INFO BOX
- DEVELOPER: Pet Project Games
- PUBLISHER: 3D Realms
- PLATFORME: PS5, Xbox Series X/S, PC
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 24. listopada 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Pet Project Games itekako se može pohvaliti da u svom portfelju ima vrlo dobro izrađen, jedinstven i uglađen naslov kao što je Ripout. Radi se o igri koja povezuje istraživanje i lootanje svemirskih brodova sa shooter elementima, a tu su još i rougelike elementi gdje su mape proceduralno generirane kao i misije. Ono po čemu je ovaj naslov jedinstven u usporedbi sa ostalim je po tome što sadrži Pet Gun, odnosno pušku koja može napadati neprijatelje, osim što je možemo koristiti za pucanje. Tu, naravno, značajkama nije kraj. Može se reći da je Ripout malo zahtjevniji za igranje po svojoj težini, ima dosta toga za pohvatati, odnosno trebat će vam određeno vrijeme da shvatite kako igra funkcionira i tek tada kreće prava zabava.
Atmosfera je vrhunska
Atmosfera u ovoj igri je jeziva, zastrašujuća, baš kakva i treba biti jer nikad ne znate što može iskočiti ispred vas ili iznad vas, bilo da se radi o svemirskim psima, velikim mutantima ili jednostavno zaraženim članovima posade koji se mogu u bilo kojem trenutku „probuditi“ iako izgledaju mrtvo. Dapače, ipak istražujete svemirski brod kojeg su poharali mutanti, a tmurnih slika i čudnih zvukova nikad vam neće biti dosta. Kako sam spomenuo, igra je dosta dobro uglađena, skoro da i nema bugova. Grafika je zaista lijepa, svijet je pun detalja, a dijelovi mape kroz koje prolazimo logički su smisleni. Sve je ovo izrađeno s dosta motivacije i predanosti, a dužim igranjem još više ćete se više zaljubiti u ovu igru.
Misije i mape su proceduralno generirane
Istraživanje i rješavanje misija u ovoj igri je linearno. Nema prevelikih komplikacija, dobijete jednu glavnu misiju do koje morate doći rješavanjem sporednih, odnosno kada uđete u novi prostor svemirskog broda bit će vam uvijek zadan novi zadatak. Misije su proceduralno generirane i vrlo često će se razlikovati, bilo da morate pokupiti energetske ćelije, u određenom vremenskom periodu otvoriti ventilaciju ili uništiti označene neprijatelje. Glavna misija uvijek je jedna, primjerice, ubijeni inženjer ima vrlo važne podatke, trebate doći do njega, uzeti ono što trebate i vratiti se nazad na brod.
Mape se također razlikuju i proceduralno su generirane. Neke će biti manje, a neke veće, to možete vidjeti kada uzimate misije koje ćete rješavati u svom glavnom brodu, pored njih piše broj koji označava težinu i količinu sadržaja koji vas očekuje. Također, imamo nekoliko različitih sektora u igri. Počinjete sa nešto lakšim mapama, imate određenu količinu misija i questova koje morate riješiti, a kada to napravite, idete u drugi sektor koji postane teži i tako do samog kraja. Svaki sektor ima i svoju priču. Osim toga, sve misije i mape se mogu ponovno igrati, daju različiti loot nakon što ih završite, a još je zabavnije istraživati cijeli svemirski brod.
Lootanje i istraživanje je zabavno
Osim što je u prvom planu rješavanje misija, također je jako bitno skupljanje resursa. Resursa ima pet vrsta, od biotičkih, elektroničkih i mehaničkih komponenti do definirane komponente legure i onog kojeg je najteže dobiti, komponente goranija. Svaki od njih koristi se za drugačiju vrstu nadogradnje i craftinga. Neki se koriste za pravljenje oružja, drugi za modifikacije oružja, a treći za opremu i kozmetiku. Uglavnom ćete ih sve kombinirati i uvijek ćete imati dovoljno resura za sve. Ti resursi se pronalaze tijekom istraživanja svemirskog broda, prilikom ubijanja neprijatelja koji ih mogu izbaciti te otključavanjem sanduka ili skrivenih soba. Razbacani su preko cijele mape i uvijek će vam vizualno biti označeni tako da znate da se točno tu nalaze, stoga je jako bitno da istražite svaki kutak mape kako vam ništa ne bi promaklo. To je ta čar igre, niste limitirani, a imate pregršt vremena da sve istražite.
Neprijatelja nema puno, ali je svaki poseban
Kao što sam ranije spomenuo, tijekom igranja uvijek će vam biti isti neprijatelji, a najčešće će se razlikovati po sektorima. Nekad ćete imati samo zaraženu posadu, nekad ćete možda naići na ljigavo stvorenje koje baca bombe na vas ili će vas možda zahvatiti ogromno mutirano stvorenje koje se ponaša kao mini boss, odnosno treba druže vrijeme da ga ubijete, a pri tome čini ogromnu štetu. Najgora je situacija da vam veliki broj njih dođe u isto vrijeme, što se znalo dogoditi, tada glavnu ulogu igraju vaše vještine i koje oružje imate. Svaki neprijatelj poseban je izazov za sebe i ima slabašne točke koje ako pogodite daju veću štete, uglavnom je to glava ili neki poseban odjeljak koji je uvijek vidljiv. Osim toga, neprijatelj je i okolina, postoji mogućnost da aktivirate, ajmo to tako nazvati plavi/crni portal koji vas gura prema sredini, odnosno guta, a koji čini veliku štetu i ne možete se spasiti od njega, ali zato imate vremena reagirati na vrijeme i izbjeći ga.
Pet Gun glavna je značajka, ali tu su i ostale „puške“
Naš Pet Gun glavna je značajka koju ćemo koristiti tijekom igranja. Osim što mu možemo narediti da napadne neprijatelje, odnosno da skoči na njih, imobilizira ih i napravi ogromnu količinu štete, Pet Gun može skenirati područje i napraviti određeni „team damage“ ako igrate kooperativno. Vrlo je korisno stalno ga bacati jer imate i sekundarno oružje na raspolaganju, a nositi možete sjekiru ili baton. Međutim, borbe na blizinu nisu najbolje. Te vrste borbi treba uvijek izbjegavati jer neprijatelji prave dosta štete, a energiju ne možete uvijek pronaći. Također, na raspolaganju imamo veliki spektar oružja kao što su laser gun, shotgun ili long gun, naravno, ima još toga samo ih trebate otključati i pronaći shemu za njih.
Nadalje, u svemirskim brodovima mogu se pronaći i drugačije vrste „ljubimaca“ koje možete pokupiti i koristiti samo tijekom tog igranja. Primjerice, imate jednog koji puca lasere, drugi vas može liječiti, treći može izbaciti paukovu mrežu da zaustavi neprijatelje, četvrti izbacuje bombe, itd. Međutim, ti ljubimci također mogu biti protiv vas i povezati se za vaše neprijatelje koji onda dobiju iste pogodnosti kao i vi. Pa tako onda onaj gigantski mutant može držati njih pet, pucati lasere u isto vrijeme, imati štit koji ga brani od metaka ili onemogućiti vašem pet gunu da ga napadne. Još jednu značajku trebamo spomenuti, a to je da Pet Gun i sebe možete nadograditi, kako budete igrali, kroz posebno računalo koje možete pronaći u svakom dijelu mapu. Tu onda ulaze rougelite elementi koji vam onda daju mogućnost da brže regenerirate staminu, imate više energije, da možete češće bacati Pet Gun ili da daje više štete, sve je to nasumično odrađeno, nemate izbora nego se držite one dobre stare “uzmi ono što ti je najbolje u tom trenutku“.
Spin de Ville
Osim što većinu toga možete pronaći tijekom istraživanja, također možete zavrtiti kolo i iskušati svoju sreću, jer tko zna što možete dobiti. Prvi put kada umrete, možete oživjeti, a tu su i računala za oživljavanje koja možete pronaći tijekom igranja i tako opet prevariti sistem. Većinom sam igrao singleplayer, ali sam imao mogućnost isprobati i multiplayer. Na jednoj mapi može vas igrati nekoliko, tako da niste sami forsirani igrati ovo remek djelo, a postoji i skaliranje težine kako igra ne bi bila previše jednostavna i lagana ako ima više igrača. Izgled vašeg lika može se promijeniti odjećom koju nosi, koju također otključavate i pravite i koja daje određene bonuse. Sve u igri napravljeno da funkcionira međusobno, samo je jako bitno znati iskoristiti sve što nam igra nudi.
Ako bi se mene pitalo, igri bih dao čistu desetku, međutim, Ripout ima nekoliko stvari koji ga koče. Kao prvo, nemate pravih načina kako izbjeći neprijatelje, jednostavno morate biti brži od njih, odnosno možete trčati i pokušati ih ubiti što prije. U nekim trenucima se znalo dogoditi da vas igra uistinu zna kazniti. Kao drugo, neki elementi igre, kao što je okolina, previše su siromašni. Postoji mogućnost da morate upaliti ili izgasiti svijetla u prostorijama, postoje pokvareni električni kablovi koji ispuštaju elektricitet pa vam mogu dati štetu ili ispušni otrovni plin kroz kojeg ne možete baš proći nego se morate sagnuti kako biste ga izbjegli, ali to nije dovoljno. Kao treće i zadnje, sektori ne donose previše raznolikosti što bi se očekivalo: donose nam različite neprijatelje i teže mape, ali u principu je sve ostalo isto. Ripout je jedan vrlo egzotičan naslov, zabavan je, ima jako puno toga, sve je spojeno u jednu smislenu cjelinu, a i cijena je sasvim solidna za jedan ovakav naslov.