš, ponavljajući te evente (ili evente koje ste lako savladali za veliku količinu expa) može se jako brzo popeti kroz levele, oduzimajući draž prolaska igre kad vas neće biti briga što ima kasnije. Tijekom utrke vidite zdravlje iznad protivnika ali ne vidite svoje, osim kozmetičke štete koja vam ne govori ništa sve do trenutka kad vam se zapali auto i imate low health upozorenje, nakon kojeg ste uglavnom vrlo brzo olupina.
Soundtrack je, pa, zanimljiv. Sastavljen je od pjesama iz prethodnih Ridge Racera, ali nadopunjen sa modernom glazbom. Kao što je dubstep. Čak ima i pjesma od onog Skrillexa (za kojeg znam samo sa meme slika gdje ga sprdaju). Ako vam se neka pjesma ne sviđa, prebacite ju jednim klikom i problem solved.
S obzirom na količinu igara koje pružaju manje-više isti sadržaj, mislim da je Ridge Racer Unbounded trebao nastaviti gaziti svojim putem, ma kojim god to putem bilo, jer ovo je, bar na PC-u, već viđeno i ništa novog. Igra u suštini nije loša, ali nema ono nešto, detalj koji će ju barem za nijansu izdignuti iz mase sličnih naslova. Ne mogu je preporučiti objeručke, ali ju ne mogu ni popljuvati, mislim da lako može prirasti igraču ako joj da šansu. Eto, dajte joj šansu, zbog povijesti, dobre volje, prisjećanja i nade u bolje sutra.
Leave a Comment