INFO BOX
- DEVELOPER: Eidos Montreal
- PUBLISHER: Square Enix
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Akcijska Avantura
- DATUM IZLASKA: 14. rujna 2018.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Prošlo je već punih pet godina otkako smo se s nejakom i neiskusnom mladom Larom Croft našli nasukani na misterioznom pacifičkom otoku Yamatai. Isto toliko vremena, pratili smo Larinu borbu sa zloglasnom tajnom organizacijom Trinity, a sada je konačno došlo vrijeme da stavimo točku na taj dio Larine sage i konačno vidimo njenu potpunu transformaciju iz nemoćne djevojke koju smo upoznali u rebootu iz 2013. godine u nemilosrdnu heroinu uvijek spremnu na akciju, kakvu pamtimo iz ranijih Tomb Raider igara. No, je li pred nama finalna konkluzija jedne sage ili se Eidos Montreal (novi studio kojem je razvoj igre povjeren, s obzirom na prezauzetost Crystal Dynamicsa na razvoju nadolazećeg Avengers projekta) negdje usput izgubio u južnoameričkim bespućima, vrijeme je za finalni sud.
Završetak reboot trilogije
Pred nama je nova velika, dosad najmračnija, najozbiljnija i najbrutalnija Tomb Raider igra, koja će Laru odvesti u Srednju i Južnu Ameriku u potrazi za izgubljenim mitskim gradom Paititijem, naravno u vječitoj utrci s organizacijom Trinity koja ima nešto drukčije ciljeve.
Naime, nova Larina avantura počinje u Meksiku dva mjeseca nakon događaja iz Rise of the Tomb Raidera, kada Lara u stalnoj borbi s Trinityjem pronalazi misteriozni bodež, čime pokreće niz apokaliptičnih događaja iz majanskog proročanstva. Shvativši svoju grešku i što je zapravo učinila, Lara kreće u potragu za mitskom srebrnom kutijom, relikvijom koja prema predanju može iznova izgraditi svijet i vratiti ga u ravnotežu. Ta avantura odvest će je duboko u guste i mračne džungle Meksika i Perua te će joj za vrat natovariti i hrpetinu novih problema. Njen vječiti rival Trinity neće stati, no ni nova, starija i iskusnija Lara neće tako lako odustati od svoje nakane da spriječi apokalipsu i spasi svijet.
Kao što možete i vidjeti, glavna tematika nove Larine avanture inspirirana je astečkom i majanskom mitologijom koja je sama po sebi iznimno mračna i brutalna, a takva je i nova Lara, čiju ćemo transformaciju u opaku akcijsku heroinu vidjeti tijekom nekih 20ak sati, koliko će nam biti potrebno da završimo igru. Nekima će to biti taman, nekima će ipak djelovati pretjerano i isforsirano, no što je tu je – idemo vidjeti kako stojimo sa samom igrom i njenom mehanikom.
Dobrodošli u džunglu
Shadow of the Tomb Raider je u biti klasični nastavak koji nam u većini slučajeva donosi prilično slično igraće uskustvo kakvo smo imali u prve dvije igre, no, naravno, tu je i nekoliko zgodnih noviteta.
Naime, radnja Shadow of the Tomb Raidera uglavnom će se odvijati u gustim južnoameričkim džunglama, no tijekom igre očekuju nas i izleti u brojne gradiće koji funkcioniraju poput mini hubova. To je ujedno i jedna od novina koje nova Larina avantura donosi, međutim, ma koliko ti hubovi bili dobra prilika za odmor između akcije i šuljanja i ma koliko bili zanimljivi, nekako razvodnjuju cjelokupni igrački dojam.
I ovaj put očekuje nas veliki, nikad veći poluotvoreni svijet prepun questova i sidequestova i nikad većeg broja opcionih grobnica koje kriju veoma dobre environmentalne zagonetke i nagrade za njihovo uspješno rješavanje. Igra nikada nije imala više sadržaja i collectiblesa, a samo jedan pogled na mapu krcatu istim mogao bi raspametiti one koje „moraju skupiti sve“. Dok su glavni questovi prilično zanimljivi i drže pažnju, to se nažalost ne može reći za one sporedne, koji su ujedno i drugi manji minus igri, budući da ih se većina svodi na klasični „fetch“ fazon (odnesi ovo do točke A, pokupi ono kod točke B isl..), što zna biti prilično naporno i iritantno nakon određenog vremena, osobito ako zbog takvih zadataka odlutate od glavne priče.
Na svu sreću, gameplay je i dalje jednako dobar i zapravo predstavlja evoluiranu verziju onoga što smo imali u prve dvije igre. Akcija je i dalje jednako intenzivna, bilo da se radi o napucavanju s protivnicima ili prelaženju brojnih platformerskih sekvenci kod kojih jedan pogrešan korak vodi u sigurnu smrt. Stealth je također dodatno usavršen i upravo zahvaljujući istom te jako lošoj umjetnoj inteligenciji protivnika, Lara se tijekom igre pretvara u ubojitog predatora koji lovi svoj plijen. Čak je moguće i zakamuflirati se u blato (poput Ramba ili Švarcija u prvom Predatoru) i lagano tamaniti protivnike, loveći ih poput životinja, koje su također prisutne u igri te nam u većini slučajeva služe za dobivanje resursa potrebnih za crafting nove opreme. A kada smo već kod craftinga i nabrijavanja osobina, zgodan dodatak koji Shadow of the Tomb Raider donosi, stigao nam je u formi „barter“ opcije koja nam nudi trgovinu s lokalcima.
Akcija u igri dodatno je poboljšana, baš kao i stealth, a dodatni noviter koji nam Shadow of the Tomb Raider donosi jeste stealth pod vodom, koji je u kombinaciji s novom plivačkom mehanikom i opasnostima koje vrebaju pod vodom (jegulje, pirane) prijeko potreban, no u isto vrijeme zna biti naporan i prilično stresan budući da konstantno morate paziti na krvožedne kreature koje vas instantno ubijaju a koje kruže okolo (na sreću po predefiniranim rutama) i na količinu preostalog zraka kojeg nadopunjujete u zračnim džepovima koji se nalaze naokolo razbacani.
Sve zajedno djeluje kao prilično uigrana i veoma kompaktna cjelina, a developeri su mislili na sve igrače, pa su tako omogućili custom podešavanje težine igre na osnovu parametara (nešto slično su imale stare Silent Hill igre), pa sada tako možemo birati želimo li izazovniju borbu, lakše zagonetke i slično te si na osnovu tih parametara sami složiti igru koja nam najviše odgovara.
Što smo dobili za budžet od 135 milijuna dolara?
Spektakularni akcijski blockbuster, bez sumnje. Promatrano iz tehničke perspektive, Shadow of the Tomb Raider je nabrijani visokobudžetni projekt, na čijem je svakom koraku vidljiva silna količina love ulupana u njegov razvoj. Tehnički i produkcijski moćan, sa sjajnim vizualima, veoma dobrim dizajnom i ogromnom količinom detalja uvijek prisutnih na ekranu (džungla nikada nije izgledala ovako dobro u jednoj video igri), Shadow of the Tomb Raider svakim svojim atomom vrišti “AAA”.
Tu treba spomenuti i veoma dobru zvučnu komponentu te sjajne voice overe (Camilla Luddington, kojoj će ovo biti zadnje pojavljivanje u ulozi Lare Croft, briljira sa svojom izvedbom, no za njom ne zaostaje ni ostatak ekipe). Ekipa iz Eidos Montreala čak je uvela i lokalne voiceovere, koje zahvaljujući novoj Immersion opciji možemo razumijeti, ali pomalo je razočaravajuće što Lara tim lokalcima ne odgovara na njihovom nativnom jeziku već na engleskom. To bismo mogli smatrati jednom od tehničkih mana, a kada smo već kod mana, spomenut ćemo i brojne bugove i glitcheve koji su prisutni i nakon četiri velike nadogradnje te prilično loš AI protivnika, no i unatoč svemu tome, radi se o tehnički jednoj od najsuperiornijih igara godine i cijele generacije.
Što dalje?
Tomb Raider reboot trilogija je završila uspješno, no ne i u velikom stilu kao što smo možda očekivali. Tehnički sjajan, no ne i bez mana, Shadow of the Tomb Raider nam donosi zadovoljavajući kraj jedne trilogije i stvara kontinuaciju s nekim starijim Tomb Raider igrama. Inicijalni cilj koji su Crystal Dynamics i Eidos Montreal imali, a to je da nam vjerno prikažu nastajanje Lare Croft kakvu od ranije poznajemo, dobrim dijelom je uspješno realiziran, međutim ne možemo se oteti dojmu da je sve zaista moglo biti bolje. No, bez obzira na sve, Shadow of the Tomb Raider je veoma dobra akcijska avantura koju ćemo bezrezervno preporučiti svim ljubiteljima žanra – do novog Uncharteda ili pak nove Lare, zasigurno nećete vidjeti ništa bolje.
Leave a Comment