INFO BOX
- DEVELOPER: Psyonix
- PUBLISHER: Psyonix
- PLATFORME: PlayStation 4, Microsoft Windows
- ŽANR: nogometna arkada s vozilima
- DATUM IZLASKA: 7.srpnja 2015.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC i PlayStation 4
Kao dar s neba u ove prokleto tople ljetne dane, iz radionice čuda developerskog studia Psyonix, dolazi nam ultra jednostavna, brza i ekstremno zabavna igra imena Rocket League. Iako je Psyonix još tamo neke za gaming buđave 2008. godine pokušao progurati prethodnika, nepotrebno dugog imena – Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, dotični nije urodio nekakvim plodom. Tek sada, generaciju i pol poslije, Psyonix sa Rocket Leagueom pogađa, kako bi u Sinju rekli – usridu!
Pa o čemu se tu zapravo radi? O kretenski jednostavnoj igri u kojoj doslovno imate nekoliko tipki za pokretanje vašeg auta čijim akrobatskim skokovima pokušavate zabiti ogromnu loptu u protivnički gol pazeći pritom da ga protivnik ne zabije vama. No, nije sve u zabijanju, vrlo brzo skužite da vaš mali tim mora biti dobro koordiniran za uspješno privođenje kratke utakmice kraju. Zna se dogoditi da vaši i protivnički suigrači bezglavo jurišaju za loptom, no jedna stvar je fenomenalna. Naime, primjetio sam da isti igrači u kratkom vremenu skuže što rade krivo i počnu igrati ‘glavom’. Kvragu sve, gotovo nikakav tutorial vam ne treba da bi nakon pola partije uhvatili kontrole i razumjeli što morate raditi, a cijeli ‘feeling‘ se čini apsolutno prirodnim.
Vožnja je vrlo jednostavna, dvije tipke za pokretanje naprijed-nazad, te dvije za skretanje koje je izvedeno jako fino i fluidno. Na mišu sa lijevim klikom palite ‘boost‘, a desnim skačete. Na konzolama je to izvedeno jednako jednostavno. Što se tiče boosta, po cijeloj areni su geometrijski simetrično raspoređene boost točke, a kada pređete preko istih boost na vašem automobilu se puni. Njega se ne može akumulirati previše, a služi uglavnom da bi se izvuklo još dijelić snage iz vašeg automobila bilo da jurite prema lopti da zabijete gol ili da za centimetar prije protivnika očistite loptu ispred svog gola. Iako cijelo vrijeme govorim o jednostavnosti igre, ona se prvenstveno odnosi na jednostavnu kontrolu koju imate nad svojim vozilom i koja se osjeća totalno prirodnom, no ne dajte se zavarati, kombinacijom skoka i preciznim tajmingom paljenja boosta u igru unosite potpuno drugu razinu mehanike koja vam dopušta izvođenje spektakularnih udaraca, obrana, vođenja lopti i slično.
Skok je za razliku od boosta posebna priča i zahtjeva malo više treninga. Naime, kada jednom stisnete tipku za skok vaš auto skoči ravno prema gore, drugim pritiskom auto iskoristi svoj poseban boost za još jedan skok kojeg možete kombinirati sa tipkama za vožnju kako biste odredili smjer u kojem se auto vrti. Jednom kad naučite koristiti double-jump kako spada, unaprijediti će se i vaša igra te sam performans. Moguće je sa tim dvostrukim skokom i izvođenjem salta unaprijed dobiti ubrzanje vašeg automobila iako nemate “pravi” pokupljeni boost. Nadalje, nakon skoka i pozicioniranjem “nosa” vašeg automobila lagano prema gore, pa paljenjem pravog boosta, moguće je autom odletjeti visoko u vis ili čak preletjeti cijelu arenu poput aviona. Totalno spektakularna stvar je kada protivnik uputi loptu preko cijele arene prema vama a vi jurite za loptom i prođete ispod nje te izvedete takozvani “bicycle shot”( salto unatrag ili nogometnim žargonom “škarice”) te naravno obranite gol – osjećat ćete se kao da ste osvojili svjetsko prvenstvo! Mislim da je više nego jasno koliko mehanike postoji u Rocket Leagueu, ali ona je izvedena na tako jednostavan način da je i jednostavno učiti i napredovati u igri, a cijeli proces nije težak, nego ekstremno zabavan.
Vrlo bitna stvar u Rocket Leagueu je timski aspekt. Igrati na svoju ruku je totalno nemoguće jer će svaki pravi igrač u protivničkoj ekipi takvu bezglavu igru kažnjavati. Često ćete primjetiti igrače (bilo da se radi o vašem ili protivničkom timu) da igraju smireno ne srljajući za loptom, nego stoje u pozadini na krilima ili čak golu čekajući priliku za izvesti dobar udarac prema golu ili namjestiti akciju svom suigraču, a istovremeno braneći vlastiti gol. Takva igra automatski potiče druge igrače da igraju timski i to je super stvar. Naravno, postoje toksični igrači koji će nakon dva rano primljena gola jednostavno napustiti igru, ali njih je puno manje od normalnih igrača koji jednako kao i vi uživaju u zabavi. Uostalom, dva gola minusa nije ni problem za dostići.
Što se tiče načina igranja, u Rocket Leageu postoji nekoliko modeova. Princip svakoga je isti, samo je razlika u količini “nereda” unutar same arene. Duel je 1vs1, Doubles 2vs2, Defaultni je 3vs3, a 4vs4 je prigodnog imena Chaos. Svi ti modovi postoje i u Ranked verziji osim logično 4vs4 jer je u tom modu takva frenetična igra da je nemoguće djelovati i igrati na način kako se rangirana igra općenito igra. Pored tih modeova postoji još i Season mod, koji je pak priča za sebe. U njemu možete oformiti vlastiti tim s kojim igrate ligaški seriju utakmica sa playoffom na kraju. Iskreno ne znam koliko se ovaj mod uklapa u brzu i zabavnu igru, jer se radi o stvarnoj ligi koja može trajati do 36 tjedana. No, najzabavnija stvar od svega, što je danas u gamingu pomalo i suludo za vidjeti, je lokalni split-screen za do četiri osobe, što je više nego dovoljno za ugodno 2vs2 Rocket League’n’beer cijelovečernje druženje i smijeh sa vašom ekipom.
Što se tiče izgleda igre, Rocket League je upogonjen na modificiranom Unreal 3 engineu i shodno tome igra radi glatko kao glazura na sladoledu. Grafički izgleda slatko i primamljivo iako se radi o igri u kojoj radi frenetične brzine ne stignete previše pažnje obraćati na detalje, no ipak, što se može primjetiti i na screenshotima, Rocket League izgleda poprilično detaljno i ispolirano. No najveća poslastica grafičkog aspekta igre je upravo mogućnost da svoj automobil možete personalizirati do sitnih detalja. Glavna opcija je naravno drugačiji model auta odnosno karoserije, koju otključavate putem random dropova poslije svakog meča. Važno je odmah napomenuti kako su svi modeli automobila po performansama apsolutno jednaki, a jedina razlika je sam izgled. Osim toga, otključavate razne naljepnice za aute, zastavice, felge za kola, boja ispuha odnosno boosta i vjerojatno najzabavnije, kape za vaš auto. Ima nešto u pink autiću sa čarobnjačkom kapicom ili sombrerom koji proleti u prazno pokraj lopte ostavljajući za sobom iz auspuha trag duginih boja. Dodatan slatkiš za ponosne vlasnike PS4 konzola, za njih je osiguran ekskluzivan ice-cream truck, iliti kamiončić koji prodaje sladolede.
Glazba (ili možda bolje rečeno zvuk) zasigurno dobro paše u igri jer ga gotovo nisam ni primjetio, ali zvučni efekti su svakako odlični. Zvuk podivljalih motora, boostova, kočenja, lomljave lima i eksplozija cijelih auta (da i to je moguće), suptilno i kvalitetno su odrađeni i ubačeni u igru. O nekakvom epskom OST-u definitivno nema govora, no to je kod ovakve igra i za očekivati, no daleko od toga da je Rocket League aljkavo napravljen, dapače, ispoliran je do savršenstva.
U svakoj recenziji bi valjalo spomenuti i pokoju lošu stvar o igri, no kod Rocket Leaguea je to malo teško. Naravno, kao i svaka druga igra, ima svojih mušica. Prvenstveno se to odnosi na online točnije mrežni dio igre. Zna se često dogoditi da se veza sa serverom zamrzne, pa vas igra usred meča ponovno spaja natrag u igru i to po nekoliko puta. Nerijetko se desi da vas više uopće ne spoji nego vas izbaci sa servera i morate jednostavno tražiti novu partiju. No od izlaska developeri jako puno krpaju igru pa je i problema sa serverima jako manje nego prije. Doduše, ako uzmemo u obzir kako Rocket League funkcionira kao cross-platform i u apsolutno svakom meču koji sam igrao uvijek je bilo i PC i PS4 igrača, čini se da su developeri ipak uspijeli upogoniti servere da rade relativno dobro. Problem sa toxic igračima i dalje postoji, degenerik odluči napustiti ranked meč, a vi ostali se morate krpati kako znate. Igra takve igrače kažnjava sa 15-minutnim banom iz matchmakinga, a iako je to poprilično dosta za ovu igru, mišljenja sam da bi trebali podignuti taj ban za još 15 minuta pa bi takvi igrači potpuno odustali od igre. Ovo nije problem u normalnom modu jer tu igra automatski popunjava mjesto sa novim igračima koji su u search poolu.
Kada se sve zbroji i oduzme, ispada da je Rocket League fantastična igra i što se mene tiče, stvarno jest. Ja uvijek volim jednostavne koncepte koji imaju dobar i zabavan gameplay, a ova igra definitivno može služiti kao školski primjer toga. Makar nikad do sad niste igrali nikakvu vožnju ili nogometnu igru, Rocket League će vam sjesti “k’o budali šamar”. Toliko fluidan gameplay dugo nisam vidio, a količina smijeha i zabave, kao i uostalom prostora za napretkom, zasigurno će vas dugo držati prikovanima uz ekran. No, najvažnije od svega, igra je i toliko neobavezna da ćete tu i tamo s guštom zaigrati koju brzu partiju i nastaviti dalje svojim poslom. Developeri su najavili i DLC koji će doći uskoro i koji je samo pokazatelj koliko je igra u kratkom roku polučila izvanredan uspijeh. Prodaja ne staje rasti iz dana u dan, a dovoljno je baciti oko na Twitch i primjetiti popularnost i gledanost.
U ovoj igri je sve na svom mjestu, svaki detalj je ispoliran toliko da imam osjećaja da se radi o nekom visokobudžetnom naslovu. Zabava zagarantirana, tko nije probao, nek’ proba, neće požaliti. Rocket League mirna srca možemo prozvati jednom od igara godine, a s obzirom na žanr koji zapravo nije ni definiran, ne sumnjam da će krajem ove godine Rocket Leagueu pripasti barem djelić GOTY kolača.
Dodatno mišljenje by Zlatko Bukač
Mislim da nije pretjerano kad kažem da je Rocket League jedna od najboljih igara ove godine i da će tako ostati do samog kraja unatoč sve većoj konkurenciji. PlayStation Plus je, po mnogima, imao dosta problema ove godine što se tiče impresivnije i zanimljivije ponude besplatnih igara, a Psyonixova igra je u pravo vrijeme oduševila sve pretplatnike koji su igru dobili apsolutno besplatno. Malo tko ju je čekao, malo koga je zanimalo, no brza i besplatna distribucija u kombinaciji sa izvrsnih gameplayom, jednostavnim kontrolama i online igranjem zajedno s kolegama i kolegicama na osobnim računalima brzo je pretvorilo ovu igru u veliki hit kojeg su se htjeli dočepati i ostali PlayStation 4 igrači/ice. Iako nisam vičan pretjeranom online igranju u drugim igrama ovdje sam se našao u par situacija kad bi mi igra ‘’progutala’’ i više od planiranog vremena čisto zbog toga što je zabavna i što, za razliku od kolege Robija, nisam imao problema sa serverom nijednom. A mislim i da dio uspjeha leži i u kratkom trajanju svakog meča (pet minuta) unutar kojih se može napraviti dosta toga, a usto se i daje svojevrsna iluzija da još jedan petominutni meč nije odluka koja će vas koštati puno vremena (sve dok je ne ponovite 10 puta zaredom). Veliki plus za Sonyevu konzolu, veliki plus za mladu developersku ekipu i veliki plus za sve slučajne i manje slučajne sudionike u ovoj izrazito zabavnoj igri, bili oni na PlayStationu 4 ili Steamu.
Leave a Comment