INFO BOX
- DEVELOPER: Ewoud van der Werf, Nils Slijkerman
- PUBLISHER: Extra Nice, PLAYISM
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Switch
- ŽANR: Puzzle platformer
- DATUM IZLASKA: 18. srpnja 2024.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Platformeri uvijek donose nešto novo, bilo kroz zanimljiv koncept, gameplay, ili neki drugi aspekt. Upravo SCHiM spaja nekoliko zanimljivih elemenata u jedinstvenu igru u kojoj skačete iz sjene u sjenu kroz slikovit i šarolik svijet. Međutim, gameplay nije na traženoj razini. Iako SCHiM izgleda zanimljivo i nudi nešto jedinstveno, većinu vremena ćete raditi iste platformerske pokrete i pitati se koliko još dugo sve ovo traje. Ovaj 3D platformer donose nam Ewoud van der Werf i Nils Slijkerman, koji su se upustili u jedan zahtjevan projekt. SCHiM nudi kratko i opuštajuće iskustvo koje neće izazvati frustraciju niti oduzeti previše vremena. Međutim, igra pati zbog ponavljajućih mehanika.
Predivna grafika i zanimljiv koncept
Možda najbolji dio ove igre je njezin tutorial, koji se sastoji od niza scena u stilu vinjeta. Počinjete u sjeni djeteta na triciklu, a kako dijete raste, učite navigirati svijetom. Ove scene su predivno napravljene, prikazujući put od nevinosti djetinjstva do stresa odraslog života. Vi ste doslovno žaba u sjeni, točnije duša koja se u jednom trenutku slučajno odvoji od svog vlasnika, a vaša misija je ponovno se spojiti s njim. Većinu vremena, razne cut scene će prikazivati gdje se vaš vlasnik nalazi dok ga pokušavate uhvatiti i uz to se vaše okruženje neprestano mijenja.
Ova potraga vodi igru kroz 65 razina različitih duljina, odnosno neke su kraćeg trajanja, a neke dužeg. Glavna mehanika igre često je jednostavna, s naglaskom na skakanje čak i više nego u tipičnim platformerskim igrama. Ako doskočite malo izvan sjene, to možete ispraviti malim dodatnim skokom, a ako kojim slučajem ostanete na suncu, bit ćete brzo resetirani na posljednju relevantnu sjenu. Interakcija sa sjenama također vam omogućuje manipulaciju okolinom, poput gašenja semafora, spuštanja barikada i čak vožnje viličara.
Ove male interakcije ističu kreativnost igre i radost istraživanja njenog tamnog svijeta. Razine su raznolike, od prometnih raskrižja do mirnih vrtova i plaža, nudeći nove mogućnosti za manipulaciju sjenama, odnosno svaka okolina predstavlja jedinstven izazov. Iako priča možda nije toliko emocionalno nabijena kao što početak sugerira, raznolikost okolina održava igru zanimljivom. Bilo je zaista uzbudljivo vidjeti što će nam igra dalje ponuditi, koju ćemo boju vidjeti i hoće li okruženje biti mračno ili slikovito.
Što se tiče prepreka, na vama je da pronađete svoj put. Iako će vam igra većinu vremena davati smjernice, svijet je dovoljno otvoren da možete pronaći alternativne puteve ako ste dovoljno vješti. Na primjer, možete uskočiti u auto i voziti se do cilja ili pronaći put okolnim sjenama. Osim što se krećete kroz svijet, možete pronaći i razne kolekcionarske predmete. Međutim, izvan toga, nema mnogo razloga vraćati im se ili ih tražiti nakon što pređete igru.
Nema prevelike razlike u razinama
Mnoge razine, međutim, svode se na jednostavno skakanje do kraja i često pružaju osjećaj da su više namijenjene opuštanju. Jednostavno nema prevelike razlike u razinama; ponekad ćete morati koristiti predmete kako biste se katapultirali u zrak ili možda zaustavili pješake, dok ćete se kasnije igrati sa svjetlom, odnosno čekati da se lampa upali ili ugasi kako biste doskočili do drugog dijela. Nemojte me krivo shvatiti, razine se dosta razlikuju po izgledu, ali način njihovog prelaska je praktički isti.
Osim toga, za uspješan prelazak razine morat ćete često okretati kameru kako biste vidjeli što se skriva iza ugla. Osobno mi se taj aspekt nije svidio, jer se kamera često okretala na čudne načine, a pogled bi bio blokiran zgradama ili raznim predmetima. Zbog toga biste nekoliko puta morali okretati kameru kako biste pronašli idealni kut. Unatoč tome, teško je poreći snagu prezentacije ove igre, s dosljednim nizom lijepih izbora boja i prijelaza razina koje glatko koriste minimalističku animaciju. Glazba je također jedan od najvećih vrhunaca ove igre i doista je nezaboravna.
Osnovna platformerska mehanika je fluidna i responzivna što je jako bitno. Upravo to me je navelo da se pitam zašto nemamo neki leaderboard koji nam pokazuje koliko dugo nam je trebalo da prijeđemo razinu. Nažalost, samo igranje se ponekad nepotrebno oduži, a dodatno frustrira činjenica da ste često vrlo blizu cilju. U nekim trenucima vaš je vlasnik doslovno nekoliko metara ispred vas, no tada vas igra iznenadi i ubaci u dodatne izazove, što produžava trajanje igre.
Zaključne misli
No, ne biste trebali olako shvaćati ovu igru. Vidljivo je da je uloženo puno ljubavi i truda u njen razvoj, jer je nemoguće stvoriti tako predivnu igru bez značajnog ulaganja vremena. Pažnja je posvećena svakom detalju, iako igrivost nije najbolje izvedena.
Za dovršiti SCHiM trebat će vam samo nekoliko sati, a na kraju ipak otključavate novi mod s dodatnim izazovima. U ovom modu imate ograničen broj puta kada možete biti uhvaćeni izvan sjene, a možete smanjiti i broj skokova koje možete napraviti izvan sjena na samo jedan. U konačnici, SCHiM ne donosi iskustvo koje će vas previše uzbuditi, ali ako tražite nešto ležerno i bez stresa, solidan je izbor. Osim toga, smatram da je cijena ove igre previsoka; ne razumijem logiku iza odluke developera da postave cijenu od 25 €. Vjerujem da to najviše sputava njezinu popularnost. Možda je najbolje pričekati neki popust i tada ugrabiti ovaj jedinstveni naslov.